Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zwemmen was leuk!!! Rafael was compleet onder de indruk... Hij heeft geen kik gegeven en keek alleen maar met grote ogen rond. Ik zal kijken of ik een paar foto's in mijn album kan krijgen. 's Middags hebben we nog met vrienden op het terras gezeten en daar een patatje gegeten. Rafael zat er lekker bij in de MC. Ging allemaal goed gelukkig. We zijn maar twee uurtjes geweest. Hij heeft verder geen last gehad van de drukke dag, want goede slaapjes gedaan. Zelfs nog even in de MC toen we op het terras zaten.
    Raf slaapt de laatste dagen lekker uit 's ochtends. Hij is standaard om 5.50 uur wakker. Hij maakt dan wat geluidjes, hoest wat en zonder dat ik er naar toe ga, valt hij weer in slaap tot een uur of 8. Vanmorgen zelfs 8.30 uur. Ik moest om 9.30 uur bij de tandarts zijn, dus begon later op het werk. Hij kon dus ook uitslapen vanmorgen. Moesten ons haasten om op tijd bij opa en oma te zijn.

Ik ga weer snel aan het werk...:)

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nog even snel twee zwemfoto's in m'n album gezet.

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Leuk dat het zwemmen zo goed bevallen is! Lijkt me ook lekker voor zo'n kleintje, drijven en ontspannen.
    Ik vraag me af welk bandje ik het best kan kopen, de babyfloat of de swimtrainer. Het is vooral voor op vakantie, dan is ze 6,5 maand. Ik heb zelf vaak en snel pijn aan mijn schouder, dus ik denk dat ik haar niet continue kan dragen, dus vandaar.

Mijn zus had trouwens veel verklevingen en cystes van de endometriose. En nu 2 jaar na de 2e bevalling heeft ze nog geen cyste, verklevingen weet ze niet (alleen echo gehad). Ze kreeg een paar maanden geleden wel wat last, maar niet die hele hevige pijn. Ze gebruikt geen anticonceptie. Dus het kan inderdaad lang duren.

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Leuke foto's Caro! Ziet er lekker ontspannen uit en extra leuk natuurlijk om het zwembad voor jullie alleen te hebben.

Het vloeien wordt steeds meer, dus ik las nu maar een stopweek in. Ben benieuwd hoe het gaat komende dagen. Hopelijk ben ik er over een week dan weer vanaf. Denk dat ik toch maar die nieuwe zoely pil ga proberen. Heb half mei nog telefonisch overleg en ga dan maar vragen denk ik om te wisselen van pil. Ik heb toch best last van regelmatig hoofdpijn, stemmingswisselingen af en toe en opgeblazen gevoel al komt dat ook wel door "verkeerd" eten..

Vandaag trouwens voor het eerst samen met Lars gedoucht, ging prima. Was vooral even plannen hoe ik het aan moest pakken ;)

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoe lang heb je de pil doorgeslikt? Ik ben nu aan de 3e strip (1e strip Zoely), maar ga hierna ook een paar dagen stoppen. Volgens de bijsluiter is de bloeding bij de Zoely pil vaak weinig en kort. De stopweek is maar 4 dagen. Heb nu nl. ook buikpijn.

Ik droomde vannacht over een groot onbijtbuffet, heb me helemaal volgepropt :D. En nu een boterham met appelstroop...;).

6. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Caro: wat leuk dat Raf zo genoten heeft van het zwemmen. Voor herhaling vatbaar dus! Het slapen van Raf gaat gelukkig ook al wat beter zo te lezen. Gelukkig maar, want elke morgen 5 uur is wel errug vroeg.. Ik heb trouwens besloten om wel met de pil te beginnen zodra ik weer ongi wordt. Ik durf het niet aan om te kijken wat de endo doet zonder pil of hormonen.. De cystes groeiden bij mij zo snel dat de angst voor een nieuwe operatie merk ik wel groot is, en wil gewoon ff geen ziekenhuizen meer de komende tijd ;)
    Heb je al een nieuwe draagzak voor de zomer gekocht trouwens? Ben me ook wat aan het oriënteren namelijk..

Nien, leuk zeg dat je zo in de prijzen valt de laatste tijd :) Zelfs een gehele babykamer, wow! Grappig om te lezen hoe je er in staat voor een tweede, hier precies hetzelfde. Haha..een heerlijk ontbijtbuffet in je dromen naar binnen geschranst! Ik droomde vannacht dat ik mijn eerste werkdag weer had en vergeten was te douchen, dus dit op mijn werk moest doen. En toen liep ik dus gewoon in mijn ondergoed door de gangen, en elke keer verstoppen achter een plant als er mensen aankwamen :p Toen ik wakker werd dacht ik, maar ik had me toch ook gewoon in de douches kunnen verkleden....haha. Hopelijk vannacht een relaxte droom over eten!

