Egoistisch?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Lepeltje, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Hallo dames, ik heb dit topic ook al geopend bij alleen en zwanger, maar daar krijg ik niet zoveel reacties dus ik was eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening!

Ik en mijn vriend kennen elkaar iets meer dan 2 jaar. We houden van elkaar en het leek ons allebij erg bijzonder om samen een kindje te krijgen en we hadden ook allebij het gevoel er klaar voor te zijn.

En nu is het zo ver, ik ben zwanger!! Ik ben echt heel blij en gelukkig, alleen tussen mij en mijn vriend gaat het de laatste tijd erg slecht. We hebben veel ruzie, en het lukt ons niet helemaal om eruit te komen. Mijn grote angst is dus dat zodra ik hem vertel dat ik zwanger ben hij terug krabbelt en zal zeggen dat dit niet het juiste moment is om een kindje te krijgen. Er is absoluut geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dit kleine wondertje weg te laten halen! Ik ben zo blij dat het gelukt is, en ik hoop dat alles goed gaat zodat ik over 8 maanden mijn kleine kan bewonderen!

Misschien denk ik wel erg pessimistisch maar stel dat hij ervoor kiest om bij me weg te gaan, is het dan niet egoistisch van mij om ons kindje op de wereld te laten komen terwijl ik wist dat papa en mama niet meer samen zouden komen?

Ik weet dat ik het alleen kan, en dat ik er alles aan zou doen om te zorgen dat mijn kleine niks tekort komt! En ik weet ook dat mocht het echt stuk lopen tussen mij en mijn vriend hij er wel voor ons kindje zou zijn. Maar ondanks dat vraag ik me af of het niet egoistisch is tegenover de kleine dat hij/zij straks op zal groeien in een huishouden zonder een papa die er 24/7 is. Ik wil mijn kindje natuurlijk het beste van het beste kunnen bieden en dat is natuurlijk ook een huishouden met een papa en een mama maar ik ben bang dat dat er niet echt in zit. Ben ik egoistisch om dit kindje te laten komen in een waarschijnlijk al gebroken gezin? :(

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

xxx

2. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik vind dit helemaal niet egoistisch...jullie wilde samen een kindje en die komt er nu ook al gaat het wat minder misschien is dit wel een doorslag dat het weer super zal gaan tussen jullie en zo niet nou oke maar jij bent er klaar voor en je wil dit kindje dan zou ik als ik jou was er gewoon voor gaan! je kindje weet niet anders als dit ouder wordt!

3. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik zou je zwangerschap zeker niet verbergen voor je vriend; want dan zit er wel iets tussen jou en je vriend... Zou er gewoon open en eerlijk voor zijn en er gewoon voor gaan..

4. Lepeltje

Oh nee maar ik was ook zeker niet van plan om het te verbergen! Dat zou wel heel erg zijn! Ik krijg woensdag mijn eerste echo, ik wil dan kijken of alles goed zit en of het uberhaupt wel leeft (ik kan het nog steeds niet geloven :oops: ). Als alles goed is wil het ook dan gewoon aan hem vertellen... Maar ja de kans zit er dik in dat hij dus de benen neemt! En ik voel me dus toch een beetje schuldig tegenover ons wondertje dat ik het op de wereld laat komen terwijl papa en mama niet meer samen zijn. Ookal zal ik er dus alles aan doen om het een heel mooi en gelukkig leven te geven! Daarom mijn vraag dus of het niet egoistisch van me is tegenover ons kindje.

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik zou het hem zo snel mogelijk vertellen..
    Of hij er nu wel of niet blij mee is, dan weten jullie wel waar jullie aan toe zijn.
    Verder vind ik het eerder egoistisch om het tot na de echo verborgen te houden, misschien een botte uitspraak maar dat is mijn gevoel.
    Straks is hij er wel heel erg blij mee en heb je hem de eerste echo onthouden, lijkt me verschrikkelijk voor een blije vader.

6. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ja dit bedoelde ikzelf ook...
    Zou het vertellen; ti sook zijn kind..

7. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik vind het niet egoïstisch om je kindje te laten komen als jullie eventueel toch uit elkaar gaan. Het zwanger-zijn kan jullie relatie wel een extra drive geven, om er toch samen voor te knokken bij elkaar te blijven. Ik zou het hem zo snel mogelijk vertellen en niet eerst naar de echo gaan. Dan onthoudt je hem iets waarvan ik vind dat het juist belangrijk kan zijn voor hem én voor jullie samen.

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee hoor ik vind het ook niet egoïstisch
    bedoel je vriend wist waar die aan begon en als die het nu niet de juiste moment vond had hij een condoom moeten gebruiken mocht hij dat straks zeggen als jij meld dat je zwanger bent.

ik zou hem ook mee nemen na de echo kijk als hij vandaag al zou zeggen ik ga niet mee bla bla bla weet je waar je aan toe ben ik je zou jezelf nooit vergeven als jij dit kindje weg laat halen zo te horen

9. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik zou hem ook meenemen voor de echo.
    En mochten jij en je vriend er samen niet uitkomen, zou ik de uk echt niet laten weghalen.
    Als ik zo lees, sta je daar ook helemaal niet achter!En de kleine zal ook helemaal gelukkig worden met een liefdevolle mama!

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik ben het met bovenstaande dames eens! Vriend meenemen naar de echo, wil ie er tussen uit, dan gaat het je zeker ook alleen lukken. Dat vind ik niet ego. Je bent nog jong en mocht het zo zijn dat hij weg gaat dan kom je vast nog een leuke vent tegen die jou en je kindje dan wel wilt!

11. Lepeltje

Hallo dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb een paar heftige dagen achter de rug. Ik ben wel alleen naar de echo geweest, wat achteraf gezien niet uitmaakte want toen ik hem vertelde dat ik zwanger ben, ging hij zo door het lint en wil hij dat ik het weg laat halen. Precies wat ik al dacht dus. Ik ben wel verdrietig dat hij zo vast besloten is, voor hem is het geen optie om de kleine te houden. Maar dit geeft mij kracht, ik weet dat ik het alleen kan en dat ga ik iedereen laten zien. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dit kleine wondertje weg te laten halen!! En dat gaat dus ook niet gebeuren!

xxx

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    goede keus van je om het n iet weg te laten halen

laat je niet ompraten door je vriend want je zult dan erg spijt krijgen als je het weg late halen omdat jij het wel graag wilt
    als hij het niet gewild had had die maar zijn benen dicht moeten houden
    succes en doe rustig aan denk aan je eigen en de kleine

13. 4days

4days Niet meer actief

Nee joh, helemaal niet egoïstisch om voor je kindje te kiezen!! Ik denk dat je kindje liever opgroeit met 'alleen' een lieve mama dan helemaal niet opgroeit...

Wel minder dat je (ex?) vriend het zo laat afweten... :( Misschiern draait hij ook nog wel bij? Hoor je ook wel eens, dat ze er eerst aan moeten wennen, en het dan langzaamaan toch wel leuk vinden.

Maarja, hoe dan ook, jij gaat gewoon lekker genieten van je zwangerschap en over een maand of 8 word jij een superlieve en goede mama! :D

14. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi

goed van je dat je het kindje houd!!!
    laat je niks vertellen door je ex
    als jij jouw kindje houden wilt doe je dat...
    het is niet alleen zijn kind, het is ook jouw kind!
    ik vind het knap van je, en als hij/zij straks geboren is
    krijg je er zoveel liefden, dat is met geen pen te schrijven en onbetaalbaar
    goeden keus meid, en het gaat je lukken laat je ex lekker stomme l*l wel de lusten maar als de lasten komen, zijn ze verdwenen dat is ook geen toekomst voor je kindje
    kies lekker voor je zelf, en je kindje gefeliciteerd meid en geniet lekker van de zwangerschap xxx

Deel Deze Pagina