Misschien 3 maandensprong idd... Evi had ook een soort regelgedrag en krampjes, maar dat kan ook komen door de prikjes en/of krampjes misschien. Ze was er wel even behoorlijk door van de rel. Zijn dus weer begonnen met infacol. Aan de andere kant slaap ze sinds de prikjes niet meer ingebakerd. Maar wat het bij Raf ook is,het is gewoon heel vervelend en ontzettend vermoeiend! Hoop dat jullie allemaal lekker op rust liggen en morgen beter berichten hebt!
Nessie, wat klote dat het nou niet doorgegaan is!! Is er zicht op wanneer wel? Eerst uitzieken natuurlijk... Hoop dat je snel opgeknapt! Fles kan ik geen antwoord op geven, geef borstvoeding. Wij lieten Evi de eerste tijd beneden in de reiswieg slapen of op schoot. Later in de kinderwagen of boven in de wieg. Nu moeten we eigenlijk gaan oefenen met het 'grote' bed, maar ik heb er ontzettend veel moeite mee..... Oeps...
IJs en Nien, bij jullie lijkt't wel even redelijk onder controle, hihi! Ook wel lekker, hahaha! Fijn dat het met de flessen zo goes gaat Nien. Ik werk trouwens niet in een winkel, maar op kantoor. Ouders hebben een bedrijf in het (oa) opbouwen van tanksystemen op vrachtwagens, voor het vervoeren van vloeistoffen, en van alles met koelingen op vrachtwagens. IJs, lekker uit eten geweest dus! Fijn om ook weer even iets met z'n tweeen te doen, ondanks dat Lars onderwerp van gesprek was, hihi! Hoe gaat het met het geven van de nexium 's avonds?
Caro: hoe is de rest van de nacht gegaan? Frustrerend he als ze zo huilen en je weet niet wat er aan de hand is. R is 2 weken te laat geboren, toch? Dan kan het heel goed die sprong zijn. IJs: dat L geen honger heeft dan 's ochtends! Later slaat hij vast het ontbijt over . Hier is de 1e fles snel leeg. De avond is lastiger. Tash: hoe kom ik er dan bij dat je in een winkel werkt? Weer begonnen met infacol dan, helpt het nog? Mijn verkoudheid was bijna weg en sinds vannacht is het weer terug :x. Ik wil voorjaar!
Ik ben ook toe aan voorjaar nien en ik coordineer in een winkel/groothandel, wellicht daarmee in de war Caro goeie nacht gehad lees ik op fb!! Heerlijk
Ijs, wat fijn dat jullie toch hebben kunnen genieten van er even samen uit zijn. Is ook belangrijk. Hoe gaat het nu met L zijn medicijnen. En idd, sommige kinderen zijn nu eenmaal geen fan van "ontbijt". Tja, je kunt het ook niet dwingen. Als hij de rest van de dag maar goed drinkt. @tash,helpt de infacol een beetje? Wat naar dat die krampjes terug zijn. Hier lijkt dat ook helaas. Wat goed dat evi niet meer ingebakerd slaapt. Hier kan dat echt nog niet. Heb het geprobeerd, maar dat werd niks. En van wieg naar grote bed. Wanneer gaan jullie dat doen? Hier ligt Thyrza ook nog steeds in wieg.Heb jij geen gestuntel met borstvoeding? Dat hoop ik maar voor je. Want ik vind het zo energierovend op deze manier. De ene dag gaat het goed, de andere dag minder. Woensdag is ze 4,5 maand. Misschien dat ik er dan 1x per dag een kunstvoeding doorheen ga geven in de hoop dat het ons beiden rust geeft, maar ik ben aardig besluitloos, dus ik weet het nog niet zeker. @caro, dikke knuffel voor jou. Hopelijk is de dag een beetje goed gegaan en wordt de nacht ook beter. Dat huilen is zo vermoeiend. Zowel voor Raf als voor jullie. Hopelijk gaat het snel weer een stukje beter, maar als ik het oei ik groei boek moet geloven maken ze zoveel sprongetjes. Pff.kan niet wachten totdat al die donderwolken voorbij zijn. @nien, die stomme verkoudheid ook. Hopelijk zet het niet door in griep ofzo.En neemt Lisa het ook niet over. Of heeft ze dat al gedaan.Idd tijd voor de lente/zomer. @nessie, wat een enorme domper en dat is zacht uitgedrukt, dat je uitgerekend nu de griep krijgt. Wat moet dat rot zijn. Hopelijk voel je je snel beter en mag de kleine man mee naar huis. Krijgen jullie nog verlate kraamzorg? Zal wel even wennen zijn straks echt met zijn drietjes thuis. Hier sliep Thyrza veel in haar weigje en soms in de box. Of gebuideld in slaap bij mamma! Van lenali had ik een tijdje terug al gelezen. Zo vreselijk. Dat gun je niemand.
