Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Het wordt tijd om met ons groepje trouwe schrijvers te verhuizen van het "zwanger" topic naar "na de geboorte" :)

Vandaar dat wij nieuwe "endometriose" mama's hier verder gaan schrijven, na al meerdere jaren contact via dit forum, en het delen van lief en leed in de lange en veelal moeilijke zware weg naar het moederschap. Maar wat zijn we blij met ons wondertje, en schrijven daarom graag hier verder!

Wil je onze historie lezen? Hierbij de link naar de voorgaande verhalen:

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/354738-zwanger-na-malle-molen-endometriose-onzeker-159.html#post14663268

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Top IJs!:)

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Amen! Hihi

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    oke, ik ga hem even opslaan, anders kan ik hem straks weer niet vinden.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gisteren mijn laatste dag zwangerschapsverlof en L was niet te genieten! Ze heeft de hele dag gehuild en gemopperd. Baalde er enorm van, maar aan de andere kant zie ik nu in dat het misschien ook wel lekker is om weer te gaan werken haha. Al ga ik haar wel ontzettend missen!

Heb waarschijnlijk gelijk dat schoonzus zwanger is, want ze willen heel even langs komen, doen ze anders nooit. Zou hun 2e kindje zijn, vind het leuk voor ze! Hoop alleen dat ze niet weer 100 keer gaat vertellen dat het meteen raak was, hoe vaak ik dat vorige keer aan heb moeten horen, net of het een prestatie is ofzo ;).

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He meiden, ik dacht net ik ga hier even m'n eerste verhaaltje bijschrijven en zie dat jullie al gereageerd hebben, TOP!

Ik zal ook nog regelmatig het zwanger topic checken op bericht van Muk, hopelijk lezen we gauw weer wat!

Lars is net opgehaald door m'n ouders en nu zit ik dus in een leeg huis, zo raar! Vorige zaterdagen ging ik naar m'n ouders en dan even weg boodschapje, winkelen en zo. Maar nu dus opgehaald en ik ga 'm dan vanmiddag weer ophalen..alweer een stap vooruit in het wenproces..heb een oppasboekje gekocht, zo leuk! Kunnen we allemaal steeds alles in schrijven, hoeveel voeding, hoe de week is geweest e.d.

Lars z'n regeldagen lijken sinds gister weer wat af te nemen. Hij is over het algemeen nu langer wakker overdag. 'sochtends is z'n slaapje al een stuk korter, overdag veelal wakker en 'savonds na de 18:30 fles slaapt ie al snel vast tot we 'm wakker moeten maken rond 22:30.

De nachten worden steeds langer :) Vannacht alweer van 23 t/m 7 uur, en dit lijkt aardig stabiel voort te zetten.

Tjee Nien, jij ook al je laatste verlofweek. Gaat dat snel he? Wel herkenbaar hoor dat het ook wel weer fijn is om wat te gaan doen, al zal het heel erg wennen zijn. Tis toch ook fijn om weer even alleen zelf aan de slag te zijn zonder baby. Ik ben zelf van mening dat ik een veel leuker persoon ben als ik ook paar dagen zelf aan de slag ben en zo! Ik heb nog 2 weken en daarna ga ik halve weken opbouwen, komt omdat ik nog heel veel overuren had staan, dus die maak ik zo lekker op.

En idd hopelijk niet te vaak de opmerking in 1x raak. Mijn broer en vriendin deden er gelukkig heel voorzichtig over, en waren vooral nog erg bezig met zichzelf, ook beetje onzeker en zo over hoe het voelt en zo monmenteel. Dat vind ik erg leuk om mee te maken, en hopelijk betrekken ze ons er beetje bij af en toe. Lijkt me erg leuk om af en toe onze ervaringen en zo te kunnen delen. Gisteren hebben ze de eerste echo gehad en blijkt dat ze nog iets minder ver zijn dan gedacht, 9 weken en 5 dagen. Komt omdat het na de eerste pilstop gelijk al raak was dus en ze niet precies wisten hoe ver. Tis dus nog wel even afwachten, ze vertellen het nu aan alle familie en goede vrienden, maar hopelijk blijft het goed gaan. Bijna 10 weken is al redelijk safe vind ik.

