Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ons poppie

Bijgevoegde bestanden:

2. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Wat een lieverd Tash, en ook alweer zoveel wijzer in haar blik. E ja, oh zo herkenbaar dat nephoesten, Lars doet dat ook zoveel, beetje aanstellerig, en continu op z'n tong aan het kauwen. Kwijlen en alles in z'n mond stoppen ook, wij denken nu dat het eerste tandje eraan zit te komen, de creche zei het ook vandaag.

Ook het in de lucht gooien is groot succes, doen we pas sinds kort vanwege z'n nekproblemen, maar dat gaat nu zo met sprongen vooruit, we moeten er gewoon aan wennen hihi..echt keiharde schaterlach!

Wij geven wat lepeltjes groente na de 19 uur fles. En doen rijstbloem door de ochtend- en laatste avondfles. Het gaat met de dag beter, hij lijkt de courgette echt wel lekker te vinden, zit er echt naar te kijken en te smakken, grappig en lief om te zien :)

En nu afwachten, we laten Lars nu slapen en maken 'm niet wakker voor de laatste fles. Hij lag zo enorm vast te slapen, zelfs van z'n zij naar rug draaien maakte niks uit, dus ik heb ter plekke maar besloten om dan maaf uit te gaan proberen...hopelijk slaapt hij door, want ik heb m'n nachtrust echt wel nodig, neusholtes blijven vol zitten en lijkt vandaag weer erger te worden. Ik ga dan ook morgen maar even de huisarts bellen. Gelukkig voel ik me wel fit, maar tis gewoon niet lekker met zo'n vol snot hoofd, elke 2 minuten snuiten en hele dag door hoesten..

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Nog even een update, lars doorgeslapen gisteravond en vannacht, en ik toch slechte nacht gehad :( tis een hardnekkige neusholte ontsteking zei de huisarts, nu een wat sterkere neusspray...pfff...m'n hoofd zeg, echt continu zo'n druk op m'n voorhoofd, en hoesten en met tig zakdoekjes in de weer...grrr...

Caro ik las op fb dat jij ook helaas flink aan ht snotteren bent, bah! Ik zou bijna zeggen dat ik je aangestoken heb hihi..

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Tash, wat een beauty! Super mooi meisje! Heerlijk genieten van je mooierd!

@caro en ijs, hopelijk knappen jullie snel op. beterschapknuffies

@nien, ik heb het gevraagd op cb, maar kreeg alleen als antwoord dat ze wellicht een supergevoelig meisje is, of dat het evt een fase is waar ze doorheen moet. Dat het goed is geen dingen te mijden, maar wel weg te gaan als ze overstuur raakt (of juist net voordat ze overstuur raakt). Dus tja, het is gewoon lastig voor onszelf. En voor hun natuurlijk ook, want zij voelen zich niet happy op die momenten.
    In het oei ik groei boek staat ook heel erg terug naar mamma e.d. Lees je ook wel verhalen, maar dan meer met alleen bij mamma willen zijn.

Thyrza vandaag bij cb geweest en ook daar liet ze zich flink horen, maar was ook precies slaaptijd. ze woog nu 5950 gram en was 62 cm. Maar happy was ze vandaag niet. Mijn vriendin was hier met dochtertje en elke keer als ze een kusje kreeg of als dat meisje in haar buurt kwam huilde ze keihard. Ook toen ze bij vriendin op schoot zat. Later samen ging het dus weer goed. Het is me er een.
    O ja, en dat kauwen op alles is zeer herkenbaar. Ik zie duidelijk 2 puntjes zitten, maar op cb zei de arts dat ze geen tandje zag. En dat de verhoging ook kan komen door iets met urine. Dus dat moet ik laten checken. O jee, de kleine meid is ineens wakker. Even checken. Tot later!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, mooi poppie hoor! Dat speldje, zo cute!!

