Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nien, oh, die 26-weken-sprong is niet fijn! Merkte het bij Rafael ook heel duidelijk en toen kwamen er ook nog twee tandjes aan...
    Vlees of vis hier nog niet geprobeerd. Wij eten zelf geen vlees, dus ben nog aan het bedenken hoe we hiermee om moeten gaan...
    Ben benieuwd naar het nieuwe ritme waar je het over hebt. Of bedoel je de fles om de vier uur? Fijn dat dat goed gaat!

Wij hebben ook een fijn ritme al een tijdje. Hij slaapt echt een stuk minder dan ongeveer 1,5 maand terug. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat hij overdag niet meer ingebakerd slaapt.

Ritme hier is:

7.00 uur wakker en fles 210/7
    9.00 uur - 10.00 uur slapen
    10.00 uur fruithap
    11.00 uur fles 210/7
    12.00 uur - 14.00 uur slapen
    15.00 uur fles 210/7 en straks een tussendoortje erbij denk ik
    16.00 uur - 17.00 uur slapen
    17.30 uur warme hap
    19.00 uur -fles 210/7

19.30 uur slapen

Soms zijn de slaapjes korter, soms langer, maar zo ongeveer is dit het ritme wel.

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    O help en duurt de sprong lang? We gaan volgende week nl. op vakantie en dan hoop ik dat hij over is!
    Mooi ritme Caro, lijkt erg op dat van ons! L heeft een heel ander ritme nu ze om de 4 uur drinkt en fruit en groente eet. Ze slaapt op andere tijden en wat een verschil om de 4 uur (lekker voor ons ;)).

Ons ritme:

7.00 fles 180cc
    8.00-9.00 slapen
    9.30 fruit
    11.00 fles 180cc
    11.45-12.45 slapen
    15.00 fles 180cc
    15.15-16.15 slapen
    18.00 groentehap
    19.00 fles 180cc
    19.30 slapen

Krijgt R opvolgmelk? Zie dat jullie grotere flessen geven.

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nu hebben we iets onhandigs met de bagage!
    Op de heenweg vliegen we met een andere maatschappij dan terug, wat inhoudt dat we heen voor L mogen meenemen
    10 kg + Buggy apart en terug 10 kg inclusief buggy. De buggy weegt 7 kg, dus mogen we terug 3 kg kleding enzo meenemen. Handig! ;)

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hahaha wat een leuke foto, je staat er goed op hoor caro, leuk avondje weg is een beetje brak vast wel waard geweest :)

Nien, fijn dat het al zo goed gaat met de 4 voedingen. Wel even wat minder fijn met een nieuwe sprong dus, hopelijk duurt het niet te lang en op tijd beetje over voor jullie vakantie. Leuk vooruit zicht!! Heb je er zin in? Vind je het spannend?

Omdat wij 's avonds altijd pas rond 18:15 thuis zijn (op werkdagen) is het niet haalbaar om een warm groentehapje voor de laatste fles te geven, daarom loopt het ook altijd wat uit. Lars slaapt meestal rond 20:30/20:45 uur. De hoeveelheden van de hapjes is nog niet veel hoor. Sinds paar dagen ook een beetje geprakte banaan, en dat gaat er met veel smaak in. Elke dag ontdooi ik 1 ingevroren blokje groente (uit ijsblok bakje), en dat eet lars wel redelijk op, maar meer is echt nog niet nodig.

Vanochtend ben ik alleen met lars naar het zwembad geweest, was leuk en ook met wat andere moeders en baby's gekletst. Ook voor het eerst in zo'n opblaas nijntje zwembandje, al hing lars daar nog een beetje scheef in. En daarna sliep L natuurlijk als een roosje :) verder de hele dag ook prima dagje, dus de overgang naar de ranitidine lijkt toch wel goed te gaan..

5. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik heb nog even een foto van het zwemmen vandaag in m'n album gezet.