Hier blijft het stuntelen. Veel goede leuke momenten gelukkig, maar toch ook best veel huilen weer. En dus heel onrustig aan de borst. Ik ben erg emo op het moment omdat ik de borstvoeding niet los kan laten, maar echt goed gaat het niet. En ik zal binnenkort w.s toch echt moeten beginnen met kv erbij. Ik heb nu alles eraan gedaan, maar de laatste dagen is ze dus heel onrustig aan de borst. Las in de oei ik groei over een sprong met 19 wk, maar dat ze vanaf 14 wk daar al last van kunnen hebben en als het tegenzit zo'n 6 weken lang! Ook zo'n vb met borstvoeding. Dat mensen juist stoppen door die onrust, maar dat het dus vaak daarna weer beter kan gaan. Nu waren we afgelopen do bij de kinderarts geweest en Thyrza was veel te weinig aangekomen. In 2 weken tijd maar 65 gram. Dat is niet veel. Ben dus benieuwd hoe dat over 2 weken zal zijn. Ik voed haar nu echt op verzoek, maar ze heeft niet altijd honger. Wel blijft ze ook veel spugen. Daar word ik echt niet blij van. Of ze loopt continu met slabben om of ze moet steeds verschoont worden. En mij spuugt ze dus ook steeds onder. Dan zou je denken dat ze dus voldoende voeding binnenkrijgt. Maar wellicht sneller trek heeft door teveel spugen. Ook is er een fot gemaakt van haar heupjes. Hopelijk is alles goed. De kinderarts had niet het idee dat er iets heel afwijkends te zien was aan de buitenkant, maar ja de foto moet uitsluitsel geven.Ik krijg de uitslag thuisgestuurd, maar ben vergeten te vragen wanneer ongeveer. De nachten blijven goed gaan gelukkig. Alleen ben ik de laatste nachten veel wakker. Vooral van de endopijn. Woensdag ga ik naar de gyn, maar ja, er zal niet heel veel gebeuren nu. Ik weet zelf niet eens wat ik voor nu wil. Vandaag zijn we lekker thuis gebleven. Heerlijk rustig en niets doen. Beetje kleren uitgezocht. Want de maatjes 50 kunnen echt niet meer. En sommige maat 56 ook niet meer. Maar maat 62 zwemt ze in en tja een tussenmaat bestaat niet. schiet dus lekker op,haha!
Mf, als die 'donderwolkjes' voorbij zijn, zijn ze twee en krijgen we de peuterpuberteit... Whahaha!! Wat jammer dat de bv nog steeds niet aldoor lekker gaat. Misschien dat het, als je straks wel een kv tussendoor geeft, vanzelf wel een beetje in elkaar over gaat lopen zonder dat je er bij nadenkt. Dat je van één naar twee gaat en het allemaal heel natuurlijk en zonder kopzorgen kan. Thyrza dus ook nog lekker in haar wiegje. Ze blijft evengoed wel bij jou op de kamer als ze naar een groter bedje gaat toch? Dat is bij mij de reden dat ik er zo'n moeite mee heb. Dat ze niet meer dicht bij me ligt. De afgelopen nachten zonder inbakerdoek weer bij ons in bed geslapen en overdag in de wieg. Vannacht eerste nacht zonder doek in de wieg. En hopelijk slaapt ze dan net zoals de laatste twee nachten. Als we in die stappen werken gaat het heel goed. En T dus ook nog/weer kramp? We zijn net weer een paar dagen bezig met de infacol, even afwachten dus nog... Bv gaat hier echt heel goed. Heb nog steeds genoeg, maar zitten wel nog steeds op gemiddeld 8 (!!) voedingen per dag. Dat is af en toe best pittig. Maar het gaat nog zo... Wel frustrerend dat het flesje nog steeds niet wil waardoor ik haar niet een keer een voeding kan 'uitbesteden'.... En die stomme endopijn.... Wat jammer hè?! Hier ook regelmatig last van. Hoopte dat het langer weg zou blijven... Nien en Nessie, hoop dat jullie allebei snel weer opknappen!!! Dikke knuff Caro, heb jij een beetje een goede nacht gehad? Wat zou het fijn als de kleine man lekker door zou slapen en dat dan ook elke nacht... Gaat het wel een beetje icm het werken??