IJs, super dat Lars gewoon doorgeslapen heeft. En ook nog op een acceptabele tijd wakker vanmorgen? Balen dat jij dan een slechte nacht hebt gehad. Net als ik dus, pfffffffff... Volgens mij totaal vier uur geslapen en vandaag gewoon weer werken. Zie nu ook echt heel duidelijk de vermoeidheid in m'n gezicht komen... gevolg van de afgelopen maanden. Ik slaap het afgelopen halfjaar gemiddeld 6 uur per nacht. Dat is natuurlijk veel te weinig. Hoop dat het beter mag worden. Ben gewoon een slechte slaper van nature en nu met Raf slaap ik veel onrustiger. Hoop voor je dat de nieuwe neusspray gaat helpen!

MF, lastig dat Thyrza zo snel overprikkeld is. Dat weerhoudt je dan wel om er met haar op uit te gaan. Maar misschien dat het met kleine stapjes steeds beter wordt. Ze groeit wel lekker zeg!!

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Thnx voor de complimenten :D
    Caro en Ijs, wat vervelend dat jullie mannetjes goed slapen, maar jullie niet door snothoofden!!! Die korte en/of gebroken nachten breken je wel op hè? Hopelijk snel daarvan af en weer goede nachten draaien. En dat de kids dan ook maar lekker slapen. Zal je net zien dat die weer een volgende sprong hebben en veel rommelen, hèhè! :)

Over die sprongen gesproken... Ik heb dat boek niet, maar herken dat 'bij mama willen zijn' wel hoor! Evi kan je gelukkig overal mee naar toe nemen en is niet snel overprikkeld, maar 's avonds wil ze echt niks anders dan mama. Zelfs papa is niet goed genoeg...
    Lijkt me wel lastig dan Thyrza en Lisa daar best veel last van hebben. Je wilt je kind niet overstuur hebben natuurlijk... Zal misschien ook wel een periode zijn, maar veel kindjes zijn ook gewoon gevoeliger.

Mf, je meisje groeit mooi door! Hou je dat nog meer in de gaten na het rommelen van de bv? Ben zo blij voor je dat dat nu goed gaat en dat je het al 6maanden geeft!! Echt knap! Je bent ook een echte volhouder hè? Trots op je!

Ijs, leuk hè om ze in de lucht te gooien, hihi! En fijn dat dat nu ook zonder problemen kan. Binnenkort gaan onze moppies allemaal schaterlachen, zo'n zin in. En jij doet het dus zo met de voedingen. Tja, hier rommelen we echt maar wat aan hoor. Lijkt echt nergens op. Omdat ze niet uit een fles drinkt, kunnen we die niet als laatste voeding geven. Dan is ze te moe... En 's ochtends krijgt ze wel pap als ik naar mijn werk ben, maar dan hoeft ze maar een klein beetje en is dan weer moe. Ze doet de hele dag over 1 pappie! En vervolgens gaat ze 's nachts de voedingen inhalen. :$ Vandaag 'tussendoor' om 6u bloemkool gegeven, paar hapjes, en om 7u pap. Geen succes... Maar als ik dan bv zou geven en de pap daarna zou dat weer te laat worden.
    Hele stomme vraag, maar stel 'm toch: waar dient de pap precies voor? Is het oefenen of echt nodig qua voedingsstoffen straks? We willen vanaf nu rond 4u hapje doen en dan rond 7/8u pap. Ach, ik weet het ook allemaal niet hoor. Ze groeit wel goed gelukkig. En vind al dat grote mensen eten en drinken maar wat leuk. Dus komt vast goed!

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, wij geven geen rijstebloem (neem aan dat je dat bedoeld?). Wel gedaan, maar zag er de meerwaarde niet van in en hij dronk die fles ook veel minder goed dan de andere. Het is volgens mij wel de eerste stap naar bijvoeding. Dat de darmpjes er een beetje aan kunnen wennen. Op Homepage | Voedingscentrum vindt je ook veel nuttige info trouwens.