Oja, het cb zei dat we konden proberen met een broodkorstje. Maar dan wel paar dagen oud laten worden, zodat het makkelijker uit elkaar valt (bros is), normaal vers brood is veel plakkeriger. Ik twijfel nog ivm voedingstest, denk dat ik eerst de testen afwacht..

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo meiden! Het is 3u en ik ben weer bijgelezen, hihi... Ik ga alleen niet op iedereen reageren nu, morgen maar weer eens proberen! Heb jullie lekker verwaarloosde afgelopen week. Beetje druk gehad en dan ben je zomaar weer een week verder, pfff.... Ga weer slapen (hoop ik!)! Dikke knuff

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oja, het lijkt mij echt heel gezellig om een keer af te spreken!! Met of zonder kids maakt me niet heel veel uit eigenlijk. Al lijkt het me wel leuk om ze een keertje allemaal bij elkaar te zien en samen op de foto te zetten.

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij ook erg leuk om af te spreken, met of zonder kids!! En Caro, kunnen we inderdaad wel samen rijden! Of we gaan met de trein, ook relaxed (als ze op tijd rijden ;) Hoe lang is Utrecht voor iedereen rijden, om even een indruk te krijgen of dat een beetje in het midden is voor ons allemaal? Voor ons noorderlingen is het ongeveer 2 uur (met de auto, zonder file). Amsterdam trouwens ook zoiets.

Nien, waar ga je ook al weer heen op vakantie? En wat idioot dat je op de terugweg ineens dan minder mag meenemen omdat je met een andere maatschappij vliegt :x

Ijs, wat een leuke hartendiefjes heb je voor vaderdag laten maken! Hier was nessieman ook blij met zijn kadootjes. Nog het meest blij met de foto van Tijs op de creche en de simpele sleutelhanger haha..

Caro, hopelijk nog steeds weinig last van de opkomende ongi?! En, super leuke foute foto trouwens :D Oh, en T.ijs was uiteindelijk om half 10 wakker zondag en heeft die dag 4 voedingen gehad (2x 210/7).

Tash, kon je niet slapen vannacht ;)?

9. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is T voor het eerst een hele dag naar de creche geweest, en het ging gelukkig heel goed :) Hij heeft s morgens nog 2,5 uur geslapen en s middags 2 keer een uurtje. Hij was na zijn fles van half 7 wel heel erg moe, dus hebben hem maar gelijk op bedje gelegd. Niet even lang kunnen knuffelen helaas hihi.

Oh, iemand nog tips waar ze leuke zonnehoedjes te koop hebben?

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Lars was helemaal bekaf vanavond, had overdag weinig geslapen, geen zin in z'n warme prakje, en om 19:45 uur al knock out in mijn armen ;) verder wel vrolijke dag gehad op de creche, maar dus weinig geslapen door de warmte.

Nessie, ik heb een leuk blauw/groen geblokt zonnehoedje gekocht bij de h&m, €3,95 :) maar ze hadden voornamelijk grote maten vanaf 80, nou is 80 wel okay voor lars, het moet niet te strak zitten bij hem, want dan is het brullen :p

Utrecht is voor mij ongeveer een uur en een kwartier met de auto, dus best goed te doen.

Tash, we lezen het wel weer hoor, niks moet, alles mag hihi!

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Voor mij is het ongeveer 1u en een kwartier naar Utrecht. Denk dat dat idd de meest logische plek is. Nessie en Caro, jullie komen dus uit Friesland of Groningen? Ik woon in de kop van NH.

