Staan! Waar is mijn baby gebleven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ster27, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Mijn oudste was al niet de langzaamste wat betreft de grove motoriek, maar mijn jongste is echt heel snel voor mijn gevoel.

Hij rolt al vanaf 2,5-3 maand (buik naar rug en rug naar buik). Hij tijgert al vanaf een maand of vier en sinds een week of drie kruipt hij echt met de knietjes eronder, eerst alleen achteruit, nu ook vooruit. En nu sinds eergisteren trekt hij zichzelf op. Hij wil de hele dag niets anders doen dan kruipen en zichzelf optrekken, totdat hij het zat is om te staan en dan begint hij te huilen aangezien hij nog niet weer kan gaan zitten zonder te vallen.

Heel fijn natuurlijk dat zijn ontwikkeling zo goed gaat, maar voor mijn gevoel gaat het allemaal wel heel snel (misschien wel te snel), hij is immers pas 7,5 maand. Waar is mijn baby gebleven?

Op het CB hebben ze niet echt advies, behalve meegaan in zijn behoefte.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Zo worden ze inderdaad wel heel snel groot.. Tsja hier een kleine luilak die de tijd neemt voor alles.. Heb dus lekker lang een 'baby' gehad.. Ach ja hij ontwikkelt zich goed, en misschien gaat hij hierna een tandje lager. Niets aan te doen..

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Hier ook een snelle dame, rollen was ze dan wel iets langzamer mee maar maar rechtop zitten, optrekken tijgeren nu staan en lopen langs de bank, box etc het gaat als een speer, daarbij heeft ze al 7 tandjes!!
    ( ik zie nu dat ze ook al geleerd heeft iets op te pakken als ze staat en zich ondertussen vast houd, ook iets nieuws)

Het enigste nadeel wat ik er wel mee merk zijn de driftbuien, als iets niet wil lukken, ze wil mentaal alles meteen goed doen, maar thja iets leren gaat met vallen en opstaan, en als het niet lukt dan wordt ze daar heel driftig om.. Het mag van mij allemaal wel een tandje langzamer en iets langer baby blijven...

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Ja hier ook. Met 5 maanden tijgerde hij het hele huis door. Sinds 7 maanden optrekken, staan en meteen goed langs meubels en muren lopen. Nu paar keer meerdere seconden los gestaan om zich vervolgens te laten zitten. Die tijd was erg zwaar want ook elfstandig zitten begon toen en tandjes kwamen door dus het was eht even een ramp. Nu is hij tien maanden en is het weer rustig. Sinds hij negen maanden is eigenlijk al. Nu wel koortsig maar dat staat er los van.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze oudste was ook zo snel. Met 5,5 maand tijgeren en met 7 maanden kruipen en zelf gaan zitten en staan.. Voor we het wisten was ze geen baby meer.
    En nu de jongste.. Die is heerlijk 'langzaam'. Ze is nu ook 7 maanden, maar meer dan op haar buik rollen doet ze nog niet. Ze is nog een lekkere heerlijke baby. Het gaat allemaal al snel genoeg!

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Onze Timo was ook heel sne, vergelijkbaar met jouw kindje. Maar lopen, daar had hij geen zin in. Totdat hij 14 maanden was, toen begon het een beetje. Nu, anderhalve maand later, loopt hij de helft van de tijd denk ik ergens heen ipv te kruipen. Een heel gemiddeld kind dus nu.
    Gelukkig, want zo rond de 7 maanden kruipen, opstaan en zelf gaan zitten in één week was voor min echt even te veel!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook een snelle met staan, dat deed ze met 7 maand. Nu hupst ze op d'r knieen de kamer door, het lijkt erop dat ze nog even niet gaat lopen (ze kan wel los staan en zet los ook een paar pasjes, maar hupst liever op d'r knieen). Maar idd, ze was al snel geen echte baby meer. Kindje van vrienden is 3 weken jonger, maar echt nog een baby'tje; ze rolt en zit, maar verder kruipt en staat ze nog niet.

Ach ja, ik moet er maar aan wennen dat kinderen te snel groot worden.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn jongste deed dat ook allemaal zó snel. Zij had er geen behoefte aan dat mama nog wilde genieten van haar laatste baby'tje. En ze liep vanaf 9 mnd parmantig zelf door de kamer...

Ze wil niet klein zijn, maar groot, en alles zelf doen. Noem haar geen 'kleine ukkepuk', want haar antwoord is dan: 'ik ben een gróte ukkepuk!'
    En ze is natuurlijk ook niet klein meer, ze is al bijna 3. (en ze kan niet wáchten tot ze ook naar school mag, net als haar broer. geduld is niet haar grootste kwaliteit.)

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik heb hier een gemiddeld/ lui kindje
    Kruipen doet ze niet
    Tijgeren wel
    Zitten 2x gedaan waarvan 1x keiharde klap gemaakt
    En sinds gister doet ze optrekken.
    Maar ze zegt wel vaak mama :D

Vind het toch redelijk snel gaan maar ooh zo leuk. Alleen minder dat ze niet zo knuffelig is.

10. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn zoontje stond al met 6,5 maand in de box en liep toen ook al langs meubels. Zijn verdere ontwikkeling gaat ook als een speer. Toen hij net een maand 2 jaar was sprak hij al in zinnen van 6 woorden. Nu hij 3,5 jaar is zit hij in z'n ontwikkeling al ruim in de 4 jaar. Hij praat als een 4-5 jarige en corrigeert zichzelf soms als hij een woord verkeerd zegt. Hij kan zichzelf al helemaal alleen aan- en uitkleden en zijn fijne motoriek is heel goed.
    Bij mijn zoontje is de snelle ontwikkeling gebleven. Ik rem hem nergens in, laat hem alles in zijn eigen tempo doen.

En ook dochter gaat als een speer! Tja, ze heeft haar grote broer nu eenmaal als voorbeeld....

Jammer dat mijn kinderen snel baby af waren, maar het was nu eenmaal zo.

Share This Page