Ok, ik geef toe, ik heb lastig haar. Tot de geboorte van mijn zoontje was het altijd gewoon steil. Lekker makkelijk. Na de geboorte van mijn zoontje liet ik het afknippen en ging het een soort van krullen. Leuk, maar ook wel lastig. Want -> de achterkant krult, de voorkant nagenoeg niet. Ik was een paar keer bij een gewone kapper geweest, maar dat kwam mijn coupe niet ten goede. Afgelopen donderdag ben ik bij een kapper geweest die knipt volgens de curlsys-methode. Dát leek me wel wat. Maar nu, een curlsys-knipbeurt en 48,-- armer zit het zo ongeveer het zelfde als dat ik bij een gewone kapper ben geweest . Althans, van achter krult het wel mooier, maar de voorkant...*huil*...het is precies korter geknipt op de plek waar het normaal gesproken begint te krullen c.q. de slag erin komt, dus nu zit er zo'n gekke pluk. Dus nou ja, daar ga ik ook niet meer naar toe. Nu ga ik het eerst maar weer eens langer laten groeien en dan waag ik nog een keer een poging bij DE krullenkapper van NL (zo zeggen zij zelf) in Amsterdam. En als het dan nóg niet goed wil zitten? Dan scheer ik mijn hoofd maar kaal denk ik...
lastig he? ik heb hetzelfde. het zit nooit echt goed in welk model ik het ook liet knippen en bij welke kapper dan ook. nu heb ik het pas megakort laten knippen. man wat ik moest ik wennen. maar na 2 dagen was ik er megablij mee, en nog! smorgens schuim erin. in model kneden en hop klaar. heel de dag geen omkijken meer na. krijg veel leuke reacties. maar goed dit moet je wel durven en willen natuurlijk.
Ja, krullen knippen is echt een kunst! Ik heb nu gelukkig een kapper gevonden die het erg goed kan, ik ga dus ook echt alleen bij haar. Ik laat het nu groeien en heb echt een krulexplosie
@ TinaTeenslipper (LOL ): Ja, ik heb het ook verschillende keren heel kort gehad, maar ik heb nu niet zo'n zin in kort haar . @ Rosao: Heerlijk dat je eindelijk een goede kapper hebt gevonden. Ik was best teleurgesteld over deze laatste kapster. Ze ging het eerst in het gewenste model knippen (prima natuurlijk, ik had gezegd dat er wel een stuk af mocht), maar ze heeft helemaal niet gekeken naar hoe de krul viel zeg maar. Vandaar nu dus die gekke haarflap .
ojee! Ik heb altijd mot met mijn man over de kapper omdat ik PERSE naar Cosmo wil en geen enkele andere kapper. Heb wel eens in crisis tijden een andere geprobeerd en elke keer kon ik wel janken van het resultaat. Nu moeten we ook elke euro omdraaien omdat we anders geen huis kunnen kopen aan het einde van het jaar en ik ga nog liever NIET naar de kapper dan dat ik een andere kapper neem. Maarja als ik mijn haar bij Cosmo's laat doen ben ik gegarandeerd 130 euro kwijt al niet meer (ligt eraan wat ik laat doen want ik heb lang haar.) Dus nu een deal gesloten met manlief (ben het hele jaar uit protest nog niet geweest ) Ik ga mijn haren korter knippen zodat het volgens de Cosmo regels "halflang" is en dat scheelt me aanzienlijk in de kosten! Voor wassen/knippen/verven ben ik dan iets van 80 euro kwijt (schat ik zo) en aangezien we geen baby uitzet meer hoeven te kopen en ik wat meer binnen haal met oppas werk zijn we samen tot een akkoord gekomen hahahahha Dusseehh ik adviseer je toch Cosmo's! Bij mij is het tot nu toe zonder uitzondering altijd mooi geweest en ze geven hele fijne adviezen! Succes!
Nee, de Cosmo gaat het hier echt niet worden. Bij ons in de stad is de Cosmo echt om te huilen al zeg ik het zelf...
Je zegt dat het nog best kort geleden is geknipt, ik zou eigenlijk teruggaan. Je hebt best veel geld betaald voor iets waar je gewoon niet tevreden mee bent. Dus ofwel ze moeten er iets mee doen, ofwel ze moeten je toch wel een deel van het geld teruggeven vind ik. Ik ben ook echt blij met mijn kapper, ze heeft zelf ook onwijs krul haar dus ze weet hoe het is.