Caro, wij zwemmen al heel vroeg, nu in de vakantie periode tussen 8 en 9 uur en normaal is er baby zwemmen tussen 9 en 10:30. Maar ik vind rond 8:30 ideaal en dat kan in de normale periodes dus niet, dan wordt het net aan de late kant voor z'n eerste slaapje.
Lieverds, ik er weer heel even! Vorige week ben ik supertrotse tante geworden van een lief klein nichtje! Dus was even niet hier bezig... Lekker zusje voorzien van tips en steun, heerlijk! Ik reageer even kort... Tussendoortjes: Wij geven Evi ook iets te knabbelen als wij knabbelen, haha! Anders zit ze ook echt zo te kijken: jullie wel en ik niet??? Als wij een koekje hebben, krijgt ze een koekje van de reformwinkel, zonder zout en suiker etc, en als we aan een chipje zitten een soepstengel. Die wordt ook snel zacht. Helaas vind mevrouw nu wel dat het leuk is om grote stukken in een keer op te eten, dus er wordt regelmatig iets terug omhoog gewerkt, hihi... Met brood ook! Maar gaat evengoed heel goed hoor, als je er maar bij blijft. Voor onderweg hebben we vaak broodje mee zodat ze daar even zoet mee is. Slapen: Wat een wakkere kindjes hebben jullie! Ik durf het eigenlijk niet eens op te schrijven... Ik geef nog wel een slokje toe als we naar bed gaan (meestal rond h12), maar dan gaat ze door tot minimaal h10... Nog steeds de hele ochtend slapen, na voeding meestal weer naar bed, dus dan rond h1 pas voor het eerst beneden. 's Avonds ligt ze er tussen h8 en h9 in. Volgende week gaat Tashman weer aan het werk en zal er wel een ander ritme ontstaan. Winterkleren: Durf nog niet echt te kopen. Ze raakt nu net in maat 68! Denk dat ik maat 74 kan verwachten. Ze is gewoon erg fijn en licht. Caro, wij hadden laatst voor Evi een badlakentje mee om op te verschonen. Die later als speelkleed neergelegd. Mf, pfff lieverd... Die vermoeidheid herken ik, ook door de endo.. Ook even door andere dingen van de laatste tijd hoor. En heb je met T gefietst? Cool!! Wel zwaar hè aan je stuur? Dat vond ik wel tenminste. Ik zal later zeker nog even op je mail reageren meid!! Nessie, wat fijn dat je goed dat je zo goed door de sollicitatie heen gekomen bent! Is het dezelfde functie of zijn er functies samengevoegd? Geeft wel weer rust! Hoe is het met T? Zelf, samen met Evi, keihard ons best aan het doen om de bv op peil te houden. Dus ben af en toe helemaal kapot, maar het lijkt er op dat het ons lukt! Vandaag brak alles me een beetje op en heb ik de halve da geslapen. Ach ja, ik ben er weer een beetje.... Moet zeggen dat de geboorte van mijn nichtje ook best impact maakt, confronterend is. Zo kan het dus ook zeg maar... Heel blij dat hun een hoop bespaard is gebleven, maar je ziet van heel dichtbij hoe het anders was gegaan. Dus van alle kanten een heftig en emotioneel weekje...