Nou ik ga maar 's wat opruimen en straks wat shoppen en zo ;)

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    O ja, we hebben een fotoshoot voor Lars geboekt bij ons thuis, voor de 21e maart. Natuurlijk hebben we zelf al veel leuke foto's gemaakt, maar tis toch anders als een ander het doet die ook goed met een camera kan omgaan. En zo hebben we ook straks mooie foto's met ons 3tjes en van Lars alleen natuurlijk. Heb er veel zin in!

Wel lastig want die dagen ervoor gaat hij voor het eerst naar het kdv. Ik ben die week nog thuis, dus ik denk dat ik één van de 2 dagen ga afzeggen, anders is Lars helemaal overprikkeld en das natuurlijk niet leuk voor de foto's..

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    IJs, wat gaaf zo'n shoot aan huis! Wel slim om een dag af te zeggen denk ik ja. Zou zonde zijn als hij veel te moe is... Als hij dan de dag ervoor lekker niks hoeft is dat vast fijner. Hier een beetje druk weekend en hoewel ik alles gelezen heb, heb ik geen idee meer wat precies... Ik haak er later weer even op in denk ik maar.

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik word letterlijk en figuurlijk doodmoe van het NIET kunnen slapen... :(

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nien, heel veel succes morgen op je werk! Heb je er een klein beetje zin in of zie je er erg tegenop?

IJs, wat leuk zo'n fotoshoot! En fijn dat Lars zijn regeldagen wat voorbij lijken. Heerlijke nachten maakt hij, super!

Tash, vervelend dat je niet kunt slapen!

Gisternacht en vannacht was R. alweer om 4.30 uur wakker! Erg vervelend, maar ja, het is niet anders.... Het zal vanzelf wel weer wat langer worden. Vandaag naar mijn broer en schoonzusje... tenminste als het weer het toelaat. Proberen een foto te maken van Rafael en hun dochtertje. Voor mijn vaders verjaardag volgende week. Ben benieuwd of het gaat lukken!

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Oh shit Tash, niet slapen kan ik zelf helemaal niet goed tegen, hopeloos voor je zeg! Dat is echt slopend, bah!

Ik ben zelf dan ook erg blij dat Lars erg stabiel de nachten doorslaapt. Afgelopen nacht van 23:30 tot 7 uur. Hopelijk blijft het zo. Ik lees dat het zeker nog kan veranderen in de komende weken en maanden...dus ik duim dat hij de nachten door blijft gaan..

L weer erg onrustig vandaag, veel huilen ongeveer half uur na elke fles. Enige wat hij dan wil is in de box plat liggen. Dan ontspant hij helemaal en ligt ie heerlijk te tutten. Maar ja, wil 'm ook weer niet zoveel in de box laten. Zodra we 'm oppakken is het jammer genoeg vaak weer huilen tot overstuur toe. Want verder gaat het prima. Hij "praat" volop, hele verhalen en steeds harder qua geluid zo grappig. Ook verschillende tonen zeg maar. Maar dat huilen is niet fijn. Hij valt daarna wel moe in slaap, maar vind dat niet echt okay. Heb liever dat hij gewoon moe is en dan in slaap valt en niet helemaal uitgeput na een brulpartij :(

Caro, nog gelukt met de foto vandaag?

We hebben gisteravond de beach shelter tent opgezet in huis (gehad van ons werk), wat 'n groot ding zeg :$ Wel mooi hoor, en zeker handig voor dagje strand en zo, maar tis niet zo 123 opgezet. Denk dat we misschien toch de deryan travel cot meenemen naar Portugal, want dat is in paar seconden opgezet en ook qua afmetingen erg praktisch. Je zet 'm zo ergens neer, en hebt alles bij de hand om je baby direct even te slapen neer te leggen..

Ben trouwens helemaal klaar met kolven en ook het ingevroren moedermelk is nu op. Precies 12 weken gehaald :) Weer een tijdperk afgesloten, was toch wel ff raar maar ook fijn want was best een gedoe. Nu afwachten hoe het met mij verder gaat qua menstruatie, nog steeds niks tot nu toe...hopelijk blijft het nog lang weg! ;)

Nien, heel veel succes komende week met je 1e werkweek. Zal best wennen zijn!

12. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Is Lars nog steeds aan het regelen misschien? En waarom wil je hem niet te lang in de box leggen? Of bedoel je dat je niet wilt dat hij daar slaapt/in bed niet (lang genoeg) wil? Wel ontzettend stoer dat je 12 weken bv hebt gegeven! Vond het echt waanzinnig knap dat je dat nog zo'n tijd volgehouden hebt. Nu hopen dat zijn nachten zo blijven gaan. Helaas weten we idd allemaal dat als er eenmaal een ritme is, die ook zomaar weer verdwenen kan zijn... Nien, en dan is je verlof 'opeens' voorbij... Wat gaat dat toch hard! Hoeveel dagen ga je ook al weer werken? Jammer dat Lisa zo aan het mopperen was. Misschien was je er zelf onbewust mee bezig en pikte ze dat op? Caro, jouw eerste week zit er al weer op... Beetje klaar voor de komende week of juist niet? En wanneer krijg je meer duidelijkheid wat betreft je werk/andere functie? En is het nog gelukt om opa's trots op de foto te krijgen? Nessie, hoop dat je ons gevonden hebt en dat alles goed gaat met Tijs en jullie! Ben erg benieuwd hoe het gaat. Hoop dat jullie niet te veel zorgen hebben en een beetje kunnen genieten van de kleine man! Mf, hoop dat jij een beetje tot rust komt. Hoe gaat't? Ben je er al uit welke anticonceptie je wilt? Ben jij ook zo beroerd van die pil? Of wil je alleen iets anders ivm die bloedingen? Sorry dat er weer geen enters tussen jullie stukjes staan... Stomme telefoon doet dat niet! Weer vreselijk onoverzichtelijk zo dus. Dinsdag weer naar het werk, neem ik Evi-boefje maar weer mee. Gelukkig gaat dat nu nog. Mijn ouders denken er zelfs aan om een box neer te zetten. Maar we zijn bang dat dat kleine grietje dan iedereen van z'n werk gaat houden. Woensdag tweede prikjes... Heb er nu meer moeite mee. Denk omdat ik nu weet wat ik moet verwachten, ondanks dat ze het zo goed deed! Voor de ks-chicks: Wie heeft er nog meer moeite met het feit dat je het 'niet zelf' gedaan hebt? Of een gevoel dat je niet bevallen bent... Beetje lastig uitleggen. Ik heb het gevoel dat ik zwanger was en opeens moeder met tussendoor een zoveelste operatie. Dus 'mis' ik het afsluiten vn de zwangerschap en de bevalling.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ssssssstttttttt... hij slaapt nog!!! En ik ben al vanaf 5.00 wakker!:)

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, wat vervelend dat Lars zo huilt na de fles. Je zult zeggen dat het niet met de reflux te maken heeft, aangezien hij graag plat wil liggen. Ze stellen ons soms wel voor een raadsel hè die kleintjes!

Tash, nee, geen last van wat jij schrijft. Heb er wel een beetje moeite mee nog dat ik R. pas drie uur na de ks in m'n armen heb kunnen houden. Dat ik gewoon de eerste uren van zijn leventje heb gemist. Maar vervelend dat je er last van hebt Tash. Kan me er wel iets bij voorstellen.

Nou, hij slaapt nog! Moet hem straks maar wakker maken, anders kom ik niet op tijd op m'n werk.:D Hij heeft gisteren ook niet veel geslapen overdag (ook voor het eerst)... Misschien komt het daardoor dat hij zo lang slaapt. Onze katten zijn nu ineens heel erg onrustig. Helemaal van slag misschien omdat ik niet met Raf naar beneden kom vandaag. De foto is redelijk gelukt, maar oh wat viel dat tegen zeg. Mijn nichtje van 1,5 kan al mooi poseren voor de camera, maar R. nog niet natuurlijk.

Fijne dag iedereen!

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #15 ijsvogeltje, 11 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
    He Tash, nee op zich is box helemaal niet erg, maar vind het zelf zo'n raar idee dat hij daar maar in z'n eentje zo lang ligt, ook al lijkt hij zich prima te vermaken zonder enig teken dat hij het zat is.

