Amen Ijs!! Prachtig om te lezen dat je/jullie zo gelukkig zijn! En het klopt ja, een kleintje geeft echt een extra dimensie aan alles. Ik wist dat het mooi zou zijn, maar zo mooi! De liefde de je voelt is echt onbeschrijfelijk hè? Wat betreft afspreken, ja leuk! Maakt voor mij niet uit waar en wanneer... En beide mannen gaan lekker vooruit in hun ontwikkeling zo te lezen! Geeft een goed gevoel hè? Evi staat elke dag tegen de leuning aan naar buiten te kijken en probeert sinds twee dagen nog maar met één handje te leunen. En in de loopkar vliegt ze het hele huis door... Zo mans! Maar soms mag het echt wel even rustiger aan gaan... De keel en hoofdpijn bij iedereen weer over? Hier ook flink laat van gehad, virusje zeker? Kon/wilde dus ook niet naar zusje en nichtje. Vandaag pas weer geweest... Wat is dat dan weer klein!! En er zijn er hier dus meer met neefjes/nichtjes dicht op onze kids. Mooi om ze straks samen te zien opgroeien!! Zo, nu eindelijk even qualitytime met Tashman! Genieten nog even van de laatste dagen vakantie. Vanmiddag naar de klimduin geweest, lekker gelopen in het bos, van de klimduin af en heerlijk broodje gegeten op terras! En ons moppie heerlijk te smullen van mama's zalm, lekkerbek!! Ze is gek op vis, hihi! Goed, qualitytime dus... Ik rond af!!
@ijs, jeetje meis wat vervelend van die buik. En dan ook nog die hoofd en keelpijn en stem kwijt. Gelukkig ging je buik snel weer beter. Maar goed in de gaten blijven houden. Ik snap ook dat je liever even wilt wachten met een afspraak gyn. Daar zit je gewoon niet op te wachten. Heb je je stem inmiddels weer een beetje terug? En wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Over sentimenteel gesproken. Kreeg gewoon tranen in mijn ogen van je berichtje. Zo herkenbaar en zo mooi omschreven. Wat fijn dat je nu zo e.e.a kunt uitrpoberen met Lars en dat het gewoon zo goed gaat. En ieder lekker op zijn eigen tempo qua ontwikkeling. Zag dat je weer naar blijdorp geweest was. Supercute foto's. Helemaal leuk. Ik ga ook even kijken dus voor abo. Lijkt me superleuk. @caro, jeetje wat gaat Raf snel zeg. Tijgeren en zelf zitten.knapperd! Kleine boef is het ook. Heerlijk mannetje. En wat fijn dat hij weer beter slaapt. Heb jij ook meer je rust bij. En lekker gefonduet gisteren? Wat mij betreft kun je je man gewoon meenemen als je dat prettiger vind. Ik had zelfs bedacht als het van der valk hotel wordt om misschien een overnachting voor mezelf en de kleine meid te boeken, maar weet dat nog niet zeker hoor. Oh en hoe is het nu met de plek waar de wesp gestoken had? O, ik ben helemaal panisch voor die beesten. Vrees dat ik bijna de auto uit was gesprongen,haha! Maar ja, sinds Thyrza er is moet ik haar beschermen en rustiger zijn. @nien, jeetje wat naar die hoofdpijnen. Nog steeds dus. Hopelijk gaat het inmiddels weer iets beter. Heb je al besloten of je het jasje koopt. Ik zou ook maatje 80 nemen. Op de groei lijkt me het handigste. Ik ga binnenkort ook maar eens liga proberen. Eerste stap gebruiken jullie toch? En nee, geen kokend water, frituurvet. Maar goed, ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen, maar mooier wordt het er niet meer op (na 4 operaties). Ik ben dan ook wel redelijk panisch soms met hete dingen. En zeker als ik zie hoe vaak mensen met Thyrza op schoot iets heets willen drinken. Dan pak ik haar snel over. @tash, wat heerlijk dat Evi zo'n lekkere eter