Trots!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jewelizz, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meiden, ik moet dit even met jullie delen hoor... Vanmiddag heb ik Bas in een slaapzak in bed gelegd (ipv ingebakerd) en na een minuut of twintig spelen en twee keer zijn speen teruggeven, is hij zowaar in slaap gevallen! Ik ben zo trots op mn ventje!

Wel schrok hij na een half uurtje wakker, maar ach... hij KAN het in ieder geval wel! Nu ligt ie weer te kletsen en spelen in zn bedje, ben benieuwd of het hem zometeen weer lukt om te gaan slapen!

:D

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    lekker gevoel he als het dan lukt, ik ben ook na 2 wkn inbakeren gestopt en overdag slaapt ze ook niet langer dan 30 a 45 minuten, maar snachts slaapt ze nu 10 uurtjes achter elkaar! Als ze maar tevreden is vind ik het prima! Succes!

3. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Heerlijk! Ik wou dat ik dat kon zeggen... Hier is wakker in bed leggen nog geen succes. Heb je behalve het inbakeren nog iets anders gedaan om dit voor elkaar te krijgen?

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja, ik let heel erg op moeheidssignalen! Zodra hij gaat geeuwen, jengelen, bleek wordt etc. leg ik hem gelijk in bed. Doe ik dat niet, dan is hij te moe om zelf in slaap te vallen en is het huilen geblazen tot aan de volgende voeding. Oh ja, en vooral volhouden... Bas lukte het ook niet gelijk om zelf in slaap te vallen, hij heeft het echt moeten leren.

Op dit moment ligt hij trouwens naast me in de wipper hoor :)
    Nadat hij wakker was geschrokken, lukte het hem niet meer om weer in slaap te vallen. Ook niet ingebakerd. Helemaal overstuur was ie... Na de volgende fles leg ik hem maar weer ingebakerd in bed, kan ie even bijslapen. Dan probeer ik het vanavond of morgen wel weer om hem in een slaapzak in bed te leggen! Hij moet er per slot van rekening ook even aan wennen...

5. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Dat doe ik inderdaad ook, maar als ik hem dan wakker in bed leg, dan is hij even rustig om zich heen aan het kijken en dan gaat ie huilen. Ik ben geen voorstander van in slaap laten huilen. Jengelen vind ik geen probleem, maar net zo lang huilen tot hij overstuur is, nee! Liet jij je zoon huilen? Of haalde je hem er weer uit als je merkte dat het hem niet ging lukken?

6. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Lekker als die overgang dan goed gaat. Bij ons slaapt ons mannetje nog in de inbakerdoek en dat laten we ook nog even zo.

@Nana: wij hebben gemerkt dat ons mannetje soms gewoon even huilt voordat hij in slaapt valt. Dus echt huilen en niet zomaar jengelen. Meestal is dit ongeveer 5 tot 10 minuutjes en dan slaapt hij lekker. Als hij zich overstuur zou huilen, dan zou hij ook niet in slaap vallen binnen 10 minuutjes. Dus ik denk dat er ook weer een verschil is tussen jengelen, huilen en overstuur huilen.

7. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb de ervaring met onze oudste dat hij zich helemaal overstuur huilde. Daar bleek achteraf meer aan de hand te zijn, vandaar dat ik dit niet wil nog een keer wil doen. Mijn moedergevoel heeft me er gelukkgi van weerhouden om dit erg lang vol te houden. Huilen betekent voor een baby: er is iets aan de hand. Ik heb geen ervaring met "gewoon huilen tot ie in slaap valt" en elk kind is anders. Als ouders voel je dit het beste aan denk ik.

8. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    @Nala: Bij ons dochtertje wisten wij ook dat dit 'in slaap laten huilen' niet werkte. Dit omdat zij echt de speen nodig had om in slaap te vallen. Als ze deze niet had, dan bleef ze huilen! Terwijl ons mannetje ook wel in eerste instantie de speen krijgt om wat rustiger te worden, maar ook in slaap kan vallen zonder speen!

