Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    IJs: wanneer vertrek je precies? Ik kan me zo voorstellen dat je heel veel nodig hebt en moet je ook nog voor jezelf inpakken.
    Heb je verder geen last van de endo? Bedoel je de pil Zoely? Die heb ik gekregen van de gyn, hij zei ook dat het iets nieuws is en er veel minder bijwerkingen aan zitten. Ik maak eerst deze strip op en dan ga ik daar mee verder.

Nessie: wat leuk een personal shopper. Voel je je weer helemaal hip.
    T doet het goed, zo goed aangekomen. Fijn gevoel is dat dan.
    Een tijdje geleden heb ik een pb'tje gestuurd over mijn schoonmoeder, maar jij was toen net bevallen volgens mij, wilde je er niet mee lastig vallen. Maar ik zal het sturen, dan weet je waar het over gaat.

Caro: Heeft R nog bijgeslapen? L slaapt niet zo goed op kdv, ze heeft het vanmorgen ingehaald.

2. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    We vertrekken morgenochtend vroeg, alles staat klaar :)

Nien, zoely inderdaad, wist niet precies de naam :p
    Ben benieuwd naar je ervaring, want ik heb wel wat stemmingswisselingen nu en dan, en opgeblazen gevoel, en ik kwakkel meer met m'n gezondheid heb ik het idee. Ook wel eens duizelig of licht in m'n hoofd en zo, maar ik kijk het nog even aan..

Als het goed is hebben we internet op vakantie dus ik lees denk ik wel mee af en toe. Duim voor ons dat Lars morgen rustig is en niet te overstuur/onrustig raakt tijdens het vliegen;)

Xxx!

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Goede reis, IJs!

4. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijne reis Ijs! Mijn duimen draaien voor een rustige vlucht, in alle opzichten :)

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hallo!

IJs, hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn in Portugal. Zo op FB te zien en te lezen lukt dat prima.

MF, al wat gehoord van het ziekenhuis? En België is dat toevallig Leuven? Heb daar hele goede verhalen over gehoord. Ja, gaat goed met Raf bij de gastouder. En het contact gaat ook prima gelukkig.

Nien, ja Rafael heeft vrijdag heel veel geslapen, was echt een bijkomdag voor hem... Nog wat van sm gehoord?

Nessie, fijn dat het met T. goed gaat! Dat kreunen na de voeding lijkt dan toch wel weer op verborgen reflux. Wat leuk zo'n personal shopper!

Hier gaat het allemaal goed. Heb alleen zelf wat last van moodswings, maar kan ook komen omdat de ongesteldheid er weer aan zit te komen. Hebben jullie ook last van haaruitval? Ik verlies echt dikke plukken haar, niet normaal! Zal allemaal horen bij het ontzwangeren denk ik. Verder wil ik graag wat kilo's afvallen, maar dat lukt helemaal niet en dat terwijl ik genoeg beweeg en bijna niet snoep. Zal ook wel bij het ontzwangeren horen misschien...

6. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Caro, al wat minder last van de moodswings? Herken dat wel..mss soms ook wat versterkt door het slaapgebrek?! Tenminste dat heeft bij mij wel een grote invloed :) Haaruitval heb ik idd ook, gelukkig heb ik dik haar hihi.

Hier vandaag naar de kinderarts geweest. Hij dacht ook dat T wat last heeft van reflux dus hij raadde aan de voeding wat in te dikken met nutriton (jbp). Caro: nog tips hoe ik ervoor zorg dat het goed oplost in de fles? Ik heb nu maar even een tijdje geschud met de fles, maar had altijd het idee dat dat juist niet goed was ivm lucht wat je dan creëert...
    Manlief is de komende 6 dagen lekker vrij, dus even quality time samen :) Al is het to-do lijstje inmiddels ook alweer lang haha...

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nessie: bedankt voor je berichtje :).
    Misschien kan je de jbpm mengen met een vork? Hopelijk heeft hij nu minder last van Reflux. Leuk dat je man een paar dagen vrij is!

Caro: Hier hetzelfde met afvallen, er gebeurt niet zoveel :( en ik wil er zeker 5 kilo af voor de vakantie. Ik steek het op de pil en mijn leeftijd, ze zeggen dat je vanaf 30 minder makkelijk afvalt en van de pil kom je wat aan. Jij bent (nog) niet aan de pil zeker? Ik zou ook wel zonder willen, maar durf het niet (i.v.m. de endopijn).

Ik ben de laatste dagen wat ziekjes geweest, o.a. zware hoofdpijn, denk wat grieperig ofzo. Of misschien van alle spanning. Sm past niet meer op, als alles straks goed geregeld is hoop ik het wat te kunnen loslaten.
    Vandaag wordt het weer wat warmer, dus lekker een eind wandelen!

