Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Weer thuis IJs! En de vlucht ging dus goed. Vervelend dat je zelf niet lekker bent, moet je meteen werken?
    Als je beter bent lees ik graag alle tips van je!

MF: wat leuk dat T al in de kinderstoel heeft gezeten. Wanneer ga je beginnen met groente?

L heeft gisteren haar eerste hapje gehad (worteltjes). De eerste hap ging nog wel, maar daarna vond ze het niet leuk/lekker. Ze ging zelfs kokhalzen. Van de week nog maar eens proberen, we doen rustig aan. Er staat een foto in mijn album.

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi allemaal!

Muk, wat goed om van je te lezen! Jullie hebben een hoop meegemaakt zeg... Maar gelukkig dat alles goed gaat met de jongens! Een hele drukte inderdaad. En dan ook nog borstvoeding geven... respect! Kan me indenken dat je het af gaat bouwen. Naast dat je aan je dochter denkt, moet je ook aan jezelf denken natuurlijk wat rust betreft. Geniet lekker van je mooie gezin! En we zien je wel weer eens verschijnen hier. Snap goed dat je geen tijd hebt om hier actief mee te schrijven.

MF, heb je geen Maxi Cosi? Anders zou je daar ook mee kunnen wandelen. Doen we ook wel met Raf. Kijk er ook naar uit om straks de wandelwagen te gaan gebruiken trouwens. Met de hapjes gaat het wel goed. We geven nog niet elke dag hapjes, omdat er soms ook gewoonweg geen tijd voor is... Hij is max. anderhalfuur wakker achterelkaar en dan moet het flesje melk natuurlijk ook gedronken worden. Maar hij vindt het wel steeds lekkerder worden merk ik. Wat leuk dat je met Thyrza naar de kinderboerderij bent geweest. Ik kijk ook erg uit naar dat soort dingen met Raf te gaan doen. Je ziet dat ze steeds meer oppikken.

Nien, dus Lisa ook de eerste hapjes gehad! Rafael vond worteltjes ook niet echt lekker. Begon ook te kokhalzen! Brocolli en bloemkool vond hij lekkerder. Wat vind Lisa van de rijstebloem? Geniet lekker van je vrije week!

IJs, welcome back!! Wat super dat Lars het zo naar zijn zin heeft gehad. Dat geeft ook weer moed voor de toekomst wat vakanties betreft. Heerlijk dat het zo goed is gegaan. Sterkte met je verkoudheid, dat is wel balen zeg.

We zijn afgelopen weekend met z'n drietjes dus weggeweest. De eerste mini-vakantie van Rafael! Wat was het leuk!!! Raf heeft het super gedaan. Heerlijk geslapen, net als thuis. En hij heeft heel erg veel gelachen! Zo leuk om te zien. We zijn ook gewoon op pad gegaan overdag. Met de auto, maar ook wandelend in de draagzak en maxi-cosi. Zelfs tijdens de wandeling nog een poepluier verschoond in de berm haha. Met een kleedje onder hem uiteraard. Flesje melk klaargemaakt onderweg (gekookt water mee). Ging allemaal prima. Vanmorgen heb ik hem naar mijn ouders gebracht. Morgen zijn we vrij en woensdag ben ik ook vrij, want de gastouder is op vakantie.

Ben nu op het werk... dus ga snel even verder...:)

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    L vindt wandelen in de MC ook leuker.
    De rijstebloem gaat niet zo lekker, wilde nog vragen hoe jullie dat doen. Ik heb een 123 speen van Avent, maar het gaat veel te hard. Ze huilt na een paar slokken, omdat ze zich verslikt. En na de fles heeft ze nog heel veel zuigbehoefte, want deze gaat natuurlijk tig keer zo snel leeg.

Leuk dat jullie een weekend weggeweest zijn en dat het zo goed ging! Je wordt zelf ook wel wat makkelijker he. Werk ze!

Gillen jullie kids ook steeds zo hard? L gilt wat af de laatste tijd :D.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Het is rustig op het werk...