is. Zalm eten. Thyrza kreeg van de week een potje met pompoen en zalm en zat de hele tijd te kokhalsen. Ze had minder dan de helft op. Arm kind. Evi al zo knap staan? Wauw en dan met een handje. Gaat allemaal zo snel. Soms beetje te. Het eerste jaar maken ze zoveel ontwikkelingen door. Ik schrijf met regelmaat in een schriftje want oh je vergeet zo snel. En loopkar, zo eentje waar Evi in het midden zit met haar voetjes op de grond? Heerlijk. Die ga ik ook binnenkort maar even ophalen bij mijn zus vandaan. Denk dat Thyrza dat ook geweldig zal vinden. En nog even lekker genieten samen met je mannetje zo te lezen. Hoop dat alles beetje oke met je gaat. @nessie, hoe is het met jou? Hier nu meerdere keren gefietst. Gisteren fiets een onderhoudsbeurt gegeven. En nieuw zadel en standaard erop. En ook een nieuw ketting. Het kost wat, maar nu voel ik me wel een stuk veiliger. En Thyrza gaat steeds beter zitten (thuis ook). Gisteren zijn we denk wel 15 min gaan fietsen, en dat ging supergoed. Dus misschien toch wel even naar mijn ouders. Ik kijk nog even. Hier is Thyrza weer supereenkenning. En dat is echt naar. Want weer keihard huilen bij anderen (en het ging zoveel beter). Bij 5 andere mensen gaat het ook nog goed, maar de rest. Groot drama. Hopelijk is dat snel over. Verder idd enorm genieten genieten en nog eens genieten. O ja , ze schreeuwt echt de hele dag van plezier. Echt superhoog die stem,haha! Meeten lijkt me nog steeds leuk!
Wow Tash, Evi dus ook al zo goed bezig met staan en actief doen en vandaag laatste dagje voordat tashman weer asn het werk gaat? Ik heb nog steeds lastvan m'n keel, de rest is gelukkig over, maar m'n stem valt af en toe weg,niet zo handig met m'n werk Mf, misschien kunnen we dan wel 'n keertje afspreken bij blijdorp? Lijkt me leuk! Tjee, niet fijn zeg van je arm, maar andere kant, als er alles maar meekunt doen is nog het allerbelangrijkste. Maar kan me zeker voortellen dat je extra voorzichtig bent! En eenkennigheid, tja, daar is niet echt wat aan te doen denk ik? Hier 'n heerlijk mannetje in m'n armen (naast ipad ) probeert aan m'n haar te trekken terwijl hij z'n fles drinkt...boefje! Ik twijfel 'n beetje betreft flessen, hij krijgt nog steeds 4 flessen op een dag, al drinkt hij niet altijd alles op. Hoe is dat bij jullie? En hoe eventueel over gegaan naar 3 flessen? Ik hou het een beetje kort met lars op schoot. Zal nog even een foto in m'n album zetten, dat hij tegen de bank aan staat.
Jullie kids nog geen last van de 8,5 maanden-sprong? Het klopt hier steeds precies als ik kijk in het Oei ik groei-boek. Raf was natuurlijk twee weken te laat geboren, dus hij is eigenlijk al 8,5 maand. IJs, hier zijn we van de een op andere dag overgegaan naar drie flessen. Doe dan in de middag rond 15.00 uur wat drinken en een tussendoortje (mini-rijstwafel). Hij heeft dan 's avonds wel berehonger... Zou het gewoon proberen anders als. Lukt het nog niet, dan wacht je nog even. Maar denk dat het wel goed zal gaan hoor! MF, wat heerlijk dat je zo lekker aan het fietsen bent met Thyrza! Vervelend van de eenkennigheid, maar het gaat weer over moet je maar denken. Rafael heeft er totaal geen last van... Had ik eigenlijk wel verwacht, maar tot nu toe nog niet dus. Geen last meer van de wespensteek hoor. Heb het gif er meteen uitgezogen (bah) en dat scheelt denk ik wel. Tash, lekker genoten jullie de laatste vakantiedagen dus! Heerlijk!
