Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hahaha ja dat haren trekken hier ook ontdekt (AU!) ;)

Ja wel hoor, lars kreeg nog 4x 210/7 maar dronk daar al een tijd niet meer alles van op, dus passen we nu aan naar 4x 180/6. Minderen met fles is nog geen optie, dat wordt dan echt drama..maar hij laat wel regelmatig wat staan, dus we merken wel dat hij met minder toe kan, is prima met de hapjes en probeersels met tussendoortjes. We geven hem af en goe een stengel komkommer om op te sabbelen, of stukje appel, vind hij ook lekker. Lars drinkt trouwens ook slecht water. We hebben nog geen koude thee of sap geprobeerd, wil zo min mogelijk zoetigheid, al denk ik toch maar 's heel verdund sap te gaan proberen komende week.

Vanochtend 6:45 wakker, wordt steeds beter :p

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo, daar ben ik weer even!

Wat leuk van de buurt bbq Caro! Ik zie Raf al helemaal zitten op zijn troon, hihi! En dat haren trekken herken ik helaas ook maar al te goed. Opeens heb je ook nooit meer je haar leuk los, want binnen de kortste keren ben je weer een pluk armen... Boefjes!

Ijs, wat fijn dat Lars geen KMA heeft!! Jullie wisten het al bijna zeker natuurlijk, maar toch! En met de nieuwe soort fles gaat het dus ook goed? Zijn de tandjes al door trouwens?

Nessie, Muk, Mf, hoe is het bij jullie?
    Iedereen weer een beetje op temperatuur gekomen?

Ik ben vandaag jarig, hoor ook bij de dertigers nu, en verwacht straks een klein clubje mensen. Vind het prima dat we maar met weinig zijn! Eind augustus is F jarig, dan vieren we het samen voor de vrienden etc, ook mooi makkelijk.
    Evi is als een malle aan het omrollen sinds ze dat geleerd heeft. We vinden haar in bed ook regelmatig helemaal andersom en alsof er een bom ontploft is bij haar in bed, haha!

Ik ben qua eten aan het kijken hoeveel ze nou ongeveer nodig heeft, vooral met oog op straks. Stel dat de bv rap terug loopt, krijgt ze dan al genoeg binnen of moet ik per voeding aanvullen met pap... Weet het nog niet. Ze wil nog steeds geen fles, maar om nou 4/5 keer per dag pap te maken.... Wat krijgen jullie kids binnen per dag nu?

3. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hey Tash, wow gefeliciteerd, 30 is een mooie leeftijd hoor :D Geniet van vandaag en laat je een beetje verwennen okay?

Nee, nog geen tandjes, maar de bobbels worden groter en groter..
    Lijkt me lastig om over te schakelen van borstvoeding naar hapjes en flesvoeding. Ik kan je daarmee geen advies geven helaas. Lars krijgt nu nog 4x fles, fruithapje, boterham proberen, warme prak (hoeveelheid van 1/3 potje) en een tussendoortje zoals komkommer om op te kauwen.

Leuk dat Evi al zo aan het rollen is zeg! Lars draait veel in bed en ligt ook alle kanten op maar nog niet veel rollen. Wel vinden we hem steeds vaker op z'n buik na de nacht...dus het komt wel.

Fijne dag!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gefeliciteerd Tash! Ook een 30'er nu :D.

Sinds gisteren zijn we aan het proberen met 3x180cc ipv 4x180cc. Ik had niet verwacht dat het zou lukken, want ze moet die fles perse hebben, maar gisteren heb ik het vervangen door een halve liga en diksap en vandaag door (2e) fruithapje en diksap en het gaat heel goed! Ik mis het zelf wel, want vind het heerlijk om even met haar te gaan zitten voor de fles, maar het is wel een stuk makkelijker, want fruit of een koek geef je makkelijker ergens anders/onderweg, een fles moet toch op temp. zijn.
    Ben trots op haar! :)

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
  6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tash, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker jong ben je nog!:D Ik ga al naar de 40... nu 37. Kan het me nog niet voorstellen eigenlijk, voel me echt nog 30...;) Leuk dat Evi al zo lekker rolt. Hier ligt Rafael ook regelmatig omgekeerd in bed. Of overdwars... V.w.b. eten: Raf krijgt 's ochtends pap, om ongeveer 11.00 uur fruithap (waar hij minder van eet sinds hij pap krijgt), om 12.30 uur fles melk, om 15.00 uur broodje met boter en fles melk, om 18.00 uur warme hap, om 19.00 uur fles melk.

