Ons mannetje is nu 8 maanden oud en een schone luier of aankleden is echt een DRAMA :x Ik vraag me af of het gewoon zijn leeftijd is of dat hij gewoon een dwars kereltje is haha. Luier verschonen is een drama, want dan rolt en draait hij alle kanten op. Hij is nogal sterk dus drama is zacht uitgedrukt, zelfs mn vent heeft er moeite mee. Aankleden is eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen dan laten we hem zitten. Verhaal blijft hetzelfde: tegenstribbelen, heel veel jengelen en zeuren. Ik heb al veel geprobeerd: speeltje geven ter afleiding (werkt soms), eerst lekker lang baden (geen effect), babbelen met hem, vertellen wat we gaan doen, noem maar op.... Is dit herkenbaar voor iemand? En misschien nog wel belangrijker, iemand tips?
Is de leeftijd, en mogelijk heb je een lekker pittig manneke Kan me herinneren dat Julie ook zo vreselijk was om te verschonen op die leeftijd. Dat was diep ademhalen, blijven babbelen en lachen, zeggen wat je doet en liedjes zingen, en hopen dat die fase snel weer overgaat. Iets interessants in de handjes wilde wel eens helpen; luier, tube zalf oid. Iets waar ze normaal gesproken niet mee speelt. Elin heeft met verschonen nooit zo hard tegengestribbeld, ze heeft nu wel ontdekt dat ze kan wegrennen als ik haar wil aankleden Succes!
Ok dat stelt me wel iets gerust, alleen dat gedeelte van wegrennen niet haha! Gelukkig kan hij hier nog niet rennen, alleen heel snel kruipen Alleen als ik hem wakker heb moeten maken en hij nog suffig is kan het allemaal zonder gedoe, helaas zooooo zeldzaam haha Hopelijk gaat het snel over.....
Oh hier ook zo eentje gehad, maar dan een meisje Ook een lekker pittig ding. Helaas is het hier nooit echt over gegaan, ze heeft gewoon een hekel aan luiers Dus toen ze 1,5 was had ze hem al vaak uit overdag hier thuis, ze loopt het liefste in haar blootje. Ze was dan ook al snel zindelijk, want mevrouw wenste echt geen luier en deed het goed op het potje/wc. Tja.. maar bij de meeste een fase. Gewoon blijven ademhalen en heel snel de luier omdoen. misschien gaan luierbroekjes wel makkelijker?
Weet je dat ik daar net nog over nadacht toen ik de kruidvat folder bekeek toevallig! Vroeg me wel gelijk af of die dingen niet enorm irritant zijn met een poepluier...of zijn ze dan gewoon los te maken als een normale luier? Sorry echt geen verstand van luiers, dit is mn eerste ukkie Zou wel ideaal zijn (in mn hoofd dan)
Hier ook zo'n eentje Hij is continue aan het draaien tijdens het verschonen en als wij hem terugdraaien ligt ie helemaal in een deuk.. Hij is erg sterk dus moeten we hem goed vasthouden en direct afleiden. Wij geven hem een speeltje en dan is ie gauw afgeleid of gaan zingen voor hem.
Een speeltje helpt hier indd ook nog wel eens, maar vaak niet voor lang. Vooral omdat hij zo sterk is is het soms best lastig.... Maar goed, ik ga toch maar een luierbroekje proberen. We zijn net met een nieuw pak luiers begonnen, dus daarna neem ik een pak broekjes mee bij de lidl Misschien gaat dat iets beter/sneller
hebben we hier ook gehad(nu nog met 13 maanden) hebben luier broekjes gebruikt ging wat sneller die kun je gewoon als je ze aan hebt en open wil doen aan de zijkant scheuren en dan is het net een gewone luier, en op de achterkant zit een plakker dan kan je hem ook nog dicht doen
hier ook! En dan vooral wanneer er andere mensen bij zijn!!! 3Weken gelden bij het cb, de arts ging naar zijn heupjes kijken en kijken of z'n zaakje is ingedaald, vervolgens heeft het mij heel wat zweet (bijna tranen) gekost om hem weer in zijn luier te krijgen. Gelukkig zei de arts dat het heel normaal is rond deze leeftijd pfff gelukkig maar. De ene keer ligt hij keurig stil en de andere keer is het drama en werkt ook afleiden met liedjes of dingen niet. Dan hou ik hem even stevig vast (in een soort houdgreep) dan word hij eerst boos maar aangezien ik win word hij snel rustig en kan ik verder, gelukkig hoeft dit steeds minder!!
