Jeetje meiden, wat zijn de mannetjes vroeg wakker!! Ik besef dan opeens hoe lang Evi slaapt... Gister om 20.30 naar bed en vanmorgen om 7.00 gegeven. Daarna heeft ze van 7.30 tot 12.00 geslapen! Caro, wat fijn dat het zo goed gaat bij de gastouder! En wat schattig dat hij het voorlezen zo leuk vindt! Wij hebben het eerder ook wel gedaan, maar de laatste tijd niet meer. Ga het weer oppakken, goed idee! Oktober is voor mij ook geen probleem! Veel later is alleen niet handig op een kinderboerderij misschien vanwege het weer. Kunnen we mooi met z'n allen geitjes voeren, hihi! Nien, misschien lees je het nog en anders ben je nog druk met inpakken. Heel veel plezier! Geniet ervan, lekker weg, naar de zon! Zal aan je denken!
Soms begrijp ik er niets meer van... Gisteravond is hij om 19.45 uur gaan slapen en vanmorgen werd hij om 7.45 uur weer wakker! En heerlijk op zijn rug in een slaapzakje. ZALIG!!!!!!! Fijn dat jij ook in oktober kan Tash! En wat een slaapkopje is Evi.
Beetje jaloers hier hoor 6/6:30 is echt de max. Begin Oktober is lastig ivm buitenlandse beurs, maar daarna moet wel lukken. Meting ging goed vanochtend, lars zat superstil totdat de flexibele hoofdband hard was geworden en eraf mocht. Het lijkt mee te vallen zei de fysio, maar dus nog ff afwachten..morgen hele dag ziekenhuis...bleh...
Wat fijn dat het mee lijkt te vallen met Lars z'n hoofdje! Toch een hele opluchting denk ik. Komt vast weer goed met het uitslapen van Larsie-boy! Maar ik juich nog niet te hard hoor, maar ben al erg blij dat hij weer eens een lange nacht gemaakt heeft in ieder geval. Hij had gisteren ook slecht geslapen bij de gastouder, dus had nog wat in te halen denk ik. Maar zie wel al dat hij veel rustiger slaapt nu hij het wat meer gewend is zonder de Pacco. Daar ben ik al erg blij om, want ik zag er zo tegenop om hem 's nachts uit te bakeren. Begin oktober is zondag 6 oktober neem ik aan IJs? Zondag 13 oktober kan ik dan weer niet, maar zondag 20 oktober of 27 oktober wel. Je zit dan wel met de kans op slecht weer, maar goed, dit kan ook net zo goed in augustus natuurlijk.
Even gauw via mobiel, score zat onder het advies voor helm, was 105 en 108 is helm advies. Volgende week weer fysio afspraak, dan zullen we vast verder bespreken. Het lukte vanmiddag trouwens ook om lars even op z'n buik te laten dommelen, ca 10 minuten, is al hele mijlpaal voor lars moeten we echt blijven oefenen...want hij vind het eigenlijk maar niks op z'n buik...omrollen heeft hij niet meer gedaan sinds die ene keer bij de kinderarts. Maar hij draait nu wel steeds meer en meer op z'n zij, dus het komt vast wel.
Komt allemaal goed IJs! Wel heel fijn hoor dat Lars geen helm hoeft zoals het nu lijkt. Succes morgen. X
IJs, wat fijn dat hij geen helm hoeft!! Blijft dat nu zo of moet hij over een tijdje weer meten? Wat betreft omrollen: komt vanzelf denk ik. Evi heeft van rug naar buik 1x gedaan een tijd terug. Sinds kort gaat ze pas weer een beetje op d'r zij en proberen verder te komen. Wel goed dat jullie'm op z'n buik leggen! Heel veel succes morgen! Zal aan jullie denken!! Ik kom net uit bad en ga nu lekker naar bed! Oja Caro, wat fijn dat Raf zo goed geslapen heeft!!! Is te hopen dat hij hier een trend van maakt! Liefs
