hoi hoi, Toen Senn 14 maand oud wat lag hij uitgedroogd ih ziekenhuis heeft uiteindelijk daarbij vlekken op rug en romp gekregen en flinke koorts.Arts bevestige de 6e ziekte.. Nu sinds di: 38,5C woe: 38,8 ->avond 40.1 vanmorgen:38.6 vanmiddag 40C koorts en bij het in bad doen zag ik kleine rode vlekjes op buik en rug! Is dit nu dan de 5e ziekte? Ze kunnen de 6e ziekte toch niet 2x krijgen? Alvast bedankt! Gr Missguit
In principe krijgen kindjes elke ziekte maar éën keer, maar er zijn veel gevallen bekend dat kinderen dommige ziektes vaker hebben gekregen. Ik heb zelf twee keer de waterpokken gehad. Mijn nichtje (nu volwassen) krijgt nog steeds eens per twee drie jaar de vijfde ziekte.
Mijn dochtertje heeft dit ook gehad, Het begon met vlekjes, en een dag later had ze koorts. Gelukkig duurde het allemaal nog geen week. Dit was de 6de ziekte...
Eerst hoge koorts, dan geen koorts en daarna vlekmen/puntjes = 6e ziekte eerste vlekken/puntjes en dan daarna koorts = 5e ziekte allebei onze kinderen hebben 6e ziekte gehad. Zoon kreeg het na bmr vaccinatie en dochter kreeg het zonder (bij ons bekende) aanleiding. Ze hebben er beide zeker twee weken last van gehad, ook al waren de vlekken na een week weg. geen idee of ze deze ziekte twee keer kunne krijgen.