Caro, gaat het beter met je kat? Nien, das niet niks van je schoonvader, hopelijk gauw weer op de been Mf, leuke foto van T op fb, dat wordt een waterratje! Ik zit met een rood behuild gezicht op de bank...wat een dag...het begon aardig met vanochtend zwemmen, al was Lars niet echt enthousiast. Eerste slaapje ging goed, maar daarna begon het gejammer en gehuil, na de boodschappen doen niet geslapen en het huilen werd gedurende de dag steeds erger en erger. Rond 17 uur zo overstuur dat ik alle ramen en deuren dicht heb gedaan (ivm warme weer en iedereen die het hoort). Kreeg 'm lange tijd niet gekalmeerd, gelukkig kwam ijsman redelijk vroeg thuis, toen hij net 5 minuten weer rustig was..toch ook daarna erg huilerig en hangerig, maar rond 19:45 wel normaal naar bed en in slaap. Staan we een uur later bij de buren te kletsen (tuin opgehoogd, dus even bijkletsen), horen we Lars weer huilen. Uit bed gehaald, maar nu huilt hij zo overstuur, en kijkt hij dwars door ons heen, alsof hij helemaal van de wereld is. Pfff schrok er erg van. Vond het zo naar om mee te maken, 't was ook niet goed duidelijk of hij nou pijn had, of bijv. een nachtmerrie had of zo...Duurde een tijd, wiegen wiegen wiegen, maar toen kalmeerde hij uiteindelijk en viel in slaap in m'n armen, maar ja, toen was ik zo ver heen dat ik (stilletjes) huilde. Doe ik m'n ogen open, kijkt ie met met grote ogen helemaal verschrikt aan, en barst alsnog weer helemaal in tranen. Hij was blijkbaar zo geschrokken van mijn gezichtsuitdrukking, die hij natuurlijk nog niet eerder heeft gezien..pfff... We denken dat het met doorkomende tandjes te maken kan hebben. Heb vandaag voor het eerst stukje broodkorst gegeven, wat hij overigens smakelijk naar binnen werkte, maar daar kan hij echt niet zo van overstuur zijn..van vrijdag de testdag kan het ook echt niet zijn. Hopelijk slaapt hij nu door, zal hij hard nodig hebben om morgen weer fit te zijn, wij ook..
Dank jullie wel lieve meiden. IJs, je hebt het berichtje waarschijnlijk gemist. Snap ik na jouw verhaal te hebben gelezen. Een hele dikke knuf voor jou. Doorkomende tandjes heeft Rafael ook wel last van gehad. Werd soms ook paniekerig wakker 's avonds. Sterkte meis. Hoop op een goede nacht voor jullie. Tien jaar geleden ben ik ook al een kat verloren. Zij was maar drie jaar geworden. En nu dus mijn allerliefste Shiva. Ze was zo mooi en lief. Paste zich ook zo goed aan met Rafael erbij. Altijd aanwezig en gezellig. Een grote leegte laat zij achter. Ik mis haar vreselijk, het was haar tijd gewoon nog niet. Wat het nu geweest is, komen we nooit achter. Ze is vredig in mijn armen weggegleden. Ik kan het nog niet goed bevatten, het is zo onverwachts. We hebben nog een kat. Zij is vier jaar ouder dan Shiva. Heeft suikerziekte en een schildklieraandoening, maar doet het met de juiste medicatie prima. We hadden verwacht dat zij eerder zou overlijden. Nooit verwacht dat Shiva eerder zou gaan. Gelukkig heb ik zaterdag en zondag nog heerlijk met haar geknuffeld in bed. Wat een stilte in huis nu. Vreselijk, bah bah bah!!! Gelukkig is Rafael er voor de nodige afleiding. En ook ben ik blij dat Rafael en Shiva elkaar nog gekend hebben.