Nien, Wat een gedoe met die bagage zeg!!! Slaat toch nergens op? En je redt het toch nooit om maar 3kg aan andere dingen mee te nemen?? En is Lisa al een beetje door haar sprong heen?
    Wat een goed schema trouwens!! Dat van Caro ook trouwens. Hier echt nog steeds geen schema... We doen maar wat, hihi! :) Meestal slaapt ze ook de hele ochtend en daardoor verschuift ook vaak haar fruitje van de ochtend naar de middag. Gister heeft ze trouwens als avondeten zo'n groter potje gekregen voor 6 maanden (pompoen, aardappel en kip) en die ging er voor de helft in! Nou vindt ze pompoen ook wel erg lekker, maar had niet verwacht dat ze zoveel op zou kunnen. Blijkbaar worden die ukkies toch echt groter, haha!! En het tweede tandje hebben we gister ontdekt.
    Caro, ik zou zelf gewoon voor vleesvervangers kiezen hoor. Er is tegenwoordig zoveel... En dan misschien vanzelf laten gaan als ze dat later graag willen proeven. Of als jullie het wel willen laten proeven, maar liever niet zelf willen geven, dat door opa/oma/opvang/oppas laten doen? Wij eten en geven het wel, maar er is genoeg om te vervangen...

Nessie, wat leuk die sleutelhanger!! Klinkt bekend, hihi! Mijn zwager kreeg die ook en was helemaal in zijn nopjes. Evi heeft aan papa een babyschommel gegeven. Zo'n soort hangmatje als schommel. Ze kan er nu al in en tot 50 kg! Echt geweldig ding!! Die zullen wat afzwieren vandaag! :D
    Wat fijn dat Tijs een goede volle dag heft gehad! Geen knuffeltijdje meer dus... Nouja, beter dan een oververmoeid mannetje na zo'n dag.. Dan ga je ook met een lekkerder gevoel naar je werk denk ik. Hoe gaat het deze tweede week? En zondag lekker uitgeslapen las ik?!
    Jullie hebben over het algemeen allemaal vroegspookjes zeker??

Mf, denk aan je lieverd! Hoe gaat't?? Wanneer moest je nou precies naar het VU? Ergens in juli toch?

Muk, ben erg benieuwd hoe het bij jou gaat met de mannen!! Hoop dat het allemaal een beetje vol te houden is...

We hebben maandag een speeltoestel met glijbaan overgenomen van iemand uit het dorp! Geweldig!! Is ze nog veel te klein voor, maar papa en mama koonden het niet laten, hihi! Als ie goed staat, zal ik wel ff foto maken!
    En kon niet slapen idd... F had de volgende dag 'sollicitatie'gesprek en die bleef ook maar woelen. Gesprek is goed gegaan, maar ze hebben nu nog niks voor hem. Misschien na de bouwvak... Ach ja, kunnen we nu lekker aan de gang met de tuin afmaken! ;)
    Zo, ik ga even proberen een paar uurtjes te werken... :D

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #392 musicalfan, 19 jun 2013
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
    Hey lieverds, ben ik ook eindelijk weer even.
    @caro, heb je ook een foto met Raf zijn tandjes? Ben benieuwd. Foto van jezelf is supercool.
    Wat fijn zo'n schema voor Raf. En vwbt vlees, wel belangrijk om vleesvervangers of iets te nemen. Want vlees is toch voor ijzer en b12?? Tenminste dat dacht ik.
    En je ongi al doorgezet? Hopelijk niet teveel last.

@nessie, wat fijn dat tijs het zo goed heeft gedaan op de creche. Voelt het een beetje goed weer zo op je werk?

@nien, jeetje wat een gedoe van de bagage. Hoop dat het allemaal gaat lukken. En die sprong? Nou volgens mij heeft T continu sprongen. Alhoewel het nu een beetje beter lijkt te gaan.

@mukje, hoop dat alles goed met jullie gaat? Aan de foto's te zien wel. heerlijke mannetjes hoor! Zal wel heel druk zijn zo allemaal.

@tash, spannend hoop dat er voor F na de vakantie plek is. Leuk hoor zo'n glijbaan. T is er ook al een keertje vanaf geweest. Ik kon het ook niet laten,hihi. Hoeveel drinkt Evi nog aan de borst? Geef je nog bv?
    En wat lekker dat ze zo goed eet.