IJs, okee, toch nog vier flessen dus. Hier wil ik ook zo weinig mogelijk zoete dingen geven. Mijn schoonouders hadden diksap gekocht en heb toen de aangebroken fles meegekregen. Ik wilde daar eigenlijk niet mee beginnen, maar water en thee gaat er ook niet echt in, dus dan probeer je wat. Raf vindt het nog niet zo geweldig... En drinken uit een tuitbeker vindt hij ook maar niks. Liever gewoon drinken uit een glas.;)

Nien, hoeveel diksap drinkt Lisa dan? En die liga, vind je dat niet eng om te geven? Ik heb gisteren van die minirijstwafeltjes gekocht. Binnenkort ook maar eens proberen.

Vandaag weer een leuke dag gehad. Zijn naar mijn ouders huis geweest. Ze zijn op vakantie, maar we hebben heerlijk gebruik gemaakt van hun grote tuin samen met mijn broertje, schoonzus en hun dochtertje van 2. Rafael is weer helemaal platgeknuffeld door haar haha. Hij duwde haar op het laatst van zich af, omdat hij er zat van was. Ook nog heerlijk in een deuk gelegen met Raf om een deurbel. Zo'n ouderwetse klingelbel hebben m'n ouders hangen en ik klingelde de bel en hij lag compleet in een deuk... steeds maar weer opnieuw... Zal het eens een keer opnemen, want het werkt behoorlijk aanstekelijk zijn lach.

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Gisteravond L weer overstuur, opbouwend vanaf 17 uur. Wat we ook doen qua fles/hapjes schema, het lijkt steeds hetzelfde vanaf 17 uur. Hij slaapt niet meer na 15 uur, maar is overduidelijk wel moe. Ijsman is om 19:30 uur maar flink stuk gaan wandelen, want hij was niet te bedaren. Ook begonnen met dentinox, alhoewel het gisteravond niet duidelijk was waar hij nou last van heeft. Voeding verandering lijkt het ook niet te zijn, overdag nergens last van en erg vrolijke Lars, plus dit gebeurd al vaker ook voor de opvolgmelk..machteloos gevoel om zo een dag af te sluiten..

Straks midweekje weg, hopelijk zwakken de avondbuien een beetje af..
    Sorry voor m'n klaagzang, moest het kwijt.
    Xxx

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    L krijgt diksap bij haar brood en nu ook om 15.00, denk ong 80cc pd. Ze lust geen thee en water bij brood vind ik niks. Heb ook getwijfeld over diksap,maar toch maar gekocht. Liga vind ik inderdaad heel spannend!

Ontspannen wkend gehad dus! Kan je er weer een weekje tegenaan. Wanneer gaan jullie op vak?

Fijne week ijs!

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, wat vervelend steeds. Ik denk ook dat het te maken heeft met dat hij moe is. Lukt het echt niet om hem om 17.00 uur of iets eerder nog even op bed te leggen? Of begint hij dan te huilen en kan hij niet in slaap vallen. Wij moeten het met Raf strikt aanhouden: 2 uur wakker en dan weer slapen. Doen we dit niet, dan is het ook hommeles. Wat hier ook belangrijk is, is dat hij zijn eerste twee slaapjes niet al vier uur in totaal gaat slapen, want dan lukt het ook niet meer eind van de dag met slapen. Ik laat Rafael soms ook wel even jengelen als ik hij in bed ligt. Soms duurt het een kwartier voordat hij zich overgeeft aan z'n slaap. Haal hem nooit uit bed, want ik weet dat hij moe is.

Nien, wij gaan donderdag vertrekken... Hier gaan we naar toe: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.rhein.feuerwerk-info.de/fotos-bilder/10113-boppard-rhein-600_01.jpg
    Bedankt nog voor de tip van het gratis fotoalbum trouwens!

