Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Voelde me vandaag niet veel beter, heb met moeite boodschappen gedaan, maar daar terugslag van gehad. Heb ijsman moeten bellen of hij eerder naar huis kon komen. Zo heb ik nog wat bij kunnen slapen. voornamelijk de hoofdpijn wil maar niet weg trekken :( Heb tussendoor ikazia gebeld voor recept vd zoely pil.

Wel nog primeurtje vanavond, Lars z'n 1e wortelhapje gegeven en na wat vieze bekken trekken smakte hij erop en slikte het door!

Ook vannacht weer zonder pacco geslapen en ging goed. Wel lag hij vandaag na de 19 uur fles brabbelend met handen en voeten in de lucht te zwaaien hahaha, had zich helemaal uit de lakens gewerkt. Maar nu na de laatste fles ligt hij weer rustig te slapen dus goede hoop voor vannacht. Nu ik nog...mijn ritme is helemaal van slag door het vele slapen overdag...

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    RUstig aan hoor Ijs! Leuk dat Lars het hapje doorgeslikt heeft! Was dit de 1e keer dat hij het proefde? Knap zeg.

Caro: mooi dat hij zo goed slaapt in de reiswieg! Geniet van je vrije dag.

L is niet zo gezellig de laatste dagen, ze is ontevreden en huilt snel. Ze lacht ook wel vaak, maar alleen als ze bezig gehouden wordt. Duidelijk de 19 weken sprong, die helaas 5 weken kan duren.

Zaterdag tegen sm verteld dat L naar het kdv gaat. Vorige keer zei ze nog: "als je haar naar het kdv wil doen, dan moet je dat gewoon doen hoor, geen probleem." Nu reageerde ze boos en zei: "nou, dan heb ik er ook niks meer aan" en sloeg knoerhard de voordeur dicht :$. Volwassen reactie zeg. Misschien stom, maar bij mij is er een hele hoop spanning van me afgevallen, ik ben opgelucht. Mijn man voelt zich nu rot, daar baal ik van, maar ik hoop dat hij het van zich af kan zetten.

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tjee zeg, kan me voorstellen dat jullie balen van haar reactie Nien, tis en blijft toch je sm, en je wil ook dat het leuk blijft voor allemaal. Hopelijk trekt ze gauw bij.

Even vraagje over de zoely pil. Ik heb 'm net opgehaald en zie dat er 4 placebo dagen/pillen in de strip zitten. Mijn gyn heeft daar niks over gezegd, enige waar we het over hebben gehad was het advies de pil door te slikken. Wat doe jij? Slik jij alle 28 pillen of sla je de 4 placebo pillen over? Ik begin vanavond gelijk, heb vorige woensdag de laatste van de andere strip genomen, maar heb gelezen dat ik op elk moment kan overschakelen, en hoe sneller hoe beter, want ben het aardig zat :(

Vandaag nog steeds erg slap, ben een half dagje gaan werken, want morgen moet ik naar het ziekenhuis voor m'n teen...kan er ook nog wel bij :x

Lars was trouwens vandaag huilerig op de creche zeiden ze, dus nien, ook hier wisselende dagen. We merken goed aan Lars dat hij weer in een groeisprong zit. Is ook zo beweeglijk, ligt echt regelmatig te spartelen met handen en benen tegelijk, en dan ook niet te zachtjes ;)

Slapen ging vannacht ook weer goed. L is wel even druk als hij nog erg wakker is, maar valt toch meestal wel snel in slaap 's avonds. Ik denk dat het scheelt dat we 'm overdag al een tijd niet meer inbakeren. Caro hoe gaat 't met R? Ben je al begonnen met 1 arm los?

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, oh ja, is ook zo... je hebt ook nog last van je teen. Helemaal niet meer aan gedacht. Sterkte morgen in het ziekenhuis. Wat heerlijk dat Lars ook zonder Pacco goed slaapt. Anders hem misschien in een slaapzakje doen? Schopt hij de lakens ook niet weg. Raf is gewoon erg druk met zijn armpjes en beentjes altijd. Vanmorgen heb ik hem gewoon weer ingebakerd, want ik had een erg korte nacht gehad en wilde zelf nog even proberen wat te slapen. Had geen zin in gedoe.

