Voeding bij ex-prematuur nu 7 maanden

Discussie in 'Prematuur' gestart door butterfly29, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

De laatste tijd loopt de voeding bij ons dochtertje niet helemaal lekker meer en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet.
    Ze is nu 7 maanden (gecorrigeerd 4 maanden) en krijgt sinds vorige week af en toe 's avonds een fruit/groentehapje. Haar flessen drinkt ze steeds slechter leeg en ze kreeg al niet zo heel veel.

Haar schema nu:
    07.00 uur borstvoeding(ik weet dus niet precies wat ze binnenkrijgt)
    11.00 uur in totaal 180 ml voeding (helft kunst/helft afgekolfte melk)
    15.00 uur als we geluk hebben drinkt ze rond 160 ml (kunstvoeding)
    19.00 uur ongeveer 120 ml afgekolfte melk + ongeveer 1/2 potje groente of fruithapje
    23.00 uur ongeveer 160 ml (helft kunst/helft afgekolfte melk).

Ze weegt nu ongeveer 5,5 kilo. Volgens het pak van Nutrilon zou ze in totaal wel 5 x 200 ml mogen, maar dat krijgen we er echt nooit in.

Hebben jullie tips of ideeen?

Alvast bedankt!

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik heb niet echt tips... Maar kan je wel mijn ervaring vertellen. Mijn dochter heeft ook wel van die periodes gehad. Dat ze echt het minimale binnen kreeg en meer gewoon weigerde. Meestal ging dat na een poosje weer over. In die tijd ging ik extra naar de HA om te kijken of ze nog gezond was door het minder drinken. Bij 7 (gecorrigeerd 4) maanden onegeer kregen we ook het idee dat ze meer wilde dan de fles dus kreeg ze ook groente/fruit/broodkorst & baby koekjes. Wij hebben haar niet gecorrigeerd omdat wij het id hadden dat ze dat niet wilde en het wel aan zou kunnen. We hebben dat heel langzaam opgebouwd en goed gekeken naar haar of ze het goed kon verdragen. Fruit luste ze alleen als soort smootie in de fles met een papspeen erop en warm gemaakt. Die slobberde ze zo weg.
    Ik denk wel dat jullie kindje genoeg krijgt op een dag. Als ze in de ochtend ook 180 zou drinken zit ze al op 740 cc per dag.
    Als je je er echt een beetje drukkig om maakt kan je altijd nog contact opnemen met je KA.
    liefs

3. adi

adi Niet meer actief

Voor 7 maanden krijgt zij in ieder geval voldoende melk binnen vind ik (mijn kinderen hebben die liter per dag nooit gehaald). Moest jij van KA trouwens corrigeren bij voeding? Wij hoefden dat niet, omdat de darmen rijpen vanaf de dag dat een kindje voor het eerst voeding krijgt.

Maar dat terzijde. Hoe groeit je dochtertje? Is KA tevreden daarover? Hoe reageert ze op bijvoeding? Ik zou me niet te veel focusen op die cc's, maar kijken naar haar groei, en of ze het goed doet op datgene wat ze binnenkrijgt.

En bij twijfel altijd contact opnemen met de KA!

Hier zijn we overigens met 5,5 maanden begonnen met bijvoeding (ongecorrigeerd). Met 7 maanden zaten ze op 700cc melk en fruit en groentemaaltijd. Toen zijn we ook gestart met brood, en de 4de fles laten vallen.
    Maar aangezien jullie pas begonnen zijn met bijvoeding, zal dat nog even duren.

Succes!!

Deel Deze Pagina