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    O leuk! Gaan jullie later nog naar Kreta?
    Je had het trouwens over de tuitbeker. L drinkt uit een beker die in het cadeaupakket van babydump zat, heb je die ook? Die drinkt goed, ze gebruikt hem zonder tuit.

ijs: Slaapt Lars 'smiddags maar een keer? L gaat om 15.15/15.30 nog 3 kwartier naar bed.

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja Nien, in september gaan we twee weken naar Kreta. Hoe ging het met het slapen van Lisa op Menorca? Kon ze overdag een beetje slapen of bleven jullie veel bij het appartement?
    De beker waar je het over hebt, ken ik niet. Drinkt ze zelf al uit de beker?
    Zo, eerst genoeg gevraagd weer.:D

12. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nien, bedankt voor de link!! En afbouwen met flesjes en dus de momentjes rust en samenzijn is ook weer een hele stap... Het wordt zo wel makkelijker allemaal. En heb je voor bij brood geen soort melk wat ze mag/lekker vindt? Evi drinkt alleen maar water, maar wil ook eens kijken of er zoiets is...

Ijs, wat vervelend van die avonden zo... Wij hebben het ook wel gehad en dat kwam idd door vermoeidheid. Misschien wat Caro zegt, nog rond 4u/h5 even naar bed? Of slaapt hij dan niet of dan juist problemen met inslapen 's avonds? Wat bij ons ook scheelt, maar weet niet hoe dat bij jullie is, is dat we overdag de gordijnen open laten maar voor de avond dicht doen. Dan weet ze dat de nacht begonnen is. Sterkte ermee hoor! Gelukkig is hij overdag wel vrolijk! En hopen dat hij straks met vakantie gewoon opeens doet wat hij moet doen, hihi!

Caro, jullie ook al bijna weg!! Oeh, heerlijk zeg! Hoe lang?
    En dat daggie samen met broer/schoonzus/nichtje klinkt ook geweldig! En Raf zo aan het lachen om een deurbel, verzin je toch niet, haha!! Schattig zeg! Grappig hoe ze zomaar op iets 'simpels' kunnen reageren met de grootste lol. Nichtjelief was op een gegeven moment dus iets te veel? Goed dat hij dat aangeeft.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nog een leuke verjaardag gehad Tash?

Nou, hier was het vanavond tranen met tuiten toen hij op bed lag... Hij was duidelijk wel moe, want hij gaapte flink. Maar oh oh wat is hij hyper!! De hele tijd eigenlijk al vanavond... Hij hijgt er dan wild bij, wil steeds stoeien en spelen met ons. Kan geen minuut rustig zitten. Wel supervrolijk steeds, maar zo druk! Ook de hele week zo ongeveer al. Mijn nichtje van 2 deed hem gisteren zelfs na: hehehehehehe... zo wild hijgt hij dan. Uiteindelijk is hij na flink huilen op zijn buik gedraaid en viel hij in slaap. Ben wel bij hem geweest om te troosten, maar dat hielp weinig. Elke keer als ik weer de kamer uitliep, was het weer brullen. Ik denk dat hij in de 8 maanden sprong zit... Inslapen gaat de hele week al lastig, ook al heeft hij genoeg geslapen overdag. Zo maar eens even het Oei ik groei-boek erop na slaan.;)

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tash: volgens mij mag ze alleen maar opvolgmelk. Vaak wordt er na de boterham een fles gegeven, maar L krijgt om 11.00 al een fles. Wilde eerst ook niet aan de diksap, maar met die warmte wilde ik graag dat ze goed dronk, dus toch maar begonnen.
    Heeft je man nu trouwens een nieuwe baan?

