Zeker koud vandaag! Merk aan mijn spieren en eeuwig durende verkoudheid dat het tijd is voor goed weer! Morgen lekker vrij, Ijs? Ik kijk heel af en toe bij het endo topic, ik zag pas dat er zelfs een nieuw is geopend. Nessie: L slaapt in een slaapzak vanaf 12 weken (duwde zichzelf ook naar boven onder een deken) en dat bevalt heel goed. We hebben maat 60 bij Prenatal gekocht. Waar je goed op moet letten is dat de armsgaten niet te groot zijn, daarom zou ik nu voor een wat duurdere gaan en niet van de Wibra ofzo (hadden wij, maar mouwen waren veel te lang en zonder mouwen was het aan de armen te wijd). L slaapt nu in een 70 van Hema of Prenatal (inmiddels zonder mouwen).
Ik was vandaag thuis, gewerkt vanaf maandag (ivm 2e pinksterdag extra gewerkt) Do + vrijdag zijn m'n thuisdagen. Ik werk verdeeld over de hele week 1 dag thuis, meestal de donderdag en vrijdag een paar uur en 1 avond. Maar het thuiswerken is net iets teveel, ben bezig om 2 vd 8 uur af te halen..hopelijk is dat geen probleem..
Hoi terug Caro Gelukkig was L vandaag niet zo vroeg wakker als gister, maar sinds de laatste voeding eraf is haalt L de 7 uur niet meer. Meestal een speentje geven rond 5:30/6 uur en dan rekken we het nog een uur. Hoe is dat nu bij Raf?
Heej hoi! Balen dat Lars zo vroeg wakker is, maar zou het ook niet kunnen komen doordat hij nu niet meer ingebakerd ligt? Rafael slaapt 's ochtends juist langer sinds de laatste fles eraf is, raar maar waar. Ik denk omdat wij hem niet meer in zijn diepe slaap storen om 23.00 uur. Hij is nu tussen 6.30 uur en 7.30 uur wakker. Nog wel vroeg als het 6.30 uur is, maar ja... wat wil je... hij ligt er dan al sinds 19.30 uur in en 11 uur slapen is natuurlijk heel goed. Houden jullie Lars ook nog een halfuur rechtop na elke fles? I.v.m. de verborgen reflux? Ik heb Raf net meteen na de fles op bed gelegd, omdat hij alweer veel te lang wakker was door omstandigheden. Grrrrrrrrrrr... ik was lekker aan het wandelen met hem in de hoop dat hij nog even een halfuurtje ging slapen, omdat hij veel te vroeg wakker was uit zijn middagslaapje. Ligt hij net vijf minuten heerlijk te slapen, komt er een kennis luid roepend op mij af of ze hem even mag bewonderen. En ze had een huilend kind in haar armen. Tja, Raf natuurlijk weer klaar wakker. Bah, baal daar altijd van. Maar ja, dat kun je verwachten natuurlijk als je buiten loopt. Daarom hem meteen na de fles op bed gelegd en het lijkt goed te gaan. Hoeveel slapen jullie kids overdag? Hier nog drie slaapjes en hij kan max. 1,5 uur wakker zijn en is dan echt alweer moe. Het lijkt er sinds deze week wel op dat die tijd wat langer aan het worden is. Nessie, hoe bevalt de draagzak? Fijn dat het weekendje weg goed bevallen is. Krijgt Tijs nog steeds voeding 's nachts? Nien, jij ook nog steeds verkouden dus. Hier wil het ook maar niet overgaan helaas. Tijd voor mooi weer! En gooi de frustraties over je sm er maar uit hier hoor. Tash, bananenprakkie heb ik hem gegeven hoor, nee, nog niet zelf aan het kliederen haha. Dit is al kliederig genoeg!