@nien, wat onwijs rot dat je zoveel last had van migraine. Pff.dat valt dan niet mee om de dagen door te komen. Was je dan zelf gestopt met de pil? En nu ga je gewoon door blijven slikken totdat het vanzelf erdoorheen breekt? Wat slaapt L idd weinig zeg. Maar zolang ze er gezellig onder blijft geen probleem lijkt me. Hoe gaat het verder met haar. Hou je taai meis. Hopelijk gaat het nu weer de betere kant op met jou. Geen stomme migraine meer. knuf @ijs, wat leuk dat je weer iemand van het andere topic tegenkwam die in het zhuis bij je had gelegen. En vwbt verschonen ergens anders. Ik doe dat meestal gewoon in de wagen, maar dat is niet echt een makkie. Ik vond zo'n babyfloat ding erg handig (ik had er in het zwembad eentje van de hema, deze had ook een kussentje in de rug) en Thyrza vond het geweldig. En ik ook, want zo had ik wat meer mijn handen vrij. Ik ben nogal klein dus moest steeds op mijn tenen lopen door het water en Thyrza omhoog houden. Nu dreef ze gewoon in dat ding terwijl ik haar vast had. Maar Lars dus nog geen tandjes. Wel bobbels. En voor het eten betreft, rustig aan met proberen hoor. Doe waar jullie je goed bij voelen. En als Lars tevreden is, dan is het toch goed. Wel superfijn dat er geen allergie uit de test is gekomen. Maar de flessen zo om en om gaan dus wel goed. En idd, supermooi verwoord je laatste zinnen. @caro, Raf dus nog 3 korte slaapjes. Hopelijk is het idd een fase en wordt hij er sowieso in de nacht niet wakker van. Thyrza wordt ook wel vaak huilend wakker na haar middagslaap. Is dan bijna overstuur zelfs. Maar met dikke knuffels en grapjes is ze daar snel overheen. Ze slaapt in de ochtend de laatste dagen uit tot soms wel half 10. Van de week was het 10.00, toen vond ik het zelfs bijna eng dat ze zo lang sliep (wel voeding gehad om half 7). Ik probeer haar meestal 2 slaapjes te laten doen. Meestal van 10.00-11.00 en dan van 14.00 tot half 4. In de avond gaat ze nu rond 20.00 naar bed. Het is eigenlijk steeds een beetje verschillend, ik volg haar ritme gewoon. Niet stressen hoor, hopelijk kom je zelf ook aan je rust toe. Dikke knuf @tash, meis, van harte met het tante zijn. Kan me voorstellen dat dit veel emoties meebrengt. En wat een bikkel ben je ook met het borstvoeden. Doorzetster! Trots op jou! Zolang het goed gaat en goed voelt voor beiden gewoon doorgaan. Maar niet ten koste van jezelf. Wat een lekkere eter is Evi ook zeg. Heel herkenbaar ook (en eng) van die grote stukken erin willen proppen en er dan weer omhoog uit werken als het mis gaat. Rustig aan hoor met de mail. Komt wel. @nessie en mukje, hoe is het met jullie?
Hier gewoon door blijven gaan. Ik ga de laatste tijd ook wel beetje te laat naar mijn bed, maar dat komt omdat Thyrza ook later ging en ik dan toch even ook tijd voor mezelf nog wil. Ik heb idd nu 2 hele kleine fietsritjes achter de rug. (moest er wel een nieuwe tweedehands mamafiets voor kopen, want op mijn eigen fiets ging echt niet lukken. Ik kon niet tussen het zitje en stuur komen en ik kan niet bij de grond met mijn voeten en dat vind ik wel vereiste nummer 1. Bij deze fiets zaten ook al 2 bobike zitjes (en ik had er dus al 1 gekocht via mp). Windscherm krijg ik er alleen niet op. Thyrza vind het geweldig en ik moest gewoon bijna huilen van geluk van haar enthousiaste gegil op de fiets en dan ging ze met haar koppie naar achteren om even een kusje te krijgen en dan die lach van haar. Zo'n heerlijk geniet moment. Ik wilde ook zo graag, maar moet wel zeggen dat ik echt piepkleine stukjes fiets. Eigenlijk alleen op gladde fietspaden en dan naar de paardjes of schaapjes of koeien. Want Thyrza zit best oke, maar nog niet goed genoeg. Mijn ouders zijn denk een kwartiertje fietsen maar dat doe ik dus nog niet. Ze moet daar net wat beter voor gaan zitten. We zijn trouwens allebei de keren in de avond gegaan, na het eten en dan is het lekker rustig overal en krijgt ze daarna een fles om vervolgens heerlijk te