Hoi, we zijn weer terug van midweekje weg(met weinig bereik), sorry dat ik niet op alles reageer. Tash, echt super fijn dat je man weer werk heeft! En nog even tijd om samen te zijn en wat klussen te doen. Hier ook hetzelfde met drinken uit een beker, tuit ging voor geen meter, van 2 soorten tuitbekers zelfs. Lars zag mij drinken uit een glas, pakt m'n glas beet (met mijn hulp natuurlijk) en sabbelt er vervolgens smakelijk van. Paar keer zo gedaan, we waren helemaal verbaasd Nien, lars heeft ook al 2x vast gezeten met z'n beentjes tussen de spijlen van z'n ledikant. Slapend zo aangetroffen dus blijkbaar geen last van ondanks dat hij echt wel flink klem zat (tijdens enkele keren overdag dat hij zonder slaapzakje sliep) Maar waar L wel overstuur van raakt is als hij op z'n buik draait tijdens het slapen, en dat gebeurd sinds de laatste 2 weken steeds vaker. Hij ligt dan als een vis op het droge, kan zichzelf nog niet terugdraaien. Verder gaat het okay, z'n driftige avondbuien van vorige week zijn gelukkig weer voorbij en alleen nog wat korte buitjes tussen 17 en 18 uur (nog geen tandjes trouwens). We hebben trouwens het bumbo stoeltje binnen, en is echt heel handig, Lars zit er heel goed in. Zal zo 'n foto in m'n album zetten. Lars grijpt ook naar alles wat binnen z'n bereik ligt, op tafel echt van alles, en snel dat hij is afstandsbediening e.d. zit zo in z'n mond als we even niet goed opletten..
Nien, nog even bedankje voor je link van het fotoalbum, ik ga zeker 's wat vaker kijken bij het gratis topic En ook nog bedankt voor je goeie tip van de xenos, ik heb daar 2 mooie maatjes kleine bakjes gevonden voor het bewaren en invriezen! Erg handig. Wat is het stil hier
Handige bakjes he Ijs! Hoe was je weekje weg? Dat Bumbo stoeltje hebben wij ook, we gebruiken het voornamelijk onder de douche, super handig! Hoe verliep jouw menstruatie nog? Ik ben sinds gisteren flink ongesteld, ben het nu weer al beu haha. Gisteren weer met de pil begonnen. Tash: Fijn dat je man al bijna kan beginnen met z'n nieuwe baan, dat zal een opluchting zijn! Jij werkte toch ook in het bedrijf? Ben jij ook opzoek naar een andere baan? Caro: Zijn jullie al terug? Leuk gehad? Wij zaten vrijdag om 23.30 op de hap met ons meisje. Vrijdag overdag was er niks aan de hand, goed gegeten en gedronken, nog lekker in het badje buiten gezeten en om 19.00 haar fles helemaal leeg. Rond 20.00 horen we een raar geluid door de babyfoon, blijkt ze enorm veel overgegeven te hebben. Daarna nog 2 keer veel overgeven, dus om 22.30 toch maar even de hap gebeld. De assistente legde uit wat we in de gaten moesten houden enz, maar een half uur later belde ze terug dat de arts L toch wel even wilde zien i.v.m. uitdroging (vrijdag was het zo warm). Gelukkig zag alles er goed uit, maar ondertussen toch weer 2 keer overgegeven. Ze kreeg zetpillen, die hielpen wel. Om half 2 lagen we in bed, L haar bedje naast ons bed gezet en gelukkig niet meer overgegeven. En sinds gisteren is ze weer helemaal beter!