Nien, heb nu M-spenen gekocht (Difrax) en daardoor gaat de rijstebloem wel. Heb ook een 1,2,3 speen, maar dat ging hier ook veel te snel!
    Raf gilt ook af en toe. Ook heel veel nieuwe geluidjes is hij aan het maken. Erg leuk om te horen! Het lijkt soms wel of hij aan het zingen is haha.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh ja, morgen voor het eerst zwemmen! We hebben het hele subtropische zwembad (werk van mijn man) voor ons alleen, want op Koninginnedag zijn ze gesloten. Ben benieuwd hoe het gaat! Wel luxe zo'n privé-zwembad.
    En morgen eind van de middag (na zijn middagslaap) gaan we met vrienden Koninginnedag vieren en dan misschien nog met elkaar eten, maar dat hangt een beetje af van hoe Raf zich houdt...

Gaan jullie nog wat doen met Koninginnedag morgen?

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wauw een prive zwembad! Zijn wij uitgenodigd? Maken we er babyzwemmen van ;).

Difrax M gaat wel dan. S niet zeker? Die heb ik hier liggen. Heb nl. al zoveel spenen gekocht de laatste tijd ;). Was net even in de stad, dacht dat het niet druk zou zijn op maandagmiddag, maar volgens mij is iedereen vrij, ben blij dat ik weer thuis ben haha. L ligt nu lekker even in bed :).

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja hoor, van harte welkom!:D
    De M-speen gaat prima. De S lukte soms niet en oh, wat werd hij dan boos!:)

Pffffffff... wat een stilte hier. Kan de klok wel vooruit kijken! Straks lekker weer naar mijn mannetje!

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hebben jullie nog cryo's eigenlijk?
    Wij hebben nog eentje in de vriezer... Man en ik hebben gezegd om niet voor een tweede kindje te gaan, maar soms kriebelt het wel bij mij. Hoe staan jullie er tegenover? (hoef je niet op te antwoorden hoor, maar ben gewoon eens benieuwd). Caroman wil niet meer de medische molen in en durft het risico dat het niet goed gaat (bij mij of de baby) niet meer te nemen. Hij vindt het goed zo... tijd om te genieten zegt hij. En daar heeft hij ook helemaal gelijk in! Genoeg toestanden meegemaakt... Maar soms kriebelt het bij mij nog wel. Vooral omdat er nog 1 cryootje helemaal alleen in die groter vriezer van het UMCG zit...:)

9. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Wij hebben ook nog 2 cryo's in één rietje...maar zijn er beide over uit om 'm niet te gaan gebruiken. Genieten willen wij ook, zeker niet meer de MMM in. Zolang we geen bericht krijgen van het EMC laten we 'm lekker zitten daar. Als ze ons berichten dan zien we dan wel weer. Mijn wens/idee was altijd al één kindje, en dat is nog steeds zo. Maar toch wel heel raar idee dat er nog 2 ingevroren zijn..

Rijstbloem doen we nog steeds 1 schepje door de ochtend en avondfles. Met lepeltje ontaard elke keer in enorm overstuur (want honger als we het voor de fles doen, en erna geen zin) We blijven het wel om de dag proberen/aanbieden maar we voeren het nog niet op. We wachten daarom ook nog met groente en zo. Eerst maar 's wat lepels rijstbloem en als dat lukt gaan we verder proberen ;)

Caro lekker weekend gehad lees ik, en goed gegaan! Leuk!
    Nien, sm niet meer oppassen dus, heb je al andere oplossing?
    Lars slaakt ook allerlei gilletjes uit, zo grappig!
    MF, moeilijk vooruitzicht dus komende zomer bah bah bah! Maar je meisje doet het erg goed lees ik, fijn!
    Muk, zo fijn dat jullie nu in rustiger vaarwater zijn en kraambezoek en zo. Wij hadden ook pas vanaf 7 weken kraambezoek, en de laatste is 2 weken geleden geweest hahaha...blij dat het nu voorbij is. Nessie, ik zie leuke foto's op facebook, lekker genieten van T en vast al wat meer ritme en gewend nu?
    Tash, als je nog mee leest, denk aan je!!

Ik heb alvast een paar foto's in m'n fotoalbum gezet. Ik zal hopelijk snel wat meer vertellen, maar nog druk nu en nog moe van het flink verkouden zijn, gaat gelukkig wat beter vandaag...pfff..voelde me echt niet lekker..

10. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muk, wat superfijn dat je mannetjes eindelijk thuis zijn. Echt heel knap van je dat je nog borstvoeding geeft hoor! Dat lijkt me ontzettend zwaar met 2 kleintjes en nog een meisje dat aandacht wil. Wel fijn trouwens dat door die proef de jongens eerder mee mochten naar huis. Moest je de sonde dan ook zelf vervangen? Want dat lijkt me dan best eng...

Ijs, super dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. De foto's op FB zagen er ook al heerlijk relaxed uit. En fijn dat Lars zo geïnteresseerd was in het vliegtuig avontuur, scheelt heel wat stress :D Ik hoop dat je snel weer opknapt, en morgen kunt genieten van al je oranje etenswaren :)

MF: fijn dat je iets meer weet over je operatiedatum. Maar is nog best lang wachten hè, of vind je dat niet erg?

Caro: lekker een weekendje weggeweest in het Giethoornse, heerlijk! Oh ja, ik zat laatst op de site van Stephanie Lampe en ik las daar dat zij adviseert om bij reflux de voeding niet in te dikken. Dat verbaasde me wel wat en ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de reden daarvan is. Weet jij dat toevallig? Ben jij trouwens nog bij Dr. Simons geweest na je bevalling voor advies over de endometriose? Ik lees namelijk dat je nog niet aan de pil bent, dus was even benieuwd..

Nien, succes (en hopelijk straks ook plezier) met de eerste hapjes. Hoop dat met een andere speen de rijstebloem ook wat beter gaat! Nog geen verstand van dus kan je geen tips geven ;)

Gisteren was het kraamfeestje van T. Er waren zo'n 30 man, en was na 3 uurtjes helemaal gesloopt. Maar gelukkig was het wel gezellig, al had ik weinig tijd om echt met mensen te kletsen ivm het vele komen en gaan van de visite. Maar wel heel fijn dat we de hele groep nu in 1x hebben gehad! T heeft ook hele mooie cadeautjes gehad, waaronder een tegeltje met de tekst van zijn geboortekaartje. Erg leuk!

Grappig dat je over de cryo's begint Caro, want moest daar dit weekend ook aan denken :) Manlief wil het waarschijnlijk ook bij 1 houden, want hij ziet het niet zitten om weer de hele medische molen in te gaan. En daarnaast is de kans bij een toekomstige zwangerschap groot dat ik weer een placenta praevia heb, met alle gevolgen van dien (vroeggeboorte, bloedverlies en mogelijke bm verwijdering). Ondanks dat ik met name bang ben voor weer een PP, kriebelt het bij mij toch ook wel wat. Wij hebben nog 3 cryo's in de vriezer, waarvan het ook wat 'zonde' voelt om ze niet te gebruiken. Maar ja, wat doe je als die 3 cryo's geen zwangerschap opleveren..

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey nessie, jij dus ook beetje twijfel betreft cryo. Eigenlijk ook erg logisch wel, het is toch iets heel kostbaars van ons zelf waar we veel voor hebben moeten doen. Voelt heel raar om er dan nu niks meer mee te doen.

En wow zeg, kraamfeest. Kan me voorstellen dat jullie bekaf waren, maar er is zeker wat voor te zeggen, want wekenlang visite is ook erg vermoeiend. Maar natuurlijk ook leuk en bij de afzondelijke visite wel meer quality time met het bezoek.

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Zo, nu even tijd voor vakantie verslagje :) ik was best wel zenuwachtig van te voren voor de vliegreis, maar had ook zoiets van "gewoon maar doen". Ik had wel veel voorbereid van te voren, al 2 weken van te voren begonnen met checklijst en inpakken.

Bij het inchecken kon ik gelijk m'n gekookte water inleveren :x alleen klaar gemaakte vloeibare babyvoeding mocht mee, maar ja dat mag je weer niet langer dan 1 uur bewaren. Grrr...maar goed, in het vliegtuig hebben we warm water gekregen (weet dus niet of het gekookt was) en ging het verder okay. Wel halverwege een flinke huilbui, maar dat was te wijten aan een flinke poepbroek. Zoals eerder gezegd was Lars echt super relaxed tijdens het stijgen en landen, zowel heen als terugreis. Zat lekker op schoot op z'n speen te sabbelen. Geen huiltje niks, we waren echt helemaal verbaasd ervan. Af en toe in het gangpad gewandeld want beetje afleiden was wel nodig. Op schoot liggend met speeltje ging ook prima.