@ijs, ik zou als ik jou was ook even wachten met brood. Eerst de onderzoeken en dan zie je wel verder. tenzij je het idee hebt dat Lars er echt veel behoefte aan heeft. Jeetje nog even spannend dus of hij een helmpje nodig heeft. Niet leuk misschien, maar als het nodig is, ja dan moet het eventjes. En die hartruis, ik heb die als baby ook gehad en tot 4 jaar onder controle kinderarts gestaan maar ze hebben er nooit iets aan hoeven doen. Uiteindelijk was het over geloof ik. Maar het geeft je wel zorgen voor nu. Je wil gewoon duidelijkheid. Knuf
    Heerlijke foto overigens van je mannetje in het zwembad. Ik durf het nog niet aan. Ben veels te bang dat ze het hele zwembad bij elkaar huilt. Anderzijds, als ik het niet probeer weet ik dat natuurlijk ook niet,hihi!

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier alles oke. Thyrza alweer 7 maanden. Haar schema is ongeveer zo

Ergens tussen 4.30-6.30 borst
    Afhankelijk van tijdstip rond half 8 nog eens borst
    Rond 9.00 slapen tot 9.30/10.00
    10.00 fruithapje en oefenen soms met kleine stukjes fruit
    11.15 borst
    12.00 vandaag voor het eerst kwart broodje (lukt best redelijk, nadat we eerder hadden geoefend.)
    12.15-14.00 slapen
    14.15 crackertje/soepstengel met beetje thee/water of vandaag 50cc pap
    16.00 borst
    16.15/16.30 naar bed tot 17.00
    17.45-18.15 avondeten meestal zo'n 150 gram
    19.00 borst
    19.30/20.00 naar bed

Ik vind het schema best lastig. Het gaat heel goed zo, maar je bent wel veel bezig met eten geven. Nu wist ik dat van mijn werk ook wel, maar soms vraag ik me af of ik haar niet volprop.

Op het moment heeft Thyrza weinig natte luiers. Ik snap er niets van. Ze huilt niet ofzo, maar ze kan bij wijze van met 2 luiers de dag door. Dat lijkt me niet zo oke. En als ze aan de borst heeft gedronken is ze erg tevreden. Ik laat haar ook net zo lang drinken als dat ze zelf wil. En ze spuugt ook nog best wel met regelmaat. Ik hou het even in de gaten. Btw, haar ontlasting is nog steeds een ramp. Zonder Lactulose is al helemaal geen doen. Maar goed, is niet anders. Ze krijgt er elke dag in ieder geval iets uit, al moet ze daar hard haar best voor doen.

Binnenkort zal Thyrza de wieg uit moeten..snik snik.
    Vraagje, wat voor matras hebben jullie in het ledikantje. Allemaal een aeropsleep?? Of volstaat een prenatal matras ook. Die aerosleep zijn echt mega duur. Ik twijfel er wel erg over, dus vandaar mijn vraag.

Ik zal ook nog even 2 leuke foto's in album zetten. Eentje van hoe ze op me lijkt (vind ik niet zo'n geweldige foto van haar, is al een tijdje geleden, maar de herkenning is superleuk) en eentje van ons samen (zaterdag gemaakt).

O ja en afspreken lijkt me leuk. Zat ook aan Utrecht te denken (bijv afspreken voor beatrix theater, kunnen we elkaar zeker niet mislopen).Ik doe er met de trein iets minder dan een uur over denk ik. Maar wat hadden jullie in gedachten qua data?

@tash, eind juli heb ik een afspraak.

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Tjee mf, jij en thyrza lijken echt sprekend op elkaar zeg! Wat leuk om te zien! Wij hebben trouwens een redelijk gewoon standaard matras van babydump, was geloof ik 50 euro. Ziet er goed en stevig uit. Zover ik weet werden de aerosleep matrassen afgeraden door de kraamzorg, maar dat zal wellicht alleen voor de wieg gelden? Geen idee..

Zolang T wel goed groeit zou ik me niet zo zorgen maken, maar betreft natte luiers misschien even naar inloop spreekuur van het cb? Bij de creche geven ze lars ook af en toe lauw (gekookt) water tijdens de warme dagen, maar nu met de fruithapjes en zo heb ik het zelf nog niet gedaan.

