He Caro, het lijkt op een incident vorige nacht, denk ook door de warmte. Ik bekijk elke avond hoe druk lars is om te besluiten wel of niet in te bakeren (met 1 arm los), maar 90% is zonder pacco. Gelukkig gaat het over het algemeen goed, alleen dus wel vroeg wakker. Vanochtend was hij later rond 6:40, maar ja dan wordt ik inmiddels wel rond 6 uur wakker Nessie, ben ook benieuwd naar je eerste werkweek Leuk caro een glitterparty!! Maar inderdaad zal ff tegenvallen de volgende ochtend hihi...eerste hapje van lars was ook courgette, vond ie toen al best lekker, ondanks dat het nog erg aanmodderen was en hij natuurlijk nog erg moest wennen aan een lepel en zo.
Gelukkig dat het vannacht goed ging, IJs. Hier vannacht een wat mindere nacht, alhoewel dat meer aan mij lag dan aan Raf. Ik hoorde om 3.30 uur gezellige geluidjes uit de babykamer komen... Kijk op de babyfoon en zie twee grote oogjes mij aanstaren... Ik schrok er gewoon van. Ben er niet naar toe gegaan, want hij was verder stil. Om 4.15 uur keek ik weer op de babyfoon en toen lag meneer alweer in diepe rust. Ik natuurlijk weer moeite met weer in slaap vallen, maar ja... Sprak net een collega, zij heeft een dochtertje van ook een halfjaar en zij had vannacht twee uur geslapen...
Oh ja, over slaaptekort gesproken... gooide vanmorgen per ongeluk mijn sokken in de w.c. in plaats van in de wasmand!
Whahahaha...oh sorry hoor maar moest wel effe lachen Ga zo naar de tandarts...brrr...zo geen zin in...
Sterkte bij de tandarts! Ik ben op het werk vandaag, maar heb ZP open staan en kijk af en toe ff... Ach, moet kunnen, zolang mijn werk er maar niet onder lijdt!
Sorry meiden, ik heb jullie een beetje verwaarloosd. Wel meegelezen maar niet de puf gehad om mee te schrijven Deze week ben ik idd weer begonnen met werken. Dat was toch wel even wennen. Dinsdag heb ik T naar mijn schoonmoeder gebracht, en toen ik weg moest heb ik wel even een traantje gelaten. Woensdag heeft mijn vader s middags opgepast, want nessieman begon s middags pas met werken. Tijs was helaas voor opi een beetje huilerig die middag, dus hij heeft weinig geslapen. Waarschijnlijk doordat hij beneden in de kinderwagen lag (opi durft niet zo goed de trap met hem op en af). Donderdag was vl vrij, dus geen gestress met op tijd ergens brengen. Dat begint volgende week als ie 2 dagen naar de creche gaat haha. Vandaag en maandag heb ik vrij dus een lang weekend helaas ben ik nu ook snotverkouden, keelpijn, hoofdpijn etc. Dus vandaag maar lekker thuis aangerommeld. Met T gaat het erg goed, hij slaapt heerlijk door van 23 tot 6-7 uur. En drinkt al zijn flessen sinds we de M-speen gebruiken ook goed leeg. Hij krijgt nu 5 flessen van 180/6. Afgelopen maandag heeft ie alweer zijn 3e prikjes gehad en woog hij al bijna 7 kg! Het is echt Hollands welvaren haha.. Ik twijfel nu ook of we de fles verder moeten ophogen. Heb het idee dat ie wel meer wil drinken, maar dan zou ie op een dag 5x 210/7 krijgen en dat lijkt me wat veel. Hoe hebben jullie dat destijds gedaan? Of moet ik overwegen om de laatste fles al te skippen? Ik meende dat dat vaak pas gebeurt als je ook bijvoeding gaat geven. Maar gezien zijn prematuriteit denk ik dat we nog wel 2 maanden moeten wachten voor we daar mee beginnen.