Ohhhh Caro, sorry!! veel sterkte zeg, inderdaad waarschijnlijk gemist tijdns het intikken want moest tussendoor nog een keer naar boven. Zal zeker stil zijn in huis! Ik ben ook altijd erg gek met onze dieren, ze horen gewoon bij je als gezinslid, dus sta jezelf toe om verdrietig te zijn en het stap voor stap te kunnen verwerken, maar dat zal helaas wel tijd kosten. Heel veel liefs en hou je taai.. Ondertussen lees ik net een e-mail,van onze buren dat onze buurman blaaskanker heeft en al spoedig geopereerd zal worden en chemo daarna, vandaar dus dat ze de tuin nu snel afmaken...pfff wat 'n dag... Hopelijk morgen weer meer positiviteit gedurende de hele dag...en een vrolijke Lars. Ben gewoon helemaal van slag zo zielig vind ik het voor m'n lieve kleine mannetje als hij zo slecht in z'n velletje zit voel de tranen alweer branden...ik ga nu gauw maar naar bed, hopelijk is het morgen weer een mooiere dag. Welterusten
Oh IJs, dat klinkt ook echt niet leuk. Lijkt me eng als ze zo overstuur zijn en dwars door je heen kijken. Als het vannacht ook zo gaat misschien ook even temperatuur opmeten? Sterkte en een dikke knuff Caro, dat verwacht je dan idd niet zomaar. En logisch dat je er van uit gaat dat de oudere eerder gaat. Bah meid! Gelukkig heb je nog fijn geknuffeld met de lieve schat! En hebben ze Raf en Shiva ng even samen gehad. Heb je ook een foto van hun samen? Dat hebben wij laatst ook met onze oudste gedaan... Maar zo zie je maar, het hoeft niet de oudste eerst te zijn... En fijn voor haar, en jou, dat ze in je armen gestorven is. Niet alleen, maar veilig bij jou... Hele dikke zoen
Caro: Vervelend dat ze niet weten wat Shiva had. Sterkte. Ijs: Heeft Lars vannacht nog een beetje geslapen? Wat sneu dat hij waarschijnlijk zo'n last van tandjes heeft. Bijt hij ook veel op speelgoed en rode billen of diarree? Wij hebben chamodent, dat helpt wel wat. Tash: Bedankt voor de menutips! Ik vries ook verschillende gerechten in, maar ik kom niet verder dan groente/aardappelen haha. Lisa is gek op Courgette, dus ik ga binnenkort courgette/aard/ham maken. Ik heb trouwens hele handige bakjes van Xenos, past precies 100 gram in. Als je zin/tijd hebt mag je voor mij inscannen . Ja was wel heftig met schoonvader. Hij is vrijdag opgenomen en dan wachten ze tot maandagochtend met MRI scan, dus dat was wel spannend, al vermoede ze wel een beroerte, maar toch... Schoonmoeder denkt nu weer vanalles te zeggen te hebben over Lisa grrrr. Maar laat haar maar denken dat ze iets te zeggen heeft .      
@caro, lieverd, hele dikke knuffel. Zo moeilijk moet het zijn om je lieve Shiva te moeten missen. En ook zo plots. Het was ook echt zo'n mooie kat. Beestjes horen gewoon bij je gezin, dus als die wegvallen is dat een groot verlies. Sterkte meis! Sorry schrijf ms straks verder. Thyrza is behoorlijk overstuur!
Dank je lieve MF. Heb het er erg moeilijk mee. Op sommige momenten moet ik zo vreselijk huilen, ik mis haar zo verschrikkelijk! Wat een rotgevoel. Gewoon zo'n heimwee naar haar.