slapen. Wij stonden trouwens vorige week bij het zwembad, wilde ik kaartjes kopen zegt die mevrouw, u kunt maar tot 12.00 zwemmen. En het was dus half 12. Zo stom, ze sluiten gewoon hier het zwembad tussen 12.00-13.00. Nou ja, dus maar rechtsomkeer gegaan. Verder rolt ze de hele kamer door, maar tijgeren doet ze nog niet. Van de week deed ze haar beentje wel op die manier, maar het lukte haar niet. Komt vanzelf. We zijn gestopt met de borstvoeding, nadat ze me 2x hard gebeten had, was ik zo gespannen bij iedere voeding, dat ik wilde afbouwen. Daar ben ik nog mee bezig, maar ik heb uit de vriezer tot morgen borstvoeding en dan alleen die laatste keer dat ik kolf op een dag. En hopelijk is het dan gewoon klaar. Want dat kolven ben ik echt zat. Moet wel zeggen dat ik er best emo onder was, maar het is goed zo. Morgen is ze 9 maanden oud en dan heeft ze 9 maanden borstvoeding gehad. Overigens krijgt ze nu 3 voedingen per dag. Waarvan in de eerste pap, waarschijnlijk slaapt ze daarom zo goed nu in de ochtend daarna door. Ook hadden we gewoon drukke weken. Ik heb de kleine meid overal en nergens mee heen gesleurd en in/uit de auto,wagen e.d. Vanaf nu dus maar weer een beetje rustiger. @ijs, jij had toch met Lars hartruisje? Is daar al verder naar gekeken? Of was het iemand anders? Thyrza moet in september naar de kindercardioloog voor de zekerheid. Ik heb het zelf ook gehad en is meestal onschuldig dus maak me er niet zo druk om, maar het is toch wel goed dat ze er even extra op letten. En omdat ze het zo goed doet hoeft ze w.s nog maar 1x naar de kinderarts terug. Dus dat is supergoed nieuws. Ze had trouwens wel een enorme groeispurt gemaakt t.o.v de laatste keer cb. Ze woog nu 7,4 kilo en was 66cm. Morgen moet ze weer naar het cb, dus ben benieuwd hoeveel ze dan weegt. O ja, over kleertjes, ik heb hier al veel liggen van maatje 74/80, maar ze zit nu net in 68. Maatje 62 heeft ze weinig gedragen, ook vanwege de warmte en de groeispurt. Zo zonde. Ik had destijds heel veel ingeslagen bij de hema voor 3 euries per kledingstuk,terwijl bij andere winkels diezelfde artikelen gewoon 14 euro waren. Dat noem ik nou nog eens leuk kopen. Ik heb wel een winterjasje liggen maat 74 (gekregen toen ze geboren werd), maar heb ook nog de lodger liggen. En als het goed is past ze daar nu wel goed in, of zou ze daar nu alweer te groot voor zijn. Nou dat was het wel even voor nu. O ja, ik heb btw 2 van die gratis albums laten maken (zijn wel kleintjes hoor, maar wel mooi). Ik had de link via fb. Hieronder foto van de fiets gisteren bij de schaapjes
Wat ik vanochtend had, we gingen een dagje weg en ik vulde de Difrax fles met gekookt water om mee te nemen (gebruik die alleen als ik wegga, omdat ik het rot flessen vind). Draai ik hem dicht, lekt hij natuurlijk weer. En terwijl ik hem open draai spuit de helft van de fles er uit. Kokend water over me heen, gelukkig had ik een trui aan, maar deed wel pijn . MF: mooie foto, je ziet haar genieten. Leuk dat jij er ook zo van geniet! Ik heb zelf ook zo'n gratis album van vakantie gemaakt, ik vind hem ook mooi geworden. Ik was inderdaad zelf gestopt met de pil na 3 strips, omdat we nu vakantie hebben en ik geen zin had in een menstruatie. Maar dat doe ik niet meer, heb nog steeds hoofdpijn, het wordt wel iets minder zwaar. Tash: gefeliciteerd met je nichtje! Evi slaapt inderdaad erg veel. Ik vind het zelf niet erg dat L niet zoveel slaap nodig heeft, dan kunnen we lekker vaak weg . IJs: heerlijk dat zwemmen! Caro: het was maar een klein pakketje. Wij verschoonde/wassen/afdrogen enz ook op tafel, de eerste dag op een matje op de bank, maar mijn rug deed ook al snel zeer. Wij hadden een dikke handdoek opgevouwen, dat ging ook prima, maar had het zelf toch wel handig gevonden. Heb je al zin in de vakantie? Duurt niet meer lang! Vandaag een dagje gaan winkelen en ik heb zo'n mooi jasje bij Prenatal gezien! Maar wel duur, dus nog maar niet meegenomen.    
