Ksta op het punt om op te geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pugga, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Kweet het niet meer keb echt van alles geprobeerd mn eten aangepast. Steeds aanleggen, kolven. Van het weekend een dag weg geweest papa heeft voor de baby gezorgd en we zijn weer terug bij af. Hij wil alleen maar drinken of wandelen. En slapen alleen in mn armen. Als ik hem wegleg is het binnen 2 min weer krijsen.

Maar mn benen zijn moe en mn tieten zijn leeg. Vooral savonds. Het stomme is zn laatste Voeding is ergens rond 9 uur en slaapt dan door tot 6.

Hij heeft ongeveer 2x in de week een poepelosie en 1x per dag een echt volle luier. De andere keren zit er wel plas in maar niet meer zoals eerst dat ze gewoon zwaar zijn bij iedere verschoning.

In mn omgeving zegt iedereen dat ik ermee moet stoppen maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Maar dit hou ik ook niet lang vol ben ik bang

Hij wil nu alleen maarclusteren maar dit is al om 11 uur begonnen en hij lijkt nog lang niet klaar. Maar dan af en toe komt weer die grote glimlach tussendoor nou dan smelt ik weer.

Kweet het gewoon niet meer

Kmoest denk ik ook gewoon even mn ei kwijt maar tips, adviezen, kritiek of wat dan ook alles is welkom

Groetjes

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    meis....sprong!! hij is aan het regelen met zijn voeding...even volhouden, gaat echt beter weer....hopelijk over een dag of 2 alweer!! Denk zelfs misschien wel sneller...des te meer hij drinkt des te groter je productie word en dan gaat hij weer tevredener zijn.

Knuffie, het is moeilijk!! Maar je kunt het als je echt wilt!!! Laat je man de rest doen, en duik met de kleine ff in bed...laten drinken wanneer die wil...en tukje doen wanneer die slaapt...2 flessen 1,5 liter water langs je bed en je man kan je eten brengen (als je man moet werken, misschien iemand anders...anders zelf ff dingen mee nemen naar boven....) Maar boven alles...probeer ff je af te sluiten van de rest en geniet van je kindje!

succes meis!

3. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    D heeft ook niet de hele dag door zware plasluiers. Als hij goed wakker en alert is, en groeit goed dan hoeft dat ook niet lijkt me, dan krijgt hij heus zat binnen.
    Je moet hier gewoon aan toegeven, en dan word het allemaal makkelijker, echt!
    Maak het jezelf vooral makkelijk, inderdaad lekker op bed liggen samen, en veel rusten. Misschien kan je man of omgeving helpen met de boodschappen of huishouden. Dan kan jij je helemaal richten op de baby, en tussendoor waar mogelijk wat voor jezelf doen. Hou je het een stuk beter vol! Succes :)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Regeldagen!
    Vooral niet naar je omgeving luisteren, even jezelf met kind terugtrekken en terug naar start. Ik denk dat hij nu ook gewoon van slag is geraakt doordat hij je een dag heeft moeten missen en dit is ook gewoon weer een leeftijd waarop ze gaan regelen.
    Zorg goed voor jezelf, lekkere hapjes en drinken onder handbereik terwijl je gewoon lekker zit of ligt met je kind.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Probeer een paar dagen lekker met zn tweeen te zijn en geniet ook van die momenten al lijkt dat nu moeilijk. Dus lekker samen op bed of op de bank en vergeet even de rest van de wereld. Over een paar maanden ga je die dagen echt missen, geloof me maar!

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Weet je wat ik doe op dit soort dagen. Lekker nestje bouwen op de bank, drinken en eten bij de hand dvdtje in de tv en lekker met zijn tweeën op de bank hangen. Komt goed! Echt!