@lieve ijs, wat naar dat Lars zo overstuur was. En het is niet zo gek dat jij daar ook emo van wordt. Zo rot om je kindje zo te zien en niet rustig te krijgen. Hopelijk ging het vandaag wat beter. En hebben jullie een beetje kunnen slapen. En wat een naar nieuws van de buurman.pff..idd, was geen goede dag voor jullie. Hoe is het nu met jullie hond? Die was toch ook ziek? Knuffels voor jullie @tash, wat een goed nieuws van je mannetje. Hopelijk gaat alles door. En spannend van je zusje. Is het haar eerste kindje? Kan me voorstellen dat je dan niet op vakantie wil zijn. Nog beetje gelukt met de tuin? Ben benieuwd naar foto's. En Evi ook al zo'n heerlijke deugniet in de wagen. Idd het idee dat ze eruit kieperen, dat had ik dus ook. Dat wilde ik voor zijn. Maar echt heel goed stevig vind ik Thyrza nog niet zitten in de wagen. Maar goed, zijzelf vind het helemaal top! Wat leuk dat je zo'n receptenboekje hebt. Hopelijk kunnen jullie er snel even tussenuit. @nientje, jeetje heftig nieuws van je schoonvader. Gelukkig gaat het weer iets beter, maar is zo schrikken. Wel jammer dat je schoonmoeder weer zo doet. En Lisa ook al in de grote zitting. Idd, kleine kindjes worden groot. Gaat best wel heel snel allemaal. Ik besef me dat elke dag weer, en ben me er ook wel heel erg bewust van dat ik dit allemaal maar 1x meemaak, dus geniet ik echt van elk moment. Ik heb ook wel wat recepten voor je. Thyrza is ook dol op courgette. broccoli, kip en pasta Courgette,sperzieboontjes,aardappel en gehakt Wortel,rijst en kip Wortel,tomaat,gehakt en aardappel Kip met tomaat en aardappel courgette wortel gehakt en aardappel courgette wortel rijst en kip Courgette met rijst en ham en tomaat sperziebonen,rijst,tomaat en evt gehakt of kip wortel,bloemkool en rijst bruine bonen en appel evt met rundvlees (maar deze koop ik kant en klaar) Pompen (ook kant en klaar gekocht) spinazie,kip,pasta Ik heb zelf ook wel op de potjes gekeken wat daar een beetje in zit, maar je kunt ook gewoon van alles mengen wat je zelf ook zou eten (alleen dan niet gepureerd). Sorry kom later verder buurten. Knuffels voor iedereen
Vannacht sliep Lars goed door...maar onze hond niet, om 2:30 eruit en 3:30, tja, dus we zijn nog steeds brak. Gelukkig een drukke dag werk, dus geen tijd om in te zakken Inmiddels is onze hond vandaag weer vrolijk, en Lars heeft het ook prima gedaan, al heeft hij wel een flinke poepbroek gehad en wat uitslag op z'n billen. De creche dames zeiden ook al dat het nu toch echt wel vd tandjes moet komen...we wachten maar af. Vanavond thuis ook weer even een driftbui, maar na een flinke poetsbuurt met een lekker lauw washandje was het weer goed nien, bedankt voor de tip, denk dat ik dat inderdaad maar ga halen. Betreft hapjes, ik heb laatst het opperdepop boek van de albert heijn gekocht, handig en duidelijk boek, voor elke leeftijd fase tm 4 jaar. Wat ik de laatste dagen heb gemaakt is o.a.; Fruit mix; 4 pruimen, 1 appel en 1/3 banaan mix. Mango/banaan mix, appel/perzik mix. Groente prak (gepureerd); witte rijst met broccoli en klein beetje gebakken zalm. Avocado met beetje komkommer (koud), wortel aardappel en gebakken kip, aardappel/courgette, aardappel/sperziebonen. Meeste maak ik klaar en vries het na afkoelen in in ijsblokbakjes. En ook af en toe uit een potje, zeker op drukke werkdagen, maar wel nog zonder toevoegingen en geen pasta. Ik ga trouwens toch maar de babyfloat kopen. Heb de swimtrainer kunnen uitproberen maandag van iemand anders, maar vind dat Lars daar nog veel te veel passief in hangt. Is vooral goed om beentjes te trainen, maar dat hoeft niet bij Lars, daar is hij al sterk genoeg in. Omdat hij nog niet zo sterk is qua zitten lijkt me de babyfloat veelzijdiger, kan hij in zitten en ook beetje in hangen denk ik...ach ja, tis ook gewoon uitproberen. Caro, knuffel voor jou!
Bedankt voor de combinatietips, daar kan ik wel wat mee! Beetje variatie is altijd goed. IJs: wij hebben ook de babyfloat en die beviel goed. Vond hem alleen wel wat laag, ze zakte er zo diep in, dus we hielden hem tussen haar beentjes in een lus vast. Wij zeggen trouwens al een aantal jaar dat we minder vlees willen gaan eten, maar dat lukte nooit. Nu hebben we de vleesvervanger ontdekt en dat is veel lekkerder dan we verwacht hadden! Dus nu min. 1 keer per week vleesvervanger.
