@laravelk: wat goed dat de fysio gedaan is super dat hij zo vooruit gaat...en letterlijk ook nu ie kruipt Blijf inderdaad maar lekker spammen altijd leuk om te lezen hoe de kleintjes het toch zo goed doen! @soef: hopelijk kun je die kast voor altijd op slot doen! want dat ziek zijn is inderdaad niet plezant. Onze Jarne is inderdaad een lang ventje...zit nu op 68cm...dat is nog onder het gemiddelde voor 6 maand, qua gewicht zit hij nog wat meer onder het gemiddelde. Tis nog een smal ventje...maar toch al wat dikker geworden tegenover 5 maand geleden...nu heeft hij al wat spek aan zijn billetjes Jarne krijgt DENK IK een tandje...ben het niet zeker want ik zie nog totaal niets, maar heeft alle verschijnselen. Heb mijn vraag hier al eens gesteld op het forum van voeding, en daar denkt ook iedereen dat het een tandje is, maar dat het toch nog even kan duren. Ik dacht dat die er vlug waren als je kindje de verschijnselen heeft, dus had het eerst al uitgesloten.
@laravelk Wat fijn dat de fysio niet meer nodig is. die kleintjes kunnen toch heel wat inhalen he met wat extra zorg. Bij ons komt de fysio nog een jaar maar alleen ter opvolging. hij komt 1x per 6-8 weken. tot nu toe nog geen problemen tegengekomen, maar geeft ons toch prettig gevoel dat er op tijd gesignaleerd wordt als dat wel zo is. @ kylietje Wat is hij al groot!!! en dat voor gecorrigeerd 4 maanden. Ons zoontje is nu met 15 maanden (gecorrigeerd 12,5) 71,5 cm en 8,7 kg. Toch heeft hij wel spekjes op de billen.
@jongenmeisje: kan me voorstellen dat dat wel een prettig gevoel is om iemand te hebben die je kindje goed opvolgd. Wij vragen ons dikwijls af of Jarne het wel goed doet qua ontwikkeling...hij wordt eigenlijk niet zo goed opgevolgd door een instantie hier in België. Kind en Gezin ja...maar daar moet je ook niet teveel vragen want ze vullen hun dossiers zelf niet goed in. Ze hadden ingevuld dat Jarne op 41 weken was geboren en hij is op 32 weken geboren. Ze keken maar raar toen ik dat zei... En in het universitaire ziekenhuis waar hij geboren is, daar moesten we ook niet meer op controle gaan want ze hadden geen complicaties meer verwacht. Wat tot nu toe ook zo is. De enige die hem wel eens controleert is onze huisarts en de kinderarts af en toe en die zeggen dat hij het zeer flink doet. En inderdaad...wat is mijn kleintje groot voor zijn gecorrigeerde leeftijd...even de groeicurve erbij genomen. Daar maken we ons geen zorgen over. Ik panikeer soms wel te vlug in dingen...zoals nu eet hij zo slecht zijn groentjes en ben al direct bang dat hij een eetstoornis ga ontwikkelen
Jarne rolde vandaag voor de eerste keer van rugligging naar buikligging mama fier...papa ook natuurlijk Vandaag ook gemeten en gewogen: 69!cm en 7 kilo 540 Voor de testjes die kind en gezin hier in België doen op 6 maanden kreeg hij een dikke 10 op 10! We hoeven ons zeker geen zorgen te maken over zijn vroeggeboorte! Mama en papa nog meer fier
@ babystew: dank je hoe gaat het met Mila? @ mamavansimone: wat een fijn meisje heb jij... alles gaat goed met haar?