Ik hoorde trouwens van de creche dames dat ze geen peer mogen geven aan baby's, daar zou een stofje inzitten wat niet goed zou zijn? Ik heb het toevallig nog niet gegeven maar heb wel kant en klaar potjes voor drukke dagen achter de hand met appel/peer...

Leuk zo'n speeltoestel en hangmat schommel tash! Ik zit ook al een tijdje te denken aan zoiets als een schommel of straks zo'n beweegbaar bungee ding, weet niet precies hoe het heet, maar waar ze in zitten en met de benen de grond raken en beetje verend op en neer kunnen, maar nog twijfel..

Qua afspreken denk ik even eerst bekijken welke dag voor allemaal het beste zou zijn? Het ligt eraan of de kleintjes mee gaan, wat vinden jullie?

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ijs: leuk die foto in het zwembad!
    Heb je brood al geprobeerd? Of wacht je nog op de test?
    Hoe gaat het trouwens bij jou met de Zoely pil? Ik voel me tig keer beter dan met die andere pil. Ik heb vorige maand een stopweek gehad (na 3 strips, 2 oude pil en 1 Zoely), maar was wel een volle week ongesteld. Stop jij of blijf je doorslikken? Zit aan dat laatste te denken.

Tash: al iets gehoord over het soll gesprek? Spannend zeg.
    Evi kan lekker eten, maar dat is alleen maar goed.
    Leuk zo'n speeltoestel, voor je het weet kan je het gebruiken.

Nessie: we gaan naar Menorca.
    Fijn dat het zo goed ging op de creche. Is toch wel even raar he om je kindje achter te laten, maar vond het best snel wennen. Wij hebben een zonnehoedje bij Prenatal gekocht en ook een maat te groot anders huilt L ook alles bij elkaar haha.

Mf: Mooi schema, maar zie wat je bedoeld met vaak eten geven. Een fles heb je nog 3 of 4 keer, maar borst blijft op aanvraag zeker?
    Zou ze niet minder drinken aan de borst? De fles wordt rond deze tijd ook een stuk minder, miss past zij dat ook aan? En daarom minder natte luiers?
    Wij hebben een matras van Ikea.

Ik ga morgen brood proberen. Ik merk (en kdv vandaag ook) dat ze tussen de 2e en 3e fles honger heeft zonder tussendoortje. En gisteren naar het CB geweest en ze mag eigenlijk al een heel stuk fruit (krijgt half) en 100 gram groente/aardappelen (ze kreeg 30 gram ;)). Ook krijgt ze nu yoghurt, dat vindt ze erg lekker!

Wat afspreken betreft: Utrecht is voor mij 1 uur en 3 kwartier rijden. Ik vind het wel leuk met kids!

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Mf, wat een gave foto's zeg! Ze lijkt echt op je!!
    Wij hebben met Evi laatst ook een periode gehad dat ze erg weinig volle luiers had. Toen vroeg ik me ook af of ze wel genoeg binnen kreeg. Dat is wel lastig van bv, je ziet nooit wat er in gaat. En dus ga je op gewicht af... En omdat we idd in begin geleerd hebben om het aantal volle plasluiers te tellen, vond ik het ook maar vreemd toen het zo weinig werd. Aan de andere kant bedacht ik me wel: ze slaapt de nachten gewoon door, honger heeft ze dus niet. Anders zou ze zeker rond h4/4u nog wel een keertje extra komen. Dus zolang T vrolijk is en je haar lekker laat drinken moet het goed zijn volgens mij. Wij doen nu wel standaard bij het eten ook wat drinken (water). En qua aantal voedingen... Wij combineren het denk ik meer of doen nog kleinere beetjes tussendoor. We rommelen een beetje. Het lijkt alsof er een beetje regelmaat in komt nu.