Hier gaat het de goede kant op. Raf is minder snotterig en hoesterig en heeft weer een heerlijke nacht gemaakt van 19.45 uur tot 7.15 uur! En ik gelukkig ook weer eens een nacht lekker geslapen. Daar knap je van op. Alleen het zonder inbakerdoek slapen is nog drama. Vanmorgen hem in een slaapzak gelegd, maar hij kon de slaap niet vatten en werd er huilerig van. Toch maar weer ingebakerd, zodat hij tenminste nog wat kan slapen vanochtend. Wel heel lastig dit hoor, maar komt vast ooit een keer goed. Vanmiddag een pasfoto van hem laten maken. Kunnen we straks een ID-kaart aanvragen.

Hoe gaat het verder met iedereen?

8. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi hoi, even kort want druk ivm feest van m'n ouders vanavond en voorbereiden thuis ivm logees vanavond.

Lars slaapt dus al 3 nachten door vanaf ca. 20 uur, alleen wordt nu wel vroeger wakker, eerst 6:30 en vannochtend moest ik 'm om 5 uur speen geven, heb het weten te rekken tot 6:30. Zijn gister begonnen met ophogen vd flessen, nu om en om 180/6 en 210/7. Hij drinkt nu meer sinds de 22:30 voeding eraf is. Nu zit ie op schoot te tutten, hij wil masr niet slapen (middagslaapje), maar wellicht helpt dat vanavond en is hij moe genoeg om wat te kunnen slapen

Ik reageer gauw wat beter okay. Fijn weekend!

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Veel plezier op het feest vanavond! Hoop dat Lars braaf gaat slapen. Jammer dat hij zo vroeg wakker is. Maar misschien wordt het beter als hij meer voeding krijgt.

Wij gaan straks een pasfoto van Rafael laten maken. Kunnen we straks een ID-kaart voor hem aanvragen. Maar moet meneertje eerst wel even wakker worden. Hij ligt al sinds 12.45 uur te slapen!!

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey allemaal, na een druk weekend nu weer wat puf om wat beter te reageren.

Mf, zo te lezen groeit thyrza netjes hoor. Kan me voorstellen dat je het navraagd bij cb over snel gerpikkeld bij meer mensen om haar heen. Ik denk eerlijk gezegd dat al onze kleintjes er last van hebben. Ik zie het bij Lars ook wel, al gaat het nog best goed. Bij meer mensen houd ie mij echt extreem in de gaten, staart echt strak naar mij en als ik er niet ben dan ijsman. Het feest afgelopen zaterdagavond was natuurlijk een echte test. Poe zeg, wat een harde muziek (live muziek kon helaas niet zachter). Dat was eigenlijk nog het ergste. L sliep nog toen we aankwamen, en toen hij wakker werd natuurlijk veel kijkers naar hem. Op zich ging dat nog wel, maar ik snap echt niet hoe mensen zo abrupt op een baby afkomen en keihard op z'n wang aaien en op harde toon wat zeggen tegen hem. Logisch toch dat ie dat schrikt en gaat huilen...

Tussendoor ging de muziek wel uit of zacht als er een speech gedaan werd of zo, dat was voor Lars echt een adempauze. Verder hebben ijsman en ik steeds om en om met hem gelopen, en veel de gang op en even naar buiten, daar stond een klein waterfonteintje, en werd hij heerlijk rustig van (thuis vind hij onze guppie visjes ook mega interessant). Ook in de kinderwagenbak gelegd en buiten gewandeld. Het duurde een flinke tijd, maar uiteindelijk was hij rond 21:15 uur moe genoeg om op de gang in de kinderwagenbak in slaap te vallen, en konden we het feest uitzitten zeg maar. Verder druk weekend dus want m'n zwager en schoonmoeder gingen ook mee naar het feest en bleven bij ons slapen, zondag was ijsman jarig, en Lars sliep zaterdag op zondag erg onrustig, om 3;30 uur speen gegeven, 5:30 uur en om 6:20 eruit gehaald en fles. Slaapgebrek dus...