He, daar had ik nog niet aan gedacht om 'm ook te gebruiken onder de douche, handig! Ik doe nu steeds moeilijk met wipstoeltje en warme handdoeken en zo Jeetje zeg, das niet fijn zo erg overgeven, en goed zeg dat je terug gebeld bent. Je wilt toch het zekere voor het onzekere en dat zal de arts ook hebben gedacht. Gelukkig dat het al snel weer beter ging. Misschien iets verkeerd gevallen? Heeft ze die dag iets anders gegeten? Maar ja, het kan ook zomaar komen. Menstruatie was 2 dagen echt flink afzien met enorme hoofdpijn, migraine gevoel, totaal bijna een week gevloeid. Dus echt verbetering ten opzichte vd microgynon vind ik niet, maar wellicht wat meer geduld hebben? De eerste maanden na bevalling zullen vast ook nog een beetje invloed hebben wellicht? Heb je veel last? Lars drinkt echt van de ene op andere dag uit een beker, ik vind het zo leuk om te zien hoe hij die beker vast pakt en met z'n tong gaat maaien en slurpen naar het drinken. Ik heb trouwens nu ook diksap in huis gehaald, wel biologische zonder suiker en ik doe in verhouding heel veel water erbij. Merk toch dat hij dat lekkerder vind dan gewoon water. Vandaag bij de kruitvat een mooie set hemd rompers gekocht, mooie kwaliteit en 5 stuks voor 6,99. Is eigenlijk pas vanaf morgen in de actie maar ze doen het vaak maandag al in de winkel leggen en dan heb je nog goede keus Zowel in blauwe combi als roze combi verkrijgbaar. Met dit weer merkte ik toch dat we wat te weinig hemd rompers hadden en korte mouw rompers toch te warm of lastig te combineren met t-shirt erover voor als het wat koeler is. Morgen weer aan de slag na ruim een weekje vrij..
Hier ben ik ook weer eens. We zijn zondag teruggekomen van vier dagen Duitsland. Was erg leuk en gezellig, maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel wat behelpen vond op een hotelkamer. Mijn ouders waren daar al een week, dus vandaar dat we daar naar toe gingen. Anders is het niet mijn eerste keuze voor een vakantie met een baby. Verder ben je gewoon erg gebonden i.v.m. de slaapjes, dus we hebben vooral veel op het balkon gezeten. Wel met een supermooi uitzicht, dus dat was wel weer fijn. We zijn 5 uur onderweg geweest in de auto (het is ongeveer 450 km. rijden), 2 keer gestopt. Raf heeft het super gedaan onderweg. De heenweg totaal 2,5 uur geslapen... De terugweg maar 1 uur in totaal. Maar verder geen wanklank van hem gehoord, gewoon gezellig. Hij heeft zijn ogen uitgekeken daar. Ik zal straks even wat foto's uitzoeken. De eerste nacht is hij helaas wel een uur wakker geweest. Niet huilen, maar gewoon wakker en kletsen en draaien in zijn campingbed. Verder prima geslapen, alleen errug vroeg wakker... 6.00 uur... En dat ritme zet hij nu helaas voort thuis... Nien, dat is wel even schrikken geweest voor jullie. Dan is het toch maar goed dat je een babyfoon hebt. Gelukkig is ze nu weer helemaal beter. Toch een grote zorg als ze niet lekker zijn. IJs, hoe was jullie midweekje weg? Lekker genoten hopelijk. Zaten jullie in een huisje? Tash, wat fijn dat je man weer werk heeft! Geniet nog even lekker van jullie vakantie!
Sorry meiden, heb jullie beetje boel verwaarloosd want had het nogal druk met werk e.d. Ik las wel vrolijk mee hoor, maar geen puf om te reageren.. Hier gaat het heel goed! Heb wat spannende weken op mijn werk gehad, maar inmiddels weet ik dat ik ben aangenomen op de nieuwe functie waar ik op heb gesolliciteerd Ik vond de dag dat we te horen kregen of we mochten blijven of niet, uiteindelijk best spannend. Ik zat er redelijk relaxed in, maar gedurende de dag word je toch zenuwachtig. Temeer omdat we van andere locaties soms toch wel wat verrassingen hoorden van mensen die niet waren geplaatst. Nu maar zien hoe alles straks ingevuld gaat worden, want mijn functie wordt een stuk zwaarder... Nou ja, wie dan leeft die dan zorgt zeg ik altijd maar Met T gaat het erg goed! De fruit en groentehapjes gaan inmiddels best goed. Vandaag zelfs al 3 blokjes wortelpuree En op de creche krijgt ie nu s morgens fruit. We gaan dit weekend proberen of we de laatste fles kunnen overslaan. Gisteren heeft ie wel 4 flessen gehad ipv 5, maar dan slaat ie in als gevolg van het groentehapje eigenlijk de 7 uur fles over haha... Hij groeit ook nog als kool, inmiddels al bijna 9 kilo denk ik De laatste weken is ie ook druk bezig met te draaien op zijn zij en buik. Maar als ie op zijn buik draait ligt zijn ene handje vaak nog wat in de weg, en wordt ie snel moe hihi... Afgelopen weekend hebben we eindelijk onze vakantie geboekt, we gaan in september naar Texel, joehoe!! Ik had heel graag naar de zo'n gewild, maar manlief is daar wat terughoudend in. Dus ga het maar niet zitten pushen Ik ga vanaf nu proberen weer op jullie te reageren!