Nien, jammer dat L. niet helemaal lekker in haar velletje zit. Zou idd de beruchte 19-weken sprong kunnen zijn. Jammer dat gedoe met je sm. Een onvoorspelbaar type, brrrrrr... eng zulke mensen. Fijn dat jij je er opgelucht door voelt in ieder geval! Een last van je schouders. Hoop dat je man het ook snel kan verwerken.

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nientje, wat fijn dat bij jou de spanning er wat af is, nu Lisa straks naar kdv gaat, maar dan heb je weliswaar nu wel die spanning met sm. Is niet leuk zo. Bah, hopelijk trekt ze snel bij.
    Wat knap dat Lisa al draaide.
    Maar wel rot dat ze niet zo happy is. Thyrza op het moment ook niet 26 wk sprong/tandjes?? Ik weet het allemaal niet meer.

@Caro, Raf is dus net zo onrustig als Thyrza met armpjes en beentjes. Ik baker Thyrza niet meer in, in paccodoeken. Al een paar weken niet. Ze ligt nu in een slaapzak lange mouw (zomerslaapzak), maar ik leg haar wel heel strak met lakentje in bed. Dus armpjes naast haar lijfje. Nog steeds het inbakergevoel dus. Maar ze is de laatste week wel steeds wakker 's nachts. Dan heeft ze zich dus losgewurmt en heeft ze dus armpjes, die overal heen fladderen. Niet ideaal dus. Slapen zonder dat ze zo ligt doet ze nauwelijks. In de kinderwagenbak leg ik haar ook op die manier neer als we weggaan ofzo.

@ijs, dikke knuf meis, zit allemaal niet mee. Bah! Suc6 vandaag met je teen. Hopelijk voel je je snel beter. En die pil ga ik onthouden.
    Wat goed overigens dat Lars groenten heeft gegeten!

hier was feestje heel druk. Thyrza is snel overprikkeld en dus veel huilen. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee. Ben dus wel iets eerder weg gegaan. Ze is ook heel eenkennig dus iedereen die tegen haar begon te praten werkte niet echt. Eergisteren ook nog bij mijn ouders geweest (toen was vader echt jarig), zus,neefje/nichtje waren er ook en Thyrza helemaal overstuur. Thuis huilt ze niet zoveel en ook niet als we bij opa/oma zijn of bij iemand anders als het rustig is. Ze heeft wel al 2 weken verhoging rond de 38. Maar echt ziek is ze niet. Tandje wil ook niet echt doorkomen, maar je ziet wel wit puntje zitten. Gisteren heerlijk thuis gebleven (op balkonnetje gelegen en ze vond het voor het eerst niet erg om op haar buik te liggen, zag ze de blaadjes waaien). Vanmorgen ook met haar blote beentjes op de grond en draaide ze bijna op haar buik (met een zetje van mij wel). En ook nu protesteerde ze niet.

O ja en 22 juli is geen operatiedatum, maar gewoon afspraakdatum. Dus stel operatie gaat er weer tijd overheen, maar ik denk er liever niet teveel aan. Geef trouwens ook nog steeds borstvoeding en 1 flesvoeding per dag. Laat Thyrza nu wel dingetjes proeven soms, maar begin rond de 14e met hapjes.
    Maar nu kan ze soms alvast wennen.

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Gelukkig, teen ingreep was toch niet nodig. Ik hoopte er al op, want na 8 weken ontstoken, was het sinds vorige week (na de week vakantie en met open schoenen) ineens aan het herstellen en niet meer zo enorm pijnlijk. Arts zei ook dat het beter was om nu niet weer open te gaan maken en zo, en mocht het toch weer gaan ontsteken dan mag ik direct afspraak maken met de operatiekamer, dus niet weer afwachten. Das fijn.