Gister daarom vroeg naar bed gegaan, rond 22:00 en vanochtend heeft lars geslapen tot 5:30 uur, toen speen en nog kunnen rekken tot bijna 7 uur. De flessen hebben we opgehoogd, 2x 180/6 en 2x 210/7 en hij drinkt ze allemaal tot nu toe aardig goed leeg, dus dat gaat prima.

Tash, wij geven rijstbloem in de eerste en laatste fles, vooral ook omdat L regelmatig de ochtendfles uitspuugde. Op advies vd kinderarts dus rijstbloem om dikker te maken en kleinere kans op spugen. Daarnaast vind ik wel dat het ook kan helpen z'n darmen te laten wennen en aanpassen aan wat vaster voedsel. Gezien z'n darmproblemen is dat voor ons reden om alles op tijd al te proberen en te laten wennen. Met rijstbloem in de fles verteerd ook langzamer, dus dat helptnhet doorslapen ook als het goed is. We merken sinds we groente lepeltjes proberen dat z'n poep nu ook dikker wordt en veel minder vaak, nog maar zo'n 1x per dag. Terwijl we hiervoor altijd dunne poep hadden en toch zeker wel 3x per dag. Het stinkt ook minder, ruikt anders. We hebben echt het gevoel dat het beter gaat met z'n darmen , hij lijkt ook veel minder last te hebben van darmkrampen, heerlijk!

Lars is nu heel veel z'n stem aan het uitproberen, vooral de hoge tonen, soms blijft hij continu doorgaan, ieieieieie, aaaaaaa, aaiiiiii, tiiiiiiiiiii....hahahaha! En heeft steeds meerr energie en kracht, als hij ligt pakt hij steeds met z'n handen z'n voeten beet en blijft zo beetje heen en weer bungelen, zo grappig.

Nou, ik moet vanmiddag weer werken, ijsman past op. Allemaal alvast een goede week gewenst en als jullie vrij zijn vandaag, fijne 2e pinksterdag!

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nephoesten vind L ook erg leuk! In de lucht gooien durf ik niet, maar zwieren en vliegen vindt ze super.

Schattige foto Tash! :)
    L krijgt ook vooral groente, maar ze moet er nog wel aan wennen. Ze vindt wortel nu eindelijk een beetje lekker, dus nu gaan we over op bloemkool of courgette. Wij zijn ook gestopt met de rijstebloem.

Mf: Bedankt voor de info. Ik mijd wel bepaalde situaties nu. Een paar weken terug riep ik nog dat niet te gaan doen, maar na 2 keer in een week zo'n overstuur meisje heb ik het wel even gehad. Gisteren verjaardag, maar ben niet geweest.
    Heb je T haar urine nog laten nakijken?

Caro: fijn dat het beter gaat met R en hij slaapt 's nachts goed!

IJs: werk ze vandaag! Die hoge tonen herken ik wel. L vindt het heel leuk als ik die tonen na doe, zo schattig. Misschien hele rare vraag, maar kook jij de courgette ook eerst? En dan geef je het lauw?

Hier gaat het goed. L begint steeds meer te wennen aan de hapjes en ze is lekker vrolijk! Ook op het kdv gaat het goed. Vorige week vrijdag had ik cursus en is ze extra geweest, het was helemaal niet druk, dus dat was wel eens leuk!
    Met schoonmoeder weer wat raars! Ze vertelt tegen iedereen dat ze zelf heeft aangegeven dat ze niet meer wilde oppassen op maandag. Dus dat L daarom naar het kdv gaat. Die is niet in orde (sorry hoor ;)). En de laatste 4 weken heeft ze al niet meer opgepast, maar tegen schoonzus had ze gezegd dat afgelopen maandag de laatste keer was. Ik had sz daarvoor al gesproken, dus ze was al op de hoogte en na hun bezoek belde ze ons op en vertelde al die leugens van sm. Gek he meiden. Ben blij dat we de beslissing hebben genomen om er mee te stoppen.

12. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Poe Nien, dan toch juiste beslissing geweest he. Ze zal zich ook wel schamen ervoor en zal het niet durven vertellen aan anderen en daarommaar zeggen dat ze zelf niet meer wilde...maar poe zeg, lijkt me echt erg moeilijk om te handelen.

