Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nessie,thanks voor je lieve woorden. Ik heb btw berichtje wat aangepast. Stond wel iets teveel in details,haha! Maar eerder bellen heeft geen zin. Ik heb het toen al allemaal verteld aan de telefoon. Heb heel vaak bloedverlies alleen zoals gisteren werd ik echt bang van. En de klachten worden erger. Die 3 weekjes kunnen ook nog wel. En ik heb nu ook genoeg andere dingen eerst straks aan mijn hoofd vanwege mijn moeder.

Wat fijn dat Tijs zo goed gegroeid is. Tja en van slim en overgewicht zou dat echt op feiten gebaseerd zijn. Slim zou mooi meegenomen zijn. Maar wat een toppertje zoals hij het doet. Ben benieuwd wat Thyrza weegt. Zij moet de 23e weer naar de k.a.
    Spannend ook beginnen met groente. Wel foto;s maken hoor. ben benieuwd wat hij ervan zal vinden. Ik had hele kleine bakjes bij de zeeman gekocht. Nu gebruik ik de hele tijd hema bakjes. Daar ben ik heel tevreden over. Maar voor de kleinere porties zijn die bakjes te groot. Je leest ook vaak over ijsklontjes houders.
    O ja, ik dacht ergens te lezen dat baby's sowieso een oproep zouden krijgen voor een eerdere enting. Maar gaan jullie nu niet naar Zeeland? Ik zou het dan toch doen, zeker als je wel weg wilt.

@caro, suc6 morgen bij c.b

En nu snel de was nog ophangen en naar mijn bedje.

2. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha...vond de details wel wat meevallen hoor MF! Kan me voorstellen dat je hoofd er ook niet naar staat nee de komende weken. En als je niet denkt dat het wat oplevert om eerder te bellen...Hopelijk wordt t de komende weken niet veel erger, lijkt me echt verschrikkelijk die pijnen die je hebt. Bah!

We gaan nog wel op vakantie, maar waarschijnlijk naar texel ofzo :)

En nu zoek ik echt mijn bedje op :p

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jeetje MF!! Zo erg?? Heb je al wat info over de (eventuele) operatie gekregen? Naar welke arts ga je? Ging jij nou ook naar Dr. M. of naar een ander? Jouw band met M was niet zo goed zeker? Als je er nog vragen over hebt hoor ik het hoor meis! Geloof dat ik daar wel antwoorden op kan geven...
    Jouw ontlasting dus niet zo lekker, maar hoe is het met die van Thyrza? Gaat dat al wat beter?? En heb je ideetjes met brood opgevolgt, maar madame blieft geen brood! ;)

IJs, jouwes al weer eens gepoept?? :D En jij zelf al weer een beetje bij kunnen komen van alle drukte?

Nageltjes: Die scherpe krengen waarmee ze zo ontzettend knoeien?? :D Ik vijl ze meestal met een zandvijltje. Gaat redelijk snel en als ik uitschiet doet't niet zeer. En die dingen kosten bijna niks...

Nessie, wat wordt Tijs al groot!!!! Dan is het baby er ook snel af hè?! Ik keek wel op van het gewicht hoor, hihi! Evi is nu even groot, maar wel bijna een kilo lichter... Wat een verschil dan! Maar het lijkt me heel fijn dat hij zo goed groeit! En het scheelt ook wat voor bouw jullie zelf hebben natuurlijk.
    Wat betreft hapjes proeven: Ik deed het idd in zo'n ijsklontbakje. Dan gaven we de eerste paar dagen 1 blokje om te proeven, wennen en kijken of ze er op reageerde. Wij hebben één la in de vriezer voor Evi. Die zit vol met diepvrieszakjes. Op het zakje staat de datum en de inhoud (melk, bruine bonen met appel, mango, meloen, wortel, bloemkool, pasta met rode saus, etc) en we pakken dan wat we willen geven. Nu ze meer smaken gewend is, mengen we. Dan pakken we bvb 2 blokjes pruim met appel en prakken er nog een beetje banaan bij. Of we pakken 2 bloemkool, 1 wortel en 2 aardappel. Nu zijn we begonnen met grotere porties in olvaritpotjes invriezen. Zodra dat te kort wordt, gaan we weer aanvullen met extra blokjes. Ik vind het ideaal werken zo! Dan kan je ook in 1x meer klaarmaken en heb je ook altijd iets in huis. Daarnaast kopen we potjes van dingen die wij niet of nauwelijks eten. Dan kan ze dat evengoed proeven! Veel plezier, hihi!!!