Hehe de hoofdpijn is voorbij! Heeft uiteindelijk ruim 1,5 week geduurd, ben er moe van en nog niet vaak zoveel troep geslikt in een korte tijd. Caro: Ik heb 5 dagen imigran genomen, maar ik durfde ze niet meer langer te nemen, omdat het best zware medicatie is en flinke bijwerkingen. Normaal duurt een migraineaanval 3 dagen, langer neem ik ze dan ook nooit. Ik heb nog niet gelezen in oei ik groei, maar het lijkt er op dat L wel ergens last van heeft (tandjes of sprong?). Waar merkte jij de sprong aan? Gelukkig geen last van de wespensteek. Tash: wat grappig dat E zo van vis houdt en jouw zalm op eet . En wat je zegt: het is mooier dan je je van te voren kan voorstellen. Ik had er veel moois van verwacht, maar dat komt niet eens in de buurt van hoe het is. Mf: jeetje frietvet. Ik heb het op mijn werk over mee heen gehad, maar daar heb ik "gelukkig" alleen een grote plek op mijn bovenbeen aan over gehouden. De schrik blijft er dan wel in. En jij dan ook nog 4 operaties. En al naar je ouders gefietst? Ik geef liga 6-12 maanden, daar zitten granen in, dus neem aan meer vezels. IJs: ik ben ook van de een op de andere dag naar 3 flessen gegaan. Ik heb het dan wat meer verspreid over de dag (7.00, 13.00, 19.00) en dan ook rond 15.00 wat liga en diksap. Ging gelijk goed. Ik heb het jasje apart laten leggen bij Prenatal, want ik kwam er achter dat ik nog cadeaubonnen had, maar die was ik dus vergeten . Ze heeft het gepast en het is groot (zal foto in mijn album zetten), maar het duurt nog een paar maanden voordat ze hem aan doet, dus hopelijk komt dat goed. L heeft eergisteren 2,5 uur gehuild toen we haar in bed hadden gelegd, niks hielp. Ze bleek koorts te hebben, uiteindelijk een parac gegeven, maar die poepte ze voor een deel uit. Uiteindelijk hebben we haar beneden in de reiswieg in slaap gekregen en later slapend in bed gelegd. Geen idee wat er was, tandjes misschien?
@nientje, jasje staat superleuk! Idd wel beetje aan de grote kant, maar het is nog geen winter. En beter te groot dan te klein. Jij dus ook een litteken op je been. Bah, zijn nare dingen. Wat fijn dat de hoofdpijn eindelijk over lijkt te zijn. Het is logisch dat je zo moe bent. Al die hoofdpijn en medicijnen vreten energie. Moederschap is idd mooier dan je je had kunnen voorstellen, dat vind ik ook. Oke, ik ga even kijken naar die liga. Is w.s tweede stap dan denk ik. Ik wilde haar eigenlijk eerste stap geven. Wat naar dat Lisa zo moest huilen. Soms weet je het gewoon niet wat er aan de hand is. Hopelijk gaat vanavond beter. Geen koorts meer? @caro, o ja dat poepen onder de douche doet Thyrza steeds in bad. Heel fijn,not! Maar wel supergrappig soms. Zeker omdat ze me dan zo aankijkt van, eh, ik het niets gedaan hoor mamma! Gelukkig maar dat je geen last hebt van de wespensteek. En de 8,5 maandensprong. Tja, bij de een duurt zoiets langer dan bij de ander. Ging het slapen overdag vandaag ook weer beter? Ik hoop het voor je. @ijs, wat naar dat je die keelpijn nog hebt. En steeds je stem weg. Zal dat even rustig zijn in huis. Leuk lijkt me, meeten in blijdorp. Wel na de vakantieperiode hoor. Is volgens mij dan een stuk rustiger als nu. Thyrza drinkt 3 flessen, maar vandaag maar 2. Op zich gaat dat ook goed, maar denk dat dit te weinig is. Geen idee. Hier idd lekker gefietst gisteren en vandaag naar opa/oma. Ze vind het heerlijk. En het ging ook supergoed. Vandaag hadden we de buggy mee op de buggydrager, maar dat is allemaal best zwaar. Dus de buggy heb ik daar gelaten, die brengt mijn vader morgen hierheen als hij mijn andere fiets komt