Wij stomen alle groenten, dus ook de courgette. Daarna even in de staafmixer (blender) en vervolgens alles verdelen in ijsblokbakjes. Vanwege de drukte zijn we er niet elke dag aan toegekomen, zo om de dag tot nu toe.

Ik ben trouwens aan het haken geslagen, althans, al paar keer begonnen, maar ik ga nu doorzetten en een babydekentje haken. Ik weet nog niet hoe groot, misschien wel voor de maxicosi (klein dus, en sneller klaar :D) of toch groter voor z'n ledikant. Het zijn allemaal kleine vierkantjes van 10x10cm die je uiteindelijk aan elkaar verbind. Ben benieuwd of het me gaat lukken ;)

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, dat is dan een hele onderneming geweest voor Larsje!! Logisch dat hij dan ook onrustig slaapt 's nachts. Maar fijn dat het verder allemaal goed is verlopen. En knap jij ook al wat op?

Nien, fijn dat het met Lisa allemaal goed gaat! Tsssss... echt een rare sm heb jij!;);) Ja, ze zal zich vast schamen en daarom dit verhaal de wereld in brengen. Kun je nog wel normaal met haar praten enzo? Lijkt me wel lastig hoor zo'n situatie.

Hier alles goed. Een heerlijk rustig relaxt weekend gehad zonder afspraken... zalig!!:) Vandaag Rafael een geprakte banaan (kwart ongeveer) gegeven en hij vond het erg lekker. Moest wel wennen aan de stukjes, maar het ging er goed in. Gisteravond en vanavond wat zelfgemaakt bloemkool met aardappel (gepureerd) en dat ging er vandaag beter in dan gisteren. Even wennen aan moeders kostjes.;)
    @ in de lucht gooien: doe ik ook niet, lijkt me erg eng! Caroman is wel van de wilde spelletjes trouwens en Raf schatert het dan uit. Ik hou het bij "daar komt een muisje aangelopen" en dan ligt hij ook in een deuk, dus...:p Verder lekker genieten met hem! Een heerlijk vrolijk enthousiast mannetje is het en we zijn nog regelmatig verwonderd dat hij er is...

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Poe, 3x eruit geweest vannacht rond 1:30/2 uur en uiteindelijk L in de pacco doek ingebakerd. Hij was klaarwakker! :$

Even correctie, in de lucht gooien is meer omhoog zwaaien hoor :) loslaten nog zeker niet hoor :)

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    O haha ja dat zwieren durf ik ook wel. Vond het al zo spannend klinken...
    Lisa had gisterennacht precies wat Lars vannacht had. Ze schelen natuurlijk ook precies een dag ;). Als hij hetzelfde doet dan slaapt hij vannacht als een roos.
    Stomen is een goed idee, ik zal de babycook eens uit de kast halen.

Caro: weer een nieuwe stap, geprakt ipv gepureerd. En ook al groente met aardappelen! En een lekker rustig lang weekend. Vandaag weer werken?

@schoonmoeder: ze doet net alsof er niks aan de hand is en ze gelooft haar eigen leugen. Wel maakt ze steeds rot opmerkingen en probeert, net als tijdens het oppassen, me steeds naar beneden te halen. Dat doet ze trouwens ook bij schoonvader en bij mijn man, net of zij geweldig is en de rest van de wereld is dom ;). Ze doet maar, ze heeft alleen zichzelf er mee.

