Weer een zindelijkheidsvraagje, sorry!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja daar ben ik weer met een vraagje:D Chloe's vriendinnetje van dezelfde leeftijd is al bijna helemaal zindelijk maar Chloe heeft nog totaal geen interesse om op het potje of de wc te gaan, ze wil het absoluut niet! Gewoon maar zo laten tot het vanzelf komt of toch een beetje pushen??

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tja, de meningen zij verdeeld, he. Er zijn moeders die wachten totdat het kind zelf meekomt en er zijn moeders die gewoon mee beginnen. Een beetje pushen zou ik sowieso niet doen. Als je beslist om je kind zindelijk te gaan maken dan doe je bij haar de luier uit en wat er ook gaat gebeuren gaat die luier nooit meer aan (behalve 's nachts dan). Het zal de eerste week/twee weken dweilen en poep uit haar onderbroek scheppen worden + belonen als het goed gaat en niet boos worden als het niet goed gaat. Ben jij daar klaar voor?

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    echt pushen heeft geen zin want je kindje moet er op de ene of andere manier wel aan toe zijn en het 'snappen' zeg maar.

mijn dochter wilde tot een paar maanden geleden niet eens op het potje, toen langzaamaan (voor het in bad gaan) een paar keer per ongelukop het potje geplast, en toen heb ik 2 weken terug gezegd morgen doen we de luier uit en je gaat net als mama op de wc plassen (er was pas een heel topic over die methode) en ze heeft de volgende dag 1 ongelukje gehad en voor de rest af en toe net te laat (meestal mijn schuld want ik moet haar nog wel helpen ;))

dus ik zou zeggen probeer het gewoon maar het ene kind is het andere niet dus je merkt vanzelf of ze het aanvoelt of dat ze er nog niet aan toe is!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

nou zo erg hoeft het niet te zijn hoor! klinkt zo wel heel dramatisch!
    Dochter (2j2mnd)gaf niets aan, maar ik was wel klaar met dat eeuwige gevecht om een poepluier te verschonen. Dus heb ik gewoon gezegd morgen gaat de luier uit en in 1 ochtend was ze zindelijk. Vanaf dag 2 naar buiten om korte dingetjes te doen.

Zoonlief ook vanaf 1,5 op de pot met verschoningen. Hij ging het steeds vaker aan geven en met 1j11mnd begon hij het ook op te houden tot hij op de pot zat. Hij was er dus wel zelf mee begonnen en met 1j11mnd zindelijk (dag en nacht). Paar ongelukjes gehad (poepen vond hij nog wat enger/moeiilijker), maar ook meteen zonder luier mee naar school genomen (5 min want daar kan hij ook plassen).

Overigens werkt het alleen als je kind begrijpt dat hij op de pot moet en dat als hij/zij op de grond plast/poept hij de veroorzaker v/d vieze vloer is. En dat besef hoeft er niet meteen te zijn, maar moet wel snel komen. Zo liet ik dochter met 20 mnd bloot in de tuin spelen, ze liet een heel poepspoor achter zich en had echt niet in de gaten dat zij dat deed.

5. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik had een paar keer geprobeerd bij mijn zoontje maar wilde echt niet. Vanaf afgelopen vrijdag gaat het ineens goed. HIj gaat zelf naar het potje of de wc. Denk dat hij er afgelopen vrijdag gewoon zelf aan toe was

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als ze echt niet wilt dan niet pushen.maar wel er over praten uit leggen en mee nemen als jij zelf gaat.

7. knap

knap Niet meer actief

Mijn dochter is van de zelfde leeftijd en binnen een dag eigenlijk zindelijk geworden.

Wat hier gedaan. Ze gaat naar het kdv daar vertelde de leidster dat ze steeds mee ging met de plas ronden en er steeds vaker om ging vragen. Dacht he. Hier maak ik gebruik van die donderdag heb ik haar luier uit gedaan van af het kdv en ze heeft ze niet meer om gehad. ( Ja wel s nachts.) Potje heeft hier al van af de kerst gestaan. Maar eigenlijk omdat ik die signalen mee pikte was het hier zo gepiept. Neem haar mee naar de wc als je zelf ook gaat. Laat haar dan op het potje er bij. Luier uit ect. En gewoon wat oefenen.

Nu mijn dochter zindelijk is ben en blijf ik van mening dat het door mijn luiheid nog zo lang geduurd heeft. Omdat ik de signalen al veel eerder had kunnen gebruiken. Maar hier was het dus zo ik moest er aan toe zijn haha. Klinkt dubbel. Weet ik.

Mijn zoon was pas zindelijk met 3.5. En nu zie ik ook daar in dat ik toen te laat er op in gespeeld hebt, Het had bij hem ook eerder gekund.

Doe wat jou het beste lijkt jij kent je kind het beste. Speel er op in.

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Bedankt voor jullie reacties! Mijn vriend heeft volgende week 3 weken vakantie, misschien gaan we dan eens een paar keer de luier uitlaten en ff kijken hoe ze daar op reageert:D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat zou ik dus niet doen.. dat is niet bepaald duidelijk. Maak een keuze.. je wilt er voor gaan of niet. Zo ja, dan kondig je dus aan dat de luier uitgaat en dan doe je 'm ook uit. Alleen met slapen nog een aan en verder niet. Duidelijk zijn, is de helft! :D

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja das ook weer waar, hè wat fijn zo'n forum hihi

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kijk als het goed gaat dan wil ze de luier niet om. maar als het slecht gaat dan wil ze het terug en als ze het krijgt zou ze altijd denken dat als het niet lukt doe mij maar n luier. daarom is het belangrijk dat zij het eerst goed begrijpt waar het om gaat.

Deel Deze Pagina