Bakje ziet er handig uit nien. Wij eten wat meer vis laatste jaren en ook 1x per week geen vlees of vis. Vandaag meloen, banaan, pruim mix gemaakt. Ik probeer bij banaan ook altijd iets laxerends te doen, anders hebben we weer een poepjes probleem Vanochtend naar de ikea geweest voor een nieuwe open kast, zo'n expedit vakken kast voor lars z'n kamertje. Z'n badje gaat eruit, dus nu ruimte voor handige kast naast de komode. Gelijk leuke kleurige eetbordjes gekocht en een groter gevoerd speelkleed. In de tuin hebben we veel grijs sier grind liggen maar daar kun je echt niet met blote voeten op, en een dun kleed is ook niet lekker voor lars. Verder chill modus, in de tuin in de schaduw zitten, rommelen, hangen en zo. Ik ga de placebo dagen van de zoely pil niet overslaan, dus afwachten hoe het gaat verlopen. Wil niet risico lopen dat ik over 1,5 week op vakantieweekje met pijn loop. En ben ook wel benieuwd hoe de menstruatie zal zijn met de zoely. Als het goed is moet het korter duren en minder pijnlijk...nou dat zullen dan gaan meemaken We hebben trouwens een last minute midweekje geboekt voor de laatste week van juli/begin aug. Een luxe comfort home, soort luxe stacaravan in zeeland nabij catzand. Dus met eigen douche, magnetron en zo, toch wel fijn. Zin in!
He meiden, allemaal leuk weekend gehad met deze warmte? Hoe doen jullie kleintjes het met de warmte? Lars hedft er niet veel last van, alleen 's avonds lastiger inslapen. Hij ligt nu in een romper zonder mouw op bed, geen slaapzakje. Normaal doe ik 'm 's nachts wel slaapzakje aan of als wij naar bed gaan, maar tis nu zo warm dat ik 'm maar zo laat liggen...pfff...warm... Gisteravond ongesteld geworden zonder voorpijn, slechts wat lichte krampjes uurtje ervoor. Vanochtend toch maar paracetamol genomen omdat de pijn iets was toegenomen. Dus vanmiddag en vanavond ook paracetamol om te blijven onderdrukken. Op zich gaat het wel beter gelukkig, geen hoofdpijn bijvoorbeeld, iets wat bij mij altijd erg hevig is. Tis dus de eerste volle dag (4e placebo pil) en morgen alweer de eerste pil van de nieuwe strip. Ben benieuwd of de menstruatie dan ook eerder ophoud...zou fijn zijn
Ik val hier even weer in. Ja, op zich wel een leuk weekend gehad, ook al was de glans er wel vanaf door het overlijden van Shiva. Ik mis haar vreselijk en moet steeds denken aan haar laatste uren en dat ze het toen zo moeilijk had. Maar gelukkig geeft Rafael een heleboel afleiding en gezelligheid, dat scheelt een stuk. We zijn vandaag lekker naar Giethoorn geweest naar mijn schoonouders. Lekker gevaren, heerlijk genoten. Rafael heeft daar nog twee goede slaapjes gedaan... het was 30 graden in de chalet! We waren laat thuis vanavond en hij lag er pas om 21.00 uur in. Hij ligt in een romper met korte mouw, zomerslaapzakje en dun lakentje over. Dat lakentje is meer om hem in het gareel te houden. Verder kan hij wel goed tegen de warmte. IJs, gelukkig heb je niet zoveel last van je ongi. Maar waarom slik je de pil eigenlijk niet door? Fijn dat jullie een leuk weekend gehad hebben. Slaapt Lars 's ochtends alweer wat langer? En is de hond weer helemaal beter?