Iemand nog tips voor een goede autostoelhoes voor de maxicosi? Ons mannetje is namelijk erg warmbloedig en ik hoop dat een hoes iets kan helpen. Ik zag bij babydump universele hoezen, maar ook een specifieke van maxicosi zelf. Hebben jullie hier ervaring mee?
He hè, daar ben je weer Nessie! Begon me al zorgen te maken! Wat goed dat je aangenomen bent voor de nieuwe functie. Kan me voorstellen dat dat heel spannend was uiteindelijk. Fijn dat het met Tijs goed gaat! En al 9 kilo, wow!! Toch super dat hij zo goed groeit na de mindere start. En al lekker in beweging dus. Rafaels bedje en de box hebben we naar beneden moeten zetten, want hij begon steeds gekkere capriolen uit te halen in bed en in de box. En vandaag begon hij ineens driftig te tijgeren op het vloerkleed... Nog maar even genieten van de rust, voordat we er straks achteraan kunnen vliegen .
He Nessie, wij hebben de universele hoes vd babydump, en de hoofd inzet uit de maci codi gehaald. Lars zweette als een otter met dat kussen zo dicht om z'n hoofd. Zodra die bescherming niet meer nodig was er dus uit gehaald. De hoes zit niet heel mooi vind ik, maar verder okay. En wat goed zeg dat je aangenomen bent, gefeliciteerd! Dat is toch een zorg minder, en tja afwachten wat 't werk precies zal inhouden, maar dat komt wel, proberr je daar niet te druk over te maken. Wat groeit Thijs super zeg! Ik heb geen idee hoe zwaar Lars nu is, denk zo'n 8,5 kg of zoiets? Caro, fijn dat Duitsland zo goed is gegaan en mooie dagen gehad, en jeetje zeg wat is Raf al goed bezig met kruipen!! Ben ik wel beetje jaloers op, alhoewel veel me ook zeggen dat het dan druk genoeg wordt..tja. Lastige nu is dat Lars erg veel energie herft maar het ook moeilijk kwijt kan als hij maar op 1 plek blijft. Verveling slaat dan ook toe, dus niet altijd makkelijk alhoewel het verschillend is per dag en hij zich ook soms wel goed kan vermaken. Ik schrijf later verder, moet nu met Lars bezig
Ijs: wat goed dat Lars zo makkelijk uit een beker drinkt! En leuke foto's! Heb je de stoel al geprobeerd onder de douche? Ik vind het erg handig! Ik heb ook ontzettende hoofdpijn in de menstruatieweek, 2 dagen migraine en nu nog steeds zware 'gewone' hoofdpijn. En nu nog een heel klein beetje bloedverlies. Caro: Slaapt R al langer dan tot 6 uur? Dat is wel erg vroeg ja, zeker nu jullie gewend zijn aan het langer slapen. Hebben jullie op vakantie wel een aparte slaapkamer? Lees net je bericht nadat wij een goed bod hebben gedaan op een hotelkamer in Utrecht. Maar we gaan maar 1 nachtje, is hopelijk wel te doen haha. Ook leuke foto's trouwens en leuk om je man/vriend eens te zien. Nessie: zal wel een opluchting zijn dat je opnieuw aangenomen bent! Zo te lezen kan je ook over op grotere bakjes voor T, hij eet al lekker! Mf: hopelijk gaat het goed met jullie en niet teveel last van de endopijn. Welke maat winterjas gaan jullie kopen? Ik denk dat het hier maat 80 gaat worden, ze gaat nu richting 74. Wel handig dat we nu kunnen passen, dat ging vorige jaar niet .
