Nien, welkom terug! Fijn dat de vakantie geslaagd was. Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal is gegaan. Konden jullie een beetje op pad of waren jullie veel bij het appartement? Vandaag een superleuke dag gehad met z'n 3-en. Rafael heeft de hele dag gelachen ondanks dat hij maar heel weinig geslapen heeft vanmiddag. Hij heeft nog nooit zo weinig geslapen op een dag. In de kinderwagen viel hij in slaap, maar werd na een kwartier alweer wakker. Terugweg in de auto nog een halfuurtje geslapen en de heenweg ook nog even. Vanavond thuis snel een warme hap en wat melk en toen lekker op bed... Morgen weer een drukke dag voor de boeg, dus ik ben benieuwd.
Hoi meiden, weer een hoop geschreven @nientje, welcome back in town! Wat fijn dat jullie zo lekker hebben genoten. Ben benieuwd naar de foto's. @nessie, nog gefeliciteerd met je man! Wat vond hij van het cadeau? Heerlijk dat je dan nog even naar de kapper gaat. Voor jezelf ook ontspannend. Ben benieuwd hoe straks de foto's zullen worden. Je hebt Tijs dus nog geen groenten gegeven of begrijp ik het verkeerd? Of heb ik er even overheen gelezen, dan sorry. Ik las vooral dat je geen keukenprinses was,hihi en over de zakjes e.d. Komt vast helemaal goed meis! En vwbt je baan, een spannende week dus voor jou/jullie. Ik zal voor je duimen en aan je denken. @ijs, hoe voel je je nu? Nog een doorbraakbloeding gekregen? Die stomme endo ellende ook steeds. Thanks nogmaals voor je lieve woorden. En heerlijk dat je lekker even voor jezelf hebt geshopt. Hoe is het nu met de vlekjes van Lars? Kunnen het geen warmtevlekjes zijn? En hoe gaat het verder met zijn ontlasting nu? Perzik ga ik er ook maar ingooien dan. Heb net pruimen gekocht, die ga ik eerst proberen. En het buikslapen? Heeft Lars dat nog lang volgehouden? Wat fijn dat de fysio tevreden is over de stappen die Lars maakt. Wanneer weet je eigenlijk meer over zijn hoofdje? En wanneer was ook al weer dag 2 in het ziekenhuis? sorry ben het even kwijt. @Caro, heerlijk druk weekend dus gehad. Maar wel lekker genoten. Jeetje wat schrikken zeg van dat alarm en dan geen telefoon mee. Da's niet slim zo in het holst van de nacht (alhoewel we vroeger nooit telefoons hadden,nu kunnen we niet meer zonder). Beetje van de schrik bekomen intussen. En Raf zo weinig geslapen. Vannacht dan wel goed de nacht doorgeslapen? @tash, Evi groeit heerlijk op mammamelk. 6 x per dag is toch best oke. Ik probeer 4x per dag als max, maar had van de week ook 5 en 6 keer. Soms denk ik ineens ik stop ermee, andere keer denk ik, ik ga door. Ben wel zover, als het stopt is het op zich oke. Maar stiekem geniet ik er nog wel even van. Misschien wil ik gewoon als het lukt afbouwen. Ik kolf 's avonds voor ik naar bed ga altijd nog 1 keer (thyrza drinkt dan nog rond half 7). Maar misschien moet ik dat kolven eraf halen. Daar ben ik namelijk wel klaar mee. En er staat ook nog wel een voorraadje in de vriezer. Kolf jij ook nog weleens? Of heb je dat überhaupt weinig gedaan? En pruimen, doe je dan het schilletje eraf? Die heb ik namelijk vandaag gekocht in de hoop dat de ontlasting goed gaat