ophalen. Vannacht was Thyrza lang wakker en huilerig. Ik was erg moe en baalde er echt even van, alhoewel zij er natuurlijk niets aan kan doen. Deed ik het grote licht aan, zie ik echt een mega mega dikke zwarte spin op de muur, naast mijn bed. Dus ik gaf een gil waarop Thyrza echt keihard begon te krijsen. Tja, toen miste ik echt de "man" in huis. Ik moest de enge spin toch zelf vangen. Gelukt en arme spin, ik heb hem door de wc gespoeld. Dus eigenlijk was het maar goed dat de kleine meid wakker was anders had ie straks in mijn bed gezeten. Vandaag heeft Thyrza maar 2 flessen op. In de middag was ze zo aan het huilen en had echt buikpijn (flinke winden laten en keihard huilen) en ze wilde de fles ook echt niet. Dus ik heb het maar zo gelaten. Ze ging wel meteen superlief slapen. O ja, dat slapen daar is ze echt geen fan meer van. De laatste dagen max een half uurtje in de ochtend en in de middag hoogstens anderhalf uur. Zolang ze happy is geen probleem, maar dat is ze in de ochtend snel niet meer na dat korte slaapje. Foto saampjes op de fiets staat in album
Caro, hoe was de kaasfondue met caroman Raf dus ook alweer verkouden, T.ijs ook al ruim een week. Hij heeft mij ook aangestoken, dus was deze week na mijn werk ook echt gesloopt.. Maar we zullen nog wel genoeg virusjes van onze kids gaan meekrijgen ben ik bang hihi. Ijs, inmiddels alweer wat beter? Wat leuk dat jullie kids al zo goed staan tegen de bank. Die van mij zakt gelijk door zijn knietjes als ik m op zijn voetjes zet. Hij moet natuurlijk ook heel wat gewicht opvangen haha. Leuk dat jullie naar Blijdorp zijn geweest, hoe vond Lars het? Tash: wat fijn dat je mannetje weer een baan heeft! Hopelijk nog even genoten van jullie quality time samen (en een extra broodje zalm besteld met zo'n smulbekkie als dochter MF: wat leuk dat je aan het fietsen bent met Thyrza! En zo'n mooie glimlach maakt het dan helemaal super natuurlijk! Ik kijk er ook erg naar uit om samen met T te gaan fietsen. Maar moet nog even geduld hebben... Nien, leuk jasje! Daar kan ze de winter wel mee door komen Gelukkig eindelijk van de hoofdpijn af dus. Tsjonge, anderhalve week is wel erg lang, lijkt me slopend! @meeten: lijkt me nog steeds leuk! Gaat oktober nog lukken? En Caro, als we samen gaan dan komt het goed hoor! Gewoon lekker relaxed heen rijden met een stop voor een flesje etc. En anders nemen we onze mannen mee (al ziet die van mij dat wrs niet zitten hahaha...) Ik heb gisteren een hele dag gegolft met mijn vader en 2 vrienden. Dt had ik al 5 jaar ofzo niet gedaan, dus was even wennen. Maar het was erg leuk! Ik ben alleen ontzettend verbrand, ziet er niet uit. Alsof ik op wintersport ben geweest met zo'n witte bril op mijn gezicht T.ijs was bij een vriendin tijdens mijn dagje uit, en was gelukkig ook een makkelijk mannetje geweest. S middags zelfs 3 uur geslapen dus dat was redelijk relaxed oppassen. Komend weekend ga ik met een vriendin een dagje weg. Waarschijnlijk naar de sauna (moet ik dan nog wel even moed voor verzamelen) of anders lekker shoppen. En deze week eindelijk een avondje met nessieman uit eten, zin in. T blijft dan wrs voor het eerst bij opa en oma slapen. Oh, ik wil een goede zwemband kopen voor op vakantie. Maar aangezien T nog niet kan zitten wel eentje waar ie goed ondersteund wordt. Iemand tips waar ik die kan kopen? Heb wel een babyfloat gekregen, maar is denk ik nog een stapje te ver voor ons mannetje. Dan hangt ie er wrs enorm in.
Meiden, wat een smulfoto's weer!!! En Nessie, hebben jullie die foto's laten maken of kan je dat zelf zo prachtig mooi?