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nessie, ik doe de voeding van tevoren in van die voedingstoren-bakjes (weet niet hoe ik het anders moet noemen) en schudt deze dan goed, zodat de nutriton en melkpoeder goed door elkaar zitten. Dan giet ik het zo in de fles en dan roeren met een vork (i.v.m. kans op krampjes als je het schudt). Ik maak altijd van tevoren alle voedingen klaar in van die bakjes, zodat een fles maken lekker snel kan. Heb je het bedje van T. al wat omhoog staan? Wij hebben onder de achterste poten twee videobanden gelegd (worden die ook nog eens gebruikt).

Nien, kan me voorstellen dat het gedoe met je sm nogal wat spanning oplevert. Hoop dat je lekker een beetje kunt genieten vandaag met je meisje! Nee, ben nog niet aan de pil. Toevallig gisteren weer ongesteld geworden. Gelukkig bijna geen buikpijn, maar ik bloed behoorlijk! Dat had ik voor de zwangerschap niet... En tja die kilo's... word er een beetje moedeloos van. Wat ik ook doe, ik val geen gram af! Word alleen maar zwaarder... Soms denk ik dat ik last heb van m'n schildklier. Schijnt vaker voor te komen na een zwangerschap. Nou ja, nog maar even doorzetten. Dat ik nu ongesteld ben, werkt natuurlijk ook niet mee... Ben dan altijd wat zwaarder en opgezette buik... pfffffffff... Nou, genoeg geklaagd. Ik ga weer aan het werk!:D

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Als je ongesteld bent kan het ook dat je niet lijkt af te vallen (omdat je vocht vasthoudt). Na je menstruatie pas weer op de weegschaal.
    Ik word er ook niet blij van dat ik niet echt veel afval, heb de hele tijd honger en wil een KOEKJE MET CHOCOLADE! :$

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zoiets Nien?;)

chocoladekoekjes.jpg

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Of deze... Zien er ook lekker uit!:D

koekjes.jpg

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    LEKKER!!! Ik neem de eerste :D.

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    mmmm,lekker. Krijg er helemaal trek van. En idd die stomme buik. nou ja, komt vanzelf. we hebben het mooiste ervoor terug. dat buikje accepteer ik voor nu wel even.

@caro, hopelijk blijft de menstruatiepijn onder controle.

@nessie, ben benieuwd of de jbp gaat werken voor Tijs. Ik hoop het. Wel fijn dat het goed gaat met hem. Geniet lekker met zijn drietjes van de vrije dagen.

@tash, denk aan je

@ijs,lekker aan het genieten zie ik.

@Nien, wat naar dat je je zo rot voelde. hopelijk voel je je snel beter

Hier gebeld naar zhuis. Kan pas ergens in Juli terecht. Duurt nog wel even dus.

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heb net een eierkoek op... Is toch beter dan die overheerlijke chocoladekoekjes!

MF, in juli dus. Weet je een beetje waar je aan toe bent in ieder geval. Prachtige foto's op FB! Wat een mooi moppie heb je.

Zit op het werk. Het is erg rustig... heb weinig te doen... We gaan dit weekend een paar dagen weg met z'n drietjes! Naar Giethoorn. Daar hebben mijn schoonouders een chalet aan het water en die hebben we dus voor onszelf aankomend weekend. Ben heel benieuwd hoe het met Rafael daar gaat... Heb er wel zin in om even eruit te gaan.

Oh ja, we hebben trouwens ook een Stokke kinderstoel gekocht met een heel mooi zitkussen erin. Helemaal blij ermee! Raf heeft er al even in gezeten, maar is nog wat te onstabiel ervoor. Nog even geduld dus.

15. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    He meiden!

Hier weer een berichtje van mij. Heb eindelijk heel even tijd om een kort berichtje te schrijven. Heb niet alles gelezen maar die koekjes zien er lekker uit!

Met mijn jongens gaat het goed! Weet niet meer zo goed wat ik geschreven heb, dus nog even kort:
    Na een week ziekenhuis met hellp besloten ze dat de jongens geboren moesten worden. Alleen was er geen plek op de kinderafdeling waar ze waarschijnlijk zouden komen te liggen. Dus werd ik overgeplaatst naar Dordrecht. De inleiding duurde lang, maar na 3 dagen zijn s. & n. Geboren met 34+1 week. Tijdens de geboorte bleek echter dat ze het twin to twin syndroom hadden ontwikkeld. S was slap en helemaal grijs, hij moest snel beademd worden. N had juist heel veel bloed en was helemaal paars, maar hij ademde wel zelf.
    Omdat het niet goed ging met s moest hij overgeplaatst worden naar het Sofia in Rotterdam, naar de ic. Daar kreeg hij medicatie en een bloedtransfusie.
    Ik bleef in Dordrecht achter met n. Het was verschrikkelijk om in een ander ziekenhuis dan s te liggen, ik zag hem alleen op fotos. Na 4 dagen ging het gelukkig beter en mocht hij terug naar Dordrecht.
    Na een week werden we daar ook weer ontslagen naar een streekziekenhuis. Dat scheelde heel veel gereis!
    Het geluk was dat ze daar een proef hadden lopen om thuis sondevoeding te geven. Zodat we eerder naar huis mochten. ( normaal mogen prematuurtjes pas naar huis als ze zelfstandig kunnen drinken)
    Daar deden we aan mee en met Pasen mochten we naar huis! Vorige week mocht de sonde bij n er uit en nu zijn het dus echt babies

De eerste weken waren heel zwaar, twee kinderen aan de borst, daarna kolven en het restant via sonde. Ik was er twee uur mee bezig. Dan had ik nog een uurtje om te slapen/ douchen/ eten.
    Geen tijd om hier te kijken..