En ja ja Caro, 7 maanden oud alweer je mannetje. De tijd vliegt echt. Ik schrijf toch weleens dingetjes op in een schriftje voor later. Gaat zo snel allemaal. Hier is de operatie gelukkig achter de rug. Maar waren wel spannende uren, ook omdat ze in eerste instantie niet zelf ademde. Maar nu gaat het gelukkig heel goed. Hopelijk mag ze zelfs deze week alweer naar huis. Thyrza heeft inmiddels 2 tandjes onder. Heb vandaag voor het eerst tandjes gepoetst en leuk dat ze het vond. Gisteren een maclaren buggy opgehaald en daar heeft ze vandaag ingezeten. Superding en helemaal blij mee. En Thyrza kan zitten. Niet echt goed ofzo, want ze wil te ver doorbuigen naar voren, maar begin is er. Ook zat ze van de week even op haar knietjes en handjes op een krukje. was een leuk gezicht. Maar omrollen van rug naar buik blijft toch te moeilijk, al is ze er steeds bijna. Wel vind ik dat ze ineens zo snel groot wordt. Enerzijds kan het me niet snel genoeg gaan, om lekker samen echt dingen te kunnen ondernemen, anderzijds denk ik, waarom gaat het zo hard. Dat zullen jullie wellicht ook wel hebben. Fijne avond nog meiden
Mf, wat fijn ok te lezen dat het goed gaat met je moeder! Hoef je daarover niet meer zo in spanning te zitten... En het gaat idd heel snel... Je zou ze het liefste nog even zo klein houden hè? T kan dus ook steeds beter zitten. Ja, dan raakt het laatste beetje baby er ook echt vanaf. Fijn dat de bv nog goed gaat en je ook het gevoel krijgt dat als het op, dat het goed is. Ik ben bang dat de gyn over twee weken de beslissing zal nemen voor mij... Kan er nog geen afscheid van nemen. Voor jou is het wel een idee om het kolven er af te halen. Geeft ook meer rust. Ik kolf als Evi ergens anders is en dan pap van mijn melk krijgt. Zo vul ik het weer aan in de vriezer. Maar met kolven heb ik niet de opbrengst die we tegenwoordig uit de vriezer halen. Oja, deze pruimen kwamen uit een potje (ohoh....), maar zou idd gewoon het velletje eraf halen en lekker prakken. Zo heb ik het met de druiven ook gedaan. Nessie, ik vries idd de groenten/fruitjes geprakt of gepureerd in in de ijsklontbakjes. De volgende dag gaat alles uit het bakje in één hersluitbaar diepvrieszakje met datum en inhoud erop. Vandaag bvb banaan geprakt met twee klontjes meloen en een klontje druif erbij. Smullen! Heb je inmiddels al wat geprobeerd? En doe je ook een paar dagen hetzelfde achter elkaar om te kijken of hij erop reageerd? Wat ongelooflijk balen van je werk! Weet je al een beetje welke kant je op wilt straks? Op welke functie je wilt solliciteren? Caro, ja Raf al weer 7maanden... Ze vliegen voorbij hè? Nog 5 en we gaan hun eerste verjaardag al weer vieren. Hoe was jullie weekend verder? En wat een schrik van dat stomme alarm! Zal je altijd zien: het alarm gaat af als hij een keertje de 'oppas' heeft op het zwembad... Missen jullie het zwanger zijn nog wel eens? Of zijn jullie daar helemaal niet meer mee bezig? Ben ik zomaar benieuwd naar... Nien, daar ben je weer! De tijd is vast voorbij gevlogen... En wat een kids op de vlucht, wow!!! Heb je voor ons een foto van L in het zwembad ofzo? Ben wel weer nieuwsgierig naar d'r. IJs, hoe is het met L zijn vlekjes? En met jou?? Nog endoklachten? Wanneer moet jij weer voor controle heen? En hoe hebben alle beebs het gedaan met de warmte van de laatste twee dagen? Ik vond het nog wel lastig met de wind en schaduw. Dan was het nog fris. Het ene moment is het heerlijk, het volgende zomaar te fris. Maar ze deed het prima, dronk wel veel vaker dan gewoonlijk. Gelukkig is het snel geregeld, hihi. Oja Caro, ik wil het liefst zo lang mogelijk doorgaan met de bv. Het is alleen afwachten of mijn lijf dat ook toelaat. Ik ben iig al heel dankbaar dat het tot nu toe nog zo goed gaat. Wat het wel wat minder leuk maakt is dat ze veel bijt. En dat voelt niet onzettend lekker met twee scherpe tandjes....