Kan me voorstellen Caro, dat zal nog wel even duren. Het zou ook gek zijn als je er zomaar overheen zou zijn. Heb je een mooie foto? Dat vind ik zelf altijd erg waardevol en dierbaar. Wel fijn dat jullie een mooi weekend hebben gehad. Lars stop ik niet meer in met een lakentje, ik ben juist erg blij dat hij veel beweegt. Hij rolt zich meestal veel naar z'n zij in bed en valt ook zo in slaap. Onze zomerslaapzakjes is nog te warm nu met deze warmte. Onze slaapkamers liggen beide op de zon helaas, dus erg warm Vorige keer kreeg ik met 2 maanden doorslikken een doorbraakbloeding, en ik wil volgende week tijdens onze korte vakantie echt niet ongesteld zijn. Daarbij was ik ook wel beetje benieuwd hoe het met de zoely pil zou uitpakken. Maar hierna slik ik wel gewoon door tot een eventuele doorbraak. Vandaag wel weer meer last, maar ben vooral erg suf van de paracetamol. Maar gelukkig nog steeds geen hoofdpijn..vandaag dus maar rustig lummeldagje thuis met Lars. Na een drukke stranddag gisteren is dat ook voor Lars goed. Ging trouwens prima, we hadden de beach tent meegenomen, en dat was echt super. Speelkleed erin en voor z'n slaapje ook de kinderwagenbak. Echt zijn plekje met beschutting en niet onbelangrijk schaduw. We zijn gisteren voor het eerst met hem naar de zee gelopen. Maar niet in het water, want dat is voor hem nog erg koud. Voor ons natuurlijk wel leuk, gelijk wat foto's genomen. Wordt tijd voor weer een nieuw fotoboek, heb alweer zoveel foto's maar tijd he...
Leuk Cadzand, IJs! En jullie gaan al bijna, dus hopelijk houdt het lekkere weer nog even aan. Is het slecht weer dan is het leuk om naar Brugge te gaan. Een middagje Sluis (vooral op zondag) is ook leuk. Mijn menstruatie duurde een week na 3 strips, dus niet korter zoals in de bijsluiter staat. Maar liever dat dan pijn. Caro: moeilijk hoor dat je steeds met Shiva in je hoofd zit, zo verdrietig om een kat te verliezen. Een kat van ons was 1,5 jaar toen hij overleed, hij was echt mijn kindje. Nu 4 jaar later mis ik hem nog steeds. We zijn zaterdag met vrienden naar Gent geweest, is nu 1,5 week lang een groot festival. L was bij mijn moeder en het ging heel goed. Gisteren had ik toch wel een beetje een kater . L heeft sinds gisteren toch wel wat last van de warmte, ze slaapt nu in een hele dunne slaapzak zonder romper. Gisteren heeft ze 1,5 uur gehuild voordat ze in slaap was, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt. Of het door de warmte komt? Straks gaat ze lekker buiten in het badje, maar nu eerst een boterham met smeerkaas .
He nien, leuk dagje Gent, en bedankt voor de tips! Schijnt wel minder weer te worden komende week, maar ja, daar is toch niks aan te doen. We vermaken ons wel. Lars is net ook buiten in het badje geweest! Ik had er een klein beetje water maar in gedaan zodat hij er ook in kon liggen. Heerlijk vond ie het. Zal zo even een foto in m'n album zetten Lars had ook echt moeite met inslapen gisteravond, dus zal zeker wel aan de warmte liggen. Ik ga zo de Deryan tent tevoorschijn halen, die nemen we mee volgende week. Expres geen babybed of babyspullen bijgeboekt, we willen juist de reisspullen uitproberen zodat we dat indien nodig kunnen gebruiken. Tot nu toe nog niet gebruikt namelijk..komende dagen af en toe de Deryan alvast proberen zodat hij er aan kan wennen..
Wat schattig! Lars ook lekker afgekoeld? Lisa wel. Vul het badje rond 18 uur nog een keer,slaapt ze daarna miss beter.
Heerlijke foto ijs. Lekker genieten zo. Gelukkig heb je de pijn nog redelijk onder controle zo. Hopelijk blijft dat. En dan idd doorslikken tot evt een bloeding. Jullie er dus nog even lekker tussenuit. Leuk vooruitzicht. Maar ik zou zelf niet blij worden van dit weer. Net iets te warm (het is ook nooit goed,haha). Hier slaapt Thyrza wel met slaapzakje en zelfs een dun shirtje. Vanwege het afkoelen 's nachts. Ik heb geen idee waar ik goed aan doe. Overdag alleen een rompertje hoor. Ik heb gelukkig niet zo'n warme slaapkamer. Dat scheelt natuurlijk een hoop. @caro, lieverd, denk vaak aan je.Hoe je je moet voelen e.d. Heb het zelf ook meegemaakt. Een diertje betekent gewoon zoveel. Gelukkig is Raf een goede afleiding, maar logisch dat je Shiva mist. Wel fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad in giethoorn. Nogmaals een dikke knuf @nientje, heerlijk gefeest dus,haha! Dan mag een kater ook best wel een keertje de volgende dag. En hoe vond Lisa de boterham met smeerkaas? Had je haar dat al eerder gegeven? En hier ook een meiske dat en overdag minder slaapt en in de avond later naar bed gaat. Idd badjes zijn heerlijk.