Ijs, succes vandaag in het ziekenhuis! Het zal wel een vermoeiende dag worden.. Maar wat fijn dat Lars zoals het nu lijkt geen helm hoeft! Nien, een hele fijne vakantie!! Tash, wat een heerlijk slaapkopje is Evi zeg, super! Caro, hopelijk heeft Raf nu ook de smaak te pakken van het lang doorslapen hihi. Tijs was vandaag om 6.15 wakker maar hij is weer in slaap gevallen tot ongeveer half 9! Maar op een of andere manier ben ik wel helemaal gesloopt. Ik denk doordat het een pittig werkweekje was, voor het eerst weer 4 dagen werken. Daarnaast is er deze week meer duidelijkheid gekomen over de reorganisatie van onze afdeling. Mijn functie zal dusdanig worden gewijzigd dat we opnieuw moeten solliciteren op de vacatures die ze volgende week zullen plaatsen. Ik heb er niet zo'n goed gevoel over, en de kans is groot dat ik half juli hoor dat ik er uit lig. Gelukkig is er een goed sociaal plan, dus financiele zorgen zal het dan niet direct geven maar wel een deuk in mijn zelfvertrouwen als je uiteindelijk niet geplaatst wordt. Nou ja, ik probeer het dit weekend maar een beetje te laten bezinken... Is het bij jullie ook zulk #%^<$ weer? Bah zeg, de hele morgen al regen! Ik wilde er even op uit met T.ijs maar met dit weer is dat niet echt leuk. Zometeen het mannetje maar even wakker maken, ik rook net al een hele erge poeplucht. Dus ik zal het badje ook maar alvast vol laten lopen denk ik 💩💩💩
Oh ja, ik kan 20 en 27 oktober allebei. Als we voor 27 oktober gaan, dan kunnen we een uurtje langer slapen 's nachts, want de klok gaat dan een uur achteruit
Caro, wat een mooie draagzakken! Moeilijk kiezen.... Ik vind de 'Knots' en de Zigzag (zowel de blauwe als grijze) het leukst voor de zomer. De circle du soleil is ook mooi trouwens. De andere draagzakken hebben veelal bruine of zwarte banden, en dat vind ik persoonlijk wat minder...
Nessie, hopelijk valt het mee met je werk. Bij ons zijn ze ook aan het reorganiseren en ik vrees dat mij hetzelfde te wachten staat volgend jaar (solliciteren op eigen functie). Dat geeft veel onrust, ook al is er een goed sociaal plan. Zie in deze tijd maar weer ander werk te vinden. Werk je al lang bij dat bedrijf? En wat doe je als ik vragen mag? Tijs ook een lekker slaapkopje zeg. Hier was het vanmorgen 6.30 uur... Beetje een tegenvaller na gisteren! Ja, de draagzakken zijn mooi hè. Ik ga de Bondolino dan verkopen. Alhoewel hij wel heel lekker draagt, maar ik ben gewoon niet weg van de kleur donkergroen. We hadden trouwens de grijze met ster besteld, maar kreeg dus de donkergroene thuis gestuurd. Had toen geen zin om hem om te ruilen... Kan er vast nog wel een goed bedrag voor terugkrijgen. Wat jij zegt met die zwarte en bruine banden, daar ben ik ook niet zo kapot van. Wil graag grijze banden, maar daarvan zijn de printjes minder leuk. Die met de cirkels spreekt mij ook heel erg aan steeds, maar eigenlijk wil ik liever eentje met kleurtjes...
Poe...lange dag geweest. Met paracetamol op de bank gaan liggen na thuis komst, zware hoofdpijn. Lars deed het prima, maar z'n melk werd vanaf 10:30 opbouwend aan hem gegeven, en dat begin met 2 druppels, vervolgens een paar ml...dus tegen 12 uur had hij zo'n enorme honger dat hij helemaal overstuur raakte...zo zielig!! voelde me echt erg machteloos. Vanaf 12:30 werden z'n flessen gelukkig meer en rond 13 uur volle fles en viel hij daarna in slaap, maar toen was ik inmiddels helemaal gesloopt..er is verder niks te merken aan hem, ook geen uitslag of zo, we weten natuurlijk niet wat hij gehad heeft, placebo of wel eiwitten in z'n flessen...over 2 weken weer zo'n dag. Pfff nog even geen in in..
Je hebt deze dag gelukkig achter de rug. Maar pffffff... kan me voorstellen dat je je machteloos voelde toen je mannetje zo overstuur raakte van de honger! Arm jochie! Lekker bijkomen nu... Supermooi dekentje heb je gehaakt. Als je nog eens tijd over hebt, hou ik me aanbevolen!
Jeetje IJs! Wat een dag... Kan me goed voorstellen dat je er helemaal door heen zat zeg. Je bent idd zo machteloos als hij zoooo graag eten wil en elke keer maar weinig krijgt.. Hopelijk is de volgende keer de laatste keer. En natuurlijk hopen dat het allemaal goed is en jullie ook lekker met allemaal dingen kunnen kliederen qua eten! X
knuf ijs, hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid. Sorry, ben te moe om te reageren verder. Kom snel weer buurten.