We hebben Lars in de baby bjorn buikdrager gehad rondom de vliegreis en dat ging prima. Qua kleding had hij het op de heenreis beetje warm bij aankomst, had tshirt lange mouw aan, maar dat was daar natuurlijk al te warm. Op de terugweg dus luchtiger gekleed, hemd romper en tshirt korte mouw, en de lodger fleecedoek om over de buikdrager te slaan als het koud werd (tocht, en bij terugkomst was het echt flink koud). Ook had ik die lodgerdoek steeds bij de hand om te beschermen tegen de zon. Multifunctioneel vind ik dat ding. Ik gebruik 'm ook regelmatig als zachte ondergrond voor verschonen op rare plekken. Trouwens, ik heb 2x verschoond in toiletten waar geen ruimte was om baby's te verschonen, wel gepriegel dus soms.

Verder heeft Lars goed geslapen in het ledikant daar, ik had de babyfoon ook mee. Hij slaapt sinds gisteravond thuis ook in z'n ledikant, zo leuk!

We hebben veel de maxi cosi gebruikt in en om het huis, op het laatste moment nog een parapluutje besteld en meegenomen voor de zon, dat was wel handig. Lars is niet in de zon geweest, met uitzondering even voor de foto af en toe, want dat staat toch wel leuker ;)

De dag dat we naar Sagres gingen was wel een lange trip, en door de harde wind daar, heb ik eigenlijk alleen maar met L binnen in een restaurantje gezeten. De rest vd de vakantie is Lars niet veel mee geweest op pad, omdat we met onze familie waren konden we steeds afwisseken en paste er altijd wel iemand op. Al waren het vooral ijsman en ik die elkaar afwisselden. Dat is dan wel wat minder leuk, maar ja, shoppen is toch niet zo in trek bij hem :D en we waren vaak niet zo heel lang weg, 2 uurtjes of zo.

Ik denk dat als we met z'n 3tjes op vakantie waren geweest, dat we meer aan het huis gebonden waren, want je gaat niet meerdere keren per dag met zo'n kleintje op stap, daar is hij nog niet aan toe en heeft echt z'n rust, regelmaat en goede slaapjes nodig. Maar als jullie kleintjes straks wat ouder zijn, scheelt dat al wel denk ik. L was de jongste in het vliegtuig, er waren meerdere baby's aan boord, maar allemaal rond de 9/10 maanden.

Qua voeding heb ik veel gewerkt met m'n thermosfles en voedingstoren. Zo kon ik het snel klaar maken en ook onderweg naar vliegveld nog een voeding zelf maken. Thermosfles moet wel in de ruimbagage dus dat deden we dan op het laatste moment.

We hebben echt een heerlijke week gehad, alleen jammer dat ik de laatste 2 dagen en terugreis heel erg verkouden was, voelde me echt beroerd, en nu nog niet 100%, hopelijk gaat het gauw over.

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nessie, druk hoor zo'n kraamfeest, maar wel fijn dat het geslaagd was. Is idd ook wel fijn zo iedereen in een keer denk ik. Alleen jammer dat je dan niet veel tijd hebt om met iedereen een praatje te maken. Jullie dus nu even bijtanken. en wat leuk een geboortetegeltje van zijn kaartje. Speciaal zijn dat soort cadeautjes. Leuk. En in Juli is een afspraakdatum, nog geen operatiedatum. Daar zullen als dat gebeurd ook wel weer een paar maanden over heen gaan denk ik. Ik wil er verder ook nog niet teveel mee bezig zijn. Ik zie wel tegen die tijd.

@ijs, wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten (ook aan de foto's gezien te hebben). En ook dat het in het vliegtuig allemaal goed ging. Wel rot dat jij je de laatste dagen en nog steeds niet lekker voelt. Hopelijk gaat dat snel weer de goede kant op. Beterschap meis en nog even rustig aan dan maar.