He meiden, wat 'n heerlijk weer zeg afgelopen dagen. We hebben 2 heerlijke dagen samen gehad en Lars deed het prima ondanks de warmte. Ook op het strand ging prima. We hadden alles bij ons, dus maxicosi, kinderwagenbak en de wandelwagenzit. Hij heeft heerlijk liggen spelen in de kinderwagenbak, lekker in de schaduw van de kap en parasol erboven, en vanwege de zeebries ook niet te warm. Ik heb het zo 4 uurtjes kunnen volhouden op het strand, lekker. Vandaag lekker samen dagje vrij, en lekker in de tuin gezeten, bij ons vaste restaurantje adresje aan de nieuwe waterweg wat gegeten en daarna picknickkleed op het gras aan het water met schaduw van de bomen, heerlijk. De moeheid van afgelopen weken is letterlijk van ons afgegleden, dus we voelen ons weer helemaal okay Vlekjes zijn bijna weg gelukkig, wel heeft hij sinds zaterdag allemaal kleine rode pukkeltjes op z'n schouders en borst, maar ik vermoed van de warmte. Vanmiddag weer even een huilpartij...weer een poepje, en toen alles eruit was weer een stralende glimlach Mf, je klinkt opgelucht, en uit je verhaal lijkt het goed te gaan met je moeder, hopelijk is dat nog steeds zo en gaat het elke dag beter? Leuk dat Thyrza kan zitten. Wij merken ineens dat Lars zich nu voorover gaat buigen als hij zit, om bijv. een speeltje te kunnen pakken. Dus echt hoofd naar voren en de rest ook. Maar zelfstandig zitten lukt nog niet, al zien we echt dag hij wel steeds minder wiebelig is. Hij is vooral sterk in z'n benen. Tash, waarom denk je dat de gyn beslissing zal nemen betreft borstvoeding, dat is toch juist goed voor jou om zo lang mogelijk te blijven doen? Maar misschien heb ik wat gemist? Ben benieuwd. Wel klasse hoor dat jij en mf het zo lang volhouden. ben zeker voor een deel jaloers, maar moet ook toegeven dat de vrijheid met de fles geven wel erg goed bevalt. tja, tis niet anders, het loopt zoals het loopt zeg ik maar. Bij mij vorige week dus paar keer endopijn en opgeblazen buik, maar dat verdween weer vrij snel. Voel me prima, al ben ik nu bijna aan het eind vd 3e pilstrip. Moet nog nieuwe halen, weet nog niet of ik door ga slikken of de stopdagen inlas..
Ik mis het zwanger zijn best wel, en nu meer dan de eerste maanden na de geboorte. Ik vond het zo bijzonder om mee te mogen maken, dat ik bij elke zwangere buik weer terug denk aan mijn eigen zwangerschap. Maar dus vooral met een heel mooi bijzonder gevoel om terug te kijken. Ik heb geen behoefte aan een nieuwe zwangerschap. Het is meer dat ik wel eens terug zou willen voelen hoe het was met Lars in m'n buik, zeker de laatste 2 maanden met zoveel beweging. Caro, fijne dag gehad op de boot? Alles goed gegaan? Erg leuke foto's van zaterdag op je fb! Nien, allemaal weer beetje in het thuis ritme gekomen? Lekker weertje om in thuis te komen hihi! Nessie, ook leuk weekend gehad? Hoe was de verjaardag? Aanstaande vrijdag moeten we met lars voor de 2e testdag naar het ziekenhuis..pfff...geen zin in
@tash, daar ben ik ook bang voor dat de gyn die beslissing maakt. Door te stoppen met borstvoeding zal ik wel andere medicijnen kunnen slikken. Maar ik moet zeggen dat ik soms denk dat ik ook wel wil stoppen of in ieder geval afbouwen. Zeker nu ze me al gebeten heeft met haar twee tandjes (auww). Misschien alleen in de ochtend en avond borst en in de middag fles. Ik kijk wel. Maar je bent een topper dat je het zolang volhoudt en Evi er zo goed op groeit. Oh ja, alleen pruimen uit een potje of was dat gemengd? En wat dat van olvarit? Ik heb gisteren pruimen ontveld en gepureerd. Man man, wat was dat vies en zuur. Thyrza vond het ook niet echt lekker. Dus appel en mango erbij gedaan. Toen vond ik het nog steeds niet lekker, maar zij heeft het wel gegeten. En wat het meest fijne was, ze had me daar in de avond toch een poepbroek.Zat nog net in haar luier. Was weer eens wat anders dan die keiharde keutels. Nu had ik haar in de ochtend ook veel Lactulose gegeven, maar vandaag krijgt ze weer dezelfde fruithap maar geen Lactulose. Kijken of dat ook werkt. En dan dus elke dag pruim door haar fruithap heen. Spannend voor jou dus ook straks bij de gynaecoloog. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Heerlijk dat weertje. Thyrza lekker op het balkonnetje buiten badderen. Daar genieten we beiden van. @ijs, heerlijk om te lezen dat jullie wat zijn bijgetankt en zo hebben genoten. En gelukkig weer wat ontlasting bij Lars. Misschien ook pruimen geven. Werkte gisteren kennelijk dus heel goed bij mijn moppie. Hoop dat het warmte vlekjes zijn en anders er misschien toch even naar laten kijken als je het niet vertrouwd. O ja, misschien iets te enthousiast over dat Thyrza kan zitten. Tis meer zoals jij het beschrijft. Ze zit wel redelijk eventjes, maar gaat dan steeds meer met haar hele lijfje naar voren zitten. En uiteindelijk als ze geen evenwicht meer heeft kukelt ze of naar voren of zijwaarts. Zal wel ff foto plaatsen. Spannend dus weer vrijdag. En hopelijk snel daarna de uitslag zodat jullie weten waar jullie aan toen zijn. Sterkte meis, ik zal aan je denken Mijn moeder mag vandaag al uit het ziekenhuis, dus dat is goed nieuws. Verder rustig aan hier. knuf voor alle meiden
Eentje zoals ze beetje kan zitten En eentje met twee tandjes O ja, wat betreft zwanger zijn, ik had geen rooskleurige zwschap, maar ben eeuwig dankbaar dat ik het gevoel ervan en zo'n bijzondere ervaring heb mogen meemaken.
MF, wat een lieve foto´s!! En wat kan ze al mooi zitten, super! Blij voor jou dat de operatie van je moeder goed is verlopen en dat ze alweer lekker naar huis toe mag. Een hele opluchting. En wat leuk dat Thyrza nu ook twee tandjes heeft. Tash, ja, soms zou ik nog wel zwanger willen zijn en mis ik de tijd ook weleens. Het lekker samen babydingen shoppen, huis opknappen, groeiende buik en het genieten samen van ons geheim dat het een jongetje was. Maar een 2e zwangerschap wordt het voor ons ook niet. Aan de ene kant jammer, want had graag Raf een broertje of zusje gegeven, maar we durven het risico niet meer te nemen en het is nu tijd om te genieten na al die jaren in de MMM gezeten te hebben. Ik hoop voor jou dat je nog lang met de borstvoeding door kan gaan. En nee, dat ze bijt lijkt me echt niet prettig voelen, brrrrr... IJs, fijn dat de vermoeidheid van jullie af is gegleden! Wat voelt dat dan anders he. Ik zit er helaas weer middenin na vier belabberde nachten... niet door Rafael hoor, maar door mezelf... Gelukkig geen rode vlekjes meer bij Lars. De pukkeltjes zou idd warmteuitslag kunnen zijn. Fijn dat jullie zo heerlijk genoten hebben van het mooie weer. Zondag was weer een superdag. Lekker gevaren en verder gewoon genoten van het buiten zijn, zalig! Zaterdagnacht was Rafael nog wel huilend wakker geworden rond 4.00 uur. Gebeurt eigenlijk nooit, dus ik denk dat het ook te maken had met de drukke dag zaterdag en het weinige slapen. Heb hem toen op zijn buik gelegd en gelukkig sliep hij toen vrij snel weer door. Maar ja... voordat ik een x weer in slaap was gevallen. Zondag heeft hij nog twee keer een dik uur in het campingbedje geslapen en dat ging prima. Kunnen we dus vaker doen zo´n dagje. Hij was ook weer lekker vrolijk. Het is zo genieten met hem. Hij is eigenlijk altijd vrolijk en lacht de hele dag (tenzij hij slecht geslapen heeft...) Oh, hij wordt wakker. Fijne dag iedereen!
