Ik ben trots! En dan op mezelf eigenlijk Had een topic gemaakt over mn meisje die nog geen brood kan eten.. Voelde me door de meeste die hierop gereageerd hadden me vrij aangevallen omdat ik potjes geef en geen vers eten. Dit komt oa door tijdgebrek en wat prive problemen. Heb het topic laten sluiten omdat ik me er erg rot door voelde.. Alsof ik een slechte moeder ben! Anyway.. Heb dit aan de psycholoog voorgelegd en een stappenplan gemaakt en ga nu sweekends vers proberen te koken! Begin vanavond.. Voor mij is dit een hele grote stap! Veel zullen misschien denken stel je niet zo aan, wat zijn die 5 min nou.. Nou voor mij zijn die 5 min zenuwslopend, vermoeiend en energievretend maar ik ga het vanavond wel doen! Zo dat moest ik ff kwijt
Nou, goed van je! En voor je meisje natuurlijk ook. Waarom vind je het zo zenuwslopend om vijf minuutjes te koken?
Ik vind het hartstikke dapper van je dat je naar de adviezen hebt geluisterd en dit meteen in de praktijk gaat brengen! Ga het gewoon rustig aan doen, misschien vind je wat tips om internet en dan komt het helemaal goed. Goed bezig en je bent een goede moeder hoor! Je hebt de psycholoog om hulp gevraagd en je gaat het nu leren, mag je trots op zijn. Veel plezier! Tip om het makkelijker te maken: koop een paar doosjes met verse diepvriesgroenten zoals broccoli, wortels, bloemkool. Je kan het lang bewaren, hoeft niet elke dag iets te verzinnen en alleen eruit te halen wat je nodig hebt. Je doet het in een pannetje met water, even laten koken ( tussendoor met een vork er in prikken om te voelen of het zacht is) en klaar. Kook je er een aardappel bij en je bent al een heel eind op weg.
heb het vorige topic gelezen, jammer dat je je er rot onder voelde. heel veel succes met koken en alle andre dingen!
Inderdaad jammer dat je je rot voelde. Ik zag het eerst ook niet zitten om apart te koken voor mn meisje. Heb er al zo een hekel aan en dan nog extra koken pfff moest er niet aan denken haha. Maar rond 6 mnd toch gedaan. Ik kook gewoon tegelijkertijd haar voedsel, wij eten ook veel pasta en rijst en dat eet ze ook mee. Ik haal haar portie pasta bijv iets eerder eruit en voeg daarna nog zout toe voor ons. Zo doe ik het eigenlijk met alles. En als we bijv pakjes voedsel eten dan kook ik gewoon groentes (diepvries) en prak ik t door de rijst of kook er een aardappel bij. Wat voor opvang gaat je kindje trouwens ? Mijn dochter gaat 3 dagen naar het kdv en daar eet ze met de peuters mee en eten ze om 11:30 al warm. Dus dan eet zij vaak de volgende dag het eten wat ik had gekookt. Ook als we weggaan kook ik vers voor haar of ze eet een extra broodje/rijstewafel. Potjes groente accepteerd ze zelden nog en omdat het zo slap is eet ze 10x langer. Heel veel succes en ik hoop dat je ook plezier in het koken gaat hebben voor je kleine. Ondanks ik er nog steeds een hekel aan heb kook ik voor haar wel met plezier omdat ze zoooo blij ervan wordt en ervan geniet.
Super!!! Je mag terecht trots zijn op jezelf... ondanks dat je je zo rot voelde (jammer genoeg) heb je toch de stap genomen om het aan te kaarten bij je psycholoog. Hopelijk zul je merken dat het heel erg leuk is om voor je kindje te koken, zeker als ie dat ook nog met smaak opeet!! Bereid je er wel op voor dat je kindje eerst misschien nog moet wennen aan vers eten als hij potjes gewend is! Laat je daardoor niet uit het veld slaan en hou vol, want uiteindelijk zal je kindje er met smaak van eten... Succes en vooral veel plezier!