Mijn verkoudheid is weer terug helaas! Weer een slechte nacht gehad, pijnlijke keel, verstopte neus, bah, niks aan. Vanmiddag hadden we een verjaardag, maar ben thuis gebleven. Voelde me zo brak en belabberd. Caroman is alleen met Raf gegaan. En of het nu door de drukte op de verjaardag kwam... Raf heeft er vanavond wel een uur over gedaan voordat hij in slaap viel. Steeds wat huilen... Heel sneu! Nu slaapt hij gelukkig. Oh ja, had ik nog niet verteld, maar Rafael draait nu van rug naar buik en weer terug. Hij heeft het er erg druk mee steeds! Leuk om te zien. Nu wel haast maken met het afbouwen van de inbakerdoeken...
He caro, balen zeg dat je je zo rot voelt, hopelijk wordt het gauw wat beter! Ik ben blij dat ik na 3 weken kwakkelen me eindelijk weer wat fitter ga voelen, ga ook het sporten weer 's wat oppakken, want m'n conditie is bagger... En wow zeg, wat leuk dat Raf zich al omdraait!! Ik zie het bij L nog niet zo gauw gebeuren. Hij blijft het op z'n rug liggen erg fijn vinden en trekt dus nu wel steeds met z'n handjes z'n voetjes omhoog maar meer nog niet. Op z'n buik gaat goed maar ook dan maakt hij nog geen indruk dat hij meer wil bewegen. Ijsman schijnt ook laat geweest te zijn met allerlei baby ontwikkelingen dus wie weet ligt het daaraan We zien het wel. Ondertussen ben ik vanavond paar uurtjes eruit geweest (ijsman zit in een band en had optreden) en heb ik de babyfoon bij de buren gebracht nadat ik Lars op bed had gelegd. Ging prima zo, al hoest Lars al de hele dag en ook nu ik weer thuis ben (en nog te wakker) hoor ik Lars steeds hoesten en proesten, zo zielig...ben bang dat dat vannacht wel door zal gaan, dus ik bereid me maar weer voor op een onrustige nacht. Ook heeft L steeds minder vaak ontlasting omdat het nu dikker wordt en daar had hij vandaag ook last van, voordat ik 'm op bed legde flinke dikke poepbroek, dus gelukkig luchtte dat wel op voor L Oja, nog even over de fles, wij houden L inderdaad ook nog zeker een kwartier recht of in ieder geval niet plat. Ingebakerd maakt trouwens niet uit betreft langer slapen, helaas. Ach tis maar zo, zolang we het kunnen rekken tot 6:30 is het vol te houden. Vind het ook niks om de laatste fles weer opnieuw te gaan geven, we zetten maar gewoon door.
Welterusten meiden Net terug van een verjaardagsfeestje en lekker een wijntje gedronken hihi... Zo naar bed, want ik weet niet hoe laat of vroeg T zich weer meldt. De afgelopen dagen heeft ie elke keer zo'n 6-7 uur gemaakt en vervolgens na zijn ochtendfles ook weer zo'n 3 uur geslapen dus dat is super! Vandaag nog een enorm stressmoment gehad trouwens. Ik was voor het eerst met T in de draagzak en kwam een vriendin tegen in de winkel. En die hielp me even om de draagzak wat strakker af te stellen zodat ie wat beter zat. Daarna waren we nog even aan het kletsen, en opeens denk ik wat is T toch stil. Dus ik wieg m wat heen en weer....geen reactie. Op dat moment stokte mijn adem echt in mijn keel en bij haar ook, want ik kreeg echt 5 a 10 seconden gewoon geen beweging in hem. Hij bleek echt heel diep te slapen blijkbaar, maar een moment was ik doodsbang dat ie opgehouden was met ademen doordat ie wat strakker in de draagzak zat. Bah, wat een stress.....niet leuk! Ik ga er de volgende keer toch maar om denken dat ie zijn neusje wat vrijer heeft en niet zoals nu zijn gezichtje recht vooruit had. Oh Caro, heb jij ook dat je de banden van de draagzak wat breed vindt? Ik vind het wat lastig m echt straks te krijgen en te zorgen dat ik lekker rechtop loop. Ik had nu wel iets last van mijn rug toen ik thuis kwam... Ik reageer morgen weer even op jullie!