Ijs, hoe gingen de prikjes vandaag? Hoop dat ie er niet teveel last van heeft! Hoe bevalt het L in zijn ledikant? T slaapt ook sinds een paar nachten in zijn eigen bedje, wel zo rustig voor ons s nachts want dan horen we zijn gekreun wat minder haha..

Hier weinig nieuws. Woensdag en donderdag zijn T en ik even bij opi blijven logeren. En heb ik nog met wat vriendinnen kunnen afspreken. Manlief was gister erg blij dat we weer thuis waren, want had ons wel gemist :) Nou, ik ga eens even van de zon genieten 😎

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nien, ik heb 1,5 maand de pil geslikt, i.v.m. de eerste 12 weken borstvoeding. Maar dus al bijna een week aan het vloeien wat steeds een beetje meer werd. Arts had ook gezegd dat het beter is om stopweek in te lassen als doorbraakbloeding niet stopt. Ik ben er ook wel aan toe om een andere pil te proberen. Heb myrcogynon al vanaf m'n 14e geslikt, en na al het gedoe wil ik wel eens wat anders proberen, om te ervaren of dat beter voelt.

Nessie, ook al zo raar aan het dromen :D Gekke dromen zijn bij mij wel minder geworden, maar ik zoek nog regelmatig naar Lars in m'n dekens, en voel dan meer dan eens aan het hoofd en zo van ijsman :p Die wordt daar natuurlijk wakker van, maar kan er wel om lachen.

Cb vanochtend ging goed deze keer, wel even flink huilen met de prikjes, maar dat was al gauw weer over. Wel is Lars al de hele dag aan het spugen, al voor de prikjes, heeft nu al z'n 3e kledingsetje aan..Verder is hij wel vrolijk, dus tja, we zijn niet ongerust, we kijken het gewoon even aan, maar wel extra alert nu met de prikjes erbij..Hij weegt nu precies 7 kg en 65cm alweer! Groeit als kool :)

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Haha wat een droom Nessie! Durf je nog te gaan werken? :p

Ijs: Is dan inderdaad beter om een paar dagen te stoppen, dan ben je er daarna weer van af.
    Vervelend dat L zo spuugt, maar gelukkig wel vrolijk! :)

L kwijlt ontzettend veel en spuugt expres (speeksel). Moet ze zelf erg om lachen, maar soms is het zo veel dat haar shirt en romper doorweekt is. En ik ook haha.
    Herkenbaar?

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @caro, heerlijk dat jullie zo genoten hebben van het zwemmen. En wat een heerlijke boy is het toch! Gaat zo hard allemaal! Ik denk nog vaak aan vorig jaar, hoe het allemaal was, en ook aan haar geboorte. Kan het soms allemaal nog steeds niet bevatten dat er een wondertje elke dag in dat wiegje mag slapen! En dat ik haar mamma mag zijn. Blijf het bijzonder vinden. En ook dat we allemaal dicht op elkaar zwanger waren.
    Jij hebt dus verder geen afspraken staan bij de gyn voorlopig? Hopelijk blijft de endo onder controle ook qua pijnen.

@ijs, jeetje wat is Lars goed gegroeid zeg! Maar wat sneu van dat spugen. Wel fijn dat hij er niet al te veel last van lijkt te hebben. En hopelijk krijgt hij verder niet teveel last van prikjes. Geef hem maar een dikke knuf van ons

@nientje, nee rijstebloem hoeft niet per se. Daarom maak ik me er ook niet zo druk om als ze eens niet krijgt. Ach wat sneu voor L dat ze zo moest huilen. En idd ik laat niet zo makkelijk oppassen, maar is ook niet echt nodig. Ben wel zo dat als ze huilt als ze bij iemand op schoot zit, ik haar vertel dat ik er ook nog ben. Ga haar niet meteen overpakken ofzo. Ze moet ook leren dat ze bij een ander zit. Maar van de week raakte ze bijna overstuur, ja, dan neem ik haar wel over.

@nessie,mukje en tash, hoe gaat het bij jullie?

Hier kreeg ik net de afspraak voor het ziekenhuis binnen. Kan pas 22 juli terecht. Vind het best belachelijk dat het zo lang duurt. Gezien het feit dat ik daar al patient was. Maar ach, het is Mei en die paar maanden kunnen er vast ook nog wel bij.
    Morgen druk feest van mijn vader die 60 wordt. Hij viert het in de middag, dus ik ben iets eerder bij mijn ouders, geef T een volle papfles en hopelijk slaapt ze dan 2,5 uur ofzo. Waar ik voor waak is dat ze van hand tot hand daarna zal gaan. Want dan heb ik daarna weer een overstuur kind. Zal mij benieuwen. Vandaag had ze weer superweinig geslapen en vannacht was het ook al feest. Dus beiden erg moe en ook beiden beetje sacho.:( Op een gegeven moment samen dikke pret om niets, echt zo'n leuk filmpje gemaakt. En vanaf dat moment konden we er weer tegenaan!