Echt super! Ik heb het topic wel meegelezen maar niet gereageerd, vind het ook jammer dat je je er rot door voelde. Je bent echt geen slechte moeder! En je hebt de stap gezet, heel dapper! Geniet er vooral van. Begin rustig en eenvoudig, een simpele aardappel en wat groenten koken of stomen is genoeg. Als je er handigheid in krijgt kun je kleine receptjes gaan proberen. Er zijn heel simpele en makkelijke recepten, die altijd lukken en gewoon heel lekker zijn! Zo heb ik leren koken en zo heb ik plezier gekregen in het koken.
Wat heeft ze vanavond gegeten? En hoe vond ze het? Ik vind 't ook handig om, als je speciaal voor je kindje wat moet koken - dus niet een wortel en aardappel uit je eigen pan kan vissen - diepvriesgroenten te gebruiken. Beetje doperwtjes met worteltjes in een glazen bakje met wat water in de magnetron. Aardappel uit je pan vissen. Groenten pureren, aardappel erdoor prakken en snel klaar! Maar 't makkelijkste is natuurlijk als je gewoon eten uit je eigen pan kan vissen en prakken. En eet je een keer nasi ofzo dan kan je natuurlijk een keer een potje geven! Voor een keer is daar echt niets mis mee hoor maar het is inderdaad eigenlijk beter om zelf te koken! Veel plezier!
Nou.. Wat een ramp zeg haha. Ben gewend het binnen een minuut klaar te hebben. Was nu een halfuur!! bezig. Had boontjes met aardappel gemaakt. Scheelt dat mn vriend in de file stond, had ik met ons eten niey zo'n haast Heb t geprakt ipv gepureerd en het ging wel redelijk. Ze eet sowieso bijna geen groente, (vind ze niet meer lekker sinds ze fruit krijgt) maar ze had wel ruim 10 happen op Dus al met al wel geslaagd..
Fijn dat ze het lekker vond!! Ik wil je ook adviseren om zakken diepvriesgroente te kopen. Dat is al schoongemaakt/ gepeld/ en gesneden. Kun je zo in de pan gooien.
Niet om je te ontmoedigen voor het koken hoor (integendeel!) maar ik bewonder je dat je dat doet en vind het hartstikke knap van je! Ik wilde alleen maar zeggen dat ik je verhaal helemaal herken. Ik gebruik zelf ook alleen maar potjes tot nu toe. Het is makkelijk snel en een groot succes bij mijn dochterje. Ik heb wel een babycook aangeschaft via marktplaats met de intentie daar binnenkort mee te starten. Ik zie zelf niks slecht aan beginnen met potjes om je kindje te laten wennen aan verschillende smaken. Het is niet alsof je dit al maanden doet je kindje is enkel een startende eter. Daarbij is het bijvoeding en halen ze nog de meeste voedingsstoffen uit melk. Het lijkt mij een prima overgang. Niks om je slecht of schuldig over te voelen. Dat wilde ik je nog even meegeven. Volgens mij zijn er volksstammen die het zo doen. Ik ga zelf ook maar eens op zoek naar makkelijke en verse groente- en fruitgerechten voor m'n kindje want uiteindelijk moet de transformatie naar babykok ook bij mij langzaam maar zeker op gang komen. En oooow wat zie ik daar tegenop.
Joh jouw kind is al bijna 7 maanden, dan kun je die babycookfase overslaan en gewoon je kind met de pot mee laten eten (als je eigen pot een beetje gezond is - pot beetje aanpassen is niet zo moeilijk, en scheelt veel moeite en tijd die je kwijt bent aan apart koken).
Dat is toch hartstikke goed, die 10 happen!! Weet je dat vers veel beter en sneller vult dan een potje (wat met name met water is aangemaakt). Dus ik vind het zeker niet slecht... En goed dat je gewoon geprakt hebt, kan je kindje meteen meer wennen aan een grovere structuur! Haal inderdaad zo'n diepvrieszak waar broccoli, bloemkool etc in zit, hoef je alleen maar in de pan te kieperen! Gaat ook een stuk sneller... Hoef je alleen maar water op te zetten en een aardappel te schillen.
Heb idd zo'n diepvrieszak gehaald met ia broccoli, wortel, doperwt boontjes en bloemkool. Maar nu slaapt ze! Zal ik haar wakker maken? Of is een dag overslaan niet zo erg.. Dubio!