Thanks allemaal, ben weer beetje opgeknapt, vandaag thuisdagje samen met Lars, lekker rustig aan gedaan. Is wel hard nodig want gisteren gewerkt en morgen cursusdag en dus omgeruild mey woensdag, dus maar 1 dag weekend. Caro, ben je er al uit betreft de draagzak en kleur? Ik heb even snel gekeken maar ben een eerste klas twijfelkont dus kan je niet echt helpen Lars heeft sinds donderdag geen ontlasting meer gehad, wel goede plasluiers, maar hoop toch dat hij nu snel een keer ontlasting heeft..vooralsnog lijkt hij nergens last van te hebben, dus afwachten.. Ik kan trouwens 13 oktober ook niet, ook een evenement, dus dan wordt het voor mij ook 20 of 27e okt. Is het bij jullie trouwens ook zo'n gedoe om de nageltjes te knippen? Ik zag op internet een soort vijl systeempje, de buzz b; Automatische nageltrimmer voor baby nagels Ik lees verschillende ervaringen maar gezien de prijs neig ik ernaar om 'm te bestellen en uit te proberen, want het is echt een heel gedoe met L. Wij hebben eind deze maand nog een weekje vrij, weten nog niet wat we gaan doen, zal wel iets last minute worden, bungalowhuisje of zo ergens in NL. Wel lekker vooruitzicht, hond ook mee, even bijtanken.. Komende week wordt het weer wat lekkerder weer, zin in
Even vanaf m'n werk... Ga zo lekker m'n schatje weer ophalen bij m'n ouders vandaan. IJs, gelukkig ben je weer wat opgeknapt! Lars inmiddels ontlasting gehad? Ben benieuwd wat eruit de test komt. Nageltjes knippen gaat hier prima. We moeten hem dan wel even afleiden met iets (t.v. of gek doen). Nee, ben er nog niet uit welke draagzak. Begon gisteren ook ineens weer te twijfelen of ik wel een nieuwe zou kopen... We hadden zaterdag een bbq van een buurvrouw. Zo leuk om te zien hoe alle buurmeisjes gek zijn met Rafael. Als we buiten komen met hem, gaat het al zo "heeee Rafael!". En dan... "Mag ik hem optillen?", "Mag ik een rondje met hem lopen?". Dat laatste hadden ze dus zaterdag gedaan. Wel dat we er zicht op hadden en het was op een locatie waar geen verkeer was, maar toch... ik moest er wel even aan wennen haha. We zijn na zijn laatste slaapje pas gegaan en ook maar anderhalf uur gebleven. Ging allemaal heel goed met hem en wat later naar bed dan anders, maar hij sliep zonder morren in. Zolang hij zijn slaap maar krijgt overdag, kan hij heel goed tegen drukte. Krijgt hij te weinig slaap of is hij moe, dan raakt hij snel overprikkeld met dat soort drukke gelegenheden. Proberen dat dan ook maar zoveel mogelijk te voorkomen. Het is bij hem namelijk ook al een paar keer gebeurd dat hij achter z'n adem bleef hangen en dat is best wel eng om te zien, vooral de eerste keer ben ik me lam geschrokken. En dat was altijd als hij moe en overprikkeld was. MF, jij hebt het ook weleens met Thyrza meegemaakt toch? Het is inmiddels 17.00 uur, dus ik ga de boel hier afsluiten. Morgenmiddag naar het CB, ben benieuwd hoe lang en zwaar hij inmiddels is. Liefs!
@ijs, wat fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt. Maar wat een drukte voor jou zeg. Hoop dat de cursus dag een beetje te doen was voor je. En wat naar van Lars zijn ontlasting. Hopelijk mag dat snel komen. Lekker vooruitzicht om er straks wellicht nog even uit te gaan met het gezinnetje en de hond. Nageltjes knippen gaat hier wel redelijk. Ik zet Thyrza op schoot met iets in haar andere hand of heel slecht even de tv aan en dan kijkt ze daarnaar en kan ik rustig haar nageltjes knippen. Maar dat nagelvijltje ziet er op zich wel leuk uit @caro, tja, aan mij heb je ook niets, want ik ben ook zo'n twijfelaar. Hopelijk kom je eruit. Ik vind die met de gitaren wel leuk en met die dino's. is anders via mp niet een goedkopere optie? Die ervaring met achter de adem huilen heb ik ook met Thyrza. Ze doet dat gelukkig niet heel vaak, maar ik blijf het eng vinden. Leuk dat Raf zo in trek is bij de buurtjes. Hier ook als ik met haar op pad ben. Vind het soms alleen heel naar dat iedereen zomaar aan mijn kind zit. mensen die ik totaal niet ken. Gelukkig vindt ze het niet erg, maar ik dus wel. Hier is de endo is volgens mij echt snel aan het doorgroeien in de darmen vrees ik, want alles wordt alleen maar erger. Vaak bloedverlies bij ontlasting en