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    IJs, wat een weekend!! En wat kunnen mensen dat in de kids duiken hè?! Arme lieverds! Wij hadden dat ook gister met housewarming. Ik kende die mensen niet eens en dan pakken ze haar zo'n beetje uit mijn armen. Pardon??? :$
    En ondertussen ben je toch zo trots als een pauw aan het rondlopen tussen alle feestgangers, hihi!
    Bedankt voor je advies wat betreft de rijstebloem. Logisch dat jullie het zo aanpakken met L zijn 'geschiedenis'. En hier ook minder poep hoor! En het stinkt!!!! :D Ik heb verschillende schema's bekeken op internet icm bv en we hebben besloten de rijstebloem voornamelijk als middel gaan gebruiken om de melk binnen te krijgen. Ze vindt het wel erg lekker, dus zullen het evengoed af en toe eens geven. Maar omdat ze alles erg lekker vind (water, komkommer, wortel, bloemkool, banaan, mango...) zal dat straks vervangen worden door een broodje denk ik. Langzamerhand natuurlijk. Daar zijn we nog lang niet.

Jeetje Nien!! Wat een aparte.... Echt een heel goede beslissing geweest ja! Belachelijk! Wel ontzettend fijn dat L het zo naar haar zin heeft op het kdv. Dan weet je helemaal dat je de goede keuze gemaakt hebt! Kan ze straks lekker spelen met andere kindjes. Dat vinden ze nu al zo leuk om te zien hè? Ook dat 'andere kindje' in de spiegel, hihi!
    En dat gooien is wel erg leuk hoor, maar dat doe je straks zomaar eens vanzelf. Tenminste, dat gebeurde hier zo.

Geven jullie trouwens de groenten als puree? Wij geven nu nog om te wennen en testen puree, maar willen eigenlijk zo snel mogelijk stukjes geven dat ze zelf kan happen en kauwen. Gister met wat komkommer gedaan en dat ging heel erg goed.
    Caro, jij dus banaan prakkie gegeven. Met een lepeltje of hem zelf laten aanklooien? :D Dan willen we namelijk wel een foto zien hoor, haha!! Lekker even een rustig weekend! Jammer van het weer dan. Hoewel dat soms ook stiekem het voordeel geeft dat je er niet op uit móét... Hehe..
    En dat muizen-spelletje! Dat hij dan helemaal in een deuk ligt, wat ontzettend schattig!! Wij doen het ook, maar worden nog een beetje aangekeken van: Jaja, geinig hoor, gaan we nu weer wat anders doen?? :)

Nessie, MF, Muk, hoe is het met jullie??

17. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    He daar ben ik ook weer!

Ijs, druk weekendje gehad zo te lezen :) Fijn dat het feest voor je ouders (ondanks de drukte voor L) zo geslaagd was. En ongelofelijk hè, dat sommige mensen idd echt zo in de kinderwagen duiken. Hebben jullie ook dat je je soms bij wijze van spreke net een leeuwin voelt..? Kan er echt niet tegen als mensen boven T hangen als ie slaapt of probeert te gaan slapen, en dan denk ik echt 'van mij, van mij, van mij :p
    Wat goed dat je aan het haken bent geslagen! Erg benieuwd naar het resultaat tzt!!

Tash: wat goed weer wat van je te lezen! Vervelend dat je je lichamelijk niet zo best voelt. Wellicht is idd het overstappen op een andere pil (zoals Nien en Ijs) een optie voor je? Fijn dat het met je meisje zo goed gaat. En wat eet ze al veel verschillende dingen, goed joh!

Caro: heerlijk rustig weekendje dus, lekker is dat soms hè. Gewoon even niets hoeven. Is het nog gelukt met de pasfoto sessie :)?

Nien, tsjonge die sm van jou heeft wel een fantasie zeg! Maar ik denk idd dat ze het zegt om geen gezichtsverlies te lijden tegenover anderen.. Maar wel lastig, want lijkt me niet dat je even gezellig en ontspannen bij ze op visite gaat op deze manier. Ik zou me echt moeten inhouden om haar leugens d'r niet voor haar voeten te werpen. Maar ja, uiteindelijk schiet je met de confrontatie aangaan wrs niets op, aangezien ze erg hardleers is..

MF, wat grappig Th. en T zijn ongeveer even zwaar nu denk ik :) T was vorige week maandag op het CB ca. 5700 gram en 60,5 cm. Wel vervelend dat Th zo onrustig is als er meerdere mensen om haar heen zijn. Maar hopelijk is dat wat een fase waar ze door heen moet.

