Trots op onze kleintjes!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Babystew, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    @ Lara; goed bezig jullie kleine grote man!
    Fijn als de fysio en arts tevreden zijn, geeft toch een gerust gevoel he?!
    Hier was de fysio volledig verbaasd over de vooruitgang in een week ;)!
    @ Babystew; heerlijk zeg!
    @ Danitjuh; hoe is het bij jullie?! Knapt jullie kleine alweer op?
    @ jongenmeisje, ik vind optrekken vanuit buikligging ook knap, kan me er niets bij voorstellen, klinkt zo ingewikkeld! ;)

Hier begint ze nu btje slang achtige bewegingen te maken als ze op d'r buik ligt... :D
    Zou ze dan toch gaan kruipen :$ ;) ?! Hahaha (te) gek hoor!
    En ze eet 's morgens en 's avonds pap en fruithapje en vandaag ook aardappel en wortel...
    Dat eten begint echt ergens op te lijken... Ook zoooo fijn!

Wel ook het eerste pak KV in huis gehaald, want ik kolf niet meer voldoende :(...

Ohw en voor het eerst heeft ons zomerkindje in het gras gelegen (9mnd later)! :D:D:D!
    Heeeerlijk he dat voorjaar! Weg winter, weg ziektes, weg verkoudheid, mmmm WARM en ZON :cool:!

GRTZ.

2. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Zo dames ik ben er weer :D

De kleine is nu bijna 2 weken thuis :D En doet het prima!

Hij eet weer als vanouds. Alleen dat drinken gaat nog niet heel goed.

Sinds een paar dagen wilt meneer niet meer uit zijn fles water drinken of wat hij dan krijgt.. het moet gewoon in een tuitbeker maar dan het liefst zonder tuit hahahaha...

Maar daar ben ik wel een beetje trots op natuurlijk!

3. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    @danitjuh: Wat ben ik blij dat Ismail het prima doet en teru gewoon eet. De tuitbeker zonder tuit hihi daar mag je uitraard supertrots op zijn! zo flink!!

Jarne is hier ondertussen met het goede weer een beetje ziekjes geworden. moet aerosol krijgen. Gelukkig na 2 dagen gaat het al beter.
    Hij vindt ondertussen zijn voetjes en handjes enorm leuk. Vooral zijn eigen voetjes vastpakken, hij begint gelijk te lachen :D
    Zijn melk daarintegen vind hij niet meer intressant :( drinkt erg weinig...waarschijnlijk door ziek te zijn of de leeftijd van flesweigering. Even opvolgen zegt onze kinderarts.
    Hij zit heel flink en kan soms al 5 secondjes alleen zitten, maar is nog een beetje onstabiel. Met steun vindt hij het nog altijd superleuk!!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ben trots dan ons mannetje al 2x zo zwaar is als bij zijn geboorte! Van 2320 gram, naar 4620 afgelopen zondag!

En zo trots dat hij niet heeft gehuild voor en tijdens de operatie aan zijn dubbele liesbreuk gisteren. Hij had een ruggenprik en heeft heel lief de operatiekamer geobserveerd volgens de chirurg :)

5. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO

Goed man!

Sem heeft zijn geboortegewicht ook al verdubbeld :)

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik ben ook super trots op onze dochter! Zij is bij 27 weken en 2 dagen geboren. Ik ben trots dat ze zo'n vechter was en zich er zo goed doorheen heeft gevochten. Ze was zo sterk. Als ze niet lekker lag dan tijgerde ze net zo lang door de couv tot ze wel een goede houding had. Ik ben trots op haar omdat ze nog nooit een gezond kind is geweest ,maar wel blijft lachen en haar best doet. Ik ben trots op hoe ze al die rot dingen in het ziekenhuis heeft doorstaan de afgelopen bijna 3 jaar. Dat ze elke dag maar weer die rot medicijnen inneemt terwijl ze zo vies vind. Hoe ze omging met de goboorte van haar broertje terwijl ze zo slecht met veranderingen om kan gaan. Dat ze kan tellen tot 30 en de cijfers ook kan herkennen. En in het engels tot 10. Dat ze bijna kan lezen en het concept van rekenen snapt.Ik ben gewoon super trots op ons meisje. Onze dappere strijder! En nu na bijna 3 jaar zijn nog niet alle hobbels genomen en gaat ze binnenkort hulp krijgen met haar emotie reguleren en alle andere dingen die nu opvallen. Maar ook zij gaat er komen. En ik ben en blijf altijd erg trots op haar. Gewoon om wie ze is en wat ze doet, ons prinsesje!

7. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Wat een geweldig topic! Ik heb zoveel dingen waarom ik trots ben, maar de allermooiste vond ik dat hij 2 weken voor zijn eerste verjaardag los kon lopen!

8. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Kylietje hoe is het met Jarne? Drinkt hij al wat beter?

Mopje wow die is lekker gegroeid zeg! Super hoor. En dan ook nog eens een liesbreukoperatie. Knappert!

Mirjam wat goed van Sem!

Fleur ja jij bent heel trots op L. Dat weet ik. Ze doet het ook echt heel goed. Maar ja wat wil je he met zo'n moeder ;)

Pinacolada ik kan me voorstellen dat je dan trots ben zo vlak voor zijn verjaardag!

Hier: Ismail slaapt door :D lijkt wel of hij alles gaat inhalen qua mijlpaaltjes hahahaha

9. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Jarne drinkt terug goed :) wat zijn we blij...
    Het was dus degelijk omdat hij ziek was...is al veel beter.
    Toch even bij de kinderarts langs geweest voor medicatie en ze heeft hem nog eens gemeten en gewogen.
    Nu ben ik toch fier op mijn grote jongen, daarom deel ik hier even zijn groeicurves.
    Al 6 kilo 860 en 67cm :D

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Nou,

wat doen al die kleintjes het hier goed!!!! ;)!!!