Nessie, wat 'n superlieve foto die met dat blauwe mutsje op <3 Ik denk dat je dan voor de swim trainer Zou kunnen kiezen, die is wat kleiner en geen zit houding maar vooroverlig-houding. De baby float is echt nog beetje te diep ook voor lars, al is het verder een leuk ding en als je T van onderaf wat omhoog houd gaat ook wel okay. Ik reageer vanmiddag verder
MF, we hebben de foto's door een fotografe laten maken om zo een keer wat andere foto's te hebben dan de normale kiekjes die we zelf maken Helaas zijn de foto's met ons drieën niet zo mooi geworden, maar die van T alleen gelukkig wel! Ijs, ik ga gelijk even op zoek naar de swim trainer. Thanx!
Mf: Stoere moeder, even die enge zwarte spin vangen! Ik wil straks ook met L fietsen en de buggy mee, maar balen dat dat zo zwaar is. Waar heb jij een bubbyfietsdrager gekocht? Ik ga maar voor 2e hands kijken, denk ik. Nessie: wij hebben de babyfloat gebruikt toen L 6,5 maand was en dat ging opzich prima hoor. Je moet het alleen van onder vast houden omdat ze er nog wat ver inzakken, maar je blijft er toch steeds bij, dus is dat niet zo erg. L wil trouwens maar niet rollen, ze kan het wel, maar wil het niet. Heb cb gebeld en zij dacht dat ze het kruipen over gaat slaan, maar dat is niet erg. Ze wil alleen maar zitten en is erg bezig met haar fijne motoriek en praten. Ze zegt mamamamamama en ik doe dan net alsof ze echt bewust mama zegt haha. Tijdschriften en folders vindt ze erg leuk en ze leert al dat het niet in haar mond moet .
Herkenbaar niene, dat mamamammmmm, is ijsman niet zo blij mee hihi L rolt ook zo goed als niet, hij vind het helemaal niks, alleen in bed draait altijd van zij naar zij en dan wel half hal op z'n buik, maar altijd zodanig dat niet beide armen naast z'n lichaam liggen, dus altijd 1 arm nog onder zich zodat hij zich weer terug kan draaien. Ik maak me er niet druk om, het komt allemaal wel wanneer hij aan iets toe is. We weten ook dat ijsman vroeger ook niet kroop en zo, en lang duurde voordat hij ging lopen. Mf, stoer zeg van die spin! Al doe ik dat ook wel als het moet. Ik pak altijd een groot glas en doe die om het beest heen en dan een papier/blaadje eronder zodat je 'm mee kan nemen en ergens anders vrij kan laten. E dus lekker genieten met het fietsen, daar kijk ik ook wel naar uit! Nessie, lekker bezig met wat avondjes en dagje weg plannen! Leuk! Wij doen het ook steeds vaker. Ik stop er weer mee, hou het kort, want vandaag flink wat klusjes in huis gedaan met ijsman en lars had weer even een huilbui rond 15 uur. Geen idee waar dat weer vandaan komt, buikkramp of aanstaande tandje..tja troosten en afwachten maar. Na de fles ging het weet beter. We wachten nog zeker een week met schema omgooien, lars heeft sowieso nog erg behoefte aan z'n flessen, dus ik twijfel of het sowieso gelijk lukt. Ach maakt ook niet uit, als hij het nog nodig heeft, is het maar zo. We zijn allang blij dat hij het verder goed doet en ook goed slaapt 's nachts, nu tot ca 6:30/7 uur. Moet er niet meer aan denken om er ook nog 's nachts uit te moeten wat ik best nog wel lees en hoor om me heen.
Wat vervelend he voor de mannen maar mamamama horen is toch wel erg leuk! Dus Lars wil ook niet draaien en kan het wel. Lisa draait ook steeds op haar zij maar liever niet verder. Ik maakte me ook geen zorgen maar op kdv zeiden ze dat kruipen belangrijk is. Daarom cb gebeld maar zij zei van niet, dat veel kinderen kruipen overslaan. Ik heb zelf ook niet gekropen (billenschuiven). Morgen gaan we een nachtje in een hotel bij Utrecht,heb er zin in. Zal meteen eens kijken of het iets is voor onze meeting.
Nien, veel plezier! Ik reageer later weer uitgebreid, want ben moeoeoeoeoeoe... Mannetje was afgelopen dagen weer eens om 6.00 uur wakker... gaap. Duik m'n bedje in, trusten!