Mf, heeft de kinderarts nog advies gegeven betreft je twijfel qua voeding en dat ze weinig was aangekomen? Wij kregen bij het cb ook de vraag of er heup problemen voorkwamen in onze familie, en dat we dan een echo moesten laten maken via huisarts. Ik weet wel van 2 nichtjes die een beugel hebben gehad als baby maar verder niet, en dat was qua familie verband te ver weg voor doorverwijzing. Ze vond z'n heupen ook goed eruit zien. Tash, jij dus ook endopijn, bah! Ik ga vandaag weer naar de endo-arts. En lastig dat evi nog zo vaak voeding nodig heeft, maar ja, volg je eigen gevoel daarin. Probeer je elke dag ook een keer met flesje? Vanochtend weer beetje gespuugd al was het niet heel erg veel, en de fles weer maar voor 3/5e op. Blijft hetzelfde elke ochtend, over 2 weken maar even aankaarten bij de kinderarts. Ik twijfel nog om de afspraak te vervroegen..ook om z'n enorme buikkramp momenten..
Ik val hier even weer in hoor... Druk weekend achter de rug en weinig tijd om achter de laptop te kruipen. Nu op het werk even stiekem een berichtje plaatsen. Zaterdagnacht is gelukkig heel goed gegaan. De meiden die ik op Facebook heb, hebben het al gelezen! Zijn er nog meer Facebookers onder ons eigenlijk? Hij heeft goed doorgeslapen zaterdagnacht tot 6.00 uur! Vannacht ging het ook wel goed, alleen was hij vanaf 4.15 uur onrustig. Een poepluier bleek vanmorgen... Oeps, mijn baas kwam net bij mij staan, terwijl ik dit berichtje aan het typen was. Kon het gelukkig snel wegklikken... Fijne dag meiden. Reageer later weer uitgebreid!
Foei Caro! Lekker dat R nog zo goed geslapen heeft! MF: rot dat je waarschijnlijk toch op fv moet overstappen. Zou het spugen dan trouwens niet minder worden? Ijs: hoe was het bij de endoarts? Tash: getsie die rotte endopijn. Had wel verwacht dat het wat langer weg zou blijven. Hier weer schoonmoeder frustraties! Dat oppassen op maandag gaat hem niet worden, ik word gek van haar. Ze weet alles beter en luistert niet naar me. L had wat verhoging, maar dat geloofde ze niet, want haar voeten waren koud (???). Wat is dat voor domme redenatie. Is ze toch met haar gaan wandelen, terwijl ik gevraagd had dat niet te doen. En toen ik binnenkwam was ze erg aan het huilen, heb al tig keer gezegd dat ze dan met rust gelaten moet worden, maar nee hoor, zijn ze met z'n tweeen steeds met haar aan het zeulen. En ga zo maar door...:x En dan nog dat rare verhaal wat ik hier niet kan plaatsen (heb nog geen tijd gehad om het op te schrijven). Zo...even mijn frustraties hier kwijt want mijn man moet werken tot 20.30 en zo lang kon ik niet wachten .
