Dit wil ik gewoon even delen Mijn dochtertje is 7 weken te vroeg geboren. Heb de eerste 10 weken alles gekolfd en ondertussen geprobeerd aan te leggen. Met behulp van een lactatiedeskundige is dit uiteindelijk gelukt! Ik ben trots op mijn dochter en op mijzelf dat we dit kunnen doen en hoop het nog even vol te houden Hebben jullie mooie borstvoedingsfoto's? Hieronder een foto
Prachtig, dat handje.... Waarom "lang" voeden?? Een foto zegt meer dan 1000 woorden... Wat hebben jullie hard gewerkt, top!
Dank jullie wel! Wilde het sowieso proberen vol te houden tot een jaar. Nu kijken wanneer zij er klaar mee is, denk dat ik maximaal tot 2 jaar ga Hebben jullie nog mooie en waardevolle borstvoedingsfoto's? Ik was eigenlijk op zoek naar het topic met de foto's, maar zag dat deze gesloten was. Erg jammer! Zou het leuk vinden als er foto's gedeeld worden
Onze dochter voor het eerst aan de borst. Inmiddels is ze bijna 11 maanden en krijgt ze geen borst meer..
Wat een geweldige prestatie zeg! Logisch dat je trots bent want wat een volhouder ben je!! Prachtige fotoos! Hier dronk mijn dochter haar eerste slokjes
Terecht trots op jezelf. Mijn dochter kwam ook 7 weken te vroeg, maar mij is het niet gelukt. Ik heb ongeveer 9 of 10 weken gekolfd, dus zo lang wel moedermelk gehad. Maar ze kon het niet goed aan de borst, had er het geduld niet voor na het geleerd te hebben in het zh met de fles. Het elke keer kolven, aanleggen, niet lukken en dan bijvoeden kostte zoveel tijd dat ik er zelf doodmoe van was. Ik wilde wel doorgaan, maar mijn gynaecoloog adviseerde mij te stoppen. Nu heb ik mijn zoontje van 2,5 week heerlijk aan de borst zonder problemen. Mijn kraamhulp nu heeft daar enorm bij geholpen. Zij zei nu dat het toen ook wel had kunnen lukken, als er een lactatiekundige bij was geweest... Maar ze had zo'n moeilijke start, en omdat ik na 3 mnd weer moest werken, zijn wij dus 2 week na de uitgerekende datum wel overgaan op flesvoeding. Alle respect dat het jou wel gelukt is! Prachtige foto's en geniet er nog even van!
Prachtig! Mijn mannetje was wel op tijd maar kreeg het drinken aan de borst maar niet onder de knie. Met 6 weken was het voor mij erop of eronder, ik stond op het punt om op te geven en was lichamelijk helemaal op. Mijn productie was amper genoeg om hem tevreden te krijgen en iedereen in mijn omgeving raadde me aan om te stoppen zodat ik kon herstellen van de bevalling. Ik besloot nog 1x een poging te wagen, met veel kolven kreeg ik mijn productie nog iets omhoog en niet veel later viel het kwartje bij mijnheertje! Over 2 weken wordt hij 6 maanden en ik ben supertrots dat ik kan zeggen dat ik met volle teugen geniet van de 3x per dag dat hij nog bij mij mag drinken!!
Wat naar dat het de eerste keer zo moeilijk ging maar je kan toch trots op je zelf zijn dat je het geprobeerd hebt. En wat fijn dat het nu wel lukt! Wat voelt dat goed hè?!
Wat een geluk dat hij het alsnog door kreeg! Daar mag je ook zeker heel trots op zijn toch! Tot wanneer wil je zeker bv geven? Ik dacht altijd dat ik bij 6 maanden wel zou stoppen. Aangezien ik ook altijd commentaar kreeg van mensen in mijn omgeving over hoeveel energie het wel niet zou kosten en dat ik voor mezelf moest kiezen enzo. Nu ben ik zelf erg onzeker en had ik hier bijna naar geluisterd! Ben zo blij dat ik dat niet heb gedaan
Tja, het grote dilemma. Mijn man vind dat het stilaan mooi geweest is, het lijkt erop dat de eerste tandjes doorkomen. Daarnaast is mijn kleintje gek op de prakjes die ik nu voor hem maak, hij eet al echt heel veel en staat op het punt een voeding te laten vallen. Dat zou dan die van 18u zijn waardoor ik enkel de eerste en laatste nog geef. De laatste gaat zowiezo al niet super, hij is dan moe en raakt gefrustreerd omdat de melk niet snel genoeg komt. Meestal eindigt die voeding dan ook met een flesje geven. Verder willen we graag voor een broertje of zusje gaan maar mijn cyclus is nog niet terug op gang.