Wat een superleuk jasje nien! Idd, prenatal is wel duur. Maar ja, als je er een hele winter mee doet. Jeetje dat was schrikken zeg met dat gekookte water. Heb je wel je arm onder de kraan gehouden voor de zekerheid?Ik heb zelf mijn arm verbrand aantal jaren geleden door een stom ongeluk en hoop dat niemand dat ooit mee hoeft te maken(weten jullie dat ook weer van me, mochten we gaan meeten,haha). Gelukkig dat je hoofdpijn wel minder zwaar wordt. knuf
Hier met enorme buikpijn op bed, snap niet waarom, tis flinke drukkende ongipijn echt aan de voorkant..erg opgeblazen gevoel, met keel-en hoofdpijn Lieve foto mf, en leuk jasje nien. Ik reageer later verder.
Prachtig MF! Ik geniet vanuit hier met jullie mee. Zie het helemaal voor me. Thyrza heeft zo'n mooie lieve lach ook. Heerlijk mopje! Super dat je het zo lang volgehouden hebt met de borstvoeding! Echt respect voor! Tash, voor jou ook respect! Denk goed om jezelf hoor. Gelukkig heb je even bij kunnen slapen. Gefeliciteerd met je nichtje! Kan me voorstellen dat het confronterend is en dat het emoties met zich meebrengt. Heb je zelf de bevalling al een plekje kunnen geven? Jij hebt het ook wel heel erg heftig gehad. Nien, nou, heb vanmiddag de opblaasbare aankleedkussen gekocht hoor. Nog bedankt voor de tip! Lijkt me erg handig... Maken we op de keukentafel in het appartement gewoon de verschoonplek. Ja, heb heel veel zin in de vakantie! Wat eng met dat kokende water. Gelukkig had je een trui aan. En superleuk jasje zeg! Ik zou e'm kopen voordat ie weg is.
Vanmiddag na Rafs middagslaapje - die tot 14.00 uur duurde - even gezellig met mijn ouders naar een plaatsje hier in de buurt geweest (waar ze een Etos hebben). Toen het eigenlijk zijn slaaptijd was, begon meneertje te jengelen en zijn we naar huis gegaan. Werd ik nog even door een wesp geprikt in mijn hand. Maar ja, ik was aan het autorijden, dus moest gewoon door. Was allang blij dat hij mij geprikt had en niet Raf. In de auto viel meneertje in slaap... helaas was dat maar van korte duur. Thuis aangekomen kwam er nog een buurmeisje aan en Raf was helemaal hyper de pieper. Als hij moe is, wordt hij erg hyper. Ik zag het alweer helemaal voor me... dat zou weer veel moeite kosten vanavond om hem in slaap te krijgen. Na de laatste fles is hij nog even met Caroman onder de douche geweest. Doen we sinds kort. Eerst vond hij het maar niks al dat water over zijn hoofdje, maar nu geniet hij er erg van. Hij werd er helemaal ontspannen van... Wellicht een beetje TE ontspannen, want ineens lagen er twee drolletjes op de vloer. Toen naar bed en binnen twee minuten lag hij te slapen... Dus... douchen voor het slapen gaan werkt lekker relaxt voor hem (althans... vandaag).
Mf: heftig van je arm, verbrand met water? 3e graads? Echt een schattige foto, zeg het nog eens, maar hij kwam weer voorbij . Ijs: Getsie, hopelijk geen endopijn. Hoe voel je je nu? Caro: Ben benieuwd naar het aankleedkussen, zal wel handig zijn! En een wespensteek, jakkes, niet teveel last van? Lekker dat R zo goed slaapt na het douchen! En hij poept er ook makkelijk van . Jaa leuk jasje he, vind hem ook zo leuk! Wilde eerst een fuchsia, want daar staat ze zo goed mee, maar vond deze meteen super. Maar zou ze daar de hele winter mee kunnen doen? Dan vind ik het niet zo erg dat hij wat duurder is, maar wil niet na een paar maanden weer een nieuwe moeten kopen. Wat denken jullie?