Minder fijn is dat ik alweer de hele dag op bed lig. Nu ben ik ook weer ineens snip verkouden erbij, zoals 1,5 week geleden. Enige pluspunt is dat menstruatie nu echt op z'n einde is...maar verder dus nog een wrakje :(
    Er sluimert dus echt een virus door m'n lijf wat maar niet van ophouden weet...bah bah bah

Mf, knuf voor jou en thyrza!

7. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ijs, wat fijn dat de teen operatie niet meer nodig is. Heel veel beterschap met dat rotvirus wat je onder de leden hebt. Hoop dat je er snel vanaf bent!

Nien, knalde je sm serieus de deur in je gezicht toen je het zei? Sjemig! Maar fijn dat je er een last van je schouders is! Haar probleem moet je maar denken, ze heeft t er zelf naar gemaakt.. Maar ja, kan me voorstellen dat je man er nog wel mee in zijn maag zit.

Caro: hoe gaat t nu met het afbouwen van het inbakeren? Lastig lijkt me!

MF, Tash en Muk: knuffel!

@hier: heb vandaag een draagzak gekocht van Bondolino, de poplin versie grijs met ster. Heel lang getwijfeld, dus ik hoop dat als we hem straks in huis hebben we er veel gebruik van gaan maken. Ga m in elk geval met Pinksteren uitproberen op de camping :)
    Mijn menstruatie is een paar dagen geleden weer begonnen, en ik ben toen ook maar gelijk gestart met de pil. Toen ik thuis kwam van de apotheek zag ik dat ze me niet de microgynon hadden meegegeven maar de goedkopere variant. Baal ik nogal van, maar heb maar besloten om te kijken of ik er net als Nien en Ijs last van ga hebben. Tijdens het IVF traject had ik weinig bijwerkingen van alle hormonen, dus hoop dat dat nu ook het geval is ;)

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nessie, ze geven steeds maar goedkopere variant medicijnen merk ik. Dat is idd balen. Hopelijk krijg je er geen extra last van.
    En een draagzak is heerlijk, tenminste dat vind ik. Ik had eerst een draagdoek, maar dat geknoop was om gek van te worden (toch was het wel even fijn om gedaan te hebben).Ben benieuwd wat Tijs ervan vind. Hoe gaat het verder met hem?

@ijs, van je teen is positief iig. Ook dat je gelijk ok kunt bellen als dat nodig is. Hoop van niet. Maar al dat gekwakkel is niet leuk! Dikke knuffies voor jou vanuit hier

@caro, hoe gaat het nu met bakeren?

Hier is Thyrza erg veel wakker 's nachts sinds een week. Ze lag al langer in de slaapzak, maar het heeft er toch wel mee te maken denk ik. Iedere keer tovert ze haar armen tevoorschijn en gaat ze dus fladderen. En ik heb de paccodoeken verkocht:(. Maar ik wil er ook eigenlijk niet meer aan. Ze is nu sinds gisteren aan het omdraaien van rug naar buik (andersom kon ze al), dus opnieuw echt inbakeren is niet echt handig denk ik. Ze is dan ook echt hyper de pieper happy en actief zo midden in de nacht. Krijg dan ook de mooiste glimlach als ik haar armpjes weer strak onder de deken wil leggen en ze kletst enorm. Is soms eigenlijk ook wel grappig en om te lachen, maar ja, ik wil liever toch ook wel slapen. Nou ja, het is hopelijk een fase.

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    IJs: super dat je niet geopereerd hoeft te worden!
    De placebo's mag je overslaan en doorgaan naar de volgende strip, dan krijg je geen bloeding. Ik denk dat ik 2 of 3 strips achter elkaar ga nemen en dan een keer de placebo's, maar hoeft niet.

Caro: hoe gaat het bij jou met het afvallen? Ik ga zaterdagochtend wegen, want heb toch het idee dat mijn broeken losser zitten.

MF: L is ook snel overprikkeld als het te druk is. Fijn dat de bv nog goed gaat!
    Zou ook niet meer terug gaan naar inbakeren, maar hopelijk slaapt ze wel weer snel door!

Nessie: het probleem met die goedkope medicijnen is dat ze er andere, goedkope hulpstoffen in stoppen en daar heb je zo'n last van. Van de hormonen zelf meestal niet. Maar hopelijk kan je er wel tegen.
    Benieuwd wat hij van de draagzak gaat vinden!