Zodra hij echt moe wordt haal ik 'm wel eruit en dan naar bed, dat gaat meestal wel goed, maar tussendoor eruit halen lukt dus niet vaak, dat wordt hij echt boos :)

Wat vooral opvalt is zodra we hem oppakken hij ook weer veel verslikt en last heeft van slijm in z'n keel. Ik denk dat hij daar zo overstuur van wordt. Maar of het nog steeds verkoudheid is?...

Ook dat spugen na de ochtendfles zit me niet lekker want waarschijnlijk komt ook een deel van het opgeloste medicijn mee :( maar ja, later geven is niet handig ivm kdv binnenkort. Optie is nog om het dan maar 'savonds te geven..denk dat ik dat maar ga proberen nu ik nog thuis ben..

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tash/caro, kan me helemaal voorstellen dat je het niet goed kan afsluiten en verwerken! Dat hoor/lees je overal, en was vorige week nog in het nieuws. Ik merk dat ik ook weer met de bevalling bezig ben, zit regelmatig foto's en d echo's te bekijken, en m'n bevallings verhaal te lezen. Tis ook niet niks. En ook omdat het binnenkort allemaal een jaar geleden is dat het zwanger zijn begon. Wij hadden de 23e maart terugplaatsing en die dag houd ik echt zelf aan dat Lars z'n leventje in mij is begonnen, blijf het zo wonderlijk vinden. Zal nooit meer de opmerking vergeten vlak voor de TP, van de arts dat 1 vd 2 cryo's al uit z'n schil aan het barsten was. Ik ben erg overtuigd dat dit Lars is geworden, al is het maar voor m'n gevoel ;)

Nien heel veel succes vandaag!

Lars moet vrijdag weer naar het cb, maar volgens mij niet voor prikjes.
    Lastig tash, twijfel om evi wel of niet mee naar het werk. Volg je gevoel, want niemand anders kan voelen wat beste zou kunnen zijn..

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik lees net berichtje van Muk in zwanger topic! Hopelijk kan ze gauw met ons meeschrijven hier!

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoe gaat het met iedereen?

Nien, hoe was je eerste werkdag? Hoop dat het meeviel.

Raf heeft vanmorgen tot 6.00 uur geslapen! Gisteren dus tot 7.00 uur. Blij om!:)

Hij is gisteren bij mijn ouders geweest en dat ging heel goed! Mijn nichtje van 1,5 was er ook nog. Zo leren ze elkaar goed kennen! Vandaag is mijn vrije dag, heerlijk! Moet nog wel wat doen voor het werk, dus ik hoop dat Rafael zijn slaapjes goed doet vandaag.;)

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ijs, wat gaaf zo'n fotoshoot aan huis. Ben benieuwd naar de foto's tzt. en idd misschien handig om L dan maar 1 dag te brengen naar kdv. Wat naar dat hij steeds onrustig is na de fles. En ook dat hij zoveel last heeft van het slijm e.d. Het blijft zoeken met die kleintjes naar waarom e.d. En supergoed dat je 3 mnd borstvoeding hebt kunnen geven. Heb je zelf nu meer rust nu je volledig over bent naar flesvoeding? Want van dat kolven word ik in ieder geval niet al te blij. Vind het veel tijd en energie kosten.Mooi zoals je omschrijft die 23 maart. Kan me heel goed voorstellen dat je het zo voelt. Bijzonder blijft het.

@nientje, hoe was je 1e werkdag. En hoe gaat het nu met L? Hopelijk minder onrustig?

@caro, wat heerlijk dat R zo goed slaapt. Kan me voorstellen dat dit fijn voor jullie ook is. Kun je zelf ook wat langer doorslapen.En wat fijn dat het goed ging gisteren bij je ouders. Leuk ook zo dat contact met zijn nichtje. Geniet van je vrije dag vandaag

@tash, heel herkenbaar meis. Ik heb dat ook. Ik had wel weeen en 10 cm ontsluiting en persdrang. Toch een keizersnede. En nu denk ik steeds ik had haar vast makkelijk eruit kunnen persen omdat ze zo klein was. Anderzijds denk ik steeds, dit was de juiste beslissing. Als er een complicatie had opgetreden vanwege de stuitligging, had ik alsnog een ks moeten krijgen met wellicht alle gevolgen van dien.Maar idd, gevoelsmatig is het raar. Ineens heb je een baby na de operatie. Op dat moment had ik het gevoel dat ze van iedereen had kunnen zijn. Ook vind ik het zelf moeilijk dat ze eerst in het ziekenhuis lag en ik haar maar 2x per dag zag. Dus het is niet raar dat je het hebt. Ik voel me niet beroerd door de pil gelukkig. Maar hij helpt ook niet echt hier.
    Wel fijn dat je Evi nu mee kunt nemen naar je werk. Straks zal dat wellicht moeilijker worden als ze groter is.

