Veel lucht binnen krijgen bij het drinken.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Duma, Sep 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,087
    1,069
    113
    Wat gaat er toch verkeerd?

Dochter is 1 maand oud, en de voedingen verlopen niet goed.
    Ze heeft echt veel last van de lucht die ze binnenkrijgt tijdens het drinken.
    Na 1 a 2 minuten koppel ik haar dus al af voor de eerste boer, die niet mals is.
    Na twee minuten doe ik dat nog eens, en daarna laat ik haar maar drinken.

Na de voeding laat ze nog een paar boeren, eventueel met wat melk er bij.
    Maar t houdt maar niet op, als ik haar wegleg, dan moet ze na een paar minuten weer boeren, etc etc, dat gaat zo door tot de volgende voeding.

Ze slaapt dus slecht, want ze wordt steeds wakker van de lucht die er uit wilt.

Ik word er moedeloos van...

Ze hapt goed, lipjes zitten goed, maar waar gaat het nou mis?
    Kan het zijn dat ze het ritme ademen/zuigen/slikken niet goed doet,
    Zodat ze steeds lucht binnenkrijgt?

Ik weet het niet meer, maar dit is erg vermoeiend zeg, ben er continu mee bezig.

Iemand tips en of ervaring?!

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ligt ze goed voor je borst? Ik hoor wel eens een soort gesmak en dan zitten zijn lipjes goed, maar dan is het vacuüm ( of hoe het ook heet) eraf na elke slok. Dan krijgt hij dus elke slok lucht binnen. Dan is het hier ook behoorlijk en melk teruggeven.
    Dat komt ook nog wel eens voor bij een hele sterke tsr die nauwelijks weg te drinken is. Dan koppel ik af en laat de eerste melk wegstromen in een hydrofiel. Vooral bij erg volle borsten is dit bij ons een probleem.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Sterkte!

3. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,087
    1,069
    113
    Heb het idee dat ze wel goed ligt, en de tepel goed in dr mond heeft.
    Soms hoor ik wel dat ze ff losglipt, dus dan kan ik begrijpen dat ze lucht mee krijgt,
    Maar dat is maar heel soms het geval...

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Misschien een idee om een lactatiekundige mee te laten kijken? Als ze echt goed zou liggen zou het volgens mij niet moeten kunnen dat ze zoveel lucht mee hapt.

Share This Page