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey allemaal, ben ik weer. Nou zondagnacht was het zover hoor, brullen bij de eerste keutels en maandagochtend kwam de rest. Dus even flink drama voor Lars, echt zielig om te zien dat hij er zo last van had. Daarbij is hij laatste dagen weer flink aan het hoesten geweest, dus we hebben weer flink wallen onder onze ogen...ik kon m'n ogen bijna niet open houden maandag tijdens de cursus, zeker 's middags :)

Nessie, wow, jou mannetje groeit echt als kool zeg, L is nu 7,71 kg. Wat zeggen de artsen erover, want tja je kunt het snelle groeien toch niet zomaar stoppen en remmen?

Mf, jeetje zeg, echt balen dat je zo veel last blijft houden, hopelijk kan er straks echt wat aan gedaan worden. Maar het is dus nog afwachten op de afspraken en vervolg...vol houden dus, heel veel knuffels voor jou. En natuurlijk maakt Thyrza een hoop goed, maar dat neemt niet weg dat het zwaar zal zijn voor je. Ik vind het knap hoe je ermee omgaat en het allemaal maar doet tor nu toe hoor! Respect!

Caro, leuk je verhaal over de buurkinderen. Wij hebben alleen 2 pubers buurmeisjes dicht in de buurt, die gaan waarschijnlijk een keer oppassen, met hun ouders als backup.

Vandaag eindelijk dagje vrij ivm de cursus maandag, en ijsman ook vrij, dus nu lekker op ons bed aan het tutten met Lars die natuurlijk alweer om 6:15 wakker was. We bakeren hem soms nog in, als hij te onrustig is of zo aan het hoesten, maar meestal in een slaapzakje, dat gaat goed. Het maakt verder niet uit, hij is altijd iets voor zessen wakker en dan nog iets te rekken met een speentje. Ach, we raken eraan gewend ;) we gaan wel steeds vroeger naar bed, we liggen er nu echt wel rond 22:30 in. Anders trekken we het echt niet.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, dat is wel schrikken idd! Ik heb het ook vaak gehad, maar dan alleen als ik ongesteld was. Bij mij zat de endo net tegen de darmwand aan. Heb je al eens een darmonderzoek gehad? Ik had toen ook een poliep die ze weg hebben gehaald, maar er was geen endo in de darm aangetroffen. Heel veel sterkte en succes met de operatie van je moeder. Spannend. Ik duim voor jullie! Oh ja, de Tula-draagzak is helaas niet via MP te vinden...;)

Nessie, Tijs is lekker gegroeid! Ben benieuwd wat hij van de hapjes gaat vinden. Rafael vond het in het begin maar niks, maar nu kijkt hij ons eten bijna van het bord af!:D We waren begonnen met worteltjes en daar kokhalsde hij behoorlijk van. Een week later at hij het al met smaak op, dus zo snel verandert het. We proberen nu ook wat grotere stukken eten te geven zodat hij moet kauwen en dat gaat ook steeds beter. Ik zit niet in de financiële hoek hoor. Ik ben management-/communicatie-medewerker.

IJs, gelukkig is Lars de ontlasting kwijt, maar wat een pijn zal hij ervan gehad hebben! Lijkt me erg naar om aan te moeten zien. En jullie dus flinke wallen. Goed dat je zo vroeg naar bed toe gaat, want anders begint het wel op te breken. Ik houd er altijd maar rekening mee dat Raf om 6.00 uur wakker is en lig er dan meestal ook om 23.00 uur echt wel in, zodat ik in ieder geval 7 uurtjes slaap heb. Maar meestal kom ik op 6,5 uur uit en dat trek ik net. Vroeger naar bed lukt me echt niet, want dan heb ik te weinig tijd gehad om te ontspannen.:cool:

Tash, hoe gaat het met jullie?