Hey Tash, echt super dat je het al zo lang vol houd de bv! En helemaal begrijpelijk de emotionele bui nu je tante bent geworden. Dat is heel bijzonder en idd confronterend hoe het ook kan gaan zonder wat wij allemaal hebben moeten doormaken..mijn schoonzusje is 8 oktober uitgerekend, dus ik ben er zeker ook wel mee bezig in m'n hoofd. En ook wel weer even spannend lijkt me als tashman weer aan het werk gaat lijkt me? Mf, wat een ontzettend lief toetje heeft Thyrza toch, die foto op de fiets is echt geweldig!! Das toch echt iets om van te genieten en trots op te zijn. En bah, niet leuk om te lezen over je ongeluk! Nien, ik vind het jasje echt heel leuk, welke maat is het? 80? Fuchsia is natuurlijk opvallender, maar ik vind deze kleur wel erg mooi en kun je natuurlijk leuk aankleden met kleurige sjaal en mutsje en zo. Wat een gedoe met de fles. Wj hebben ook difrax flessen en hoewel ze inderdaad snel lekken als je de bodem niet goed aandraait, hebben we er verder weinig problemen mee gelukkig. Maar niet leuk dus! Hopelijk niks aan over gehouden? Tjee Caro, wespensteek tijdens het rijden ik ben niet snel panisch of zo, maar ben absoluut niet gecharmeerd van wespen en al helemaal niet als ze rond m'n hoofd zoemen. Ik blijf wel rustig maar van binnen kook ik...geen last meer van? En fijn dat Raf het douchen zo lekker vind, hopelijk is dat een blijvertje en grappig die drolletjes! Lijkt me erg komisch haha.
Ik heb gisteravond echt helemaal knock out gelegen nadat ik thuis kwam van werk. Het was echt een hele rare drukkende soort ongipijn, met daarbij keelpijn en hoofdpijn. Met paracetamol naar bed gegaan en onrustig maar toch nog redelijk geslapen. De buikpijn was vanochtend weg, keelpijn werd alleen maar erger, maar geen tot weinig hoofdpijn. Na nog een dag werken is m'n stem bijna weg nu, maar ach...dat merken jullie toch niet Ik snap niet waar de buikpijn vandaan kwam en waarom het nu weer over is. Ik ben een beetje bang dat de endo wellicht toch een beetje aan het sluimeren is, en bij mij is dat altijd in combi met m'n darmen/ontlasting (had ik ook last van gisteren). Weet niet zo wat ik ervan moet denken. Als het vaker gaat gebeuren denk ik dat ik afspraak gaan maken met m'n gyn.. We hebben Lars trouwens wat nieuwe tussendoortjes voorgeschoteld, liga eerste stap, en nijntje koekje vanavond. Gaat erg goed, hij sabbelt er smakelijk op en heeft geen problemen met stukjes want dat wordt al snel week door het vele speeksel en spuug mooie kliederboel dus wel!
Het jasje is inderdaad maat 80. Gelukkig is je buikpijn weg! Maar wel een vervelend idee dat je misschien weer last van de endo hebt gehad. Herkende je de pijn? Ik voel ook regelmatig een naar/drukkend gevoel op de plek waar tijdens de ivf behandeling de cyste zat/zit, maar ik wil nu nog niet weten of er iets zit. Gaat makkelijk he Liga, ik vind het ook ideaal dat het zo snel zacht wordt. Lisa gaat er van smekken, zo lekker vindt ze het . Hier is de hoofdpijn nog steeds niet weg, is al 1,5 week. Paracetamol helpt niet, dus zit nu aan de ibuprofen (en ook dat helpt amper).
Tjonge zeg, nog niet weg? Dan mag ik dus blij zijn met ca. 2,5 dag flinke hoofdpijn maar daarna wel weg. Qua maat, ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, maar denk wel dat je 80 moet kopen en niet 74. Anders denk ik dat de kans er zeker in zit dat ze midden winter er al uit raakt.. Vannochtend de eerste foto gemaakt dat L zelfstandig zit. Zal zo ff foto in m'n album zetten. Hij valt nog regelmatig om maar het gaat wel hard vooruit. Staan met onze hulp hetzelfde, gaat ook hard, dus nu zeker dat hij het kruipen gaat overslaan. Ben dan wel benieuwd of hij zelf naar zit kan gaan of dat wij dat steeds moeten doen aangezien hij ook zo passief blijft met omrollen en zo. Liefst heeft hij alles binnen handbereik of hij moet in een goede bui zijn
IJs, raar hoor die buikpijn. Ik had vanavond ook ineens rare pijn onder in m'n buik. Op 1 plek. Vorige week net gemenstrueerd en geen pijn gehad (blijf het raar vinden zonder pil). Beterschap met je keel! Ga zo de foto van Lars even bekijken. Leuk dat hij lekker geniet van de tussendoortjes. Fijn dat jullie nu ook van alles uit kunnen proberen. Nien, balen voor jou die hoofdpijn steeds. Gebruik je geen medicatie meer (die je toen tijdens je zwangerschap niet mocht). Rafael is verkouden! Heeft het (weer) gekregen van mijn nichtje (dochtertje van m'n broertje). Hij heeft onrustig geslapen vannacht (en ik ook). Het lijkt erop dat het nu weer de goede kant op gaat. Oh ja, mijn schoonzusje is weer zwanger en ze krijgen een zoon! Superleuk natuurlijk, ook voor Raf. 2 Januari is ze uitgerekend. Vind het een erg leuk vooruitzicht. Weer zo'n klein baby'tje in de familie.
