2 dagen geleden ben ik bevallen en meteen na de bevalling dronk mijn dochter goed aan de borst. Ik merk nu sinds vandaag dat ik opeens echt heel erg veel honger heb, nog meer dan tijdens me zwangerschap. Ik ben bang dat als ik er teveel aan toegeef dat ik echt aan ga komen en dat is niet de bedoeling. Hoe doen jullie dit? En is het normaal dat je eetlust opeens zo erg toeneemt? Ik heb vandaag al 4 boterhammen, 2 borden rijst met kip, een appel, peer, banaan en koek op.. En heb nu alweer zo'n honger gevoel..
Borstvoeding kost je 500 extra kCal per dag. Je bent 2 dagen geleden bevallen. Zolang je redelijk gezond eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Zolang je gezond eet, hoef je je echt geen zorgen te maken. Zorg voor volkorenbrood, niet teveel koeken, en dan zal het wel loslopen...
Herken het helemaal. Had tijdens mijn zwangerschap niet zo veel extra honger maar tijdens de borstvoedingsperiode at ik alles wat los en vast zat. Wat bij mij wel goed hielp was het eten van wat vettere dingen zoals volle yoghurt extra roomboter en kaas op brood. Je hebt de extra calorieën echt nodig. Dus zolang je je niet (al te veel) laat gaan aan chips, koekjes etc. gewoon toegeven aan je honger!
gewoon aan de honger toegeven hoor, je lijf heeft het echt nodig voor de bv. Ik geef al 18m bv en moet nog steeds meer eten dan voor mn zs. En bijv. noten zijn lekker vullend en gezond!
Je lijf heeft zo hard moeten werken tijdens de bevalling en schakelt per direct over naar bv. Dat is pittig en zet het in een perspectief een top prestatie van de bovenste plank.. Dat je meer honger hebt is om aan te sterken... Zo verzwak je niet en kan je blijven zorgen voor je kind... In mijn ogen een hele natuurlijke reactie... Gaat vanzelf weer over wanneer alles weer rustig wordt in je lijf en je hormonenhuishouding weer "normaal" wordt.
Ik had ook zoveel honger, en nog ergere dorst... als hij begon met drinken kreeg ik direct een onbedwingbare dorst.. nu eet ik nog steeds een stuk meer dan normaal, maar blijf nog steeds langzaamaan afvallen, zit nu sinds een paar weken onder het gewicht van voor mijn zwangerschap. Ik zou er dus gewoon aan toegeven, je merkt t vanzelf als het té veel is.
Ik herken het ook, is echt normaal! Eet lekker veel noten, rozijnen, volkorenproducten en warm eten, groenten en fruit. Zolang je niet los gaat met taart e.d. moet je je echt niet druk maken en juist toegeven aan die honger. Drink ook veel.
Dankjewel, gelukkig is het dus heel normaal! Ik probeer wel gezond te eten en weinig slecht dingen inderdaad Nesico bedankt voor de tips!