Wij zijn gisteren dus naar het CB geweest en meneertje is nu 69,5 cm. en 8660 gram. Hij loopt keurig binnen zijn lijntje, dus verder geen opmerkingen gekregen. Ze vond hem al goed rechtop zitten. Ze keek of hij al twee speeltjes tegelijk in zijn handen kon houden, maar telkens als ze het tweede speeltje aangaf, liet hij de andere weer los. Maar dat was niet erg, want daar had hij de leeftijd ook nog niet voor om dat te kunnen. Het rollen gaat prima, hij rolt de hele kamer door, dus moet hem nu ook echt wel in de gaten houden als hij op het kleed ligt. Eten gaat erin als koek... Zelfs vis heeft hij al gehad en smulde daar lekker van. Hij eet 's morgens twee stukken fruit gepureerd of kant en klaar potje fruit bij de oppas en 's avonds aardappel/groente of kant en klaar potje van 200 gram. We mogen de vierde fles laten vervallen en daarvoor in de plaats brood met thee geven. Ik ben alleen bang dat thee of water nog te dun is i.v.m. zijn reflux. Al eens water geprobeerd en dat kwam er net zo hard weer uit. We zien wel. Het slapen gaat goed, alleen vind ik eigenlijk dat hij toch nog wat te vroeg wakker is gezien het feit dat hij alweer heel snel moe is 's ochtends. Vanmorgen was het 6.30 uur en om 7.15 uur was hij alweer flink aan het gapen. Maar ja, we gingen naar de gastouder vanmorgen en dan komt hij dus niet eerder dan 9.00 uur op bed. Voor het eerst daar in een campingbedje boven op een slaapkamer en dus niet meer in de kinderwagenbak in de bijkeuken. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Nou, ik ga weer aan het werk. Heb nog niet veel uitgevoerd hier vandaag en er ligt genoeg... :)

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Was ik inderdaad vergeten mf, heel veel sterkte met de operatie van je moeder! Operaties van je naasten is altijd moeilijk en logisch dat je daar nu veel mee bezig bent. Mijn moeder is nog steeds niet de oude en zal dat waarschijnlijk ook niet meer worden. Ze werkt nu gedeeltelijk en zit in een moeizaam traject betreft hoe de toekomst ook qua werk zal gaan. 2e ziektejaar nu, dus veel gedoe met allerlei instanties. Niks voor m'n moeder, ze is een werker en dat is nu beperkt en moet ze zich ook nog 'ns voor allerlei instanties steeds maar verantwoorden hoe het gaat, wat ze wel en niet kan en beoordeeld op wat ze wel en niet zou moeten kunnen...niet leuk...1 dag per week oppassen is echt de max, daarnaast nog een keer afspreken voor de gezelligheid gaat bijna niet, omdat ze vaak te moe is en energie moet sparen voor de volgende dag. Dus dat is voor ons allemaal niet leuk, want regelmatig bijkletsen of even met z'n allen eten bij m'n ouders is nu een stuk minder. Aan de telefoon gaat wel, maar ook dat is wisselend.

Caro, ik heb nu 's avonds inderdaad nog minder tijd voor mezelf, maar dat liever dan te weinig slaap, want daar kan ik nog slechter tegen. Compromis dus maar..gelukkig is m'n gehaakte babydekentje nu af, want daar ging aardig wat avonduurtjes in zitten :p

Fijn dat alles zo goed gaat met Raf! Klinkt erg goed allemaal. Wij rommelen nog met de warme prak op de crechedagen, ze geven alleen maar fruithapje, en als we thuis komen rond 18:20 wil L echt de fles, en dan daarna nog warme hap lukt niet goed, meestal wel paar hapjes. Op m'n thuisdagen en bij m'n ouders gaat het wel goed, dan kunnen we het mooi verdelen over de dag. Een fles laten vervallen lijkt me inderdaad lastig nu en beetje vroeg, maar aan de andere kant eet R al heel goed lees ik, dus het proberen waard? We wachten met L nog met brood tot na de voedingstest. Dus voorlopig blijven we doorgaan met de fruithap en warme hap. Ik heb nog nooit tussendoor water of thee gegeven, het is naar mijn mening nog niet nodig geweest, maar ik wil eigenlijk wel een beetje gaan oefenen hiermee, zeker als het straks weer wat warmer wordt.