Caro: haha...dat van die sokken in de wc herken ik helaas Mijn warrigheid heeft laatst zijn dieptepunt gekend toen ik bij vrienden de vloer van het toilet heb ondergeplast! Ik had niet gezien dat de deksel naar beneden was en was er elegant boven gaan hangen omdat ik T al hoorde huilen en even snel snel wilde...ik had het ook pas na een hele tijd door dat er iets niet goed ging Oh, veel plezier op de glitterparty vanavond! Ijs: hoe was t bij de tandarts? En spannend dat Lars 2 dagen moet worden opgenomen lijkt me. MF: hoe voel je je nu? Je vroeg laatst iets over gewrichtspijn. Ik heb vaak s nachts en s morgens last van mijn knieën als ik de trap afga. Ik heb me laten vertellen dat dit door de zwangerschap komt en niet zozeer door de endo. Je gewrichten zijn door de zwangerschap wat minder sterk geworden.. Nien en Tash: erg leuke foto's van jullie meisjes! Lfs
Oh, ik heb trouwens voor vaderdag een kookschort (chef papa), een voorleesboek en een sleutelhanger met foto van vl en T erop gekocht. Ik ben benieuwd of t in de smaak valt. Oei, hij komt net binnen..ik ga afsluiten
Tjee nessie, ook al zo'n grappige actie en wat groeit Thijs super goed zeg als hij nu al bijna 7 kg is. Lars is nu 7,53 kg, vanochtend gewogen bij cb. Tja, wat is wijsheid betreft z'n flessen, volg je gevoel, maar teveel is ook niet goed, dan kunnen ze last krijgen omdat de darmen en zo het nog niet goed aankunnen. Je zou kunnen proberen de laatste fles eraf te halen en dan de andere flessen op te hogen, maar denk dat het nog beetje vroeg is..en dus ook leuke cadeautjes bedacht hihi! Caro, heel veel plezier vanavond met de party!! Tandarts viel tegen, heb er de hele middag en avond nog last van gehad en kan nu nog niet eten aan die kant, zal wel weer paar dagen duren...en dan volgende week weer....bleh... Inmiddels ook weer afspraak gemaakt met de fysio, die had het al over de afplatting op lars z'n hoofd en daar een meting voor doen. Dat moet uiterlijk met half jaar oud, nu dus. Het cb zei ook al dat ze denkt dat er wel wat aan gedaan zal moeten worden (helm)..alleen wordt dat wel een duur geintje, het wordt niet meer vergoed sinds dit jaar, kost ca. 1200 euro ik laat het maar even bezinken en wacht de meting volgende week maar af, dan zien we wel verder. Ook melde ze vanochtend dat ze een lichte hart ruis meende te horen en of ik dat wilde laten controleren bij de kinderarts. Ze zei dat het vaker voor komt en baby's er meestal overheen groeien of zoiets. Verder vond ze Lars enorm goed eruit zien t.o.v. De 3 maanden controle...maar ja...ik moet al die mededelingen wel even verwerken...ben er beetje beduusd van...
Kan me voorstellen Ijs, dat je dat allemaal even moet laten bezinken. Heeft Lars een sterke voorkeurshouding waardoor de afplatting is ontstaan? Een helm klinkt idd wel heftig dan.. Zeker als t niet vergoedt wordt. Maar wie weet valt de meting heel erg mee, en kan t met fysio e.d. worden voorkomen. En van de hartruis zou ik ook schrikken, jemig! Misschien voor de zekerheid toch maar even laten checken door KA. Het verbaast me nu ik erover nadenk alleen wel dat ze de hartruis bij CB constateren en niet in het zkh. Of hebben ze hem daar tijdens jullie bezoeken niet op gecontroleerd? Nou mss kan t gecombineerd worden met de voedingstest...?
Ja dat verbaasd mij ook nessie. Het is tot nu toe dan door alle kinderartsen niet gehoord en dan zou de mevrouw van het cb het wel horen. Ze zei dat zij dat soort dingen wat sneller hoorde dan de anderen bij het cb Ach, ik vraag het de 26e wel even na. Maak me eerder zorgen om de afplatting..Lars heeft al vanaf begin af aan sterke voorkeurshouding en ook kromming in z'n hele lichaam gehad. Je ziet het ook aan z'n rechteroortje, die is beetje ingedeukt/gekromd. Ook z'n rechterooglid wil af en toe wat dichter zitten dan de ander. Ik weet dat hij de laatste 6/7 weken in mijn buik continu in dezelfde houding heeft gelegen en mijn vermoeden is heel sterk met z'n hoofd in de houding die hij sinds hij geboren is als voorkeur heeft. Ik denk dat z'n oortje in die houding daardoor ook beetje knel heeft gezeten of gewoon weinig bewegingsruimte. Kan bijna niet anders. De eerste 6 weken zijn we zo aan het tobben geweest, en hij moest per se op z'n rug liggen en veel ingebakerd, waardoor hij waarschijnlijk toen al de afplatting heeft ontwikkeld. Afijn, dit is mijn eigen beeld. We hebben hem zoveel mogelijk uit z'n voorkeur gehouden door altijd in de maxicosi te wandelen ipv plat in de kinderwagenbak, bij z'n slaapjes continu z'n hoofd draaien en zo.. Dus ik denk zelfs dat het nog erger had kunnen zijn. Nu dus afwachten tot de meting..