Sorry hier even mijn klaagzang over vandaag. Eindelijk na maanden naar de endo-arts. Het was helaas niet wat ik me ervan had voorgesteld. De arts was heel zakelijk en direct (dacht in eerste instantie waarom heb ik voor een andere arts gekozen), maar hij was wel heel eerlijk en legde e.e.a uit n.a.v wens alles eruit halen en ook evt stuk darmverwijdering waar de arts uit streekzhuis het over had gehad. Dat ze dat laatste echt alleen doen als het niet meer anders kan, want dat is een hele zware operatie en kan veel complicaties met zich meebrengen. Dus van operaties is nu geen sprake. Ergens ben ik daar natuurlijk heel blij om, zat sowieso echt niet te wachten op een operatie en Thyrza uitbesteden. Hij stelde liever eerst weer Lucrin voor. Nu kan dat nog niet ivm borstvoeding, maar wellicht dat ik het tzt toch nog eens probeer. Hij zei wel dat uiteindelijk e.e.a mijn beslissing zal zijn. Eerst gaan ze de MRI scan resultaten bekijken van het andere ziekenhuis en bespreken. Ook is er nu bloed geprikt en krijg ik over een week of 3 een echo. Naar aanleiding daarvan zullen we vast wel overleggen. Ik zat er vandaag behoorlijk doorheen, weet gewoon niet zo goed meer wat ik wil. Ja, van de pijn af en een beetje meer energie hebben. Btw, ik zat daar ook omdat de plaatselijke gyn uit streekzhuis me doorstuurde vanwege die darmellende. De arts zei wel dat omdat het mijn leven zo negatief beïnvloedt we moeten gaan kijken wat inderdaad het beste voor mij zal zijn. En wellicht is dat wel tzt alles eruit, maar hij zit wel heel erg met het overgang gebeuren. Dat ik daar veel te jong voor ben. Maar ik denk ook dat al die hormonen shit ook niet alles is. Toen ik destijds lucrin gebruikte had ik heel veel pijn en bloedingen en alle ellendige klachten die erbij horen. Hij zei die nare klachten krijg je ook als je alles eruit haalt. Tja, maar dan heb ik geen bloedingen meer en hopelijk minder buikpijn dacht ik toen. Maar in die tijd had ik ook nog veel ellende met werkgever en kinderwens e.d. Dus zal ik het w.s toch opnieuw een kans gaan geven. Dan ga ik mee in hun beleid en werkt het allemaal niet, kunnen we altijd de volgende stap doen. Ik laat alles maar even bezinken. Het is zoals het is voor nu. Verder aan het genieten van mijn meiske. Gistermiddag bepakt en bezakt in de auto om naar oma en opa te gaan en daar lekker in het badje te gaan, maar mijn auto is stuk. Iets met de koelvloeistof die lekt in de radiator ofzo. Ik had al problemen 2 dagen ervoor en dacht voordat ik ging rijden even checken. Ding was leeg en toen ik hem vulde liep hij meteen weer leeg. Dus maar weer uit de auto en thuis opnieuw voor de 2e keer in het badje. En later binnen nog even in de emmer, aangezien mevrouw weer lekker in het water had gepoept. Morgen moet Thyrza weer naar de kinderarts. Ben benieuwd, maar ga ervan uit dat alles oke is. Ontlasting gaat gelukkig ook wat beter en ik heb haar de afgelopen dagen geen Lactulose gegeven. @ijs, hoe is dat eigenlijk nu bij Lars? Geven jullie de kids eigenlijk nog pap? Ben ik wel even benieuwd naar. Nou, ik ga nu stoppen want ben echt gaar van vandaag.