Thnx Mamavd!! Ik kon me maar moeilijk inbeelden hoe die luierbroekjes zijn haha En renaatje, ik zie dat jouw kleine man 4 maanden ouder is, dus ik heb nog wel ff te gaan... Op naar luierbroekjes Ik ben zelfs een geoefend luier-verwisselaar wanneer die op zn buik ligt, zo erg heb ik de hoop opgegeven op sommige momenten. Zittend is die vaak rustiger, ook in deze positie krijg ik de luier verschoond. Wat je al niet bedenkt als je ergens wat flauw van bent
Hier idd ook een hoop gedoe, ze gaat telkens staan tijdens het verschonen/aankleden, staat dan te hupsen etc Maar ik blijf haar telkens weer op haar rug leggen, geef dan heel interessante dingen ter afleiding (borstel, knisperende pakjes, dingen met drukknoopjes), ik zing liedjes, doe heel gek etc, en dan lukt 't meestal wel
Hier ook zo'n dametje! Vandaag nog leuk moment bij de wc's van de v&d not lol. Ik moest haar verschonen omdat ze een poepbroek had dus hup naar de toiletten. Kom ik eerst bijna vast te zittemn in die draaipoortjes waardoor je naar binnen moet en zon stang kwam bijna tegen mn dochter haar hoofd (dat was echt niet grappig ga er ook niet meer naar toe maar dat is een ander topic lol) en toen verschonen met allemaal mensen om me heen, een poepluier en een baby die alle kanten op draait .......kan je voorsteelen hoe dat eruit ziet en voelt haha man wat ik nerveus haha geen succes was het lol Op kdv doen ze tegenwoordig de luier maar andersom omdat het niet anders lukt haha Hoe gaat het badderen bij jou dan? Tegenwoordig gaat ze staan in bad en ben ik alleen maar bezig om haar weer te laten zitten dus badderen is lang niet altijd een ontspannend momentje meer..... Lekkere pittige baby's ... Ik vind het meestal wel ' grappig' maar er zijn momenten dan ben ik er iets minder blij mee
Oooh wat een rare VD zeg?! Draaideurtjes en alles? Zijn ze bang dat je er met de plee-rollen weer wegloopt ofzo? Of is dat puur om te betalen? Kan me er wel iets bij voorstellen, een soortgelijk stukje had ik laatst in de bijenkorf. Gelukkig liep daar net een mama binnen met haar blondharige dochtertje en laat mijn zoontje daar nou een lichte voorkeur voor hebben Badderen? Niks aan de hand gelukkig, dan gaat die lekker zitten spetteren en met zn bad-diertjes spelen. Vaak neem ik een bekertje mee om zijn haartjes mee te spoelen en daar laat ik hem dan ook ff mee spelen. Pas erna begint de ellende... want dan moet die luier weer aan he Soms wel heel grappig, dan laat ik hem wegkruipen in zn blote billen en dan hap ik in zn beentjes, echt gieren dat die dan doet Maar die luier moet ook dan een keer aan (en de kleertjes) Leuk joh dat temperament haha
Heel herkenbaar (helaas). Ons dametje wil ook niet meewerken met de luier verschonen en met het omkleden. Ze wil zitten, kruipen over de commode en spelen. Als we haar terug op de rug leggen wordt ze enorm kwaad. Afleiden met van alles en nog wat werkt nog maar soms. Met het aantrekken van de slaapzak hetzelfde verhaal. Draait ook gelijk naar de buik dan. Ook met in bad doen is ze erg bewegelijk. Ze blijft echt niet stil zitten en beweegt constant. Ik vind het ook best moeilijk als ze zo 'tegenwerkt'... ze wordt dan zoooo boos als ik haar tegenhoud. Voorbijgangers konden wel denken dat ze gigantisch op d'r donder krijgt haha. Hoop dat deze fase gauw overgaat maar ben bang dat we er nog wel een tijd zoet mee zijn.
Oeh luiers verschonen hier ook drama. We moeten hier creatief zijn en haar elke keer iets interessants in handen geven dan is ze daarmee bezig en moet ik de luier gauw verschonen.
Hier helpt het als ik haar laat meehelpen... Hoe minder ik haar laat meehelpen, hoe bozer ze wordt. Ze pakt dan vast de doekjes ( allemaal) uit t zakje enz...
Hier ook draaideurtjes bij de v&d maar ze hebben ook een gewoon hekje, als je op een bel drukt komt er altijd direct een toiletjuffrouw aan die het hekje opent. En ze hebben er gewoon een invalidentoiler/verschoonruimte waardoor je dus gewoon prive je kind kan verschonen (en zelf naar de wc kan met je kind erbij, wel zo fijn vind ik! ik ga mijn dochter niet buiten de wc laten wachten op mij).
Dat hebben wij in Groningen op het station ook, ideaal! De VD in rotterdam heeft ook zo'n ruimte. In Groningen dan weer niet... dan kom je binnenlopen en direct voor je neus zit die verschoontafel. Erg onhandig want iedereen loopt achter je langs enzo. Vanochtend was meneertje ook te druk voor een nieuwe luier, toen heeft die maar ff in zn blote kont over ons bed gekropen
euhm....ik hoop dat het een fase is...onze zoon doet dit nog steeds. Begon toen hij maand of 8 was en nu is hij eind oktober 17 maanden...Aankleden vind hij een drama. Jas aan trekken een drama, maar schoenen aan trekken vind hij leuk. Hij probeert hij het zelf. En van de week is het gelukt met laarsjes aan doen. Ik heb een spiegel onder de plank geplakt boven de commode.. Is nu na maand of wat niet meer leuk. Afleiden met speelgoed, zingen, praten...hmmm nee hoor, meneer blijft draaien en wiebelen. S avonds en in weekend moeten we het met zijn 2en doen, 1 houd onze mannetje vast en de anderen verschoond hem en probeert de broek etc aan te doen. Ga van de week luierbroekjes halen..dan is dat hopelijk een strijd minder...Want die luiers zitten vaak ookniet goed, door al dat gedraai...
Een fase is het zeker, als hij 16 is zal hij wel niet meer lastig op de commode liggen te wurmen als je 'm aan wil kleden