Ik lees nog dat R al 200 gram warme prakje eet, wow goed zeg, eet hij dat allemaal op? Lars eet hooguit de helft, dat is al heel wat ;) daarom heb ik nog geen kant en klaar potjes gebruikt, en alleen vers of ingevroren, want dan kunnen we zeker de helft weggooien :(

Werk ze nog vandaag :)

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #447 musicalfan, 3 jul 2013
    Laatst bewerkt: 3 jul 2013
    @all, thanks voor jullie lieve reacties weer. En sorry voor mijn geklaag vwbt de endo. Het is gewoon k*t.

@ijs, Dat is rot om te horen dat je moeder nog steeds niet de oude is en dat w.s ook niet meer zal worden. En al die ellende er nog om heen. Ik heb dat ook meegemaakt. En zit nu opnieuw af te wachten of ik wel of niet wordt opgeroepen voor een keuring.
    Je dekentje was echt top. Zo leuk. Goed aan jullie zelf denken hoor. Het moederschap en vaderschap natuurlijk is echt geen eitje. Denk dat veel mensen het allemaal wel onderschatten van tevoren. Slaap is zo belangrijk. Idd liever vroeg onder de wol en een beetje mens zijn dan langer opblijven. Tuurlijk zijn hobby's e.d. ook zeer belangrijk maar die komen wel weer als ze weer iets ouder zijn. En Lars weer wat beter zal slapen.
    Zolang Lars het prima doet op flessen, beetje warm eten en fruithap is i.p extra drinken e.d. niet nodig. Je merkt het vanzelf aan hem als hij meer nodig zal hebben. En idd bij warm weer kijk je zelf, maar zolang luiers nat genoeg zijn, lijkt het me niet nodig. Wel fijn dat er eindelijk ontlasting kwam. Thyrza krijgt hier Lactulose, en zelfs met dat is het een ellendig ding. Van de week had ze in bad gepoept. Maar het kon me niet zoveel schelen, moest er ook om lachen, maar was zo blij dat ze überhaupt poepte. Toen is ze uiteindelijk de emmer in gegaan omdat ik dat toch wel even frisser vond,hihi.
    Thanks weer voor je lieve woorden. En idd Thyrza maakt een hoop goed, sleept me er wel doorheen. Weet je, ik was ook altijd een keiharde werker en als zoveel je in de loop der tijd wordt afgenomen is dat gewoon moeilijk. En ik kan zelf heel moeilijk mijn rust vinden in mijn lijf, wil altijd van alles, maar ben dat wel aan het leren. En ik geniet van hele kleine dingen. Desondanks bijt ik me overal doorheen en geniet ik volop van de kleine meid. Zij is en blijft het allermooiste.

@caro, Raf ook al zo heerlijk aan het groeien. En wat een lekkere eter ook. Thyrza eet denk ik 150 gram, maar laat de laatste tijd wel steeds iets staan. Van fruit eet ze 125 gram. En ze eet 1 boterham. Je kunt ook ipv een fles eraf halen eerst een halve fles geven. Kijken of hij daar voldoende aan heeft. En dan evt langzaam afbouwen. Jammer dat de doek niet op mp te vinden is. Dat zou best wat geld hebben kunnen schelen. O ja, over thee of water geven ivm reflux. Ik weet niet of Thyrza dat nou echt had, want zij spuugde heel veel, en huilde natuurlijk ook veel, maar sinds de vastere voeding is het spugen minder, maar zodra ze thee of water op heeft spuugt ze idd wel. Dus misschien nog heel even wachten of gewoon rustig aan uitproberen.
    Hoe is het slapen in het campingbedje gegaan?
    En wat een instinker op dat cb. Vragen of hij dat al kan en vervolgens zeggen dat dit helemaal nog niet hoeft,haha! Maar wel fijn dat alles zo goed gaat. En heerlijk dat hij zo rolt door de kamer heen. Dat doet Thyrza nog niet hoor! Die blijft redelijk op een stukje spelen.
    Overigens nog nooit een darmonderzoek gehad. Maar wel in Maart de MRI scan.
    We zullen zien.