Caro: vervelend zeg dat R zo lastig in slaap viel gisteren. Hoe ging het vanavond? L is soms ook erg druk, maar denk dat jongens nog wel iets drukker kunnen zijn :D.
    L drinkt nog niet zelf uit die beker, ik geef haar drinken. Ze drinkt ook nog uit de fles, maar om te oefenen geef ik die beker (zou goed zijn voor mondspieren/spraak).
    Op vakantie hebben we ons de eerste dagen strak aan L haar schema gehouden om haar rust en veiligheid te bieden. Daarna zijn we er wel van afgeweken, maar niet vaak. Naast ons zat een gezin met o.a. een jongentje van 1,5, elke avond kwamen ze rond 22.30 thuis met een heel hard huilend, overstuur kind. Dat vond ik zo sneu (en Lisa werd er wakker van, dat vond ik nog vervelender ;)).
    Zijn jullie van plan om veel te gaan doen op vakantie?

Nessie en MF hoe is het met jullie?

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
  16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vanavond ging het inslapen goed! Hebben hem ook iets eerder naar bed gebracht en voordat ik hem erin legde, heb ik nog even rustig met hem gezeten op de schommelstoel. Gewoon een beetje neuriën en verder niets. Daar werd hij wel rustig van. Toen op bed gelegd en hij is meteen in slaap gevallen. Gelukkig!!:)

Nien, klinkt heel goed zoals jullie het hebben gedaan met het ritme van Lisa. Ik denk dat wij het ook zo gaan doen. Eerst een paar dagen goed bijkomen van de reis (we zijn toch wel zeker acht uur onderweg in totaal... hebben nog een tussenlanding op Maastricht:(). En de tijd van inchecken, transfer etcetera meegerekend... We nemen de draagzak mee en ik hoop dat als ik hem daar op tijd in doe, hij in slaap gaat vallen... Op onze schoot valt hij echt niet in slaap vrees ik. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat met ons drukke actieve kereltje. Zo lang kan hij helemaal niet stil zitten haha. Nou ja, we zien het wel. En anders parkeren we hem bij een collega van Caroman op schoot. Zij gaan toevallig met dezelfde vlucht.;)

Wat zielig van dat jongetje. Ik zou het er niet voor over hebben... Dan maar wat minder lang uiteten of anders bij het appartement eten. Wij gaan niet veel bijzonders ondernemen op Kreta. Dit wordt de 7e keer al dat we daar naar toe gaan, dus we hebben niet zo erg de drang om van alles te ondernemen. Gewoon lekker zwemmen, zonnen, lezen, lekker eten, luieren, slapen...

Bedankt voor de tip van de beker. Ga ik onthouden! Geef hem nu drinken uit een gewone fles. We hebben de vierde fles er nu ook vanaf gehaald. Vanmiddag heeft hij wat kamillethee gehad en een broodje met boter. Vanavond had hij wel heel veel zin in avondeten.

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Fijn zeg dat R zo makkelijk in slaap viel.
    Wat toevallig dat er bekende op de vlucht zitten!
    Ik dacht ook dat L nooit zou slapen op schoot, wil ze thuis absoluut niet, dan is ze heel boos! haha. Maar in het vliegtuig heeft ze toch geslapen. We hebben haar op haar rug gelegd (half op mijn benen, half op mijn man z'n benen), een deken boven haar vast gehouden zodat ze niks meer zag en na een tijdje huilen viel ze toch in slaap. Maar R slaapt natuurlijk op z'n buik hmm.

Had wat vervelends: Nam een super snelle douche terwijl L beneden in de box lag te spelen. Kom ik uit de douche hoor ik haar wel wat mopperen, maar viel nog mee. Maar ze ging steeds harder huilen en ik kon zo niet naar beneden, want de gordijnen waren open. Ik snel wat aangetrokken, maar toen was ze al helemaal overstuur. Bleek ze op haar buik te zijn gedraaid en met haar bovenbeen vast te zitten tussen de spijlen. Huilen huilen huilen, kreeg ik haar nog niet makkelijk los ook. Eenmaal los was ze nog een tijdje overstuur. Voel me dan toch wel even rot hoor.

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dat is dan wel even schrikken Nien, maar kan iedere ouder overkomen. Ik merk ook dat nu Raf nog beweeglijker wordt, hij zich ook vaker pijn doet. Laatst bonkte hij keihard plat met zijn hoofd op de grond. Huilen!!! Zo sneu. En vanmorgen raakte hij met zijn hoofd de rand van zijn bedje.