Hier zijn we het weekend voor het eerst met zijn drietjes weggeweest in een bungalow op de camping waar mijn schoonouders ook staan. We sliepen in een heuse bedstee, erg knus hihi.. Tijs deed het gelukkig ook erg goed, behalve dat ie weer wat kortere nachtjes is gaan maken maar ja hopelijk bedenkt ie zich snel weer dat tot half 6 slapen ook wel erg leuk is haha.. Verder gaat t eigenlijk wel zijn gangetje. Ik heb nu nog 3 weken vakantie opgenomen, dus hoop dat het snel wat beter weer wordt, zodat ik niet alleen maar binnen zit met T. Zometeen belt de KA nog over hoe het gaat met T zijn reflux. Gaat gelukkig erg goed sinds we de voeding indikken dus wordt een kort telefoongesprekje.

Als ik jullie verhalen zo lees over de eerste hapjes, dan begint het bij mij ook te kriebelen om daar mee te beginnen. Maar ik moet nog even een paar maandjes geduld hebben...
    Nou ik zal manlief eens uit bed trommelen, hij was vannacht laat thuis en heeft de nachtfles gedaan maar vind het nu wat ongezellig worden in mijn eentje beneden ;) T ligt lekker op bedje maar hoor ik elke keer beetje kreunen en jengelen. Ik heb m vanmorgen al 2x bovenin zijn ledikantje aangetroffen haha..Misschien toch maar eens gaan kijken om een slaapzakje al weet ik niet of die er al zijn in maat 56-62?!

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik begrijp wel dat schoonmoeder niet verteld dat ze van ons niet meer mag oppassen en dat vind ik niet eens zo erg. Maar die leugens er omheen. Ze vertelt sowieso onzinnige dingen tegen anderen, zoals dat Lisa slecht slaapt (uuuuhm, zijn er babies die langer slapen dan van 19.30-7.30?) en dat ze eenkennig is behalve bij hun. Echt zo'n onzin! Ze heeft altijd haar eigen waarheid en dan kan je 100 keer zeggen dat het niet waar is, maar haar waarheid is waar. Zo nog ff frustratie er uit en dan stop ik ermee (ze gaan nu lekker toch 1,5 week op vakantie haha).

Tash: Ik geef de groente als puree. Weet niet wanneer het goed is om met stukjes te beginnen, lijkt me nu best vroeg. Jij werkte toch ook in het bedrijf? Ben je nu thuis of werk je nog wel?

Nessie: Leuk dat jullie weggeweest zijn en dat het goed ging! Slaapt Tijs weer langer? Romantisch hoor in de bedstee :).

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey allemaal, heb 3 dagen achter elkaar gewerkt en das wel beetje veel...daarbij was Lars weer vroeg wakker vanochtend dus poe flink moe vandaag..

Nessie, heel herkenbaar je gevoel als leeuwin, had ik met name tussen de 2 en 3,5 maand heel erg sterk. En lekker weekendje weg geweest lees ik. Fijn dat het goed is gegaan!

Wat is het nog triest en koud weer he? Mag nou toch wel 's wat beter worden, tis in ons werk ook wel te merken (recreatie/watersport)...hopelijk maakt een mooie warme zomer het slechte voorseizoen nog goed..

We hebben ern mooie grote parasol gekocht voor in de tuin, maar nog niet kunnen gebruiken :(

Wij gebruiken trouwens nog geen slaapzakjes. We stoppen lars strak in met een laken en dekentje zodat hij niet teveel kan bewegen en zichzelf uit z'n slaap houd. Dat werkt prima, dus we zien nog niet zo'n reden om met slaapzakje te proberen. Misschien in de zomer als het wat warmer is? Wat is jullie ervaring met een slaapzakje?

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik ben trouwens gestopt met het volgen van het endo mmm topic. Af en toe lees ik nog even maar steeds minder. En jullie?

Deel Deze Pagina