@tash, wat een eigen willetje heeft de kleine meid al zeg,hihi. Tja, je kunt ze niet dwingen iets te eten wat ze niet wil. Misschien komt het over een tijdje.
    Ik zat ook bij dr M, maar ga nu naar dr H. Ik wilde niet meer terug naar dr M. Evi eet ook al veel smaakjes zo. lekker hoor. Ik vries ook in in olvaritpotjes (heb er tot nu toe nog maar 2 van, maar dat werkt wel, heb je meteen de juiste hoeveelheid). de ontlasting van Thyrza is heel moeizaam, zelfs met de Lactulose, die ze overigens heerlijk vindt (=zoet). Volgens mij zou ze zo die hele fles leeg willen drinken,haha!

@nessie, en al iets geprobeerd van groente? Ben benieuwd.

Hier slaapt Thyrza goed in het ledikantje. En gewoon in een slaapzakje.En ze ligt er ook heel raar steeds bij, simpelweg omdat ze gewoon enorm veel ruimte heeft ineens. En ze doet het zo goed al een tijdje gelukkig. Ze huilt nog maar heel weinig, ook bij anderen gaat het stukken beter en ze slaapt gemiddeld nog 2, soms 3x op een dag. En ik ontdekte gisteren 1 tandje, maar zag dat het tandje ernaast allebei onder er ook door is. Het is nog nauwelijks te zien en krijg het ook nog niet op de foto, maar ze zijn er. Nu maar kijken hoe lang ik de bv nog volhou.

@tash, hoe vaak krijgt Evi nog bv. Thyrza krijgt nu ongeveer nog 4 keer.

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nien, hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van de vakantie.

O ja, voor wie interesse heeft. Bij AH zwitsal bad en doucheproducten 2e gratis. Scheelt toch weer.

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Bij deze nog even 2 foto's.:D Ik haal ze wel binnenkort weer weg

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Mf, en wij allen, we hebben het volste recht om van ons af te klagen betreft de endo hoor! Het is niet niks..ik ben vanmiddag 2 uurtjes voor mezelf gaan shoppen (ijsman thuis) om weer 's 1 of 2 nieuwe broeken te vinden...en laat ik nou net vanmiddag ineens erg opgeblazen gevoel en beetje endopijn voelen...bah! Toch maar doorgezet en ook nog geslaagd, al zal ik de broeken morgen nog een keer aan doen of ze echt goed zitten, want met een opgeblazen pijnlijke buik is het lastig om 100% een goede keuze te maken..ik ben inmiddels met de 3e pilstrip bezig dus het kan zijn dat er een menstruatie zit aan te komen..hoop het niet..

Lars heeft trouwens sinds vanochtend ineens wat rode vlekjes op beide handen en paar in z'n gezicht en hoofd. We dachten eerst muggensteek, maar al gauw zagen we meer dan door een mug kan zijn veroorzaakt. Hij is niet ziekig en het hoesten ook al stuk minder, maar ik vertrouw het niet helemaal...even aankijken komende dagen..

Zonet Lars in z'n slaap naar z'n buik gedraaid om te kijken of hij zo 'ns een tijdje op z'n buik rustig blijft slapen..nu 15 min., so far so good...:)