gisteren echt extreem. Zo van geschrokken. Gelukkig sleept Thyrza me overal doorheen, maar ik ben blij dat ik eind deze maand eindelijk de afspraak heb. Hopelijk gebeurd er dan ook snel iets, want ik word er ook wel een beetje bang van. Gisteren lekker uiteten geweest met vriendin. Thyrza bij mijn ouders gelaten. En ze ging natuurlijk niet slapen, maar was wel heel lief geweest. Uiteindelijk lag ze thuis om 23.15 in bed. Beetje laat, maar ze heeft het goed gedaan en komt verder weinig voor. Wegens gezondheidsredenen van mijn ouders kan ik haar niet laten slapen daar. Maar dat vind ik ook niet zo erg. Als het zo ook gaat en het gebeurd maar weinig. Ze is trouwens van wiegje naar ledikantje gegaan. Ze slaapt nu vanavond voor het eerst in ledikantje. O ja, matras ga ik morgen bestellen (ze ligt nu nog even op die van mijn nichtje). Eentje van pocketvering van 100 euro naar 50. Bij andere sites wel 100. Dus hopelijk een goede aanschaf. We zullen zien. Verder geniet ik elke dag van mijn moppie. Blijf het zo bijzonder vinden elke dag weer dat ik dit mee mag maken. Echt genieten dus. Ik ben w.s minder aanwezig komende tijd, want mijn moeder wordt eind deze week aan haar hart geopereerd. Dus dat wordt allemaal heel spannend. Ik hoop zo dat alles goed mag gaan. Maar ik denk wel aan jullie meiden. En oktober afspreken is voor mij oke. @andere meiden, hoe is het met jullie?
Ijs, fijn dat je vandaag een beetje hebt kunnen bijkomen! Ik hoop dat jullie snel de uitslag hebben en dat deze natuurlijk positief is. Hebben ze trouwens ook nog naar zijn vermeende hartruisje geluisterd? T.ijs had trouwens ook sinds donderdag geen ontlasting meer gehad dus maakte me al een beetje zorgen. Maar vandaag al 2x bij de creche een poepluier, goeie timing En volgens mij is nummer 3 al in de maak, die is voor nessieman vanavond hihi... Oh ja, dat nagelknippen vind ik ook gedoe, durf het niet zo goed. Dus misschien is die vijl wel een optie, hoeveel kost ie? Caro, leuk dat de bbq geslaagd was zaterdag! En leuk hè als andere kids zo enthousiast zijn over je mannetje. Al snap ik je gevoel wel dat het even wennen is als ze met hem 'op pad' gaan. Oh ja, ik werk als financieel c.ontroller bij een productiebedrijf Op zich zijn er nog wel redelijk wat banen in die sector, maar met 32 uur werken wordt dat wel iets lastiger merk ik aan de vacatures die ik tegenkom. Jij zat toch ook wat in de financiële hoek? Hier moesten we vandaag naar de KA voor controle. Hij was gelukkig erg tevreden over T.ijs. Ons mannetje is inmiddels al 7.600 gram en 68 cm. Groeit dus nog steeds als kool. De KA zei dat ie niet harder moest groeien het komende half jaar. Maar dat het voor de toekomst een grotere kans gaf op een 'slim kind, maar mogelijk met overgewicht' We mogen vanaf nu ook starten met bijvoeding, gewoon om te proberen. Daar beginnen we dit weekend denk ik mee, lijkt me erg grappig om te zien of ie het wat vindt. Hoe vriesden jullie trouwens de groente in, zodat je meerdere dagen hetzelfde kon geven? Verder nog tips voor succes Waar we het verder nog over hebben gehad is de uitbraak van de mazelen op de Veluwe en Zeeland. Ik heb de KA gevraagd of het mogelijk is om T.ijs eerder in te enten, en wat zijn advies zou zijn. In principe is het zo dan baby's jonger dan 6 maanden beschermd zijn via de antistoffen van de moeder. Alleen in T.ijs zijn geval heeft hij deze antistoffen zeer waarschijnlijk niet omdat die pas aan het eind vd zwangerschap worden doorgegeven. Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij zich goed voor kon stellen als we hem zouden inenten, al wonen we niet in het gebied waar veel gevallen voorkomen. En indien we naar Zeeland op vakantie gaan (wat we tot dit weekend van plan waren), zou hij het zeker doen. Hoe staan jullie hierin? Gaan jullie vervroegd vaccineren? Nou, ik duik zo mijn bedje in! Lfs
Jee MF, schrik een beetje van je berichtje! Ik zou me ook lam geschrokken als ik bloed bij mijn ontlasting had. Moet je misschien niet eerder even bellen naar het ziekenhuis? Gewoon voor de zekerheid? Wat spannend dat je moeder geopereerd wordt. Ik hoop dat de operatie voorspoedig zal gaan. Heel veel sterkte alvast meis! Doe rustig aan, xx