@laravelk:hallo, hoeveel woog David bij zijn geboorte? Onze Jarne woog 2 kilo 230, is wel afgevallen tot 1 kilo 800
Een heel inieminietje...ik vond onze Jarne al zo klein. David doet het toch ook goed é nu...fysio die niet meer moet komen! Wij hebben blijkbaar een ventje dat alles goed opneemt van voedingsstoffen want hij eet eigenlijk heel weinig voor zijn leeftijd. (lees: 1 fles van 180 + 6 en 1 fles 210 + 7, 150 a 250 gram groentepap met aardappel en vlees of vis of ei, 150 a 200 gram fruit) en daarmee komt hij de dag door, meer krijg ik er ook niet in. Na zijn fruit en groenten bied ik hem een flesje water aan, waar hij dan toch nog elke keer 30cc uitdrinkt. Maar wij hebben dat losgelaten want het bezorgde ons alleen stress en Jarne ook. De hoeveelheid die hij opeet is goed voor ons en hij groeit meer als genoeg en komt blijkbaar zeer goed bij ook
Simone was 1590gram bij de geboorte en ik hoop elke week de 9 kilo te halen maar het lukt ons maar niet. Ze is nu bijna 21 maanden. Maar ze is kerngezond, ze loopt, ze speelt met poppen, ze kletst in haar eigen taaltje (maar we snappen het vaak prima), en ze eet en slaapt hartstikke goed. Alleen dat gewicht wil niet meekomen. Nouja als dat het enige is.... Deze foto is van 2 weken geleden: IMAG0149.jpg
@MamaVanSimone: Mooie meid is het zeg! Met Mila gaat het heel goed. Die weegt nu zo rond de 7 kilo gok ik. Ook een grote dus Bij de geboorte woog ze 1735 gram, toen ook een gram of 100 afgevallen. Op de uitgerekende datum woog ze alweer 4 kilo. Het zou een groterd geweest zijn in ieder geval, als ze op tijd geboren zou zijn. Soms groeide ze in het begin ook wel 500 gram per week mijn theorie is dat ze daar al haar energie in stopte en niet in de andere dingetjes (goed ademen, zelf drinken). Vandaar dat het zolang duurde dat ze thuis mocht komen denk ik.
@mamavansimone: Zo een prachtige peuter daar mag je terecht trots op zijn Zolang ze gezond is en je weet dat ze goed eet, dan zou ik me geen zorgen maken over haar gewicht. Ze zal haar energie allemaal in het spelen steken waarschijnlijk och ja...er zijn dikkere kindjes en er zijn smalle kindjes. @babystew: ze is ook zo een prachtig meisje en dat haar zeer mooi! Jarne heeft juist nog maar wat sprietjes op zijn hoofdje en een flinkerd ook é...zo op haar buikje liggen. Amai 4 kilo rond uitgerekende datum...dat zou inderdaad een groterd geweest zijn. Ik heb even uit nieuwsgierigheid nog eens in het boekje van jarne gekeken en rond de uitgerekende datum van jarne woog hij 3kilo 520 en mat hij 53 cm ...dus redelijk normaal.
Hier ook heel trots op mn mannetje hij is met 36 wkn geboren (met 34 wkn al gebroken vliezen) en was 2460 gram, hij is afgevallen tot 2360 gram en nu met bijna 5 maand 5700 gram en 59 cm
Wat een dropje... en goed gegroeid zeg! 4 kilo op de uitgerekende datum! Heerlijk toch! Ik ben heel trots om mijn jongetje dat hij nu zo goed slaapt 's nachts. Om 8 uur naar bed, en dan pas om 3 uur weer voeding, en dan door tot 7! Zo fijn... (alleen overdag een beetje meer slapen zou ook fijn zijn...)
Wij zijn trots op onze kleine meid. Zij is met 35 weken en 4 dagen geboren. en woog 2525 gram. Neva is afgevallen tot 2380 gram en op dag 8 na geboorte zat zij al over haar geboorte gewicht heen en navelstreng eraf... Neva heeft een week op neonatologie gelegen, maar gezien zij zo pittig was werd zij ontslagen uit het ziekenhuis... Ze heeft geen enkele tegenslagen gehad... Nu is Neva 16 dagen oud, kan zelfstandig haar hoofdje al draaien... Zo trots op haar, dat ik het wel van de daken kan schreeuwen...