Bv loopt terug

Discussion in 'Borstvoeding' started by mamav2boefies, Jul 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Mijn kolf is stuk gegaan Ik had de middag daarvoor om 13 uur gekolfd om 22 uur wilde ik weer kolven deed mijn kolf niks meer die voeding dus overgeslagen en de kolfbeurt van 6 uur ook Om half 10 gelijk nieuwe kolf gekocht en uurtje later gekolfd Kreeg uit beide borsten 250ml daarna elke keer maar uit beide borsten 60/70 ml en na de nacht maar 125ml Ik zit er serieus over na te denken om ermee te stoppen Waar doe ik het nog voor 60ml uit 2 borsten :O

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Even regeldagen invoeren! Trek je het vanzelf weer recht!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan even goed aan je kolf liggen natuurlijk, je borsten moeten weer aan een nieuwe wennen.
    Gewoon even een dagje om de twee uur powerkolven, tijdens het kolven borstcompressie toepassen en je zit zo weer op de rails.

Kolf je alles? Dan is een gat van 9 uur tussen 13 uur en 22 uur veel te lang om een goede productie in stand te houden!

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Drinkt je kindje niet live uit de borst?

Als ik kolf, kolf ik ook maar heel weinig hoor! 60 ml uit 2 borsten! Wel voel ik nog steeds vol! Zodra ik mn kindje aanleg, begint de melk direct te stromen!

Heb je dezelfde kolf als de vorige gekocht? Ben je ontspannen?

5. Mami

Mami Actief lid

Nov 8, 2010
    148
    0
    0
    wat eerder is gezegd.

1: de juiste kolfknop => ik heb wel eens de knop voor de tsr gebruikt DUH, dan kom je niet ver. dacht serieus dat dat ding kapot was.

2: om de 2-3 uur kolven => leegkolven, dan denken je borsten dat je meer aan moet maken en als je dit vaker doet met kortere tussenpozen stimuleer je de gift.

3: zelf meer drinken zodat je lijf dit ook aan kan.

denk alleen wel dat je niet teveel moet kolven :p je kindje geeft vaak zelf ook goed aan wat het nodig heeft en je ziet aan de groei of het goed gaat.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Hier ook een kolfmama ;)
    Ik zou ook een paar regeldagen inlassen. En daarnaast goed drinken en proberen wat uit te rusten. Zo krijg ik het hier altijd wel weer op de rit (heb elke mensturatie een enorme dip).
    Toevallig had ik laatst een andere maat kolfschelpen gekocht, ik kreeg daarmee ook geen melk... Denk ook echt dat je borsten zeg maar even moeten wennen aan het andere apparaat. Krijg je wel een tsr, want als je nu zorgen hebt om je productie zou je dat daarmee tegen kunnen houden. Je kunt dan evt van die neusspray vragen bij de huisarts.

Jij kolft ook al best een lange tijd toch?

@dirksmama: 3 keer per dag kolven kan echt wel genoeg zijn om de productie in stand te houden (tenzij je kindje nog maar 3 maanden is of zo natuurlijk). Ik kolf vanaf dat onze dochter 9 maanden is 2 maal daags en dat gaat echt prima. Het is maar wat je lichaam gewend is denk ik.

7. mamav2boefies

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Bedankt voor de reacties
    Ik kolf idd fulltime
    Dochtertje is nu bijna 9maanden dus ook einde kolfrecht van het werk
    Ik kolf nu nog 3 keer dit is ongeveer 150ml per keer

Dochtertje groeit er niet meer goed op dus ik wil het ook wel gaan afbouwen
    Het heeft dan toch geen meerwaarde meer als ze er niet goed op groeit :(

8. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    En als je het wat mengt met kunstvoeding? Dat ben ik sinds een tijdje ook aan het doen. Na elke dip las ik nu geen regeldagen meer in. (stop over 1,5 week ook helemaal) Wat ik kolf dat kolf ik, en dat meng ik dan met wat kunstvoeding. Dan hoef je niet helemaal te stoppen als je dat niet wilt. Ze krijgt dan via jou borstvoeding nog wel alle antistoffen etc mee en kan evengoed haar buikje vol drinken.

En als je wel stopt. Kijk eens naar wat je bereikt hebt!!! Super goed gedaan!!!

9. mamav2boefies

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Dank je Ago Dat doet me goed dat iemand dat zegt

10. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Graag gedaan. Ik kolf morgen ook voor de laatste keer. Volgende week wordt ze een jaar. De laatste maand/week is de productie hier ook naar beneden gegaan (kolf ook nog maar 1 keer per dag). Vanochtend nog 50ml gekolft. Heb nog wel wat in de vriezer en kan zo het jaar borstvoeding wel volmaken. Maar dan wel een gemengd met kunstvoeding dus.

Het fulltime kolven is kei hard werken en super intensief! Dat beseft niet iedereen.. Je mist het lekkere tutten aan de borst zoals andere bv-mama's dat hebben. Alles wat je hebt gedaan, heb je echt 200% voor je kindje gedaan en dat verdiend respect! Je mag megatrots zijn! Dus... een leuk kadotje voor jezelf gaan kopen! :D

Share This Page