Zoveel koorts!!! Is dat normaal?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaAggie, Jan 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaAggie

MamaAggie Lid

Jul 1, 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Hallo Allemaal

Even weer een vraag van mij... Mijn dochtertje van 8 maanden oud heeft zo ontzettend vaak koorts, om de 2 week heeft ze het weekend koorts en die kan soms flink oplopen (tot 40) Bij de dokter lopen we de deuren plat maar we worden naar huis gestuurd met de mededeling dat er op dit mmnt erg veel virussen en bacterien door de lucht zweven... Ik wordt er radeloos van en een beetje te gefixceerd het liefste check om het kwartier of de koorts al weer een beetje is gezakt..
    Ik moet er wel even bij zeggen dat mijn dochtertje 7 tanden heeft en nu de 8e al op komst is...

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee???
    Ik hoor het dan graag

2. Wat betreft de virussen en bacterien klopt.

Als ze ook bezig is met tanden, vermoed ik een combi er van?
    Dan door tanden en dan weer een virusje?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien is het goed om te horen dat koorts helemaal niets ernstig is. Het is juist een manier van het lichaam om vreemde bacterien, virussen en en andere ongemakken te bestrijden. Voor een baby van 8 maanden is tegen de 40 graden ook niet eens heel erg hoog. En als het dan een paar dagen maximaal duurt, dan heb je een vechtertje. Die tanden kunnen zeker mee spelen en inderdaad virussen e.d. vliegen op het moment in de rondte.

Neem jezelf voor om niet om het kwartier te checken (is ook vervelend voor je kindje). Hou goed in de gaten of er voldoende gedronken wordt en knuffel je meisje een beetje extra.
    Alleen wanneer je dochtertje apathisch wordt of heel afwijkend gedrag gaat vertonen hoef je je zorgen te maken.

Maar goed, vervelend is het natuurlijk gewoon wel. Mama, veel sterkte en veel beterschap met je meisje!

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Nou vind 40 graden toch wel hoog ...

Wat vervelend! Kan maar zo idd te maken hebben met de tandjes..Ze heeft al behoorlijk veeel tandjes zeg!
    Ik zou niet te vaak temp.
    Marin heeft ook heel vaak verhoging, en ik temp ook echt vaak.
    Heb mij nu maar voor genomen alleen te tempen als ze echt huilerig is of dat ze heel loom word, en niet meer wil drinken..

Maar ik hoop voor jullie dat het straks wat beter mag gaan

5. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van tandjes hadden we hier ook regelmatig koorts. Dus na 8 tandjes zal er vast wel een paar keer koorts van de tanden zijn geweest en een virusje tussendoor.... En koorts bij virus of bacterie is inderdaad een goed middel om het virus uit te roeien. Zo worden de virussen of bacteriën dood gekookt zeg maar door het lichaam. En inderdaad niet te vaak temperaturen, alleen als je kleine erg hangerig is of heel suf zou ik tempen en anders gewoon niet doen, je maakt jezelf alleen maar gek zo denk ik....

Share This Page