Oh bah Nien, wat een irritante schoonmoeder heb jij! Erg vervelend als ze zo eigenwijs zijn... Moet zeggen dat ik ook weleens wat discussie gehad heb met mijn moeder over Raf, omdat zij dacht dat ze het beter wist. Maar een schoonmoeder is toch weer een ander verhaal... Daar ben je toch wat minder direct tegen. Gewoon dreigen dat als ze niet wil luisteren, ze ook niet meer mag oppassen.
Wat jammer dat ze zo doet Nien! Vreselijk frustrerend!! Eigenlijk vind ik dat je man een gesprek met zijn moeder moet hebben. Dat praat ook makkelijker. Wel goed om erbij te zijn misschien, maar hij moet wel achter jou staan. Dat ze zo d'r eigen plan trekt. Stronteigenwijs!
Hahaha Caro, en dan ook nog bijna betrapt worden door je baas Nien, bah, kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalt..maar ja, stoppen zal de relatie en sfeer er niet beter op maken denk ik. Idd keertje praten met je man erbij? Vanochtend naar endo-arts geweest, maar had Lars mee, en dat was geen succes ten eerste dik half uur rijden, parkeergarage gedoe en dan ook nog eens half uur later afspraak omdat het uitliep...kortom sussen, speen, flesje in de wachtkamer gegeven, huilen, heen en weer lopen met de wandelwagen, eruit halen en op de arm lopen...tijdens gesprek maar neer gelegd op bureau zodat ik tenminste wat kon praten terwijl L aan het pruttelen was met mijn handen Echo maken van mijn ene eierstok ging dus niet, maar omdat ze ook nog wat gegevens wil opvragen over mijn operaties bij vlietland en emc, nieuwe afspraak gemaakt voor half april (op een creche dag dus zonder lars). Ik ga weer met de pil beginnen en continu doorslikken. Eierstok wordt dus elk jaar gecontroleerd op verdachte ontwikkelingen. Morgen eerste creche dag..
@caro, stiekemerd!haha! Moet toch weleens even kunnen, maar ja, niet als je baas ineens achter je staat. Wat fijn dat Raf weer goed had geslapen. Hoe is vannacht gegaan. @nientje, jeetje meis, dat is allemaal niet niks zo met je schoonmoeder. Moeilijk hoor! Daar zou ik ook heel slecht tegen kunnen. Hopelijk komen jullie er wel uit, want zin in hele nare sfeer/band heb je ook niet. Sterkte ermee meis! Vind het echt rot voor je, want zo zit jij ook niet lekker op je werk.Hoe is het met de verkoudheid? @tash, wat fijn dat bv bij jou wel zo goed gaat. 8 voedingen is best veel, maar ja, het is toch voeden op verzoek bij bv. Thyrza zit nu op 6 gemiddeld. en idd als ik het boek moet geloven zijn de donderwolkjes tot een jaar of 2. Het is wat,haha! Nou ja, ik geniet wel enorm hoor, maar soms zijn de dingetjes gewoon lastig. Ik wil gewoon dat zij happy is, dan ben ik het ook. En Thyrza slaapt idd ook straks bij mij, omdat ik maar 1 slaapkamer heb. Dat is best vervelend, maar is voor nu niet anders. Heb je inmiddels al het wiegje verruild voor bed? En hoe is dat gegaan. Jij dus ook endopijn. Of eigenlijk wij allen wel weer zo'n beetje. Wat enorm rot is dat. @ijs, spannende dag dus vandaag. Hopelijk gaat het goed op de creche. Jij beetje afleiding zoeken straks. Het is wat van je bezoek aan de gyn. Heel misschien moet Thyrza morgen ook mee, maar in het ergste geval kan degene die meegaat anders even met haar de gang op. Ik wil wel gewoon kunnen praten. Lastig is dat in die ziekenhuizen, die wachttijden. O de kleine meid wordt wakker. Ik post later weer. xx