@caro, ik heb wel een maxicosi maar die kan niet op de kinderwagen. Heb ook niet van die adapters. Ik heb ook besloten het maar even te laten zo. Ze mag af en toe eventjes zitten met een kussen in de wagen en daarna/daarvoor gaat ze weer liggen. Ze past er nog makkelijk in, dus ik wacht toch maar even met ombouw.
    Heerlijk een prive zwembad voor jullie! Geniet er maar lekker van. Hopelijk kunnen jullie in de middag/avond ook lekker genieten. raf zal wel moe zijn van het zwemmen dan, dus wellicht meer slapen?? Het is toch ook wel oke, om niet elke dag groente te geven. Het is nu nog gewoon wennen om het zo een beetje te leren toch? De fles is inderdaad belangrijker. Ik heb dat ook wel hoor, dat kriebelgevoel (en ik heb geen IVF gehad). Maar in mijn eentje een tweede met mijn gezondheid en zo'n zwangerschap met hg en vele bloedingen en stress wil ik liever niet meer meemaken. Nee, ik geniet intens van mijn moppie en ga nu voor onze toekomst saampjes. Maar ik herken het gevoel wel! En voor jullie allen met cryo's lijkt me dat toch nog moeilijker.

@nientje, geweldig die foto van Lisa. Alsof ze zegt wat heb je me nu weer gegeven. Heerlijk moppie hoor! Ik gebruikte eerst een 2 speen van avent, maar daar ging de pap ook niet goed doorheen. Toen een 4 speen gekocht, maar daar verslikte ze zich continu in. Nu geef ik haar eigenlijk alleen maar een bordje pap 50cc en de rest gewoon borstvoeding. Ik begin waarschijnlijk half mei (dan is Thyrza 6 maanden) met groentehapjes. Ben met 5 maanden begonnen met de rijstebloem.

Ander meiden, denk aan jullie. Hopelijk gaat het goed

14. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Oke even spammen! Thyrza is er helemaal klaar voor! (niet dat we veel bijzonders gaan doen,haha! Even het centrum in met opa en tante/neefje/nichtje!:D

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #215 ijsvogeltje, 30 apr 2013
    Laatst bewerkt: 30 apr 2013
    Hey Caro, hoe was 't zwemmen?
    Mf lieve foto he!, had ik al op fb gezien :)

Pffff, Lars was super druk en onrustig vanaf vanmiddag, tranen met tuiten en fles niet willen, geen slaapjes en nu pas net eindelijk in slaap...zouden er weer regeldagen aankomen? Hij lijkt sinds we terug zijn ook echt wat "ouder"...hmmm...

Ik voel me helaas nog steeds niet fit, ik vloei ook lichtjes sinds gisteren. Lijkt erop dat het combi is van flinke verkoudheid en menstruatie die beetje door komt. De continue hoofdpijn herken ik maar al te goed van m'n menstruaties :(...

Oja Caro, ik heb ook flinke haaruitval sinds ik met borstvoeding ben gestopt en vooral toen ik weer de pil ging slikken.

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb een babycook gewonnen! Zou het normaal niet kopen, maar omdat ik toch van plan ben om voor L te koken en zo min mogelijk potjes, komt het wel erg goed uit. Zo gek, ik won zelden iets, maar sinds mijn zwangerschap heb ik al 3 keer iets gewonnen. Een babykamer, op dit forum Lief! kleertjes en nu een babycook :D.

IJs: Klinkt als de 19 weken sprong, heb je het boek 'oei ik groei'? L heeft nl. hetzelfde en staat in het boek. Minder goed drinken, spelen met speen, weer terug naar papa en mama enz. Kan 5 weken duren, hoera! :p

Mf: wow stoere meid! Was klaar voor het grote feest :). Ik geef momenteel geen rijstebloem meer, miss ook maar wachten totdat ze makkelijk van een lepeltje eet.

Nessie: handig een kraamfeest! Wel in een keer heel druk, maar steeds die bezoekjes ben je snel beu.

Ik heb (voor over een jaar ofzo) een grote wens voor een tweede kindje, mijn man nog even niet. Helaas geen cryo en zit daar wel mee. Niet dat ik het traject niet nog eens door wil gaan, maar liever geen operatie. Ik hoop dat we binnen een paar jaar een tweede kindje krijgen :).

17. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    #217 ijsvogeltje, 1 mei 2013
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
    Nien, ik ben wel 'n beetje jaloers hoor, ik win echt nooit wat, schrijf me voor diverse dingen in, maar nooit prijs. Maar wel leuk voor je zeg, das toch helemaal leuk om van alles te krijgen en uit te proberen! Zo'n babycooker lijkt me best interessant, maar weet 't nog niet zo eigenlijk. Ik wacht nog maar even af tot het echt zover is met de hapjes..

De laatste avondfles doen we nu flink indikken en stand 3 van de speen. Ging gisteravond voor groot deel op.

Verder lijkt het erg op weer 'n nieuwe groeisprong. Heb idd ook het boek oei ik groei. Vandaag bij de creche veel gemummeld en gespeeld met de fles ipv gewoon drinken;) en toen we 'm ophaalden net een flinke huilbui, ook omdat ie wakker was geschrokken van een vallend speeltje. De fles van 19 uur was weer een ramp, plus enorme poepbroek en daarna 2e poging viel hij in slaap. Dan maar naar bed gebracht en helemaal in dromenland..

Vrijdag naar het cb voor de 3e prikjes. Hopelijk zet hij dan de boel niet zo op stelten :)

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nientje, bofkont! Leuk hoor dat je zoveel wint. Hier de rijstebloempap hapjes werkt de laatste dagen ook niet zo goed meer. Ze is steeds aan het huilen (soms ook denk te moe), dus ze krijgt dan alsnog in een fles. En soms ook een dag niet. Is maar net hoe het uitkomt. En wbt sprong. Thyrza is heel erg eenkennig. Beetje vroeg is dat wel, maar ja, is niet anders. (en ook niet altijd makkelijk).

@ijs, jeetje, Lars is echt van slag zo te lezen. Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad? Gaat het met jou weer een beetje? Suc6 vrijdag op het cb

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik won ook echt nooit wat, ben weer erg verbaasd :$ ;).

Ijs: herkenbaar, L zit in dezelfde fase. Gisteren bij mijn moeder geweest en het was nogal druk, ze heeft van 16.15 tot 18.30 continue gehuild. Was er zelf helemaal niet lekker van. In de auto viel ze meteen in slaap.

Mf: Lastig dat ze eenkennig is, laat je niet zo makkelijk een ander oppassen. Rijstebloem hoeft niet perse, of wel? Heb ik niet gevraagd.

Caro: hoe was het zwemmen?
    Weet niet precies wat de functie van je man is, maar heeft hij verstand van zwembandjes voor de baby?

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben ik ook weer!:)

Allereerst, leuk om te weten hoe jullie erin staan v.w.b. wel of geen tweede kindje. Ik denk dat ik de wens voor een tweede ook niet groter moet maken en het uit mijn hoofd moet zetten. Geeft ook wel rust en ik ben superblij en gelukkig zo, dus wat wil ik nog meer.

Nien, wat wil je weten over zwembandjes voor baby's? Wat leuk dat je een babycooker gewonnen hebt! Dat lijkt me ook wel wat zo'n ding.

IJs, bedankt voor het vakantie-verslag en de tips! Voel je je alweer wat fitter? Balen dat Lars zo onrustig is... Zou heel goed de 19-weken-sprong kunnen zijn. Raf heeft daar ook veel last van gehad.

MF, zo schattig die foto!! Hoe voel jij je nu?

Nessie, ja, heb zelf een afspraak gemaakt met Simons. Was al voor de bevalling. Hij adviseerde om de pil door te slikken en als dat niet voldoende hielp hier andere hormonen bij te slikken. Ik heb gevraagd of het kwaad kon om na de bevalling niet meteen weer aan de pil te gaan en eens te kijken hoe het zou gaan. Dit vond hij ook prima, want hij gaf ook aan dat het soms voorkomt dat na een zwangerschap de endometriose rustig blijft. En als blijkt dat ik toch weer pijn krijg, dan kan ik alsnog aan de pil gaan. Ik wil wel over een jaar nog weer een check laten doen door Simons. Kijken of de cystes niet gegroeid zijn. Sowieso fijn om de eierstokken etc. te laten blijven controleren. Nu ik die mogelijkheid toch heb.
    Weet niet de reden waarom S.L. adviseert om de voeding niet in te dikken bij reflux. Wij doen het nog wel steeds (1 schepje jbpm). Hoe gaat het nu met Tijs?

Deel Deze Pagina