Slecht in slaap komen

Discussion in 'Prematuur' started by catherina, Jul 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is 10 weken, geboren met 32 wkn 6 dgn.
    Als ze in bed wordt gelegd huilt ze veel en lang, het is meestal krijsen en slaan met armen en stampen met benen.
    Als ze dan eindelijk slaapt, slaapt ze goed, en dan is het alweer tijd voor de fles.
    Hebben jullie hier ervaring mee en wat deden jullie?

2. Judith87

Judith87 Lid

Nov 6, 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Catherina,

Mijn dochter had ook heel veel moeite met in slaap komen. Uiteindelijk zijn we gaan inbakeren i.o.m. de fysiotherapeut. Ik had een paco inbakerdoek; een uitkomst!! Bijna nooit meer problemen gehad met inslapen en doorslapen ;)
    Succes ermee!

Groetjes Judith

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben de puckababy gebruikt, en in slaap wiegen... Nog steeds af en toe, ik laat hem niet huilen in bedje, dat vind ik voor zo'n kleintje niet nodig. Verder wandelen en slapen in draagdoek. Cliché, maar het wordt beter met de leeftijd...

4. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaapt ook in een puckababy, maar helpt niet altijd.
    Zoals vanavond heb ik het nog nooit meegemaakt.
    Ze slaapt dus net pas en ja hoor tijdens de fles, ze is alwakker vanaf 15.30uur en heeft een hazenslaapje gedaan in de auto toen we haar zus zijn gaan halen op kdv.

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Misschien is de puckababy wat te los? Ons zoontje sliep wel goed in de puckababy. Misschien een optie om te kijken of pacco doeken bijvoorbeeld helpen, die zitten iets strakker dan de puckababy

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Klinkt alsof ze nog iets wil of ergens last van heeft....
    Misschien krijgt ze te weinig voeding ( sommige kindjes gaan snel inhalen), krampjes, of dat ze dichtbij je wil zijn.
    Dan zou een draagdoek misschien goed werken...

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Kan ze verborgen reflux hebben? Wij kampten destijds met hetzelfde probleem (ook een paar maanden te vroeg geboren): nauwelijks slapen overdag en heel veel huilen, ondanks het inbakeren. Bleek na bijna 3 maanden verborgen reflux te zijn. Toen dat werd behandeld, was het probleem opgelost.

8. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hier ook verborgen reflux bij beiden en echte buikslapertjes.

9. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    soefdeboef: Krampjes heeft ze ook flink last van gehad, maar die zijn volgens mij nu over.
    Heb ook niet het idee dat ze te weinig voeding krijgt.
    Maria999, Jazzlyn: hoe wordt het onderzocht of ze reflux hebben?

Ze heeft een ruisje, heb maandag een afspraak bij kindercardioloog, mss ligt het daar wel aan!

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63

mijn dochter had nog honger, 30 cc erbij en ze sliep

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Dat vermoed ik niet dat t aan t ruisje ligt...
    Reflex herken ik niet uit je verhaal...
    Hou je haar n tijdje rechtop na de voeding?
    Wat doe je als ze gaat huilen?
    Stopt ze als je haar oppakt?

12. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    soefdeboef: Hou haar rechtop en probeer haar te laten boeren, heeft vaak de hik.
    ALs ze gaat huilen pak ik haar niet meteen op, als ik dat wel doe stopt ze bijna altijd met huilen/krijsen.
    Zodra ze weer terug gelegd wordt, begint ze weer.

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Dit klinkt wel heel erg alsof ze bij jou wil zijn.....:) en dat maakt ze ook goed duidelijk ;)!
    Waarom hou je haar dan niet bij je? Ze is nog zo'n jonge en kleine baby!
    Lees ik goed dat je haar laat huilen in bedje?
    Ze is toch eigenlijk nog maar 2 weken oud nu?
    Ik zeg zoveel mogelijk dicht bij je laten zijn... Draagdoek is een goede optie misschien?!

14. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    soefdeboef:
    Ze is nu eigenlijk 4 weken oud.
    Ga er wel naar toe als ze huilt, aai haar over hoofdje en geef speentje en blijf dan even langs wieg zitten en dan valt ze meestal weer in slaap.

Is idd wel fijn dat ze bij me wil zijn :)

Ik ben niet zo'n fan van een draagdoek.
    Ben het nu aan het proberen met Kindival druppels van Vsm, voor onrust en slapeloosheid, als dat niet helpt zal het mss toch een draagdoek worden.

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Misschien heeft ze wel mamahonger?? Mijn dochter was randprematuur en dysmatuur en wou alleen maar bij ons zijn en tegen ons aan liggen om te slapen. Mijn man legde haar op zijn buik en zo lagen ze dan samen op de bank totdat ze diep in slaap was, dan legde ik haar in de kinderwagenbak op onze kamer. Overdag wou ze ook tegen mij aanliggen om te slapen. Een draagdoek hielp wel maar ze ging zich dan overstrekken. Toen hebben wij op advies van de ha een hangmatje in de box gedaan en hier sliep ze meteen goed in. Dit geeft nl ook geborgenheid en zo kan ze niet maaien met haar armen. Dan hoef je haar ook niet in te bakeren. Wij hadden haar nl in een puckababy gelegd maar dit was geen succes. Ze werd er helemaal overstuur van.

Succes met de oplossing. Laat je nog ff weten wat helpt bij jouw kleine?

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ze slikte veel en had vaak de hik. Geen duidelijke aanwijzingen dus. Was hier dus vooral een kwestie van trial & error. Toen ze de juiste dosering medicatie kreeg (Nexium) hadden we een andere baby.

Share This Page