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oh oh, die Thyrza! Lekker in bad gepoept! Nouja, dan is ze dat tenminste weer kwijt. En daarna mooi in de emmer, wat een lieve foto zeg! En ze kijkt zo lekker (eigen)wijs... En meid, je mag niet denken dat je zeurt!!! We zijn er juist voor je zodat je dit kwijt kunt. We weten allemaal hoe het voelt en dat is juist zo fijn hier. Dus geen sorry meer! Je maakt al zoveel mee. Heel sterkte idd ook met je moeder, wat heftig zeg! Ook weer een zware periode. Je wilt er voor haar en je vader zijn, maar moet ook om jezelf en T blijven denken.
    Wat doet ze het trouwens goed in het ledikant! Heerlijk joh!! Mooi in een slaapzakje dus. Ook ideaal voor de zomer (het warme weer dan, hèhè) als ze niet onder een dekentje.
    En de eerste tandjes ontdekt dus! Je vermoedde al een tijdje dat ze er aan zaten te komen natuurlijk. Kan ze lekker mee leren afhappen. Evi krijgt trouwens nog ongeveer 6 voedingen. Vind ik best veel, maar het werkt voor ons allebei prima. Ga er dus maar niet te veel aan sleutelen en laat het maar natuurlijk afbouwen zodra zij het aangeeft. Ik merk nu bvb dat ze minder lang drinkt. Zou mooi zijn als ze even lang drinkt en dan eentje minder misschien, maar aan de andere kant gaat het nu wel meer over in vervangen door vast voedsel.

IJs, wat fijn dat hij zijn ontlasting eindelijk kwijt is! Ik dacht nog: misschien qua voedsel kijken wat laceert en wat juist niet?
    En die pukkeltjes... Evi kreeg opeens allemaal pukkeltjes toen het tweede tandje doorkwam. Die zaten alleen niet op haar handen.
    Wij geven Evi na het eten een beetje drinken, maar dat is meer om te oefenen. Overigens gewoon water, nog niks met smaak. Als het warm wordt bieden we het gewoon meer aan. Misschien moet je dan gewoon pas beginnen met extra aanbieden, als je zeker weet dat hij het nodig heeft. En als hij wel last van de reflux krijgt, dan misschien als fruit/groenten echt waterrijke dingen geven zoals meloen en komkommer. Dan krijgt hij iig vocht binnen.
    Goed dat je even lekker te shoppen bent geweest! Dat soort dingen schieten er toch een beetje bij in hè? Hopelijk is je buik snel weer wat minder opgeblazen en pijnlijk!! Stomme endo ook, grrrrr!!!

Caro, Raf groeit ook al zo goed! Dan merk je toch wel dat Evi een bv-kind is. Vandaag heen geweest omdat ze gister 7 maanden was. Ze is nu 67,5 cm en 6860 gram.
    En wat is R goed bezig met rollen!!! Wauw! De hele kamer door? Leg je dan ook expres speeltjes buiten bereik? En zet je hem ook al veel rechtop zodat hij dat kan leren. Omdat hij al zo goed kan zitten. Hier hebben we dat gister gedaan en ging erg goed, tot ze moe wordt. Maar rollen? Nee hoor, ik blijf mooi liggen en vindt het allemaal wel best....

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    MF, wat een lieve foto's van je meisje! En gooi het maar uit hoor... juist hier! Lucht soms ook lekker op. Word je moeder morgen geopereerd? Ik duim voor jullie hoor, wat een spanning. Mijn vader heeft omleidingen gekregen een aantal jaar geleden en ik weet nog goed dat ik dat toen ook zo spannend vond.

IJs, hoe gaat het nu met Lars? Hopelijk zijn de rode vlekjes niet uitgebreid. Sneu hoor v.w.b. je moeder... En dan moet ze zich ook nog verantwoorden richting instanties. Oneerlijk is dat. Caroman is net voor de twee jaar weer aan het werk gekomen. Heeft zo lang in de ziektewet gezeten i.v.m. rugproblemen.

Tash, maar jij kunt wel zeggen dat Evi op jouw voeding is gegroeid. Dat is toch prachtig! Ben er stiekem wel een beetje jaloers op hoor.;) Weet je al hoe lang je door wilt gaan met de borstvoeding? Ja, Rafael rolt flink, maar niet de hele kamer door hoor. Was lichtelijk overdreven van mij misschien.:D Wel benut hij het hele vloerkleed en raakt behoorlijk gefrustreerd als hij niet bij een speeltje kan komen.

Nog 1 dagje werken en dan weekend! We willen zaterdag shoppen in Duitsland en zondag gaan we naar Giethoorn. Mijn schoonouders hebben daar een huisje en een boot en dus kunnen we daar lekker varen. Raf mee in de maxicosi in de boot en misschien dat hij door het geronk van de motor zijn middagslaapje kan doen. We gaan het maar gewoon doen en zien wel hoe het gaat. Het wordt in ieder geval lekker weer!