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey mf, veel plezier vandaag en gefeliciteerd natuurlijk! Mijn moeder is ook eind mei jarig en wordt 60. En 18 mei feest vanwege hun 40 jarige huwelijk. Dus beetje druk met voorbereidingen en zo.

En dus nu toch een datum. Ik moest ook best lang wachten op m'n laatste operatie (nier) ruim 2 maanden nadat opdracht gegeven was zeg maar. Pfff wat duurde dat lang zeg. Hou je taai, want weet dat het niet fijn is om zo lang te moeten wachten

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Gisteren niet zo'n fijne dag gehad, Lars bleef maar spugen, rond 19 uur was het puur vocht wat hij uitspuugde dus was echt overgeven i.p.v. melk spugen. Broertje was jarig gisteren, maar ijsman is thuis gebleven met L, we waren toch wel beetje ongerust. 5x kleding moeten verschonen en vele doeken de was in. Hij had 38,7 's middags, maar gelukkig was dat 's avonds laat terug gezakt naar 37,9 graden. Goede nacht gehad gelukkig en vandaag ging weer goed bij m'n ouders..

Nien, lars spuugt niet "expres" maar sabbelt aan zo'n beetje alles wat tegen z'n mond aan komt. Dus als hij beetje krom ligt en z'n t-shirt "proeft" dan is die binnen no time lekker bekwijlt hahaha...vind het ondertussen ook wel 'n lief en grappig gezicht, dat tongetje likkend aan van alles. Hij stopt dus veel in z'n mond en liefst z'n eigen handjes of die van ons :p

Verder ben ik flink ongesteld. En schrok daarnet wel, want best flink stuk weefsel bij verschonen :$ ik denk dat het wellicht nog een restant is van de placenta o.i.d, 't was echt een stevig stuk. Omdat de gyn bij de laatste echo onregelmatigheid had gezien denk ik dat dit hetgene is wat ze gezien heeft. Ik zit al een paarcdagen continu aan de paracetamol, maar verder is het wel goed te doen, al hoop ik dat het ook snel weer voorbij is. Het herinnert me toch weer aan de vele jaren van pijn en zo...

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, hoe was het feestje? Is het goed gegaan met Thyrza? Fijn dat je nu een datum weet voor de operatie, maar het duurt idd nog wel lang!

IJs, ieuw, wat raar zo'n groot stuk weefsel. Zou er ook van schrikken. Zal idd misschien een stuk van de placenta nog zijn. Vervelend dat je zo'n pijn hebt. Hoop voor je dat het snel weer achter de rug is. Wat sneu dat Lars zoveel heeft overgegeven. Een virusje misschien. Kan me voorstellen dat jullie je zorgen maakten! Gelukkig ging het vandaag weer een stuk beter met hem. Wat een zorgen heb je dan he.

Nessie, nee, nog geen draagzak voor de zomer gekocht. Ik twijfel of ik het wel ga doen. Heb een dure Bondolino hier liggen en die bevalt super alleen ben bang dat hij te warm is voor de zomer. Maar ja... als het zo warm is, draag je ook niet zo gauw. Moet je binnenkort alweer beginnen met werken? Slaapt Tijs al een beetje door?

Nien, Raf kwijlt ook heel erg! Soms dan zie je het gewoon naar beneden vallen op de grond haha. En lekkere natte wang tegen mijn wang aan. Oh ja, heb mijn man nog even gevraagd... zij werken alleen met babyfloats... De swimtrainer hebben ze geen ervaring mee.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hier alles goed! We gaan vanavond proberen om de fles van 23.00 uur te laten vervallen... Ben benieuwd! Hij wordt vaak nog wel wakker rond die tijd, maar soms ook niet... Kijken of we hem kunnen door laten slapen. En dan hopelijk over een paar weken de inbakerdoek ook afgebouwd... Nog wel wat stapjes te zetten dus.

IJs, hebben jullie al een idee wanneer te beginnen met het afbouwen van het inbakeren? En krijgt Lars nog een vijfde fles trouwens?

Verder weinig bijzonders te melden.:) Fijn weekend allemaal!

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nou, dat ging even niet goed gisteravond. Hij begon tegen 23.30 uur te huilen en kreeg hem met troosten niet stil... Nog wel honger denk ik dus. Snel maar een flesje gemaakt. Waarschijnlijk nog wat te vroeg. We gaan nu een paar flessen wat ophogen en dan binnenkort weer proberen.

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Okee, dan gaan we maar met plan 2 van start: uitbakeren!
    Nu 1 armpje los in de Pacco-doek... Na een halfuur is meneertje alweer wakker. Toch maar doorzetten. Wat een gedoe zeg. Hij zal er toch een x uit moeten!