Hey Nien, nee nog niet geprobeerd, maar ga ik zeker gauw doen. Ik heb sinds gisteren ineens weer hele opgeblazen buik en gister ook echt ongipijn en licht vloeien, vandaag alleen nog flink opgeblazen buik...bah. Maar nu ik erover nadenk had ik vorige periode ook 1/2 dagen ineens zo'n opgeblazen buik, dus wellicht is dit per periode standaard..hopelijk morgen weer weg! Kleding voor het najaar en de winter koop ik zowel maat 74 en 80, het ligt eraan hoe groot het valt, want dat verschilt echt heel erg per merk en winkel. buitenkleding ongeveer de maat voor 12 maanden. Ik heb zelfs nog een nieuwe jas liggen die eigenlijk qua maatvoering voor 3 maanden zou moeten zijn (buitenlands merk via ons werk), gekocht voordat L geboren was, valt zo groot dat hij 'm 0 keer aan heeft gehad :x Maar waarschijnlijk kan hij 'm nog net 'n paar keer aan in de herfst. Anders zou ik het heel erg jammer vinden want het is een superleuk 2-zijdig te dragen jack..ik heb wel al een fleecepak gekocht voor de winter, waar ik 'm dan in kan doen, lekker voor in de wandelwagen, mouwen en broekspijpen zijn om te slaan. Zal even een foto in m'n album zetten, echt leuk pakje. Komt uit Duitsland (via m'n werk) Ik heb trouwens via het december mama's topic een vrouw terug gevonden die in het emc de laatste dag naast me heeft gelegen (3 dagen na Lars geboren) grappig he. Geven jullie al een liga, soepstengel of van die nijntje babykoekjes? Brood gaat steeds beter, en ik denk erover om dat 's te proberen.
Sorry meiden, even niet geweest en ook niet bijgelezen toen. Nu even vluchtig gekeken, maar ben zo moe, dus duik lekker vroeg onder de wol. @nien, wat schrikken toen zeg van Lisa. Dat ze zo moest spugen. Gelukkig maar dat het weer beter gaat. En jij ook last van de endo en hoofdpijn. Hopelijk voel je je snel beter. Mijn vriendin is 2 weken geleden ook bevallen van een meisje Lisa. Helemaal leuk! @ijs, de uitslag gaf geen rare uitkomst toch? Sorry, ben erg moe maar wilde toch even snel nog reageren. En heb je intussen al brood geprobeerd en andere melk. Zo ja, hoe gaat dat. Sorry als je dat al ergens beschreven hebt. Meis, hopelijk voel je je snel weer beter. Die stomme endo klachten ook. Thyrza krijgt vnml cracotte cracker die ik dan verticaal halveer, omdat ze het laatste stuk compleet in haar mond stopt, Nijntje koekje heeft ze nu 2x gehad. Soepstengel ook weleens geprobeerd, maar vind de cracotte het beste gaan, dus zolang ze dat oke vind doe ik dat. @caro, wat fijn dat Duitsland leuk was. Lekker genoten dus. Hoe is het nu verder. Hebben jullie Shiva eigenlijk laten cremeren? Wat geweldig trouwens hoe snel jullie kleine man tijgert. Thyrza had gisteren voor het eerst beentje wel in tijgerhouding, maar verder komt ze niet. Evenals dat ze in kruiphouding kan zitten, maar er verder niets mee kan. Komt vanzelf wel. @nessie, wat fijn om van je te horen meis. En gefeliciteerd met je nieuwe baan. Hopelijk bevalt het straks wel net zo goed. En wat groeit Tijs goed zeg. lekker vooruitzicht om straks even weg te gaan. wellicht volgend jaar weer naar de zon. En hopelijk is het gewoon mooi weer in nl. Ik heb gewoon een hoes van bambino voor de autostoel. En die vind ik wel superfijn. Wat heerlijk dat Tijs ook zo lekker eet nu @tash, hoe is het met jou? Ik zou je nog een pb doen, en dat komt echt binnenkort, maar ben echt energieloos. Al mijn energie gaat naar Thyrza op het moment. Hoe gaat het met je endoklachten? Beetje onder controle? Ik hoop het. En is je man al begonnen met zijn nieuwe job? Hoop dat alles goed met jullie gaat.