IJs, zul je altijd net zien dat Lars dan onrustig wordt. Niets is meer zeker met een baby! Moet daar soms nog wel aan wennen... Raf is hier echt "the boss"! Fijn dat je goed onder controle blijft en met de pil doorslikken moet de endo toch wel redelijk rustig blijven toch. Welke pil ga je slikken? Ben nu 2 keer ongi geweest en slik dus nog steeds geen pil... Wil toch kijken hoe het zich gaat ontwikkelen. Zodra de pijn terugkomt, ga ik meteen aan de pil. MF, ja die donkere wolken zijn er nog wel een tijdje. Het wisselt vaak van periode tot periode. En die periodes zijn vaak maar een paar dagen. Je kunt er geen pijl op trekken. Maar waar ik nog even aan dacht... Thyrza is te vroeg geboren, dus voor wat betreft de sprongetjes moet je dan uitgaan van de uitgerekende datum. Zo stond het in het boek "Oei ik groei". Vind het knap van je dat je zo doorzet met de borstvoeding! Er komt vanzelf een dag dat je er aan toe bent om af te bouwen moet je maar denken. Tash, je vroeg nog of de korte nachten te combineren zijn met m'n werk. Nou, soms niet hoor. Merk dat als ik moe ben, er weinig uit mijn handen komt. Maar goed, het is niet anders. Ik ga 's avonds wel redelijk vroeg naar bed voor mijn doen. Hoe voel jij je nu? Slaap je alweer wat beter? Vandaag ben ik vrij! Raf heeft een goede nacht gemaakt. 22.45 uur laatste voeding en om 5.45 uur wakker. En weer met een overvolle poepluier! Pacco-doek zat er weer onder. Gisterochtend ook al... Heb hem vanmorgen al in bad gehad, om 6.30 uur flesje en om 7.00 uur sliep hij alweer op mijn schoot. Weer naar bed gebracht (gelukkig heb ik nog een Pacco-doek, een grotere versie al gekocht laatst). En nu slaapt hij dus nog. Verder vandaag een beetje wassen en huis poetsen. Zag trouwens net op KNMI.nl dat het weer hartstikke koud wordt de komende dagen, bah zeg. Heb zo'n zin in voorjaar. Lekker met Raf naar buiten toe... Muk, hoop dat het goed met jullie gaat! Nessie, is Tijs inmiddels thuis? Hoop het voor jullie.
Pfff meiden, ik heb eens met mijn schoonzus gesproken. Mijn schoonmoeder heeft een jaar op hun kindje gepast en dat was opeens klaar. Ik wilde me er niet mee bemoeien, dus heb nooit aan schoonz gevraagd waarom niet meer. Mijn schoonm zei dat ze nu naar kdv gaat, dus oppassen niet meer nodig was. Blijkt dus een heel verhaal achter te zitten en precies waar ik al voor vreesde. Ik pb jullie. Ijs: hoe is het gisteren gegaan met Lars op het kdv? Welke pil krijg je? Je blijft het steeds doorslikken of stop je als je een doorbraakbloeding krijgt? Ik ben gisteren weer begonnen. Mf: ik vergeet steeds te zeggen dat L ook een echo moet voor heupjes. Gisteren heeft ze die dus gehad en er was geen afwijking te zien. Huilen dat ze deed tijdens de echo, T ook? Gisteren ongesteld geworden en met de pil begonnen. Ben benieuwd of ik weer veel last krijg van bijwerkingen, ik hoop het niet.
Nien, wat een lastige situatie... Ben benieuwd naar je PB. IJs, ben ook zo benieuwd hoe het gisteren met Lars is gegaan. Vanmorgen Rafael weer naar de gastouder gebracht. De vorige keer was hij nogal vermoeid toen hij thuis kwam en de dag erna had hij zo ongeveer de hele dag geslapen bij mijn schoonouders. In het schriftje van de gastouder had ik gelezen dat hij korte slaapjes had gehad daar. Heb het hier vanmorgen met haar over gehad en aangegeven dat hij echt lange periodes van slaap nodig heeft. Vond het wel even vervelend om aan te geven, maar alles voor mijn zoon! Ik denk zelf dat ze hem te snel uit bed haalt. Meestal valt hij namelijk zo weer in slaap... Maar goed, zij moet hem natuurlijk ook nog leren kennen. Daarnaast slaapt hij daar in de bijkeuken met nogal veel ramen (en dus licht). Zou kunnen dat hij daardoor ook niet zo goed slaapt. Verder zijn er natuurlijk ook andere kindjes (1 soms 2). Vind het wel lastig hoor. Ook 's morgens als hij naar de gastouder moet. Hij slaapt dan even in de kinderwagen, maar is meteen wakker als we bij de gastouder gearriveerd zijn. Stoor hem zo steeds in zijn slaap. Misschien maak ik me er ook te druk over en moet het allemaal nog even wennen.