IJs, ik ben bang dat de gyn mij zo snel mogelijk weer aan de hormonen wil vanwege de toenemende pijn. Hij zei het in januari al. 'Prachtig dat de bv zo goed gaat, maar zodra het met jou minder goed gaat moet je voor jezelf en je lichaam kiezen en stoppen met de bv zodat je aan de hormonen kan die het zo lang mogelijk goed houden.' Maar zover ben ik zelf dus nog niet. Ondanks het bijten (lekker hè, MF?? ).... En Evi had gister ook zomaar kleine rode pukkeljes, maar dat kwam idd van de warmte. Jullie zijn in ieder geval weer een beetje bijgekomen, heerlijk zeg!! Op naar vrijdag. Wanneer krijgen jullie de uitslag? Mf, zo zonde dat onze meiden en onze tieten het nog zo goed doen en dat we misschien 'moeten' stoppen vanwege die k-endo... Maakt me best verdrietig. Maar gelukkig gaat het ook heel goed met de vaste voeding en wordt het steeds makkelijker om afscheid te nemen. Zo langzamerhand wordt het ook minder denk ik. En dat bijten maakt het misschien ook wel iets makkelijker... Zo'n lieve foto van je moppie weer! Wij krijgen de tandjes nog niet op de foto. De pruim was van Bonbébé, pruim met appel. Vindt Evi niet lekker, maar met een beetje ander fruit wel. Wat fijn dat je moeder al weer naar huis mag!! Snel zeg!!!! Caro, wat heeft Raf het geweldig gedaan zeg! Fijn om te weten dat jullie dit dus vaker kunnen doen! Uit je stukje tekst komt zoveel liefde voor jullie vrolijke mannetje! Het spat van het scherm, hihi! Maar wat vervelend dat jij nou weer van die rommelnachten gehad hebt... Dat schiet niet op zo... Wat bedoel je trouwens met het risico niet meer willen nemen qua broertje of zusje? Wat mogen we ons trouwens gelukkig prijzen dat we die kleintjes nu in handen hebben hè?! Dat besef ik me ook nog wel vaak hoor... Ons 3e cryotje zit nu stoer in de kinderstoel met 2 tandjes te wachten tot haar eten klaar is, ondertussen liedjes zingend en te lalalalala-en...
Bijlezen is nog niet gelukt, ik heb wel foto's in mijn album geplaatst. @ MF: Fijn dat de operatie goed gegaan is. Leuke foto's van je meisje en wat zit ze al goed! Tash: rot zeg dat je waarschijnlijk door de endo moet stoppen met bv. Wel super knap dat je het zo lang gedaan hebt. En dan zeker nu met de tandjes, lijkt me best pijnlijk. Ijs: wat fijn dat jullie zo'n leuke ontspannen dag gehad hebben en weer opgeladen! L heeft ook pukkeltjes op haar schouder, het is zo ver ik kan zien uitslag van de zon (heb ik zelf nl. ook). Caro: leuk dat je zo'n goede dag gehad hebt! Ben ook benieuwd wat je bedoeld met de risico's, bedoel je dan de bevalling? L heeft nu ook 2 tandjes. Op vakantie heeft ze de tweede gekregen en ze heeft er niet veel last van gehad (alleen veel bijten op speelgoed/bijtring). Ik ben van plan om 1 fles af te bouwen. Ze krijgt nu 4x180cc en 1 stuk fruit, halve boterham in 30 cc opvolgmelk, halve soepstengel (zo'n kleintje van Olvarit) 100 gram groente, en een paar lepeltjes yoghurt. Hoeveel melk geven jullie nog?