He nessie, dus ook nog laat op geweest nou zo'n stress moment herken ik zeker wel, heb ik 2x gehad toen hij echt doodstil in z'n bed lag, ik hoorde helemaal niks aan ademhaling en bij beetje bewegen ook geen reactie...pffff...toen actie genomen, je gaat dan echt wat doen van de schrik, dus dekens eraf en 'm vast gepakt en toen kwam er wel langzaam reactie. Hij lag gewoon heel diep in slaap Nou, lars hebben we wel horen hoesten vannacht maar we hoefden er niet continu uit. Wel brak de fles aan het geven nu. Gisteren ook de hele dag gewerkt en dan nog snel snel lars fles, voor mezelf koken en eten en avondje op pad... Ik voel trouwens ook mijn rug wel hoor met de buikdrager. Is denk ook wel logisch, tis toch een heel gewicht wat we dragen
Nessie: Brr wat een rotmoment. Ik herken het wel, want met L ben ik ook regelmatig in de stress (b.v. in de auto als ze diep slaapt). Leuk dat je naar een feestje geweest bent! Nog even correctie op mijn vorige berichtje: L slaapt in een slaapzak vanaf 6 weken. Dus best kans dat T al in 70 past. Caro: Vervelend dat je zo verkouden bent en er ook echt ziek van bent. Voel je je al wat beter? Wat stoer van R dat hij zo goed draait! Ijs: Lars ook zo aan het hoesten! Lisa ook. 's Nachts worden we er regelmatig wakker van en overdag hoest ze ook veel. Is hij verder niet verkouden? Leuk dat je even uitgeweest bent! Wij hadden gisteren ook een feestje en ondanks dat L snel van slag is als het druk is toch maar besloten om haar mee te nemen. Vriendin had gezegd dat het op tijd klaar zou zijn en er meer kleine kinderen zouden zijn. En het ging super goed! L vond het allemaal wel interessant en om 19.30 heeft ze zelfs nog geslapen in de reiswieg, ben zo trots op haar!!! Ze is wel erg verkouden, neus zit flink dicht en dus ook veel hoesten. Zijn jullie kindjes trouwens al "verslaafd" aan een bepaalde knuffel? L heeft sinds een paar weken 1 knuffel die ze in bed bij zich wil hebben en legt hem dan midden op haar gezicht. Vind het maar eng, maar het is ook wel weer heel schattig en ze vindt er troost bij.
Wauw, even niet geweest en weer veels te veel geschreven. Hou het bijna niet bij. Sorry als ik dingen vergeet. @nientje, Dus toch ook L zo overstuur geweest en toch dingen mijden, maar de laatste keer ging het gelukkig goed. Dat geeft weer wat hoop. Je moet ook geen dingen mijden (dat doe ik ook niet), evt wel eerder weg ofzo. Wat naar dat je schoonmoeder zo doet. Je kunt altijd hier je verhaal kwijt. Geeft een hoop stress hoor dat gedoe. Is gewoon niet leuk dat het zo gaat. Bah! wel fijn dat L het zo goed doet op het kdv. Geeft je wel een stukje rust. En vwbt knuffel, T heeft bij mij wel een knufdoekje. ze vind hem wel superfijn, duikt met haar gezichtje ertegenaan, maar geen idee of ze hem echt zou missen als ik hem weghaal. (bij oma en opa heeft ze daar een andere eigen vaste knuf waar ze tegenaan duikt bij slapen). Hoe is het nu eigenlijk bij jullie. Nog steeds verkouden? @nessie, o jee dat was schrikken van de draagzak. Ik heb dat hier ook dat je hem zelf niet altijd even goed kan aantrekken. En ook vaak wel last van mijn rug daarna. Maar je draagt ook best een gewicht mee. En wat groeit hij goed zeg. Hij is geboren met 