Hmm...nou als diverse kinderartsen de hartruis niet hebben opgemerkt en het CB ineens wel... Lijkt me weer een voorbeeldje van waarom ze het CB ook wel consternatiebureau noemen Ja dan heb je er wel alles aan gedaan om de afplatting minimaal te houden lijkt me. Ik merk het bij Tijs ook, dat hij bijna altijd naar links slaapt. En dan lukt het alleen om m te draaien als ie diep slaapt. En in de box hangen we de speeltjes nu aan de rechterkant. Tja, meer kun je ook niet doen lijkt me. Tijsemans heeft vannacht trouwens van 23 tot 8 geslapen En na de fles weer ruim 2,5 uur. Dus ik verwacht dat ie de rest vd dag niet zo veel meer zal slapen.. Ik voel me vandaag nog belabberder dan gister, bah! En moet eigenlijk nog een kadootje voor vaderdag ophalen wat ik had besteld maar weet niet of dat m wordt.
Even kort, want ben zo brak... IJs, kan me voorstellen dat je er beduusd van bent. Hopelijk valt het mee en hoeft Lars geen helm. Jullie hebben er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen. V.w.b. hartruisje, Caroman had het vroeger als baby ook en is er idd overheen gegroeid. Nessie, de kop is er af wat werk betreft. Het is even weer wennen aan een nieuw ritme. Heerlijk dat Tijs al zo lekker doorslaapt 's nachts. En jouw actie is wel vele malen erger dan die van mij hahaha. Beterschap voor jou! Gisteravond dus de party gehad en het was erg gezellig! Iedereen was verkleed, erg leuk. Lekker gedanst en meegeblerd met de muziek, heerlijk om er even een keer zo uit te zijn. Lagen om 2.00 uur in bed en om 7.30 uur was ons lieve mannetje weer wakker. Toch keurig gedaan!
Hey nessie, beetje de dag door gekomen? Toch nog cadeautje kunnen ophalen? Ik hoop dat je je wat beter voelt, en jullie ook een koosnaampje tijsemans hihi leuk! Ijsman begon met larsieboy en steeds vaker en vaker dus daar kunnen we inmiddels ook niet meer omheen Caro, eigelijk willen we een foto zien he van de verkleedpartij hahaha! Al beetje mens geworden of nog steeds brak? Wij vanavond verjaardag bij de buurtjes, makkelijk met babyfoon mee. E nu nog even lekker chillen, krantje lezen. Na een drukke dag werken wel zo lekker. Allemaal fijne vaderdag gewenst morgen! Xxx
Goeiemorgen meiden! Nou daar zit ik dan om 9 uur s morgens in mijn uppie beneden want mijn beide mannen zijn nog heel ver in dromenland! Het schema van de kleine man komt daarmee hopeloos in de war...Hij heeft gister rond 23.30 uur zijn laatste fles gehad en ligt nu nog vrij diep te slapen, dus heb maar besloten om hem een keer te laten liggen. Normaal gesproken wek ik m dan wel, maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel uur hij nu achter elkaar maakt. Waarschijnlijk komt ie dan op zo'n 4 voedingen uit vandaag, dus zal hem vandaag een fles van 210/7 gaan aanbieden. Geen idee of ik daar goed aan doe, maar dat merken we snel genoeg Leuk hè die koosnaampjes. Mijn vader noemde hem de hele tijd zo, en op 1 of andere manier neem je het dan ook over Ik heb het cadeautje voor nessieman nog wel kunnen ophalen gelukkig. Voel me vandaag nog geen klap beter helaas, gister toch wat teveel gedaan denk ik. We kregen vrienden op bezoek, dus moest er ook nog even gestofzuigd worden etc.. Fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad bij de buurtjes gister. Dan is zo'n babyfoon toch wel erg handig hè. Nou, ik zal voor mezelf maar eens een ontbijtje maken Fijne vaderdag meiden!
