rode bultjes rond de mond, handen,voeten en billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tulpje, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    De dokter zegt een virus infectie en kan niet zeggen wat voor een. en zei ook erbij dat het in ieder geval onschuldig was en vanzelf weggaat.

mijn zoontje is bijna anderhalf jaar..
    hij heeft 3 dagen geleden een dag/nacht lang 40,4 koorts gehad. daarna kreeg hij een dag diaree met verhoging..(dit was maar 1 dag) gister wilde hij niet meer drinken, en heeft dus weinig vocht binnen gekregen gister.

ik had besloten om vandaag naar H.A.P te gaan als hij weer niet wilde drinken. maar gelukkig at hij zijn boterhammetjes netjes op en heeft een hele drinkbeker gedronken.

Over de bultjes maak ik me ook zorgen. het lijken wel water pokken het zijn vochtblaasjes maar ook gewone bultjes, gelukkig heeft hij geen jeuk of last ervan. alleen op zijn onderlip heeft hij er last van

als ik het opzoek op internet kom ik op mond,hand en voet ziekte uit.. maar daar staat bij dat ze dan blaasjes in de mond krijgen die erg pijnlijk zijn en dat heeft mijn zoontje niet..

hij heeft rode bultjes + vochtbultjes rond de mond, erg veel op de handjes en voetjes, vingertjes en teentjes incl. handpalmen en voetzolen.. ook zijn billetjes zitten helemaal onder de bultjes en vochtbultjes
    hij heeft ook wel bultjes op de benen en armen maar veel minder.. op de buik en rug bijna niets ! ?

heeft iemand enig idee wat het kan zijn ??? ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen, ik weet ook niet hoe ik een foto bij moet voegen..

ik ben 25 weken zwanger en moet dus goed oppassen als het toch waterpokken of iets is.. de dokters zeggen nog al snel, het is onschuldig...

IK HOOP dat iemand mij kan helpen! (exuses voor het lange verhaal)

2. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hand, mond en voet ziekte kan heel goed. Heeft mijn zoontje ook gehad, maar alleen op zn handen. Dacht eerst ook waterpokken, maar het werd niet meer en bleef beperkt tot zn handen.

Opa heeft de diagnose gesteld, eant hij kreeg er ook last van, alleen veeeeel erger! Hij kon amper lopen en eten. Hij had wel blaasjes in zn mond. Op zich hoort daar volgens mij geen koorts bij.

Vijfde of zesde ziekte kan ook. Kwamen de bultjes na de hoge koorts? Dan is het volgens mij de zesde ziekte. Is vervelend, maar kan volgens mij geen kwaad. Ik was ook zwanger toen mn zoontje de zesde ziekte hed. Kwamen we ook pas na de hoge koorts achter.

3. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    hallo

bedankt voor de reactie

ja hij kreeg ze idd na de hoge koorts..
    maar dit is anders als de 6e ziekte.. dit weet ik omdat mijn zoontje toevallig 2 keer de 6e ziekte heeft gehad.. 1 keer met 6 maanden en later met 10 maanden. en die verliepen precies het zelfde en deze is toch wel heel anders.

ik denk zelf ook die mond,hand en voet ziekte maar omdat hij geen blaasjes IN de mond heeft en ook bultjes op de armen en benen heeft twijfel ik..

misschien toch naar de HAP gaan ? (al weet ik dat zij me toch weer terug sturen met het zelfde info wat mijn eigen Huisarts gaf)

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #4 Esmaralda, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
    Het heerst, we zijn afgelopen week bij een vriendin geweest, en die kreeg later deze bultjes/vlekjes. De dokter zei dat de vlekjes een bacteriële infectie zijn, maar hij heeft ook een keelontsteking en een luchtweginfectie gekregen.

Later kreeg mijn jongste ook opeens overal vlekjes, koorts, niezen, hoesten, gewoon niet lekker. We zijn toen naar de huisarts gegaan en die zei hij heeft een bacteriële infectie. Het moest volgens hem gewoon vanzelf overgaan. Maar gister bleef hij huilen en naar zijn oortje grijpen enzo en heeft hij nu een oorontsteking. Daar heeft hij nu een kuurtje voor.

We zijn dit weekend bij mijn nichtje geweest (zoontje had geen bultjes) en die zit ook nu vol met deze vlekken. Hun zijn ook naar de dokter geweest, en die zei ook, het is een bacteriële infectie. Ze heeft 40,1 steeds, maar ik verwacht dat daar ook nog wel wat achteraan komt.

Hier een foto, mijn zoontje heeft het op zijn armen, billen, gezicht, beentjes en voetjes. Sommige met een wit kopje erop, sommige gewoon rood:

5. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    hallo

wat vervelend voor je kindjes zeg, is de ene er nog niet vanaf begint de volgende al pff..

deze vlekjes lijken totaal niet op die wat die van mij heeft..

ik zal zometeen een foto proberen te sturen dan kunnen jullie een vergelijken en misschien heeft iemand wel het andwoord op mijn vraag..

veel beterschap verder met je ukkies..

6. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    hier zijn foto's, kon er maxmimaal maar 2 plaatsen..

op de foto lijkt het minder dan in werkelijkheid. want een hoop bultjes zie je door de flits niet.. eigenlijk zijn ze overal precies zo als op de 1e foto maar dan iets kleiner.. op zijn handen en voeten is het net zo erg als op de mond..

Bijgevoegde bestanden:

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vind het er wel op lijken hoor. Op mijn foto zie je ze ook niet goed, maar ze zijn echt zo rood als de bultjes van jouw zoontje.
    Ook met die soort blaasjes erop.
    Mijn nichtje heeft ook hetzelfde als je zoontje, bij haar ziet het er net zo blaasjes achtig uit.

8. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    O oke.. dus de mond.hand en voet ziekte?..

Ik las dat het zeeer besmettelijk is en 2 weken duurde..

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb nooit iets gezegd over hand mond en voetziekte hoor?
    De vlekjes worden volgens mijn huisarts veroorzaakt door een bacteriële infectie. Dit moeten ze gewoon uitzitten.

Ik weet niet of jouw zoontje hand mond en voetziekte heeft. Bij mijn zoontje zag dat er anders uit. Is niet zo rood en vurig, maar zijn meer allemaal witte kopjes, en heel veel.
    Hij had het bijna niet in zijn gezicht, maar meer zoals de naam zegt, op zijn handen, voeten en in zijn mond. En ook echt tussen de vingers, op de vingers en tussen de tenen.

10. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    Ja ik weet het ook niet.

Ik heb de hap toch gebeld en laat het zometeen nakijken.. ben benieuwd wat ze zeggen.

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Okee succes! Hoop dat het meevalt.
    Vervelend he, je blijft maar twijfelen en twijfelen, en toch past het nergens echt bij.

12. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    Zojuist bij de Hap geweest.. en was toch duidelijk een mond, hand en voet ziekte.. hij had blijkbaar ook blaasjes op de tong en dit duurt een week tot 2 weken. Is erg besmettelijk en vooral bij kindjes is dit zeer besmettelijk. Voor mijn zwangerschap kon ze me niet vertellen of dit schadelijk is maar zover ze wist moest ik nu extra opletten en veel desinfecteer middel gebruiken. .

Heb fucidin creme gekregen voor op de mond.. en de rest moet uitdrogen en zelf weggaan.

Deel Deze Pagina