Hallo meiden.. Wauw heb nooit tussen het peuter en kleuter gedeelte gekeken eigenlijk dus weet ook niet of hier al een topic over is anders mag deze dicht hoor! Onze dochter is bijna 2,5 en vaak zetten we haar op het potje of toilet vaak wilt ze het ook gewoon zelf. Eigenlijk is het al heel lang zo toen ze 1 was al dat we haar soms op het potje gingen zetten.. niks moet natuurlijk maar als ze een plasje deed was dat mooi meegenomen natuurlijk. Nu geeft ze dus zelf vaak aan dat ze op t potje of wc wilt en als ze in haar broek gepoept of geplast heeft dan loopt ze er ook echt zo bij want ze vind het echt "vies". Vandaag besloten we haar even geen luier aan te geven maar alleen een onderbroekje we zijn toch gewoon thuis. . We zeggen ook steeds " als je moet plassen of poepen dan op het potje" ze heeft t dan ook wel al in haar broek gedaan maar dat geeft helemaal niks natuurlijk. . Toenet ging ze zelf op t potje om te plassen dus wij hartstikke trots en complimenteren haar dan ook, nu dacht ik eraan een schema te maken dat ze steeds als ze geplast heeft een stickertje mag opplakken en dan bij bijvoorbeeld 5 stickers een klein cadeautje zoals een kleurboek of iets anders leuks. Nu wil ik zo'n schema maken maar weet even niet hoe ik moet beginnen. . Wie van de mama's heeft er ook een gemaakt? Ben zo benieuwd voorbeelden zijn welkom!
Hi Je kan hele leuke van internet halen. Van woezel en pip of andere figuren. Gewoon zoeken op Sticker beloningsysteem Ik ben begonnen met 10 stickers, nu gaat het goed en heb ik iets uitegzocht met 25 x stickers plakken. Anders krijgt ze ineens heel veel kadootjes, want als ze de smaak te pakken krijgen doen ze zo 10 plasjes op 1 dag. Vandaag ook voor 2e keer op wc geplast en nu belooft dat ik bij de wc ook zo een beloningsysteem ga op hangen. Want je kan ze vinden voor potjes en ook wc. Ze worden er helemaal blij van, grappig he. Succes met het zindelijk worden!!
Je kan ook gewoon rondjes tekenen en leuke stickers kopen. Ik teken het altijd zelf, 10 dingen zoals een potje, wc-rol, onderbroek etc. Of gewoon van iets anders wat ze leuk vind, dieren bijvoorbeeld.
Dat vind ik een goede tip om na 10x ofzo pas wat te kopen haha anders krijgt ze inderdaad veel cadeautjes Vandaag is ze nog paar x op t potje geweest ze is zo trots als een pauw hihi. Plak jij bij iedere plasje 1 sticker of iedere dag 1 ? Ik ga meteen op internet kijken, dankje
Ik zou wel voor ieder plasje 1 sticker doen. Want direct belonen begrijpen ze beter en maakt het plassen leuker. dan alleen aan het eind van de dag. Heel veel succes! Mijn zoontje is net zindelijk. Wij hebben het met een stickerplasboekje van de prenatal gedaan.
Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels zelf een schema gemaakt en gaan na ieder plasje een stickertje plakken. Hihi