Maar nu gaat het beter. Ik heb besloten de bv af te bouwen. Hoe moeilijk ik het ook vind. Maar ook mijn dochter heeft aandacht nodig en dat heeft ze da laatste weken niet zo veel gehad. Of eigenlijk juist wel, maar vooral van papa en opa's en oma's.

Het bezoek komt nu ook lsngzaam op gang, best gek als je kindjes al 6 weken zijn! En al zo groot in onze ogen... Bij controle van de week net iets meer dan 3 kg!

Ik probeer hier weer wat vaker te reageren, maar weet niet of het veel lukt. Het is gewoon nog even te druk.

Later meer!

Lfs!

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve muk, wat fijn om van je te horen. Wat een heftige periode heb je achter de rug. Wat fijn dat je mannetjes nu thuis zijn en dat ze al goed gegroeid zijn. Kan me voorstellen dat je bv afbouwt. Dat geeft vast meer rust en idd jij en je dochter zijn ook belangrijk. Geniet van je mooie mannetjes en geef ze maar een dikke knuffel van mij en thyrza. En rustig aan. We snappen dat je het druk hebt. Dat heb ik er al met eentje, laat staan met 3. xxx

@caro,m thanks voor het compliment. En geniet van jullie weekendje weg. Hopelijk werkt het weer nog een beetje mee. Hoe gaat het met de hapjes? Die trip trapp stoel is geweldig. Ik gebruik straks eerst een andere kinderstoel en later de trip trap (staat nu bij mijn zus). Is een goede aanschaf.

@nessie, hoe gaat het nu met Tijs? Heb je het idee dat de jbp beetje helpt?

@all, hoe is het met de rest.

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mf: in juli dus pas, dat is nog even. Vind je het vervelend of blij dat je nog even tijd hebt om je voor te bereiden?

Caro, die chocoladekoekjes kunnen inderdaad niet op tegen een eierkoek! :p
    Wij hebben ook de Stokke, wit met het kussen silhouette roze (die hebben jullie vast niet ;)).
    Fijn weekend!

Mukje: goed om even iets van je te horen. Fijn dat de sonde er uit mocht en ze lekker thuis zijn. Geniet er van!

Hier vakantie! Wat een luxe! :D

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nien, geniet van je vakantie meis! Nu nog beetje lekker weer, want de komende dagen wordt het volgens mij maar niks. Heeft je man ook vrij? En hebben jullie plannen?
    Tja, Juli duurt nog lang en dan gebeurd en ook niet meteen iets natuurlijk. Stel operatie gaat er wellicht weer 2 a 3 maanden overheen. En dan kom ik wel erg dicht in de buurt van Thyrza haar verjaardag (jeetje tijd vliegt ineens zo). En dat wil ik ook niet. Anderzijds moet er gewoon iets gebeuren. Overal zal ik moeten wachten, dus het is zoals het is. Die paar maanden lukt ook nog wel. Het wasin eerste instantie mijn idee om überhaupt rust te nemen omtrent zhuis e.d. Maar vanwege de enorme pijnklachten en bloedingen steeds toch maar terug.

Hier gisteren heerlijk genoten met de kleine meid. lekker naar kinderboerderij geweest. Thyrza vond dat echt leuk. En ik laat haar toch af en toe wel even zitten (met kussen eromheen) in de wagen. Ombouwen wagen wacht ik toch nog heel even mee. Juist omdat ze er nog ruim inpast en nu het weertje weer minder is. Dan maar af en toe op die manier zitten. Officieel mag ze dat toch nog niet. Enne nien, toch maar aan fb. Is best leuk hoor!

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #199 musicalfan, 27 apr 2013
    Laatst bewerkt: 27 apr 2013
    T gisteren voor het eerst in de kinderstoel gezeten:D en 50 cc pap gegeten. De rest drinken. van een lepeltje eten gaat steeds beter. Dat is alvast fijn voor als straks groenten en fruit worden geintroduceerd.

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

We zijn weer thuis van een heerlijke week, alleen zit ik helaas al 3 dagen met een snotverkouden hoofd. Laatste dagen waren dus minder voor mij en terugvlucht vooral voor mij geen pretje, maar Lars heeft het echt heel goed gedaan, stonden we helemaal versteld van. Hij vond alles super interessant aan het hele vliegtuig gebeuren :$

Ik hou 't even kort want voel me verre van lekker. Ik vertel snel meer over afgelopen week.

Muk, fijn om wat van jou en de jongens te lezen, en vooral dat 't goed gaat, super!

xxx

Deel Deze Pagina