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Mf, ik hoop dat alles zo voorspoedig mogelijk is verlopen voor je moeder!! Heel veel liefs voor jou en je familie gewenst en hopelijk goed herstel.

Pukkeltjes/rode plekjes zijn hetzelfde gebleven en niet meer erbij. Lars is verder zichzelf dus we laten het maar gaan. Afgelopen week nog een paar keer hardere ontlasting gehad en nu ineens geen huilpartijen meer, dus hij lijkt er een beetje aan gewend gelukkig :)

Wat 'n heerlijk weer vandaag zeg, lekker de tuindeuren open en lars op kleed onder de parasol lekker gespeeld en zo. Stukje gewandeld en al de derde dag op rij 3 slaapjes. Fijn ritme ook voor mezelf, want moet tussendoor beetje werken.

We hebben trouwens voor de difrax flessen de handvatten bijgekocht, ideaal! Lars vind het prachtig om zelf z'n fles vast te houden.

Caro, lekker weekend gepland, heel veel plezier, geniet ze! Komt vast goed, gewoon doen. Mijn ouders hebben een zeilboot en gaan komende paar weken weer proberen ermee vakantie te vieren. Door mijn moeders gezondheid is dat nog beetje uitproberen. Ik wil tzt ook zeker met lars af en toe naar de boot. Morgen dagje werken, zondag lekker paar uurtjes naar het strand, veel van onze vrienden komen dan ook, dus lekker bijkletsen en misschien ook even de zee op. Maar denk eerder dat het lekker kletsen wordt :p

Fysio is ook weer geweest vandaag. Ondanks dat het buikliggen nog niet lars z'n favoriet is, vind ze wel dat hij vooruit gaat qua houding en voorlopig gewoon verder gaan met af en toe oefenen, al kunnen we maar paar keer per dag oefenen tussen fles, hapjes en slaapjes door ;)

Nou ik ga even zelf eten (tijdens 17 uur slaapje gekookt), lars in de box, ijsman weer later thuis ivm drukte werk. Fijn weekend allemaal!

14. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    MF, hoe is de operatie van je moeder gegaan vandaag? Sterkte meis.
    Schattige foto van T in de emmer trouwens :)

Ijs, veel strandplezier alvast! Wonen jullie dicht bij het strand? Hier helaas alleen een meer waar we naar toe kunnen bij mooi weer, maar dat haalt t toch niet bij het strand :) ik wist trouwens niet dat er ook handvaten zijn voor de difrax flessen, goed om te weten!

Caro, een gezellig weekendje voor de boeg zo te lezen! Geniet ervan.. Mijn schoonouders hebben ook een boot (op de camping) dus ik hoop binnenkort ook een keertje een paar uurtjes met Tijs en vriendlief te gaan varen.

Tash, super bedankt voor de tips vwb het invriezen van de hapjes. Het klinkt als een erg handig systeem dus denk dat ik het ook op die manier ga doen :) Beetje domme vraag, maar laat je de groente eerst een dag invriezen in de ijsblokhouder en doe je vervolgens alle blokjes in 1 diepvries zakje? Of 1 blokje zakje ofzo... Sorry, ben niet zo'n keukenprinses :D Dus Oh ja, we zijn zelf ook wel een beetje onder de indruk van de snelle groei van ons mannetje hoor. Ik deed m vandaag in de wandelwagenbak en daar past ie nog maar net in. Terwijl ie voor de kinderwageninzet nog echt te klein is...

Deze week heb ik officieel de brief gekregen dat ik nog niet geplaatst ben in de nieuwe organisatie :( Dit geldt voor al mijn directe collega's aangezien onze functies zijn gewijzigd en we zullen dus moeten solliciteren. Inmiddels zijn de nieuwe functies bekend en zal ik dit weekend eens gaan nadenken voor welke functies ik wil gaan en een motivatie formuleren ;) Eind volgende week dan de gesprekken, ben benieuwd.

Lfs

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zie net mijn banner... Rafael alweer 7 maanden! Oh, wat gaat het snel zeg. Nog 5 maandjes en hij is alweer een jaar!