Tjee zeg nessie, ben wel beetje jaloers zeg, 9 uur en dan nog in slaap Dat klinkt voor ons als heel erg luxe!! Vanochtend was het laat voor Lars z'n doen, 7:22 uur, maar wel ook al om 5:50 wakker en speen gegeven. Hoe is het verder gegaan vandaag? Lars is vandaag de hele dag erg uit z'n doen, meerdere keren huilbuien en z'n fles niet op de gewoonlijke tijden en zo..af en toe weer verslikken en proesten. Vraag me dus weer af of het de overgangsverschijnselen zijn vd nexium naar de ranitidine. Afgelopen do-avond gestart met de ranitidine, dus het zou wel kunnen dat de nexium nu uitgewerkt is en hij toch weer niet goed reageert op de ranitidine..maar ja, nog maar even paar dagen aankijken.. Verder wel leuke vaderdag gehad. Het larsieboy t-shirt is erg goed in de smaak gevallen en de hartendiefjes zijn erg mooi geworden (ik had ze zelf ook nog niet gezien want nog ingepakt). De creche had een voetafdruk gemaakt op een tegeltje, ook leuk. Ik zat vanochtend trouwens nog te denken dat het wellicht toch wel leuk is om met elkaar een keer af te spreken. Maar wellicht beter zonder de kleintjes erbij, zodat we er ook uit zijn en tijd hebben om te kletsen, en ook omdat we allemaal waarschijnlijk een stuk moeten reizen. Ik gooi het maar in de groep, wie weet komt het er een keer van om af te spreken? Xxx
Nessie, wat een luxe... 9.00 uur en nog in diepe slaap. Hoe laat was Tijs uiteindelijk wakker? IJs, lijkt me leuk om eens wat af te spreken met elkaar! En zonder kleintjes is het idd wel wat handiger, ook al lijkt het me ook erg leuk om de kids eens bijelkaar te zien. Nessie en ik kunnen dan wel samen gaan... als jij tenminste ook wilt Nessie. Vervelend dat Lars niet helemaal lekker was vandaag. Je kunt er soms ook geen peil op trekken. Wij hadden bv. een hele rustige dag gehad en Raf had zijn slaapjes keurig gedaan, dus ik had verwacht dat hij ook moeiteloos in slaap zou vallen vanavond, maar niets was minder waar. Hij werd om de haverklap huilend wakker en nu sinds een halfuur is het pas stil. Ik voel me nog steeds brakjes haha. Ongesteldheid zit er ook aan te komen en dat merk ik wel. Vooral aan mijn humeur en schoonmaakwoede vandaag. Gelukkig nog geen pijn! Fijne week iedereen! X
Nessie: Rot dat je zo ziek bent en dan ook nog begonnen met werken. De eerste weken vond ik vreselijk, daarna is het weer snel 'gewoon'. Maar vandaag nog lekker vrij dus! Wat een slaapkopje is jullie kleine man! Lekker! Ijs: Vervelend dat Lars waarschijnlijk een helm moet en dan ook nog eens niet vergoed! Maar jullie hebben er zelf in ieder geval genoeg aan gedaan en waarschijnlijk heeft dat ook wel wat geholpen. Raar dat ze dat ruisje niet in het ziekenhuis gehoord hebben, zou het daar toch nog eens laten controleren. Gaaf outfit Caro! Lekker om even uit te gaan en wat wijntjes te drinken! Hier hebben we te maken met de 26 weken sprong. Ze vindt weinig leuk, ze wil vooral zitten, zitten en zitten! En verder is ze regelmatig huilerig. Ze hoest al een paar weken flink, 's nachts wordt ze er wakker van. We zijn naar de huisarts geweest en ze heeft nu even een puffertje. Ben daar eigenlijk tegen, maar voor een paar dagen dan maar. Haar nieuwe ritme gaat heel goed, dat is fijn! Zaterdag voor het eerst de babycook gebruikt en wat een handig ding! Hoeveel gram fruit en groente geven jullie eigenlijk? En geven jullie al vlees/vis?