30 wk toch? En dan nu al bijna net zo zwaar als T maar toch jonger. Wel heel fijn het zo goed gaat met onze te vroeg geboren kids (en gelukkig ook met de andere lieve kids op dit topic) O ja, ik heb slaapzakje maat 56/62 van de hema. Die vond ik wel fijn (heel kort gebruikt). Denk dat ze er nog wel inpast, maar T slaapt met slaapzak lange mouw. (lente en zomerslaapzak) @ijs, ik lees/reageer nog wel op endo forum maar niet heel veel. Zit hier het meeste en was nu ook even niet geweest. Maar het is nauwelijks bij te houden allemaal. En hier voel ik me toch wel het allerfijnst. Ik heb het idee dat we elkaar echt een beetje kennen allemaal. Stuk voor stuk lieve meiden. Hoe gaat het nu met slapen van L? Nog steeds een lekker spookkie? Of is het iets beter. En lukt het om minder te werken? Hoe is het nu met jouw eigen gezondheid? @mukje, hoe is het met jullie? Beetje gewend inmiddels aan alle drukte? En hoe is het nu met de mannen! Heerlijke foto weer op fb. @caro, hoe gaat het nu met Raf. Wat knap dat hij al geprakte hapjes eet. Dat durf ik nog niet. Hoe gaat het slapen? Nog steeds ingebakerd of nog aan het oefenen met afbakeren? En met jouzelf? Nog steeds verkouden of lijkt het de goede kant op te gaan. @tash, hoe is het nu met jou? Gaat het allemaal een beetje? En met Evi? Denk aan je meis. knuf
Hier alles oke. Lekker bezig met hapjes. Pure courgette,brocolli, bloemkool,sperzieboontjes, wortels heeft ze tot nu toe gegeten. En appel,peer,banaan. Heb nu mango en meloen liggen. Komt ook binnenkort. Helemaal leuk vinden we het allebei. Ook soepstengel en cracotte vind ze leuk om op te sabbelen. Echt veel krijgt ze er niet van binnen, maar dat geeft ook niet. Ze is er wel even zoet mee! Volgende stap is met aardappel. En ze krijgt nog steeds borstvoeding. Stiekem best trots op. soms een flesvoeding tussendoor, of als ik te weinig heb als ze uit flesje krijgt dan een combi. Ze groeit goed, dat is het belangrijkste. Of dat nu met borst of kunstvoeding is. Het rare is wel dat ik er nu echt pas van geniet. Daarvoor ook weleens, maar was best een stressgebeuren omdat het nooit echt heel soepel is gegaan. Nu lijkt het allemaal ook voor mezelf wat rustiger te worden. 's nachts kolven heb ik er sinds een paar dagen afgehaald. Want zij kwam niet, maar ik ging er wel uit. Dat doe ik niet meer. T is wel een onrustige slaper en komt nu rond 5.15. Maar goed, ze slaapt dan na de borst wel weer verder gelukkig. Hopelijk wordt het weer snel 6.00. Ze vind drinken uit een open beker echt helemaal het einde en dat gaat ook best heel goed. Nu met meer voeding is ze wel meer happy heb ik het idee. De laatste keren met visite en een superdrukke verjaardag ging best goed. Ze wilde wel vooral mamma, maar dat geeft niet. Wel is het sneu dat T sinds ze hapjes krijgt weer giga last heeft van ontlasting. Ze gilde het vorige week uit, echt het brak mijn hart bijna. Ik ging haar verschonen en moest letterlijk de poep er voorzichtig mee uittrekken omdat het haar niet lukte. Toen leek ze wel een beetje opgelucht. Ze zit nu dus weer aan de Lactulose. Vind het echt heel sneu. Maar zoals vorige week wil ik echt voorkomen. Haar darmpjes moeten gewoon wennen. Hopelijk gaat het snel beter.