L heeft 3 keer worteltjes gehad (vond ze niet lekker) en nu een keer banaan geprobeerd. Dat vond ze wel lekker en slikt ze ook door! Wat wordt ze weeral groot dan.
    Sm niet meer gezien sinds zaterdag.

En meiden...zondag onze eerste MOEDERDAG!!! :)

10. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend MF, dat je weer gebroken nachten hebt..Mar wat goed dat ze nu van rug naar buik kan rollen. Dat wil ze natuurlijk aan mama laten zien, ongeacht het tijdstip :D

Met Tijs gaat het goed! Hij lijkt goed te reageren op de Jbpm, en slaapt overdag en s avonds nu over het algemeen ook goed. Wel huilt ie eerst een tijdje als we hem op bed brengen, dat vind ik soms wel lastig. Want wanneer moet ik er heen om te troosten en wanneer laten we m even huilen.. Gisteravond huilde ie toch wel erg lang dus heb ik tot zijn volgende fles met hem beneden gezeten. Hij was ontzettend met zijn beentjes aan het trappelen, dus vermoed vervelende darmkrampjes.
    Vannacht heeft ie een topnacht gemaakt, van 23.00 tot 06.00 uur!! Om half 4 werd ik wakker van manlief want die moest gaan werken (pfff...)
    Na de fles van 6 uur heeft ie weer een tijd geslapen tot 10 uur, dus helemaal trots hihi. Ben benieuwd hoe de komende nacht zal gaan, want de laatste keren dat T een lange nacht maakte, was ie de volgende dag/nacht er om de 3 a 3,5 uur :(

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, oh ik dacht ook dat je 22 juli geopereerd zou worden. Maar dat is dus niet zo. Hopelijk duurt het niet te lang meer daarna. Vervelend dat Thyrza 's nachts vaak wakker is. Hopelijk idd een fase, want het breekt je wel op die gebroken nachten. Ik hoef Raf zijn armpjes niet strak in te stoppen, want dat helpt niets! Hij heeft ze er binnen een halve seconde alweer uit.;)

IJs, rustig aan en laat je maar lekker verwennen door IJsman! Kan me voorstellen dat je er behoorlijk van baalt. Sterkte! Gelukkig geen teenoperatie, dat is dan weer een pluspuntje!

Nessie, wat leuk dat je ook een Bondolino hebt gekocht. Die grijze met ster had ik ook besteld, maar kreeg dus de donkergroene. Had toen geen puf om hem om te ruilen, maar vind de grijze wel mooier! Ik liep er ook vaak mee in huis. Ging ik bv. strijken of stofzuigen terwijl Raf er in hing.:D Hij sliep de eerste weken ook heel slecht i.v.m. de verborgen reflux, dus op die manier sliep hij dan nog een beetje. Fijn dat het met Tijs allemaal goed gaat. Heerlijk nachtje heeft hij gemaakt.

Nien, jaaaaa... onze eerste moederdag! Ben benieuwd... Afvallen gaat wel redelijk goed. Er lijkt wat beweging in te komen in ieder geval. Ik ben nu elke dag weer op de hometrainer aan het fietsen, zo'n 16 km. per dag. Als jouw broeken al wat losser zitten, ben je zeker wel een paar kilo afgevallen denk ik.

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Raf is verkouden, heel zielig! Snot loopt uit zijn neusje en hij hoest en proest wat af. Heeft het gekregen van mijn moeder. Is al de tweede keer dat hij ziek is geworden door mijn moeder... Tja, wat doe je eraan. Vanmorgen heeft hij in een slaapzakje geslapen. Inslapen gaat prima, maar na een halfuur is hij dan alweer wakker. Heb hem gewoon laten liggen, hij mopperde ook niet, lag rustig zag ik via de camera. Later viel hij zelf weer in slaap voor een drie kwartier ongeveer. Heb daarna nog even een flinke ronde gewandeld met hem in de MC en toen heeft hij nog weer een hazenslaapje gedaan. Na de middagfles lekker op bed gelegd... met een schoongewassen Pacco aan! Gaan vanaf nu toch maar het ochtendslaapje zonder Pacco doen, maar dan wel meteen in een slaapzakje. Hij slaapt dan net zo waardeloos als met 1 armpje uit de doek, dus dan maar meteen twee armpjes los. Hij zal er toch aan moeten wennen...

13. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaa....onze eerste Moederdag zondag! Ben benieuwd hoe de mannen ons gaan verrassen hihi.

Caro, ik ben ook heel benieuwd hoe de draagzak ons gaat bevallen. Hoop dat ie niet te warm en log aanvoelt. Ik heb namelijk de normale variant besteld, niet de slim-fit. En daarvan leken me de schouderbanden wat breder dan de slimfit. Nou ja, we gaan t zien. Vervelend dat Raf snotverkouden is, niks aan!

Nien, wat goed dat je broeken al veel losser zitten. Binnenkort dus shoppen :D

Ijs: beterschap meis!!

Hier gisteren een brief van UWV gekregen dat mijn einde verlofdatum is gewijzigd en dat ik eigenlijk over 2 weken dus weer moet beginnen. Lekker op tijd... Maar had er al rekening mee gehouden. Heb alleen besloten om pas half juni weer te beginnen. Dan is T namelijk 10 weken oud (gecorrigeerde leeftijd). Dat betekent alleen dat ik 3 weken verlof moet opnemen, of een andere constructie moet bedenken. Zou ik ook een week daarvan OV op kunnen nemen? Is alleen wel duur weekje, wellicht dat ik dan beter vakantiedagen kan opnemen en vervolgens wat kan bijkopen. Is vermoed ik financieel gunstiger...

Lfs

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    He vervelend Nessie dat je daar nu over moet gaan nadenken. Ik wilde echt niet aan mijn werk denken tijdens mijn verlof, maar de laatste weken moet je wel. Ik weet niet hoe het werkt met ouderschapsverlof. Hoeveel dagen ga je werken?

Caro: wauw wat een afstand op de hometrainer, dan zal je zeker wel afvallen! Beterschap voor Raf! Bij L is zoutoplossing fijn als ze verkouden is.

Gisteren naar Prenatal Breda geweest voor nog wat kleine aankopen (totdat je gaat afrekenen lijkt het klein :$). Maar L was steeds aan het huilen, zo vervelend. Ken haar zo helemaal niet. En zodra we thuiskomen is ze weer vrolijk.
    nog een leuke broek gekocht, neon roze :D:

Bijgevoegde bestanden:

• nameit.jpg
      nameit.jpg
      Bestandsgrootte:
      12,8 KB
      Weergaven:
      12
  15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nessie, dat is wel al snel dat je weer moet werken! Tijs is nog maar net thuis voor mijn gevoel. Zou je leidinggevende bellen met de vraag wat er mogelijk is en uit laten zoeken wat het meest gunstig is.

Nien, jammer dat Lisa zo moest huilen! Wat een leuk broekje! Vind Prenatal altijd wel een leuke winkel en ook leuke kleding. Je kunt er je geld wel kwijt.

Heb Raf gisteravond een zetpil gegeven. Hij was echt niet lekker, kon ik horen aan zijn huiltje. En vandaag is het nog niet 100%. Hij slaapt veel en is hoesterig en snotterig. Beetje lamlendig voelt ie zich denk ik. Morgenmiddag moeten we naar een kinderverjaardag, maar hou Raf lekker thuis. Caroman gaat dan alleen even heen. Eerst maar even goed beter worden.

Fijn weekend allemaal!

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Jeetje zeg, zondag onze 1e moederdag, zet me wel weer terug in de tijd van afgelopen jaren, hoe ik steeds maar dacht of het ooit zo ver zou komen en zie ons nu eens! We weten al bijna niet meer beter hihi :D

Maar ik vind het echt heel bijzonder en merk dat het ijsman ook niet koud laat...straks in juni natuurlijk ook vaderdag voor de verse papa's!