Jazeker, ben blij dat we nu de "gewone" weg kunnen nemen betreft voeding en hapjes en zo. Het gaat ook steeds beter, z'n buien ook steeds minder, tis gewoon genieten momenteel, tot de volgende groei stap wellicht Leuk van je schoonzusje en een jongen! Dat is natuurlijk wel beetje extra leuk voor Raf. Wij kijken erg uit naar ons aankomende nichtje. Er zal dan ca.10 maanden tussen L en z'n nichtje zitten. Het is voor m'n broertje en schoonzusje ook de eerste, dus voor ons allemaal erg leuk dat het zo dicht bij elkaar ligt. En natuurlijk ook wel erg fijn dat wij eerder waren, want zo hebben we in de familie ook geen moeilijke momenten gehad, behalve dan de 4,5 jaar voordat L kwam, hebben ze natuurlijk allemaal erg meegeleefd met ons. Ik ben momenteel echt gelukkig, heb elke dag momenten dat ik dat besef en van die intense geniet momentjes heb. Zeker nu het beter gaat en rustiger is met Lars. Ook dat Lars zo'n extra dimensie aan alles geeft, dat is niet voor te stellen als je (nog) geen kinderen hebt. En dat besef ik me erg vaak, dat het ook anders had kunnen lopen..
Is het een idee om te proberen een datum af te spreken zoals eerder geprobeerd? Is iedereen er nog voor?
IJs, mooi om te lezen dat je zo gelukkig bent momenteel! Heerlijk van genieten. Ik voel me ook gelukkig met ons lieve schatje. Vanmorgen ook weer zo'n heerlijk geluksmoment met z'n 3-en kroelen op bed. Zalig om zo de dag te beginnen! En jullie dus binnenkort een nichtje erbij. Leuk! Ja, lijkt me leuk om wat af te spreken, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om alleen een heel eind met Raf in de auto rijden (is toch al gauw zo'n 2 uur rijden voor ons). Met name het stoppen onderweg op een parkeerplaats om hem te verschonen of eten te geven. Maar als Nessie nog zin heeft, dan komt het wel goed. En anders neem ik Caroman gewoon mee als dat mag van jullie en hij dat zelf ook wil... Het lijkt erop dat Rafael de 8,5 maanden sprong erop heeft zitten. Hij slaapt weer beter overdag en is 's morgens weer later wakker. Hij kan nu ook zelf tot zitten komen en tijgeren doet hij ook volop. Dat zijn dan waarschijnlijk de sprongen die hij gemaakt heeft tijdens deze sprong. Wel grappig, het lijkt toch steeds te kloppen. Ik zit nu nog op m'n werk. Straks naar huis. Vanavond als Raf op bed ligt, gaan Caroman en ik lekker gezellig kaasfonduen! Fijn weekend allemaal!
Tja het komt misschien wat sentimenteel over, maar het is echt heerlijk om gewoon elke dag geniet momentjes te hebben zonder de zorgen toch wel van zeker de eerste 4/5 maanden, daarna werd het wel steeds rustiger en duidelijker en zo. Ik vind het wel top dat raf al zo aan het tijgeren is en dus box en bedje al omlaag en zo, tja dat hoeft hier echt nog niet. Al ben ik wel blij dat hijnu wel steeds beter gaat zitten, en staan met onze hulp vind hij superleuk, want dan ziet hij natuurlijk weer van alles vanuit een ander perspectief. Vooral ook qua afleiding en om z'n energie kwijt te kunnen.. Begrijpelijk betreft het afspreken, eerst maar zien of we allemaal willen en kunnen, en idd sommige meerijden met elkaar? Lars heeft trouwens het bellenblazen ondekt