MF, baker jij Thyrza nog in?

Nien, jij hebt het maar goed voor elkaar met L. Klokje rond slapen lekker in een slaapzakje.

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Pfffff...wat 'n nacht, ik heb de hele nacht overgegeven. Blijkbaar toch een virus. Was gisteravond al niet lekker dus eerder op bed gaan liggen, ijsman heeft laatste fles gedaan en L op bed gelegd. Ijsman is niet zo vd structuur of consequent, dus had 'm niet ingebakerd. Is goed gegaan, L heeft netjes geslapen zoals altijd. Dus twijfel bij mij...misschien toch maar afbouwen..

Tja wat betreft de laatste fles, Lars heeft 'm echt nog nodig, en we zijn allang blij dat hij doorslaapt, dus we houden het voorlopig zo. Ik hoor genoeg om me heen van baby's die nog lang een nachtvoeding nodig hebben, dus vind het prima.

Vandaag dus maar een bed/bankhangdagje :( voel me waardeloos...bah

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik dacht al toen ik het las Ijs, is het geen virus. Lijkt nl. op hoe L was toen ze het rotavirus had. Maar nu heb je het zelf ook, en ook nog eens ongesteld. Ziek maar even goed uit! Beterschap.
    Ik ben nu trouwens 5 dagen met de Zoely pil bezig en ik voel me zoveel beter! Lichamelijk, maar ook geestelijk (een stuk rustiger).

Caro: bedankt voor het vragen, ga binnenkort de babyfloat halen.
    R kwijlt dus ook zoveel, lekker he haha. Jammer dat het niet gelukt is om de avondfles te laten vallen. Maar nu dus weer proberen uitbakeren. Hopelijk lukt dat!

MF: Fijn dat je een datum hebt, maar vervelend dat het nog best ver weg is. Leuk feestje gehad? Ging het goed met T?

Gisteren rolde Lisa van haar rug op haar zij en hup opeens naar haar buik. Ik was in shock (en zij ook) haha. Vind het maar eng hoor, maar ben natuurlijk wel heel trots op haar :).

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, beterschap!! En wat goed dat Lars zonder inbakerdoek heeft geslapen! Zou het gaan afbouwen als ik jullie was of gewoon in 1 keer stoppen.

Nien, Lisa al aan het rollen dus. Super! R rolt vaak op zijn zij, maar de hele draai heeft hij nog niet gemaakt. Hoeft van mij ook nog niet, want hij moet eerst uit de Pacco voordat hij gaat rollen.

Ochtendslaapje is waardeloos verlopen voor Raf. Uiteindelijk is hij nog weer in slaap gevallen met behulp van een speentje. Gebruiken bijna nooit een speen, alleen als hij onrustig is en er geen andere oplossing is. Heb hem net lekker in bad gedaan en nu ligt hij lekker te slapen in zijn Pacco. Vanmiddag nog naar een bbq bij mijn ouders, dus hij moet wel even fit zijn. We gaan toch door met proberen het inbakeren af te bouwen. Gaan de komende dagen elk ochtendslaapje met 1 armpje los proberen. Het is voor hem gewoon wennen. Toch maar even doorzetten.

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Caro, ik denk ook dat het gewoon doorzetten is om te proberen af te bouwen. Zal echt niet in 1x lukken, al ben ik wel benieuwd naar hoe Lars het gaat doen, gezien afgelopen nacht..

wow nien, wat leuk en spannend dat L ineens omrolde! Zeker ook wel spannend want dan komt er toch een volgende fase aan. Wij zien dat Lars z'n beentjes steeds hoger gaat optillen, en sinds de 3 sessies met de manueel therapeut gaat het zoveel beter met z'n hele houding en hoe hij nu z'n hoofd veel sterker recht houd en beweegt. Het gaat ineens hard, dus ik ben ook wel benieuwd hoe hij verder ontwikkeld.

Wat goed trouwens dat je je zoveel beter voelt met de zoely pil, dat schept hoop, ook voor mij..

Hier nog steeds niet veel beter, bijna de hele middag geslapen en weinig trek. 3 beschuitjes op en wat water...heb echt totaal geen fut om ook maar van de bank op te staan. Gelukkig is ijsman grotendeels thuis, zodat hij zich over L kan ontfermen.

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, hoe gaat het nu? Hoop dat je je wat beter voelt!

Hier alles goed. Morgen lekker weer een dagje thuis met 's middags nog een verlate kraamvisite. Vandaag is Raf bij mijn ouders geweest zoals elke maandag. Hij slaapt dan in de kinderwagenbak en dat gaat altijd heel goed. Toch een gevoel van geborgenheid denk ik. Ochtendslaapje morgenvroeg maar weer proberen met 1 armpje los.

Deel Deze Pagina