IJs, gelukkig dat de vlekjes bij Lars niet erger zijn geworden. En fijn dat hij lekker z'n slaapjes doet, zodat jij ook nog wat hebt kunnen werken. Valt best tegen hè, dat thuiswerken. Vind ik wel.

Fijn weekend allemaal!

16. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi Caro, zie dat we op hetzelfde moment hebben gepost. Ik heb vandaag deels wat thuis gewerkt, maar is verre van ideaal idd. Net vandaag was ie sneller wakker dan normaal had ik het idee. Maar nu gelukkig weekend! Zondag de verjaardag van mijn grote man vieren, hij is vandaag jarig maar moest de hele dag werken. De fotoshoot die ik hem gegeven heb is volgende week zondag, erg veel zin in! Al moet ik nog wel even naar de kapper van te voren, want het is nu een peper- en zout kapseltje ;)

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Haha, toevallig dat we tegelijk waren Nessie. Gefeliciteerd met je grote man! Succes met je werk, ze maken wel vaart! Waar woon je eigenlijk Nessie? PB mag ook.;)

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He nessie, ik heb 2 ijsblokbakjes en van die plastic zakjes met sluitstrip. Elk bakje doe ik in zo'n zakje, schrijf erop wat er in zit met datum, en de volgende dag haal ik het uit de vriezer, doe de achterkant van het bakje (eerst uit het zakje gehaald) even onder de warme kraan zodat je de blokjes uit het bakje kunt drukken, en doe de blokjes dan weer in het zakje terug en weer in de vriezer. Zo kun je het makkelijk in de zakjes bewaren en rouleren met de ijsblokbakjes. Werkt super vind ik.

Balen van je werk zeg!! Enige troost is dan wel dat al je collega's in hetzelfde schuitje zitten denk ik..hopelijk lukt het je om een keuze te maken en goede motivatie te schrijven. En gefeliciteerd met nessie-man :) leuk de fotoshoot, en kapper bezoekje is dan extra leuk, fijn en oppepper voor jezelf, en je staat gelijk ook leuk op de foto.

Gister voor het eerst ook kip door avondprakje gedaan, en de rest ingevroren. Lars eet nog steeds niet heel grote hoeveelheden, maar tenminste altijd wel een bodempje van alles wat ik maak. Vandaag perzik met appel gemaakt als fruithap, mooie gele prak, dus poepbroek was ook mooi geel (en niet onwijs hard, want perzik werkt ook beetje laxerend :p)

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Pffffff... vannacht om 2.30 uur ging de telefoon. Inbraakalarm bij het zwembad. Caromans baas is op vakantie en hij vervangt hem en dus ook 's nachts. Schrokken ons wild toen de telefoon ging!:$ Caroman er naar toe (zonder mobiele telefoon kwam ik achter toen ik hem wilde bellen). Hij was gelukkig niet heel lang weg, maar kreeg toch wel even de zenuwen hij daar alleen in het holst van de nacht. Bleek dat er een raam open stond en dat daarom het alarm was afgegaan. Uiteindelijk sliep ik tegen 5.00 uur weer. Gelukkig ging Rafael uit zichzelf weer verder slapen nadat hij om 6.30 uur even wakker werd. Uiteindelijk was het 7.45 uur dat hij wakker werd. Straks na zijn ochtendslaapje naar Duitsland.

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoi meiden. Wij zijn weer terug van vakantie. Al een paar dagen, maar twas nogal druk met van alles. Het was een heerlijke vakantie, we hebben genoten. L vond zwemmen heerlijk, je zag haar genieten. De vlucht ging ook goed! Op de heenreis lag ze zelfs lekker te slapen tijdens het dalen :). Menorca is een fijn eiland om met een baby naar toe te gaan, echt een aanrader. Op de vlucht zaten 34 babies en 46 kinderen! Niemand die opkeek van een huilende baby/kind, want iedereen had er een op schoot of naast zich haha.

Ik ga volgende week bijlezen en reageer ik op jullie! En dan zal ik wat foto's in mijn album plaatsen.

Geniet allemaal van het lekkere weer!

Deel Deze Pagina