IJs, hoe gaat het nu? Hopelijk niet heel veel last meer gehad. Ja, ik las al in dat topic dat je iemand teruggevonden had. Ik lees ook altijd mee daar hihi. Nien, voor een nachtje in een hotel zal vast prima gaan! Ja, op vakantie hebben we gelukkig wel een aparte slaapkamer, dat is wel een stuk makkelijker. MF, jij dus weinig energie. Maar wel heerlijk aan het genieten van Thyrza gelukkig. En straks lekker op de fiets las ik op FB. Vast ook heel leuk! Sterkte met de moeheid. @ tussendoortjes: nee, alleen vandaag toevallig een stukje rijstewafel, maar blijf het eng vinden... @ winterkleding: minimaal maat 80. Hij draagt nu al 74. Gisteren nog wat zomerkleding in de opruiming gekocht voor Kreta. Hier gaat het goed, maar de slaapjes overdag zijn drama op het moment. Ik word er erg gestresst van. Vanmorgen 1 uur, vanmiddag 1 uur en nu net nog een halfuur. Volgens mij zit hij in de 8,5 maandensprong. Hij wordt steeds huilend wakker en gaat dan op handen en knieën zitten. Ben blij dat ik morgen weer ga werken... even geen stress om de slaapjes. Ben gewoon bang dat hij door het weinige slapen overdag, 's nachts ook gaat spoken. Daarom maak ik me er ook zo druk over. Zou ook heeeeeel erg blij zijn als hij op den duur overgaat naar 1 lange slaap per dag. Hoe gaat het bij jullie met het slapen?
Hey mf, knuffel voor jou hoor, en wat leuk die fiets foto's! Das echt weer een volgende stap he? Ijsman kan niet wachten maar tis nog iets te vroeg voor Lars. Hij moet eerst wat zelfstandiger blijven zitten vind ik. Uitslag koemelk was negatief zoals we al hadden verwacht. We zijn nu de neocate aan het opmaken en geven om en om flessen met kruitvat forte 2 opvolgmelk. Al merk ik dat hij al minder van z'n flessen drinkt en vaak een deel laat staan omdat hij nu steeds meer hapjes en zo eet. Dus dat opmaken gaat niet meer zo heel snel Caro, met Lars weer in rustiger/constanter vaarwater P). De week voor onze vakantie was echt niet leuk, maar die fase lijkt weer voorbij. Het was dus toch een groeisprong en niet (of gedeeltelijk) tandjes, want hij heeft wel overduidelijk nu 2 bobbels onderin. Maar blij dus dat het even stabieler is, want ik weet hoeveel effect het ook op ons heeft. Je bent er dan zo mee bezig, dat je ook van de zorgen enorm moe wordt. Het zal dus waarschijnlijk weer even doorbijten zijn met een nieuwe sprong maar daar komt vast ook weer een einde aan. Maar ja, kost je dus wel energie helaas. Slaapjes van Lars zijn momenteel zo'n 1,5 uur in de ochtend en 1,5 tot 2 uur tussen 13 en 15 uur. 'Smiddags af en toe dommelen tijdens wandelen of in de auto, heel soms toch nog een klein slaapje maar meestal niet. Gelukkig dus geen overstuur buien meer rond 17/18 uur Tussendoortjes doe ik eigenlijk nog niet behalve brood, ik durf het nog niet aan. Wel sabbelen op komkommer of stukje appel, maar kruimelige/brokkelige dingen dus nog niet. Ik overweeg wel een soepstengel..
