Wie heeft verstand van naaien? Op zoek naar de naam van iets.

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Mijn schoonzusje gaat voor mijn zoontje een tafeltent naaien en ik ga hiervoor binnenkort stoffen, lintjes ed halen op de markt.

Echter zij is niet Nederlands en ze heeft uitgelegd dat ze iets nodig heeft maar wist het Engelse woord niet, laat staan het Nederlandse.

Ze omschreef het als volgt:

Stof, of band van een paar centimeter breed wat je dubbel kan vouwen en daarmee kun je dan de randen netjes afwerken of omzomen. Tevens komen er raampjes in en daarvoor wil ze dit ook gebruiken. Om raamstijlen mee na te bootsen.

Herkent iemand deze omschrijving en weet je de naam? Dan weet ik waar ik precies naar op zoek moet als ik stofjes ga snuffelen.

Vast bedankt!

2. Metire

Metire Niet meer actief

biaisband misschien?

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Vlieseline? Dat strijk je vast aan de randjes/beleg etc. Wordt alles net iets stijfer van.
    Moet je nog wel aflocken/stikken.

Oh wacht biaiseband? (Galgje iemand)

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
  5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja idd Biaisband.... oftewel biesband

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dit idd!

7. prettymum

prettymum Niet meer actief

Nou, jullie zijn unaniem. Die naam kwam ook het eerst in mij op, maar ik wist helemaal niet wat het was. Dus plaatjes gegoogled en ik dacht toen dat dat te smal was en het dus niet kon zijn. Maar als jullie allemaal biaisband noemen dan zal dat het vast zijn. Ik ga het zaterdag wel merken! Bedankt!

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Biesband is er in verschillende maten en ik weet vrij zeker dat dat is wat ze bedoelt. Mocht je een andere maat nodig hebben dan kun je het zelf maken, is niet zo moeilijk.

Deel Deze Pagina