Schema van vandaag:
    9.30: wakker (doorgeslapen vanaf 00.00), bv
    10.15: fruitje en water
    10.45-12.30: slapen
    12.45: bv en broodkorstje (meer spelen dan eten, gaan nu beginnen met broodstukjes)
    14.45-16.00: slapen
    16.00: bv
    18.00: warm eten met water
    19.00: bv
    19.30-22.30: slapen
    22.30: bv
    00.30: slokje toe toen papa en mama naar bed gingen

Maar vooral 's avonds is ze nog regelmatig wat langer beneden. We hebben geprobeerd om haar schema meer van avond naar ochtend te schuiven, maar meestal draait het er nog op uit dat we net aan het fruitje naar binnen krijgen en dat madam dan al weer wil slapen. En ze gaat nog regelmatig helemaal door met slapen 's ochtends. En in de avond wil ze vaak niet slapen, maar ligt dan zoet te spelen in de box. Ze is net als papa en mama een avondmensje, hihi! Wel fijn dat als we naar bed gaan het laatste slokje ook om 11u kan en ze dan ook doorgaat. Dat maakt dus niet uit... Eergisteren heeft ze van 00.00 tot 10.30 geslapen!!

F vandaag weer een soll gehad en ging heel goed! Klein bedrijf, erg leuk en andere functie dan hij gedacht had. Maar ze weten dan ook nog niet precies hoe ze hem willen inzetten en of dat gaat überhaupt kan wat betreft hoeveelheid werk/kosten/etc. Maar goed, dit heeft hij alvast! Gesprek van dinsdag was kort en ze was echt alleen kennismaken en nu afwachten of de vestiging hier in de buurt gaat lopen. Dan pas gaan ze kijken of er plek is voor hem.

Utrecht dus! Leuk leuk! Heb er echt zin in!! En als we met kids doen is het misschien leuk (en handig) om ergens heen te gaan waar ze berekend zijn op een kinderwageninvasie, hèhè! Geen idee wat er zit, maar het standaard lunchcafetje zal ons niet kwijt kunnen misschien... Trouwens, bedenk ik me nu tijdens het typen, ik heb een keer high-tea gedaan in Utrecht en daar beneden was wel heel wat ruimte. Weet alleen niet of er ook een lift was, haha! Maar goed, kunnen natuurlijk zo even internet op duiken en zoeken naar een kindvriendelijk lunchroom oid!

Ga weer snel slapen. Morgen drukke dag. Mijn tante gaat (weer) trouwen en ik maak de foto's... Gelukkig hoef ik er over 11u pas te zijn... Oh oh, is weer veeeeel te laat....

Kus!!

Oja, zet nog ff een foto in mijn album... Ons mooie moppie kijkt ook wel eens minder mooi, hihi! Vooral als je constant op je onderlip kauwt omdat er een tandje doorkomt....

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ nien, hoe is het brood geven gegaan vandaag? Tja, dat kon je toch ook niet weten van groenten/fruit. En als L aangaf dat ze op zich genoeg had, geen probleem toch. Ik hield aan de potjes hoeveelheid. T krijgt trouwens van alles door elkaar, en steeds wisselend en dat meet ik dan af. Meestal heb ik dan voor 2 keer fruit. (dus de volgende dag is het al kant en klaar voor haar.
    Borst is normaal gesproken op aanvraag, maar ik heb er wel redelijk structuur in. Idd krijgt ze wel gewoon nog 5 @ 6 keer, maar ze drinkt wel veel korter dan voorheen. Ik geef haar nu tussendoor ook water. Vandaag plaste ze ietsje meer. Ik hou het gewoon in de gaten. Yogurth heeft T nog nooit gehad. Wil ik binnenkort eens doen, maar is dat dan tussendoor of na het avondeten? Nu krijgt ze een uur na het avondeten de borst. Denk dat ik het dan eerder in de middag wil geven omdat ik vind dat daar best een gat zit en een cracotte cracker (halfje) niet echt erin gaat en vult. Ik heb bij Ikea ook een goed matras gespot. Geniet van je vakantie. Hoop dat alles goed zal gaan met L en de bagage. Je gaat toch komende week.