Wat een leuke foto's Nien! Zo te zien hebben jullie lekker genoten! Tash en Nien, wat ik bedoel met risico's is ten eerste de endometriose die weer kan gaan groeien als we weer IVF gaan doen en ten tweede mijn leeftijd... We zijn zo gelukkig met ons kleine mannetje, het is goed zo en het voelt ook alsof het zo moet zijn. @ all: ik zit er ook aan te denken om de pil weer te gaan slikken. Ben elke maand zo uit mijn doen (slecht slapen, humeurig) als ik ongesteld moet worden. PMS-klachten volgens mij. Welke pil slikken jullie en hoe bevalt het?
Ik slik de pil Zoely (ijs ook). Het bevalt me goed, beter dan die goedkope pil die ik eerst kreeg. Zou meteen om Zoely vragen.
Okee, dank je. Ik zal eens even kijken. Wat betreft je vraag over hoeveel melk: Rafael krijgt nu nog 4x180, maar we mogen een fles af gaan bouwen van het CB. Moet nog even bekijken hoe we die gaan vervangen.
Oh ja, en 's ochtends krijgt hij nu een fles ontbijtpap. Vindt hij heerlijk en gaat er beter in dan alleen melk 's ochtends. Ik ben gisteravond heerlijk vroeg naar bed gegaan en voel me weer een stuk fitter nu. Vanmorgen Raf weer naar de gastouder gebracht. Kan er altijd slecht tegen als hij me vanachter het raam nakijkt als ik met de auto wegrijdt. Maar hij heeft het goed daar... Ook al krijg ik soms wel kromme tenen van de gastouder hoor. Vanmorgen ook weer zoiets: of we in het vervolg voorzichtig willen zijn met het naar binnen gaan met de tas over onze schouder, want er zat een kras op de deur en ze hadden alle deuren net opnieuw geverfd. Ze had haar kinderen gevraagd of zij het hadden gedaan, maar dit was niet het geval. Dus m.a.w. wij hebben het gedaan! Ik natuurlijk meteen in de verdediging dat er geen scherpe stukken aan onze tas zitten. Zij: het maakt ook niet uit wie het gedaan heeft, maar wil het toch even aangeven dat jullie voorzichtig moeten zijn met de tassen naar binnen brengen... Wat een gemiep zeg, pfffffffff... Dat wordt nog wat als Raf straks kan kruipen... Gelukkig zijn we goed verzekerd!
Wat een gemiep, zit je niet op te wachten als je je kindje wegbrengt. Maar gelukkig dat je weet dat hij het goed heeft bij haar. Had zelf nog niet over dat risicio nagedacht, maar inderdaad door de hormonen van ivf komt de endo weer snel terug. Is dat andere pap dan Rijstebloem? Ik zie zoveel in de supermarkt/drogist zie de bomen door het bos niet meer. En wat geef je als tussendoortje?
Gisteren heeft L yoghurt met een verse aardbei erdoor gekregen, dat vond ze heeeeel erg lekker! En ze heeft nu geen uitslag, dus daar kan ze iig tegen.
Nee, dat is geen rijstebloem. Ik heb Zonnige Ontbijtpap van Bambix. Wel een grote speen gebruiken of gewoon lepelen uit een bordje kan natuurlijk ook. Tussendoortjes zijn we nog niet mee begonnen, omdat hij eerst moet oefenen met brood eten. Gisteren dus een broodje met boter voor zijn neus neergezet. Nou, hij zat er in te smeren en uiteindelijk is meer dan de helft op de grond beland! Volgende x ga ik hem wel voeren. Had er ook een drinkbeker met kamillethee bij gezet. Hij pakte de beker keurig, maar kreeg de tuit niet in zijn mond! Logisch dat dat niet lukte allemaal natuurlijk, maar wilde eens zien wat hij ervan zou maken. Hij heeft een paar slokjes thee gehad, maar moet er tot nu toe nog niks van hebben. Vrijdag ben ik vrij en dan maar weer eens oefenen.