Goed dat je het gezegd hebt tegen de gastouder. Ik denk zelf dat ze het alleen maar fijn vindt dat je haar zegt hoe je het thuis doet, want jij kent hem het best en weet wat goed is voor R. Heb je een goede klik met haar? Dat is ook wel belangrijk, dan bespreek je zulke dingen ook makkelijker.
Nou, viel toch tegen uiteindelijk. Ben best wel een beetje flauw... Chris heeft Raf opgehaald vanmiddag. Ze heeft een heel verhaal weer in het schriftje geschreven, maar merk gewoon dat ze op haar teentjes getrapt is. De manier van schrijven is lang niet zo leuk en ze heeft hem nu op bed gelegd, terwijl hij nog geen tekenen van vermoeidheid gaf, want ja... zo schreef ze... anders kwam ze nooit tot 2,5 uur slaapje. "Hij zat nog leuk te brabbelen en te genieten, maar toch maar op bed gelegd". Verder schreef ze dat hij vannacht om 4.00 uur misschien wakker was geworden, omdat hij gisteren zoveel geslapen had (ik had als voorbeeld even een tijdsschemaatje in het schrift gezet van hoe de dag gisteren was gegaan). Nou, nee, hij werd wakker, omdat Caroman de Paccodoek tijdens de laatste fles niet goed vastgemaakt had... (hij had een poepluier en moest noodgedwongen even uitgebakerd worden) Zijn armpjes had hij voor zijn lijfje namelijk. En ze schreef dat hij lag te trappelen in de kinderwagenbak, maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij vandaag niet op het kleed gespeeld had (geen tijd voor). En ze gaf nog aan dat haar ervaring was dat baby's nog helemaal geen ritme hebben met slapen. Nou, die van mij wel... En wat ik nog het meest vervelende vond is dat ze zei dat hij die dag erna misschien zo moe was geweest, omdat huilen nou ook eenmaal veel energie kost. Ze was namelijk vorige week na de opvangdag bij ons aan de deur geweest om een vergeten knuffeltje af te geven. Rafael werd net wakker in mijn armen en begon keihard te huilen ineens, echt overstuur was hij, zomaar ineens! Net toen zij dus bij ons in de kamer stond... Bah bah bah, voel me er echt rot onder... We hebben in het begin heel duidelijk afgesproken dat we open en eerlijk naar elkaar toe zijn in het belang van Rafael. En dan ben ik open (echt, op een hele aardige manier) en dan krijg ik allerlei redenen terug. En wat ik nog het ergste vind is dat ze een stuk koeler schrijft, terwijl het de vorige keer nog zo'n gezellig verhaaltje was, waar ik ook echt van genoot. Ze is verder een hele aardige vrouw en ook goed voor Rafael. Ze voelt zich duidelijk aangevallen en daar baal ik van en had ik ook niet verwacht. Weet niet goed wat ik nu moet doen. Wilde haar vanavond eerst bellen, maar laat het maar even bezinken denk ik. Vorige week heeft hij daar trouwens maar 1,5 uur geslapen vanaf 8.30 uur. In totaal... 1 x een halfuur en 1 x een uur. Voor Raf is dat veel te weinig. En ik snap wel dat het lastig is met de slaapjes, maar het is toch niet verkeerd dat ik probeer te zoeken naar wat het beste voor hem is. Had nog een dunne sjaal meegenomen om over de kap van de kinderwagenbak te leggen, zodat het wat donkerder was. Maar dit hielp niks, zei ze, want hij had de sjaal er zo afgetrokken. Bah, niks aan zo. Het liefst zorg ik gewoon zelf voor hem elke dag!! Al die mensen met hun meningen... Moest het even van me afschrijven. Fijn dat dat hier even kan...