@ijs, bedoel je een loopstoeltje? Ik geef T ook tussendoor water. Drinkt ze het liefste uit een open beker. Thanks voor de info qua matras. Ik kijk wel even. Aerosleep is echt zo'n hype ding. Mijn neefje/nichtje zijn ook gewoon groot geworden op een goed matras van de leen bakker geloof ik. Peer krijgt T elke dag. Ik schrik er een beetje van. Ben je eigenlijk intussen een beetje aan de betere hand?

@caro, hoe is het bij jullie? knuf

@tash, geweldige foto's meis van Evi. Ik had ze niet allemaal gezien. Spannend dus voor F. Ik zal duimen. Hoe was het vandaag. Wat leuk dat jij de foto's mag maken op zo'n bijzondere dag.
    Fijn om jouw ervaring qua bv ook te lezen zo. Ik had ook zoiets zolang ze happy is is het vast goed. Ze krijgt ook af en toe wat water tussendoor. Ik hou het gewoon in de gaten.

@nessie, alles goed bij jou? En met het kleine mannetje. Heb jij nog leuke foto's? ben benieuwd hoe jouw kanjer gegroeid is.

Hier heeft T gewoon een kwart stukje boterham op. Helemaal leuk. Ik doe er een heel klein beetje boter op. Verder nog steeds huilerig en eenkennig bij anderen, maar het lijkt wel steeds iets beter te gaan gelukkig. En als we thuis zijn gaat het sowieso supergoed. Dan huilt ze ook weinig.
    Slapen met strak leggen werkte niet meer. Ze wurmde zich steeds los. Gevolg huilend meisje, die moe is maar steeds zwaaiende armpjes heeft. Uiteindelijk gaf ze het dan op, maar was na 15 min weer wakker. Nu een armpje los en verder heel strak onder lakentje leggen lijkt te werken. Dan speelt ze eerst met haar knuf (of speen, wat ook niet handig is want die raakt ze dan kwijt en is ze weer van slag soms), maar er zit schot in de zaak. Hopelijk kan ze binnenkort gewoon slapen zonder strak met een armpje onder het lakentje.
    Utrecht lijkt me prima. En met kinders lijkt me helemaal leuk (zal alleen minder makkelijk praten, maar ik ben zo nieuwsgierig naar jullie, maar ook zeker naar de kleintjes).

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hihi, Mf! Zag je reactie op de foto van Evi in de 'wieg'... Dat was niet haar wieg hoor, dat was een poppenwagen, hihi!
    Wij net weer thuis, lange maar leuke dag. Hoop foto's gemaakt ondanks het weer... Evi deed het ook super, de schat. We vonden haar wel erg warm (gister ook al wel eigenlijk) dus net ff temp opgenomen. Ze heeft 38,4... Komt door de tandjes misschien? Ze kijkt wat lodderig , maar is op zich prima naar't zin. Morgen 4 jaar samen en gaan we waarschijnlijk vieren met een etentje. We wilden naar het strand met z'n 3en en dan daar wat eten. Helaas werkt het weer niet echt mee... En als Evi d'r temp stijgt weet ik niet of we wel weg raken. Kijken morgen wel, eerst lekker slapen!

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Zo weer even tijd voor een berichtje, drukke periode qua werk voor ons.

Nien, ik voel me in principe goed met de zoely, maar tis vooral afwachten hoe de stop periodes zullen zijn. Ik ben nu bijna aan het einde vd tweede strip en ga nog door tm de derde en denk dan een stop in te lassen. Wat ik wel merk is dat ik super constant ben qua emotie, dus weinig hormoonschommelingen. Wat ik sowieso jammer vind bij welke pil dan ook is dat m'n libido een stuk minder is dan zonder de pil. Maar ja, zonder is nu geen optie voor mij.