Rafael begint al een beetje te tijgeren en hij zit ook regelmatig in de kruiphouding. Dus op handen en knieën, maar hij weet nog niet hoe hij vooruit moet komen.

Vannacht heeft hij ongeveer 11 uur geslapen, maar na een uur begon hij alweer te gapen. Hebben jullie kids dat ook na zo'n lange nacht?

Ik zit op het werk, ga even weer wat doen.

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het is hier rustig!

L is ook weer snel moe na de nacht. Meestal is ze een uur wakker en dan doet ze een kort dutje.

Gisteren viel ze rustig in slaap, maar na een uur begon ze opeens heel hard te huilen. Ze zat steeds aan haar oor en we kregen haar niet getroost (alleen als we haar uit bed haalde). Haar uiteindelijk een zetpil gegeven omdat ik aan oorontsteking dacht, en toen viel ze in slaap. De hele nacht geslapen en nu pakt ze niet naar haar oor. Wilde eigenlijk naar de huisarts, maar ik kijk het nog even aan.

Morgen ga ik haar schema omgooien, spannend! :D

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nien bedankt voor je advies wat betreft de voeding/fles!! En logisch dat je lekker diksap geeft toch? Als ze maar genoeg drinkt, vooral met dit weer! Oja, wij hebben ook zo'n beker (omdat mevrouw niet uit een flesje wilde drinken) en met hulp kan ze daar goed uit drinken! Dus de fles en tuitbeker slaan wij over. Als er genoeg in zit redt ze het ook zelf! Maar er mee spelen is ook leuk en dan heb je soms nog wel een waterballet. We pakken'm af zodra ze er mee gaat spelen, het is tenslotte om uit te drinken, en geven dat iets anders wat minder water bevat, hihi...
    Tashman heeft weer werk! Hij begint 19 augustus, dus nog even vakantie. Kunnen we nog even genieten en nog wat klusjes in en om huis doen... ;)
    En die stunt van L in de box kan iedereen gebeuren hoor! Wij hebben het ook gehad met een voetje klem in bed... Brullen en wij maar denken dat ze gewoon niet wilde slapen... Hihi, oeps! En als ze voor het eerst omrollen, schrikken ze sowieso behoorlijk volgens mij! Op zich niet gek, je hele wereld draait in één keer om. Maar de schrik zit er wel goed in dan. Volgende keer schrikt ze minder of ligt ze niet klem en dan kan je rustig blijven douchen! :D
    L nog last van haar oortje trouwens??? Of niks meer van gemerkt?

Caro, verjaardag was zeker geslaagd!
    En R dus ook wel een de grond gevonden, hehe?! Evi laatst ook: ze zat al een tijdje zo mooi in het gras te spelen en opeens zag ze iets (vogel?) en keek naar boven. Tja, dan gaat dat zware hoofd opeens richting grond en is die toch best nog hard....
    En wat is die man van jou al een stoere vent!!! Al in de kruiphouding gaan zitten! En zo lekker tijgeren!! Nog even en het huis is niet meer veilig, haha! Evi wil wel op d'r knieen, maar dat lukt nog niet en gaat dan achteruit. Laatst had ze zichzelf snooker gelegd onder een kast... :D
    En dat van een lange nacht en daarna snel weer moe zijn herken ik ook hoor! Ik noem dat slaapdagje... Dan is ze net in de kleren beneden en heeft twee happen eten op en begint dat al weer driftig in haar ogen te wrijven. Wij hebben geen ritme qua tijd, maar ze geeft het goed aan. Soms slaapt ze daardoor de halve dag en een andere keer is ze zomaar overdag bijna een hele middag wakker. Hoe gaat het slapen nu? En heb je nog in het boek gekeken voor de 8 maanden sprong?

Ik ga weer even afronden... Er komt straks een aquarium, dus moet ruimte maken! Pfff, alles lijkt wel tegelijk te komen! Zó leuk, maar wat het is soms een beetje te veel op hetzelfde moment... :)
    Hopelijk de kids niet te veel last van de warmte... En anders net als onze mop lekker buiten in het badje! Vind ze prachtig!!!

Deel Deze Pagina