@hier zit ik er een beetje doorheen. Ben nu sinds begin feb voor de 3e keer ongi geworden, waarvan 2 keer door de pil heen. En de borstvoeding loopt op het moment ook niet geweldig. Wordt er emo van om te denken dat ik binnenkort wellicht over ga op flesvoeding, maar de hele tijd kolven vind ik ook energie rovend. (eigenlijk stuntelen we al sinds haar geboorte met de borstvoeding, maar het ging iets beter).Sinds 3 dagen huilt T erg veel op het moment dat ze aan de borst moet (alleen de 1e voeding om 6.00 drinkt ze uit de borst). Ze heeft geen spruw ofzo. Wel 2 rode bultjes op tandvlees (tandjes??? zou wel vroeg zijn)Ze drinkt ook wel gewoon uit de fles. Echt heel raar. Mijn borstvoeding liep terug. Ik heb sinds gisteren een neusspray gehaald die het teoschietreflex bevordert en je daar ws meer productie mee kolft. Gisteren haalde ik idd meer uit de borst dan voorheen. Dus ik red het nog even, maar denk dat ik uiteindelijk een hoop rust krijg als ik ermee stop. Wilde het tot een half jaar proberen vol te houden, maar weet niet of ik dat ga redden. Het ging ineens heel goed, nadat T weken had gehuild en nu is ze dus weer onrustig qua drinken. Ze drinkt in de ochtend om 6.00 om 8.00 en tussen 10.00-12.00, daarna meestal om 14.00 en 17.00 en half 8. dan slaapt ze tot 6.00. Dus nu zit ze weer op 6 voedingen. Maar ben zo blij dat ze die nachten zo goed slaapt.
    Het blijft gewoon zoeken allemaal. Las ook iets over de 4mnd sprong en ook bij iemand waarbij haar kindje steeds aanhapte, losliet en begon te huilen. Dat dit een paar dagen duurde. Dat hoop ik dan maar. Juist omdat het eindelijk beter ging. Ik zie wel, maar heel lang houd ik het op deze manier denk ik niet meer vol.

Hier heeft de kleine meid zaterdag voor het eerst geschatert. Zo leuk en lief klinkt dat. Heb het met veel moeite ook uiteindelijk op kunnen nemen. Je moet er een heel circus voor uit de kast trekken voor ze het doet, maar toch! Dat is het wel waard,haha! Verder speelt ze heel lief in de box en kletst heel veel. Supergezellig. Slapen overdag blijft soms wat zoeken, maar zolang ze happy is ben ik dat ook.

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Wow MF heel verhaal, maar vind je echt een kanjer hoor!! Volg je gevoel, want niemand anders kan bepalen wat te doen, dan jijzelf. Als je er stap voor stap aan toe bent om over te gaan op flesvoeding dan zal je daar echt wel naar toe groeien en je op een gegeven moment die beslissing nemen. Bekijk voor jezelf wat je belangrijk vond en vind, zoals ik tenminste 1e 3 maanden iets van borstvoeding. Zet dat op een rijtje, voors en tegens en zo, misschien helpt dat..maar voel je vooral niet schuldig, meer dan je best kun je niet doen. Heel veel liefs voor jou!

Caro, wat super dat Raf nu steeds beter gaat slapen!! Heel blij voor jou

Nien, ben heel benieuwd naar hoe het jou is bevallen eerste werkdag

Lars slaapt echt heel goed. Vanaf 22:45 tm 7 en soms 7:30, echt erg blij mee.

Vandaag de nexium niet voor z'n 1e fles gegeven maar rond 9 uur. Nu net 2e fles op en nog niks gespuugd...alleen is dit minder handig straks voor de opvangdagen, want dan moet creche het geven...weet het nog niet wat nou beste is...ff aankijken..

Deel Deze Pagina