Lars heeft vrijdag op zaterdag een flinke huil periode gehad vanwege z'n eerste hardere ontlasting. Zo zielig maar ook wel apart om te zien dat het nu echt wat meer grote mensen poepie wordt :) hij had er duidelijk moeite mee en de keutels kwamen er steeds stukje voor stukje uit, dus na iedere huilbui weer verschonen...we waren bekaf ;)

Nien, als jullie nu trouwens al op vakantie zijn (weet het effe niet meer) hele fijne vakantie gewenst!!

We wachten trouwens nog met brood tot na de voedingstesten. Hoofd opmeting is komende donderdag, ook afwachten..

Tash hoe is het nu met evi? Hopelijk minder koorts?

Sorry voor 't korte berichtje, ben erg moe..morgen dagje samen ontspannen (lars extra dagje crech) zijn we best wel ff aan toe..

20. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brr...wat een druilerig weer dit weekend. Niks aan! Nou ja, dan maar een 'lazy sunday' met de IPad op schoot :D

MF, wij hebben ons matras bij de babydump gekocht. Deze hebben wij: ABZ Medicott Matras HR30 Koudschuim 60 x 120 x 10 cm | Polyether/Schuim Matrassen | Baby-Dump
    Een aerosleep hebben wij toen ook aan gedacht, maar ze vertelden ons dat we daar altijd nog voor konden kiezen (aerosleep topper op het matras), als bleek dat we een buikslaper hadden.
    Wat een leuke foto van jou en T trouwens, jullie lijken inderdaad erg op elkaar! Hoe gaat t nu met T, plast ze al wat meer?

Tash, hebben jullie nog wat leuks kunnen doen gisteren om jullie 4 jarig samenzijn te vieren? Wat een coole spullen heb je gekocht voor E! Zo'n babyschommel lijkt me ook wel wat, mag ik vragen waar je die van jullie hebben gekocht?

Nien, leuk Menorca! Wanneer ga je precies? Alvast heeeel veel plezier! Lijkt me best een beetje spannend of niet?

Dus in de buurt van Utrecht is waarschijnlijk de beste plek om af te spreken, leuk!! Tash, inderdaad niet handig om bij een willekeurige lunchroom binnen te stappen met 6 kinderwagens haha.. Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Misschien is het ook wel leuk om ergens af te spreken waar we buiten kunnen zijn met de kids, in geval van mooi weer. Of, bedenk ik me net bij 1 of ander vakantiepark waar we misschien eerst kunnen zwemmen? En daarna lekker kunnen bijkomen op het terras oid. Of wordt dat wat te druk? Ik moet nessieman nog wel even overtuigen, want die zag het niet zo zitten dat ik 4 uur met T in de auto ging. Vind het zelf ook wel een beetje spannend, maar ja ik ga er gewoon vanuit dat Raf en Tijsemans het goed kunnen vinden in de auto samen Caro :D!!

Nessieman is over een kleine 2 week trouwens jarig. Elk jaar weer een uitdaging wat ik voor hem ga kopen. Hij is helemaal gek van kitesurfen, dus ik dacht een wetsuit voor hem te kopen (de oude was ie uitgescheurd), maar nu heeft meneer net gisteren zelf 1 besteld...grr ;)
    Dus zat nu te denken aan een fietszitje en een cadeaubon voor een fotoshoot. Op zijn verjaardag moet hij werken, maar wilde m dan de volgende dag verrassen met die fotoshoot. En dan hebben we (als er leuke foto's bij zitten) ook gelijk een leuke foto voor de opa's en oma.

Gisteren ben ik met mijn vader en T trouwens even wezen shoppen op de 'babyboulevard'. Nessieman vind dat altijd verschrikkelijk, maar mijn vader vind het helemaal leuk om met T door de winkel te crossen en beetje te neuzen :) We hebben een campingbedje gekocht, alvast voor op vakantie. En nog een shirtje plus korte broek, 2 M-spenen en een lepelsetje voor de eerste hapjes straks (geef ik aan nessieman als geintje voor zijn verjaardag)

Deel Deze Pagina