Dus ik ben het helemaal met je eens dat ieder kindje anders is. En huilen kan dus ook gewoon betekenen: 'ik ben moe en wil slapen, maar het lukt me nu niet direct'.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Konden ze maar praten he... Dat zou de communicatie zoveel makkelijker maken haha. Ach, bij Hugo is het ook goed gekomen. Van de ene op de andere dag, dus voorlopig hou ik het er gewoon op dat we even moeten doorpezen. Maar tips zijn altijd welkom. Dan heb je niet zo het gevoel dat je "maar wat doet"...

10. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    wij hebben ook al zoveel geprobeerd en soms lukt het wel en soms niet. laten huilen doe ik dus ook niet, ik blijf erbij of ben in de buurt. Nu valt ze zelf in slaap als ik douche met de deur open hahaha tis wat he? 's nachts doorslapen deed ze opeens gewoon, ze slaapt nu standaard van 23.00 tot 09.00, heerlijk toch? Ik heb haar altijd zelf laten komen en nog nooit wakker gemaakt.

11. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee hoor, ik liet en laat m niet huilen tot ie overstuur is... Dan slaapt ie namelijk helemaal niet meer! Jengelen oké, maar echt huilen helpt hem niet om in slaap te komen. Als het jengelen overgaat in huilen, probeer ik m eerst in bed te troosten, soms pakt ie dan uiteindelijk zn speentje weer en gaat ie alsnog slapen. Als het echt niet lukt om hem in bed te troosten, haal ik hem er heel even uit, tot ie rustig is en zijn speentje niet meer eruit spuugt. Ik blijf dan wel altijd op zijn kamertje. Zodra hij rustig is, leg ik hem weer in zn bedje, stop m in, zeg 'welterusten' en ga zachtjes zijn kamertje uit. In het begin moest ik dit ritueeltje wel tien keer herhalen voor ie in slaap viel, maar inmiddels gaat het een stuk beter en moet ik hooguit twee keer terug naar zijn kamertje (uitzonderingen daargelaten). De aanhouder wint!

12. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    :oops: Bas ligt nu ook weer ingebakerd hoor... Heeft namelijk niet meer geslapen sinds hij wakker schrok rond een uur of één. Niks was goed in de tussentijd: inbakeren niet, kroelen niet, box/wipper niet... Dus na zijn fles van 15.00 heb ik hem ingebakerd. Binnen vijf minuten was ie vertrokken. Morgen nieuwe poging! Ik denk dat ik het even hou bij 1 slaapje per dag in een slaapzak, net zo lang tot dat goed gaat. Daarna het volgende slaapje zonder de Pacco, etc. Gelukkig hoeft ie voorlopig ook nog niet zonder te kunnen!

13. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    hopelijk gaat mijn kleine Bas dat straks ook doen als hij 2 maanden is :)

slapen uit zichzelf. nu hebben we nog geen ritme, maar dat komt er langzaam in heb ik gemerkt..

hadden jullie dat ook? dat het ritme er vanzelf komt? of ebn ik nu te vorbarig met dit te zeggen? dat je echt bewust meteen de kleine een dagritme moet aanleren? en niet stap voor stap?

14. wilmatjuh

wilmatjuh Actief lid

Nov 18, 2007
    188
    0
    0
    assen
    hey hey

misschien heeft iemand hier wat aan:

ik had briana ook 3 weken ingebakerd gehad en toen kreeg ze de 1e spuitjes dus mocht het 24 uur niet, ik zag er zo tegen op.
    ik heb bij prenatal een slaapzakje gekocht een dikke, wel maat 56 en lengte maat 70 ze lijkt een body builder daarin,haha en dat vind ze heerlijk! ze sliep gelijk in dat slaapzakje.
    en nu een maand later, slaapt ze nog steeds in een slaapzakje alleen maat 56 en lengte 90 cm

briana heeft ook nog niet een ritme, ja ze komt wel om de 4 uur maar slaapt soms een nacht door en soms ook niet, soms slaapt ze vanaf 18.00 uur tot 1 uur in de nacht het verschilt nog heel erg, ik ga me er ook niet druk om maken komt vanzelf allemaal wel

groetjs wilma

15. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    je kleintje geeft zijn ritme wel aan als hij eraan toe is, vlgs mij kun je dat een kleintje niet echt aanleren!

Share This Page