Volgens mij moeten ze gewoon door deze periode heen

7. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik herken je situatie! Mijn zoontje wilde op de leeftijd van jouw kindje ook constant bij me zijn en drinken. Het zijn echt regeldagen. Bij mij duurde het een week, soms werd ik er gek van. Iedere twee uur de borst! Mensen in mijn omgeving vonden het absurd, maar ik ben doorgegaan en geef nu na bijna 8 maanden nog borstvoeding. Het is even doorzetten, maar je zal zien dat de borstvoeding na deze dagen als een tierelier loopt. Later heb ik meer regeldagen gehad, maar niet zo intensief als rond de 12 weken. Laat alles wat je kunt uit je handen vallen en maar er een paar mamadagen van. Je rust zo zelf ook uit. Succes

8. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Nou vandaag en gister lekker met baby op de bank. Flesjes drinken, wat koeken, ipad voedingskussen, tv en zelfs 2 lekkere beenwarmers ( op elk been een hond) ik heb het gewoon even los gelaten denk gewoon gordijnen dicht shirt uit en we zagen het wel. Slapen drinken slapen drinken en tussendoor lekker lachen. Tijdens het luier verschonen gelijk voorraad aanvullen. En vandaag kon ik hem net zelfs even wegleggen om wat op te ruimen. We zien wel hoe het morgen loopt

Kben toch blij dat ik jullie heb!! Superbedankt!

Liefs

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Fijn hoor, hou vol en je zult zien dat het wegleggen langer gaat worden. Succes no% verder.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, volledig aan toe geven, lekker samen op de bank of in bed, lekkere snacks erbij... Dan ga je straks die dagen echt nog missen ook ;)

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het al wat beter is gegaan! Heb je ook een draagdoek of draagzak ofzo? Misschien helpt dat ook een beetje de mama honger te stillen en kun je overdag nog wat bewegen... ;)
    Sterkte ermee... En probeer er ook even lekker van te genieten tussendoor. ;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.138
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat fijn dat jij je gisteren even helemaal op je zoontje kon richten. Ik denk dat dat precies was wat jullie even nodig hadden. Hoe gaat het vandaag?

13. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Het wordt makkelijker! Echt! Dus laat iedereen die zich op een negatieve manier met je bemoeit maar lekker kletsen.

14. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Er leek verbetering in te komen maar helaas smorgens gaat het wel maar zo rond 11en begint het hij komt ook steeds eerder voor een voeding is steeds langer bezig en vanaf ongeveer 4 uur tot tie gaat slapen kan ik hem niet loslaten. Het lukt me niet om hem in de draagdoek te voeden dus dat heeft geen zin dan moet ik hem er elke 10 min uithalen.

Kvind zo het borstvoeden ook niet erg leuk meer hij is ook moe dus hapt niet goed hij slurpt als het ware mn tepel naar binnen ze doen dus hardstikke zeer en ik ben gewoon oververmoeid het lijkt gewoon of ik savonds niet genoeg heb en dit is al een paar weken.

Mn omgeving vind me nu gewoon lui en zegt dat ik alleen maar met mn baby aan het spelen ben. Kben ook best snel gefrustreerd of hoe noem je dat en dan moet mn man het ontgelden dus ook niet echt gezellig.

Maar ik wil gewooon niet opgeven

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn oudste dronk s avonds de eerste maanden een paar uur bijna non stop en zat dan ook echt met lege borsten.
    De jongste is wel wat onrustig s avonds en accepteert dan vaak de leegste borst wel maar die wil verder niet echt extra drinken.

16. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    wat bij mij goed hielp is 2 dingen. Acceptatie dat dit even zo is (echt, zo raar hoe dat werkt!) en een contactpersoon van VBN bellen. (Vereniging Borstvoeding Natuurlijk kost gewoon je standaard telefoon tikken en ze zijn echt heel wat gewend, ook in het weekend mag je ze bellen!!), Dit zijn moeders die zelf ook de nodige ervaring hebben, en naar je verhaal kunnen luisteren. Vooral omdat het via internet toch lastig inschatten is. Zij kan met je mee denken, en met tips komen. Eventueel zou je ook nog een lk kunnnen raadplegen om tekijken of je kleine wel effectief drinkt. (wordt vaak vergoedt vanuit je zorgverzekeing, en anders moet je maar denken, 1 consult is ongerveer 2 maanden flessevoeding ;) )Echt doen hoor, het zou zo zonde zijn, als je nu op geeft, terwijl het misschien allleen een fase is...

Deel Deze Pagina