appelmoes!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hope87, Aug 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    Nou het zit zo, wij gingen een keer chic uit eten (in een andere stad/dorp) en dat restaurantje ligt wat (best wel erg) afgelegen. Nu dachten wij álles mee te hebben... Totdat we er achter kwamen (toen de eerste gang op tafel kwam) dat we alles behalve eten voor ons kleintje bij ons hadden ! dikke pech dus, Maar ok baby kreeg natuurlijk trek. Dus vroeg mijn man, na dat ik gekookte broccoli uit me soep had gevist en baby dat 'natuurlijk' weigerde, om appelmoes.

hij heeft dus nu, nou ik denk zo'n goed heel potje appelmoes weg gewerkt. En hij vond het enooooorm smullen whihi :):)

aan de ene kant denk, tja voor een keertje kan het geen kwaad en nood breekt wet en je laat een kindje ook niet alleen maar het hele restaurant bij elkaar schreeuwen ;), alleen aan de andere kant baal ik ontzettend dat ik het vergeten ben en baby appelmoes heb laten eten. (zie: suiker, en onnodige toevoegingen)

Wat vinden jullie? dat ik niet zo moet saiken? :$
    en hebben jullie anders een alternatief naar waar we hadden kunnen vragen?
    (denk niet dat het nogmaals gebeurd maar wat was er beter geweest)?

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Joh voor een keertje zou ik me er niet druk meer om maken.

Ik kan even niet zien hoe oud je kindje is en wat hij al eet, maar miss soep? Of vragen of ze wat konden pureren voor hem?

3. Lente2013

Lente2013 Actief lid

Feb 21, 2013
    130
    0
    16
    Ik zou me er absoluut niet druk om maken. Er zijn veel slechtere dingen dan een keertje appelmoes hoor!
    Toevallig had ik het van de week met de kinderarts over suikers, en hij gaf aan dat kinderen dit ook gewoon nodig hebben. Zo mogen ze oo af en toe best wat likjes van een waterijsje en laat mijn zoontje van acht maanden dat nou heerlijk vinden!

4. tuc

tuc Niet meer actief

natuurlijk kan het geen kwaad, maar ik zou er zelf ook enorm van balen. Ik zou denk eerst gevraagd hebben of ze wat gekookte groenten hadden.

lente...in heel veel dingen zit suiker hoor, maar toegevoegde suikers als in waterijsjes en appelmoes hebben ze echt niet nodig...dit even terzijde van ts haar verhaal, want ik snap dat ze even wat moest.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Was het lekker en gezellig? Niet zo saiken dan :p ...door een keertje appelmoes te eten is ie niet gelijk verpest en wat je zegt, je vergeet nooit meer eten mee te nemen ;)

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Heel normaal hoor, dat je soms wat vergeet. Volgende keer beter.
    En je kleintje heeft geen honger geleden. En die ene keer iets met suiker, ach, dat kan toch geen kwaad. Als je er maar geen gewoonte van maakt.
    En dat ie het lekker vond, dat geloof ik zeker. Jullie ook lekker gegeten en genoten?

7. Lente2013

Lente2013 Actief lid

Feb 21, 2013
    130
    0
    16
    Inderdaad even off topic. Ik zeg ook niet dat ze dagelijks aan de toegevoegde suikers moeten, maar het kan af en toe geen kwaad.

8. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Welnee meid, zo erg is dat niet voor een keer. Natuurlijk, gewoon eten is gezonder, maar voor een keer is dat echt niet zo erg.

Ik merk dat ik er zelf wat makkelijker in geworden ben sinds mijn zoontje een periode heeft gehad waarin hij bijna niet wilde eten. Hij weigerde dagenlang eten, er was niets met hem aan de hand, was gewoon zijn eigen willetje. Ik bood hem eten en drinken aan, maar hij wilde het gewoon niet. Dagenlang heb ik hem toen bakjes vol dreumesyoghurt gegeven (dat was het enige wat hij nog at), zodat hij niet uit zo drogen (zo erg was het...). Ik voelde me er helemaal niet lekker bij, veel te veel suiker voor zo'n kleintje, maar ja, zo kreeg hij wel vocht binnen.
    Hij heeft er niets aan overgehouden, is weer gewoon gaan eten en is super gezond.

Ik had in jouw geval precies hetzelfde gedaan: lekker zijn buikje vol met appelmoes, kan echt geen kwaad voor een keertje. Jullie smullen, hij ook! ;)

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Mijn zoon eet wel vaker alleen appelmoes (hij laat de rest dan gewoon liggen ;)). Ik ben niet zo moeilijk.

Share This Page