Caro, hopelijk gaat het wat beter met Raf? L had vanmiddag even een flink huiluurtje, maar afgezien daarvan is het veel lachen en ook echt een boefje aan het worden. Hij begint wat drukker te worden en echt te reageren op stoeipartijen van ijsman, gaat nu echt uitbundig hard lachen, heel leuk. Ik ben dus al bijna 2 weken aan het kwakkelen masr gelukkig pakt hij er niet veel van over, behalve die ene spuugdag. Wel blijft hij nu en dan de ochtendfles spugen. Afgelopen woensdag was ik zowel 's ochtends als na de creche de klos. Kon ik ons beide 2x schone kleding asn doen terwijl hij op de creche alles keurig binnen had gehouden :(

Nien, leuk broekje!! En ja kost wat allemaal. Wij zijn nog steeds bovenal voor Lars aan het shoppen iedere maand. Hij groeit echt zo snel uit z'n kleren, echt niet normaal. Maat 62 zit eigenlijk al krap en soms 68 ook als het klein valt. Pfff vind het zo zonde van al die leuke kleertjes die hij relatief zo weinig maar aan heeft gehad..

Volgende week hebben wij ook feest omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn. Ben benieuwd hoe het gaat met L. We nemen de deryan mee en babyfoon, hopelijk kan hij in een rustige kamer slapen..moeten we nog even navragen.

Ik ben nog steeds flink in de lappenmand. Vannacht om 4 uur maar naar beneden gegaan en op de bank boekje gelezen. M'n hoofd zat zo vol dat ik er wakker van werd (slecht ademhalen). Vanochtend nog uurtje terug gegaan, was echt nodig. Nien, dank je voor je info over de zoely, ik dacht het al dat we de 4 placebo dagen dan overslaan. Dat is waarschijnlijk ook wat m'n gyn bedoelde met positieve eigenschappen vd zoely, omdat de stopweek maar 4 dagen is t.o.v. een week. Ik voel me afgezien van m'n verkoudheid wel weer zo goed als okay gelukkig.

Nessie, ik zou ook gewoon aan je werkgever vragen om het te laten uitzoeken. Is toch wel erg fijn als je voor je gevoel weer rustig kan opbouwen wanneer jij eraan toe bent, en niet te snel. Ik ben erg blij dat ik extra overuren heb ingezet zodat ik wat later kon beginnen en ook gestart met halve weken, dat was echt erg fijn.

Ik ga nu weer even internetten, ga zoeken naar een leuk handig boekje om zelf babyhapjes te maken, en ik zoek ook nog een boekje met de bekende nederlandse kinderliedjes. We stuntelen hier vaak wat aan, zingen wel maar weten vaak alleen maar de eerste zinnen of couplet :p
    Als jullie nog tips hebben?..is welkom :)

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    4,5 kg er af! Ik zie er weinig van, maar het is er af. :)

Zielig dat Raf nog steeds ziek is. Heeft hij koorts?

Nessie: de draagzak al geprobeerd of is hij nog niet binnen?

Ijs: Jij ook nog niet helemaal fit. Rustig aan! Ik blijf ook steeds verkouden, doet pijn aan mijn holtes, maar echt ziek ben ik er niet van.
    'Bijt ie in je bil' is leuk. Is er ook met cd. En Youtube kan ook handig zijn. Succes! :)

Trouwens nog een tip voor leuk speeltje: Vtech babyspiegel (is met muziek). Is nog wel wat dik om zelf vast te houden, maar L vindt het heel leuk. Een paar weken voordat we op vakantie gaan doe ik het weer weg en in het vliegtuig komt het weer tevoorschijn! :D

18. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    #258 nessie1, 11 mei 2013
    Laatst bewerkt: 11 mei 2013
    IJs, ik heb het boekje '101 recepten voor baby's, peuters en kleuters' gekregen in een kraammand. Ziet er wel leuk uit! En wat ontzettend fijn om te lezen, dat ik niet de enige ben die van elk liedje maar een paar zinnen kent :D Vaak zing ik volgens mij ook een paar liedjes door elkaar waarna nessieman me dan weer ontsteld aankijkt...hihi. Hij kent namelijk echt tientallen liedjes (ivm zijn werk). Als ik een willekeurig woord noem, kan hij er altijd een liedje van maken. Dus het zingen laat ik maar aan hem over, dan lees ik wel voor tzt....
    Wat leuk dat Lars zo hard lacht soms, daar kijk ik met Tijs ook echt naar uit. Afgelopen weken lacht ie voor mijn gevoel wel steeds meer, zo lief. Dan heb ik echt de traantjes in mijn ogen staan :)
    Ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad, en weer een beetje aan het opkrabbelen bent.
    Oh, en las laatst dat je met L had gedoucht. Heb je dat helemaal alleen gedaan? Wij willen binnenkort ook eens met T onder de douche, maar vinden het toch nog wel wat eng. Hoe doe je dat bijvoorbeeld met wassen/inzepen? En ben toch wel benieuwd hoe je het in je eentje hebt gedaan, dus tips zijn welkom :)

Nien, wat een schattig broekje. Ja, het geld kun je bij Prenatal e.d. wel kwijt ja. Ik vind de Babyplanet ook een leuke winkel, is hier in Groningen net vernieuwd! Hopelijk is L snel over haar sprongetje heen, zodat ze weer vrolijk is als je met haar de deur uit gaat. Wow, en 4.5 kg eraf!!! Wat goed!

Caro, hoe is het met Raf vandaag?

Gisteren de draagzak ontvangen. We wilden even snel met T proberen maar die vond t maar niks. Volgende keer dus maar even rustig de tijd voor nemen. Caro, gebruik jij dat kruis ook voor de banden? T is nu denk ik zo'n 58 cm en bijna 6 kg, dus kunnen dan de beentje gewoon naar buiten? Op de filmpjes leek het zo simpel maar vind het nu toch best lastig hoe hij er het beste in kan zitten.

Ik heb nog even gepuzzeld met mijn verlof en ik denk dat ik mijn vakantiedagen grotendeels ga inzetten. Ik heb nog wat extra uren staan vanuit vorig jaar, en ik hoop dat mijn schoonmoeder en vader ook nog een keer een dag/middag willen oppassen zodat ik de eerste week rustig begin met 2,5 dag. Ik ga straks 4 dagen werken, met de vrijdag hopelijk als mamadag. Vriendlief is nog aan het bakkeleien met zijn werk over OV. Hij geeft het sinds februari al aan dat ie straks OV wil opnemen, maar nu doen ze opeens alsof ze van niks weten. En geven ze aan dat er eigenlijk geen ruimte voor is. Erg frustrerend :)

Hihi...manlief gaat even weg zegt ie. Oh, wat ga je doen dan? 'Dat zeg ik niet'. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het iets met Moederdag te maken heeft hahahaha...

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nessie, ik heb het samen douchen lang niet aangedurfd totdat ik ineens zoiets had van ik doe het gewoon. Heb 2 washandjes klaar gelegd, 1 met shampoo en 1 met wasgel. Op de grond in de badkamer zacht kleed neergelegd met badstof wikkeldoek en nog extea deken klaar gelegd (omdat onze badkamer best koud is ondanks verwarming en zo). Douchen zelf ging best okay, evenals het poetsen met de 2 washandjes. Tja tis beetje klungelen maar ook juist wel leuk. Toen heb ik L op het kleed en doek gelegd, lekker ingewikkeld met extra deken om 'm heen en zo kon ik snel mezelf even wassen, haar wassen en snel afdrogen, badjas aan en Lars verder gedaan. Ging eigenlijk best goed ;)

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Fijne moederdag lieve meiden. Hopelijk voelen jullie je allemaal, mamma's en kids beetje beter ondertussen! In gedachten ook bij mamma's die dit in hun hart al zijn, maar helaas nog geen wondertje bij zich mogen hebben:(.
    Het is helaas niet zo vanzelfsprekend als het soms lijkt.Dus dubbel genieten voor ons (ook al vind ik Moederdag zo commercieel). Ik vind het heel bijzonder dat we het mee mogen maken :)
    Dikke knuffies vanuit hier

Deel Deze Pagina