Nog even een vraagje. Ijs schreef volgens mij eerder eens over gewrichtspijnen. Nientje, jij schreef nu ook over last van je spieren (bedoel je daar ook gwrichtspijnen mee?) Ik heb namelijk veel last van gewrichten, maar vraag me af of dit ook bij endo kan horen of dat dit iets op zichzelf staand is. Gewoon even nieuwsgierig.
O ja, en tash, nog thanks voor je hele lieve woorden pasgeleden. Btw, ligt Evi nog in wiegje of inmiddels in ledikant? Hier ligt Thyrza er nog steeds in, maar weet niet zo goed hoe lang dit nog mag/kan. Ze ligt wel altijd stevig vast met haar armpjes. @caro, wat een knapperd is Rafael toch. Nu ook al goed aan het draaien.
Caro, wauw! Kan Raf al zo goed omrollen? Echt knap zeg! Lukt het al met afbouwen van de inbakerdoek? En wat vond hij van het bananenprakje? Evi vindt verse banaan heerlijk, maar die uit een potje helemaal niet. Trekt hele vieze gezichten en grilt er van, hihi! Ach, wil toch alles vers geven eigenlijk. Wat vervelend dat je je weer zo beroerd voelt! Hoop dat dat snel weer minder wordt en dat je je mannen niet aansteekt. Ijs, wat fijn dat het met de babyphone goed ging! Dan kan hij lekker in zijn eigen bedje slapen en kan je evengoed de deur voor een paar uurtjes uit. Wel naar dat Lars zo'n last heeft van een flinke hoest. Lijkt me ook niet fijn om dat aan te moeten horen. Arm kereltje! Gelukkig voel jij je eindelijk weer wat beter. Is L ook al lekker hapjes aan het proeven? Nessie, wat schrikken zeg! Kreeg helemaal de kriebels toen ik het las. Bah, gekkerd! Maar dan vond hij het blijkbaar wel fijn in de draagzak, hihi! Anders was hij niet zo diep in slaap geweest. Ik voel het trouwens ook flink in mijn rug ja. Hebben jullie ook dat het wel heel fijn is dat je bijna dat zwangere gevoel weer eventjes terug krijgt? Dat ze zo dicht tegen me aan hangt, mijn armen over haar rug... Moeten jullie nog voor extra controle naar het ziekenhuis eigenlijk? Nien, ik lag in een deuk over jou verhaal van de knuffel! Wat ontzettend schattig zeg!! Hoe kwam je erachter dat ze steeds diezelfde knuffel wilde? Evi heeft op elke plek een andere knuffel liggen en is daar zoet mee. Ze slaapt wel van kleins af aan met een monddoekje bij d'r gezicht. Om lekker mee te snoozelen. Die ligt de ene keer nog op dezelfde plek, een andere keer zomaar ergens in bed of helemaal over haar gezicht. Maar geen vaste knuffel dus.. En Lisa dus ook zo aan het hoesten, wat sneu! Daar kan je ook nog niks aan doen hè? Heeft ze er veel last van? Wat heeft ze het goed gedaan op dat feestje trouwens! Heerlijk! Dan neem je haar een volgende keer ook makkelijker mee. Wij hadden het omgekeerde: weggebracht omdat een verjaardag te druk zou zijn qua muziek en ik werd na een klein uurtje gebeld dat ze compleet overstuur was. Feestje voor mij dus voorbij. Afgelopen weekend met de kermis naar diverse dingen geweest en dat vind ze dan weer prachtig. Mooi rondkijken naar al die mensen... Mf, wow, wat eet Thyrza al veel verschillende smaakjes!! Wat goed zeg! Vindt ze het allemaal even lekker of merk je al dat ze voorkeur heeft? Hier is de bloemkool veruit favoriet! En wat goed dat je nog zoveel bv erbij geeft! Jij geeft ook echt niet op hè? Dacht laatst nog aan je. Hier een drukke week gehad, veel verjaardagen en kermis. Gingen niet echt naar de kermis, maar toch drukte eromheen. Dan komt het huishouden er nog bij en toen besefte