Leuk om te lezen jouw verhaal Fleur!

Hier is ze toch weer verkouden geweest en erg hoesten en proesten helaas...
    En ik dacht nog wel dat het goed zou komen; mooi weer toch!?!
    Wat minder eten, maar pit genoeg!
    Ze doet nu d'r knieeen onder zich bewegen... SPANNEND!
    En ze zit zo trots als n pauw in d'r Bumbo stoel ;)!
    En... had ik ook nog niet met jullie gedeeld, maar ze krijgt een TANDJE! Zooooo leuk...!

GRTZ.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @Soef, spannend hé, al die gewone babydingen :) Geniet ervan!
    @Kylietje: mooie groeicurve!
    @Fleur: Mooi zoals je dat schrijft, je zou voor minder trots zijn.

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat een knappe dingen weer Soef, en wat gaaf een tand hihi! Vind dat zoo schattig! Heeft ze er last van?

@Kylietje: Wat knap van je ventje, zie die groeicurve omhoog schieten!! Super!

@Fleur: Word helemaal blij van je tekst!! :) De liefde en trots straalt ervan af!

Hier kan Mila helemaal zelfstandig omrollen van haar buik naar haar rug :D Vind ik helemaal top want ik legde haar niet meer zo vaak op haar buik, maar las van een ander meisje dat haar kindje dat net kon (gecorrigeerd even oud als Mila) en dacht ik probeer het. En ja hoor, meteen rollen! :D:D Ook heeft ze nu haar handjes helemaal ontdekt, zo prachtig hoe ze gebiologeerd haar vingertjes beweegt en ernaar staart hihi!

13. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    @babystew: ooo mila doet het weer supergoed! toch leuk als je ontdekt dat je kleintje weer iets nieuw kan he. Zeker voor onze grote kleintjes die zo vlug vooruitgang boeken!

14. tatsiana

tatsiana Actief lid

14 mei 2010
    100
    0
    16
    wat doen de kleintjes het allemaal super!
    Daar word je tog super vrolijk van!:D

onze kleine kan nu zelf speeltjes vast pakken!
    en als ik hem op z`n buikje leg gaat hij helemaal omhoog met zijn hoofdje!

15. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    na maanden kokhalzen, klooien en oefenen met hulp van een prelogopedisten lukt het mijn zoontjeom stukjes te eten. het 8maanden potje gaat zonder problemen en ook geprakte banaan etc. Brood is nog een stap te ver. maar hij bijt wel stukjes van de nibits af (advies van de logopedie)
    Nu nog flink oefenen om ook zelf eten in de mond te stoppen maar oh wat ben ik trots.

Daarnaast loopt hij aan één handje en wordt hij erg ondeugend

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Joehoe, de eerste kruipmeters zijn gemaakt!! En hij is vandaag voor het eerst zelf gaan zitten op een normale manier en niet meer door eerst aan onze broekspijpen te gaan staan ;)

17. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    @jongenmeisje; wat goed zeg!!! Wat een heerlijke mijlpaal lijkt me dat!
    @Laravelk; Wat knap van jullie kereltje! Je snapt zeker wel dat onze kruiptarget nu ook op 1 jaar + een paar maanden ligt he ;)?!

Hier heeft de ontwikkeling weer eens stil gestaan :(...
    Na 3 weken longontsteking, ziek zijn, afvallen, slecht eten zijn we hopelijk nu even klaar... BAH!
    qua grove motoriek dus weinig vooruitgegaan, al klimt ze tegenwoordig op ons (schattig;))!
    qua fijne motoriek vindt ze alle losse draadjes (van kleding en dergelijke)
    en gaat daar dan helemaal in op om die vast te pakken :D!

GRTZ.

18. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    @laravelk: leuk zeker dat kruipen :) maar ook vermoeiend?
    @soef: je hebt weeral je deel gehad in het ziek zijn...blij te horen dat het de betere kant opgaat!

Jarne draait zich bijna op zijn buikje...heeft juist nog dat kleine duwtje nodig om over te geraken.
    Hij heeft voor het eerst vlees gegeten, dat vindt hij mmmm
    maar Zalm en Kabeljauw is beeeeeeeeeeeeeeih
    Gisteren voor de eerste keer in de grote buggy gezeten omdat de draagmand te klein is geworden en de maxi-cosi vind ik niet goed voor te wandelen. Vond hij superheerlijk :cool:
    Even een foto:

19. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @Kylietje: stoer ventje zeg!
    @Soef: Wat naar dat ze ziek was, hopelijk nu weer wat beter! Hoe oud is je meisje nu?

*Doet een dansje* Wij hoeven niet meer terug naar de fysio :) Hij gaat als een speer en de asymmetrie is verdwenen.

En nu houd ik voorlopig op om dit topic te spammen.

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    @Kylietje; wat n mooi mannetje, en ook zo groot! (lang bedoel ik dan!)
    @ Laravelk; lekker blijven posten hoor, vind het leuk om te lezen ;)!
    En WAT KNAP (!) van je kleine man! :D:D!

@Hier; ze is nu 10 mnd, 8 gecorr.
    tweede AB kuur gekregen en ze lijkt nu (EINDELIJK) iets op te knappen!
    Poeh he.... alle erge scenario's kunnen de kast weer in voorlopig... ;).

GRTZ.

Deel Deze Pagina