Hallo dames, Na heel veel gedoe met de borstvoeding op te starten (en nog bezig om van de spruw af te komen) Nu heb ik een kolf aangeschat en al 2 keer gekolfd wat naar mij idee erg goed ging eerste keer in de avond na bv 50 cc en 2de keer 90 cc in de middag maar werdt gestoord dus zat niet ontspannen meer. Wat ik nu graag wil weten is : wat is het makkelijkste 'schema' kwa live bv en kolven. Het kolven wil ik blijven doen omdat ik ook weg wil kunnen gaan en vind het gewoon handig als er een flesje gegeven kan worden. Maar kan me nog niet echt bedenken wat handig is. Ik kook alles elke dag uit vanwege de spruw ben al 3 weken mee bezig en heb nu tegen advies in ook me dochtertje daktarin gegeven. Heb namelijk het idee dat ze veel last er van heeft klakken onrustig aan de borst ze knijpt me trekt tijdens het drinken. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen. Liefs.
Heb jij of je dochter spruw? Wrs allebei dan? Heb je al nystatine bij je dochter geprobeerd? En volgens mij wordt het afgeraden om afgekolfde melk te bewaren als je spruw hebt, omdat je hiermee weer de spruw door kunt geven? Verder geen verstand van, succes!
Als je het idee hebt dat ze er echt last van heeft idd gewoon terug naar de ha gaan en vragen naar nystatine. Snap niet dat jullie niet tegelijk behandeld werden, nu blijft je dochter jou ook besmetten.... Wat het kolven betreft.... Dit kun je wel blijven doen, maar je moet het wel weggooien, anders blijf je zo in het cirkeltje van besmetting rond hangen en dat wil je vast niet! Als jullie allebei geen spruw meer hebben kan je weer een voorraadje opbouwen. Wat ik deed was 'savonds extra nakolven zodat mn borsten goed leeg waren voor de nacht en sochtends, want dan zijn je borsten het volste. Succes!
Hier ook spruw gehad, ik heb de kleine een kuur nystatine gegeven en zelf een aantal weken m'n tepels na elke voeding ingesmeerd met daktarin. Uiteindelijk was het weg. Ik kolf alles af en geef de bv met de fles dus kan je verder niet echt een goed advies geven.
Me dochtertje is nu 3.5 weken vanaf dag 2 oud spruw. en ook al zolang nystatine en ik daktarin. En ondanks alle voorzorgen uitkoken .. allebei behandelen ... kleding op 60 graden wassen .. blijft het aanhouden de gevoeligheid van t voeden kan ik opzich wel hebben nu behalve nu met regeldagen zijn me borten wat 'leger' en voelt het niet zo fijn. Hoezo mag ik de afgekolve melk niet geven dan?
ja ben ik ook wel benieuwd naar, mijn zoontje heeft ook spruw, en ik kolf fulltime af,en bewaar dit ook gewoon, hij krijgt nystatine maar lijkt niet echt te helpen?!want hij heeft het nog steeds.
In de melk die je afkolft als je spruw hebt, zit ook de schimmel die spruw veroorzaakt. Geef je die melk later weer, dan besmet je je kindje opnieuw met spruw en zij zal dan jou ook weer besmetten en zo blijf je aan de gang. Als je het idee hebt dat nystatine en daktarin niet werken, kan je ook gentiaan violet proberen. Dit kan je bestellen bij eurolac.com. Werkt heel erg goed.
je mag idd de afgekolfde melk niet meer geven,tenzij je het opwarmt op 60 graden,dat dood de schimmel invriezen helpt niet om de schimmel te doden trouwens
Idd je voeding verwarmen tot +60 graden. Er zitten dan nog altijd veel meer complexe stofjes in dan bij kv. Weggooien is zo zonde!
Volgens mij mag je de melk wel zo geven in de periode dat je behandeld tegen spruw daarna moet je de melk idd goed doorwarmen voordat je hem geeft. Hier ook gentiaan violet gebruikt en toen ging het heel snel beter! Het is mss een beetje een raar zicht dat paars overal maar het werkt top. En, groot voordeel, het hoeft maar 1 keer per dag! dus niet meer constant tepels wassen/drogen/smeren. Dat vond ik wel een grote plus.