Lars slaapt dan heerlijk zeg! Jaloers! Ik weet niet waar Raf last van heeft, want hij was ook altijd een lekkere slaper overdag. Vijf kwartier slapen is nu lang. Het zal ook wel weer een faaaaaase zijn. Fijn voor jullie dat het nu allemaal weer wat rustiger is. Lekker van genieten, want het kan zo weer anders zijn. Dat eerste jaar van een baby is gewoon heftig... voor zowel ouders als kind. Fijn dat we het er hier dan af en toe een uit kunnen gooien.
Kan ook weer eens achter de pc, ik heb de afgelopen dagen zoveel hoofdpijn/migraine gehad, het was niet te doen. Ik stop nu pas met de pil als ik een doorbraakbloeding krijg. MF: fijn even wat van je te horen. En zo te lezen lekker aan het fietsen met T, leuk!!! Ik kijk er ook zo naar uit! Wel rot dat je zo moe bent. Ijs: ik geef om 15.00 een kwart liga/diksap als tussendoortje. Hele kleine stukjes en het lost zo op in haar mond. Appel durf ik nog niet. Caro: L slaapt wel heel weinig zo te lezen. Ze slaapt 's ochtends soms nog een half uurtje, ligt er aan hoe laat ze wakker is. Om 11.15 slaapt ze 3 kwartier en om 15.00 slaapt ze nog eens 3 kwartier. En dan om 19.15 naar bed. Ik vind het nog wel meevallen met R haha. 1 lange slaap is rond een jaar, geloof ik. Bij de Etos zag ik een opblaasbaar aankleedkussen van 5 voor 3 euro. Ik vond het erg jammer dat ik die niet in onze vakantie had, lijkt me super handig, misschien iets voor jullie?
Bah Nien, klinkt niet best, al herken ik het helaas wel. Ik heb er nu bijna 1 strip opzitten en gelukkig nog minimaal 2 te gaan en idd ook ikga door tot het door komt.. Ik heb zelf laatste jaren liga 1e stap veel gegeten als tussendoortje (want tarwevrij), ik ga dat alvast weer in huis halen en wellicht keertje proberen bij Lars Op dagjes weg en vakantie doen we niet te moeilijk, verschonen op bed of simpel op de wikkeldoek op een tafel of zo. Want ik wil ook niet teveel meeslepen. Het enige lastige met verschonen op diverse locaties is de hoogte, ik krijg al snel last van m'n rug. Caro, hopelijk met je werkdagen wat meer rust en regelmaat. Ik noem deze hele periode "intens", het is super en geweldig mooi en tegelijk ook best slopend Vanochtend weer naar het zwembad geweest. Inderdaad is het zit gedeelte vd baby float erg diep, dus L met de hand wat hoger gehouden. Maar het is nog erg indrukwekkend steeds weer, Lars sliep als een blok direct na het zwemmen.
Nien, bedankt voor de tip. Als het een klein pakketje is, ga ik e'm misschien wel halen. Ik bedacht me namelijk gisteren hoe we dat allemaal gaan doen in het appartement. Chris heeft chronische rugproblemen, dus hij had al bedacht dat we het verschonen dan op de tafel zouden gaan doen. Voor Raf lijkt me dat heel hard om daar op te liggen, dus dan zou zo'n aankleedkussen ideaal zijn. Wat vervelend dat je zoveel hoofdpijn hebt gehad. Gebruik je je medicatie alweer? Ja L. slaapt idd weinig... Wat zeur ik dan haha. Maar zij slaapt wel lekker de klok rond 's nachts toch? Hier was het vanochtend 6.05... Heb gezegd dat hij nog even verder moest slapen en na een kwartier viel hij gelukkig weer in slaap. Tot 7.15. IJs, dat heb je mooi verwoord... intens is het. Intens genieten, maar ook intens vermoeiend. Wat leuk dat je met L. gezwommen hebt. Ik moet dat soort dingen ook vaker doen. Vind het altijd zo'n gehaast tussen de slaapjes door...