ik dat jij alles alleen doet. Respect!! Dikke knuff nog maar eens! Evi slaapt al een tijd in haar eigen ledikant op haar kamertje. In een slaapzak, gaat heel goed. En dan mag ze na de voeding van de ochtend nog even lekker bij papa en mama in bed liggen. Vinden we allemaal stiekem heel fijn! Wat heb je daar een lieve foto!! Je drie schatten, geweldig! Vindt Thyrza de poezen ook zo interessant? Zo te zien zijn ze niet bang van elkaar, hihi! Komt nog wel, als ze gaat kruipen en achter ze aan gaat.... Muk, hoe gaat het met jullie allemaal??? Ben wel benieuwd, heb je misschien voor hier ook een foto? F zit nog thuis, wel druk aan het solliciteren. Maar dat valt echt nog niet mee in de bouwsector, pffff... En het stomme is dat we dus ook niet echt kunnen genieten van deze dagen dat hij thuis is. Het voelt niet als vakantie door de onzekerheid. Komend weekend gaan we naar CP en laten we de boel even de boel. Even eruit. Al in januari geboekt en nu eindelijk zover. Onze eerste vakantie! Gaan we voor het eerst zwemmen met Evi! Hebben jullie al gezwommen met de beebs? Caro, jij wel natuurlijk. Had Raf een zwemluier om? Van welk merk? En beviel die goed? Ben benieuwd wat ze er van vindt! Na 20 minuten in het grote bad is ze al helemaal gesloopt. Gister stond ze trouwens tegen de leuning van de bank naar buiten te kijken, zo koddig! Zal zo ff foto uploaden. Mooi in d'r pyjama beneden omdat ze besloten had dat ze nog niet moe was. En dat bleek wel, haha!
Tash, wat een leuke foto's van je meisje! Wat staat ze al goed recht op haar voetjes, mooi gezicht zo. Lekker dat jullie er even tussenuit gaan, zal vast goed doen! Zwemluier hadden wij van Kruidvat en dat ging helemaal prima. Rafael had het nu een klein halfuurtje ook wel gehad hoor in het zwembad. Is toch allemaal heel inspannend voor die kleintjes. We zijn daarna nog niet weer geweest omdat het er steeds maar niet van komt, maar misschien dat ik straks wel met hem naar babyzwemmen ga op een vaste dag. Lijkt me wel heel leuk voor hem. IJs, wat handig dat je de babyfoon bij de buren kon brengen en zelf even lekker weg kon. Is Lars alweer opgeknapt? En slaapt hij al wat langer 's ochtends? Raf was ook een paar ochtenden errug vroeg wakker trouwens, zo rond 6.00 uur... Vanmorgen was het weer 7.00 uur... (zalig... voelt gewoon als uitslapen!) En jullie ook gezwommen met Lars las ik op FB. Leuk! Nien, vervelend dat Lisa ook alweer zo verkouden is. Hopelijk snel weer er vanaf. Goed om te lezen dat het feestje goed ging. Zo zie je maar weer dat het toch steeds weer anders is met die kleintjes. Met Raf ook vaak zo: de ene keer reageert hij zus en de andere keer zo... Geen pijl op te trekken soms haha. Raf heeft nog geen favoriete knuffel. Hij is wel een echt wriemelaar, wriemelt graag aan van die knuffeldoekjes. MF, wat leuk dat jullie zo lekker aan het experimenteren zijn met de hapjes. En wat fijn dat het allemaal wat rustiger begint te worden voor je. Dat je 's nachts niet meer kolft geeft ook wel meer rust denk ik. En Thyrza tevreden... heerlijk toch. Behalve die vervelende darmkrampjes! Dat is wel heel sneu om te zien ook... Geweldige foto trouwens! Nessie, oh, bah, wat eng zeg met Tijs in de draagzak en dat hij zo diep sliep. Kan me helemaal voorstellen dat je enorm schrok! De banden van de Bondolino zijn wel wat breed idd..., maar ik heb er verder geen last van.