Spruw... grr

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nescio, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dankzij een AB-kuur vanwege ontstoken verstandskies heb ik spruw en mijn dochter dus ook. Ik word behandeld met een schimmelcreme en voor mijn dochter heb ik een orale gel gekregen (Daktarin). Ook behandel ik haar met citroensap.

Het enige punt is: hoe te behandelen bij een drukke dreumes? Ze doet haar mond nauwelijks open op verzoek en de spruw zit aan haar gehemelte. Erg moeilijk om daar het citroensap of de gel effectief te krijgen. Bovendien trekt ze allemaal rare gezichten als ze het proeft en slikt ze het vooral meteen door.

De huisarts zei: breng de gel aan en laat haar dan met een koffielepltje spelen, als je haar verschoont, dat ze het maar zo lang mogelijk in haar mond houdt. Na een beet op het lepeltje slingert ze hem echter de kamer in;)

Zijn er nog tips spruw te behandelen? Meestal is het bij jongere kinderen en die blijven nog wel stilliggen natuurlijk...

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ai lastig.... wij hebben het gehad met 2 weken en 3 maanden.. toen brachten we de daktarin gel aan met een wattenstaafje direct na het drinken.... maar of dat nog lukt op deze leeftijd... geen idee....

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    oh... even een gek idee.... kan je niet een zelf een soort citroensapijsje maken... verse citroentjes uitpersen en invriezen op van die stokjes... Ook lekker met dit warme weer :D

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    wattenstaafjes of op een gaasje idd.

Deel Deze Pagina