Nessie, T.ijs inmiddels weer beter? En hoe was het om een nacht zonder hem te zijn? Lekker uitgeslapen? Komt helemaal goed als we met z'n 4-en die kant op gaan. Supermooie foto's trouwens! IJs, fijn dat Lars weer wat langer slaapt 's morgens! Ben jaloers. En dat rollen etc. komt idd allemaal vanzelf. @geluidjes: wel toevallig, Rafael zegt nu ook heel vaak mamaaamamaaaa... maar ook paaapaaaapaaaapaaaaa. Zo grappig! En als de poes langs loopt, dan gaat het ppppppppppp.... @ slapen: het ritme zit er nog steeds niet weer in. De ene dag maakt hij heerlijke lange slaapjes en zelfs al een paar keer dat hij het met twee slaapjes kon doen, maar de laatste dagen slaapt hij overdag weer wat minder en is 's morgens voor dag en dauw wakker. Rond 6.00 uur. Het valt mij op dat als hij overdag goed slaapt, hij de volgende dag ook langer slaapt. Slaapt hij rommelig overdag dan is hij de volgende morgen heel vroeg wakker. Maar ja... vanmorgen lag ik om 5.00 uur alweer klaar wakker en vorige week zelfs een paar keer een nacht dat ik vanaf 4.00 uur niet meer kon slapen. Word soms zo moe van mezelf... Ik heb er ook echt last van en kan soms wel huilen van vermoeidheid. Dan denk ik: hoe kom ik deze dag door! Op het werk is er ook van alles gaande en de kans is groot dat ik straks geen baan meer heb... En Caromans baan staat ook behoorlijk onder druk. Dus daar maak je je dan ook wel zorgen om... Maar genoeg geklaagd: ons mannetje is een heerlijk zonnig kind en van zijn lach word ik altijd weer vrolijk! Dit weekend gaan we een fietsstoeltje halen en dan eens kijken of we kunnen gaan fietsen met hem. Ben benieuwd! Sorry dat ik niet zo uitgebreid op iedereen heb gereageerd. Zal het vanaf nu weer proberen bij te houden.
Nien, hoe was jullie nachtje weg?? Goed idee! (En is het wat als meeting-plek?) Nog niet gezegd: Wat een superschattig jasje!!! Ik ga later nog even kijken. Durf nog niets te kopen omdat ik echt nog geen idee heb in welke maat ze nou precies zit van de zomer. En dat L niet rolt zou ik me ook niet druk om maken hoor! Die gaat straks zo van liggen naar zitten naar staan. Evi rolt sinds kort één kant op, die andere kant zit haar wel gescheten! Zij legt haar energie om te leren in het praten (mama blij! ). Evi 'zegt' nene (mama), dada/tata (papa) en phf (poes), hihi! Dat willen we idd gewoon horen! Caro, al een beetje bijgekomen van de vroege ochtend(en)? Wat een vroegspook joh! Nessie, wat jammer dat de foto's met jullie 3en minder gelukt zijn. Gaan jullie dat nog een keer over doen?? Of dan gewoon maar de huis-tuin-en-keuken-kiekjes? Mf, wat gaaf dat fietsen! Wel jammer dat de buggydrager etc alles zo zwaar maakt! Maar ze geniet er van enorm van hè?! Dat schattige smoeltje zegt het helemaal!!! Hoe is het verder? En met de pijn?? (Sorry, moet je nog steeds terugmailen.... Sorry!!)
Caro, lieverd! Ik weet wat je bedoeld met het kunnen huilen van vermoeidheid!! Pff... Wat een ramp dat je zelf ook nog zo vaak wakker ligt. En dan jullie banen ook allemaal heel onzeker, dat zal ook voor een hoop spanning en slapeloosheid zorgen... Verontschuldig je alsjeblieft niet dat je niet op iedereen reageerd! We hebben allemaal tijden dat het allemaal even een beetje te veel wordt toch? Lekker laten gaan! Wij merken trouwens ook dat Evi beter slaapt als ze overdag ook goed geslapen heeft. Denk dat het anders een soort van opeenstapeling wordt van vermoeidheid? Sterkte!! Met alles! Hopelijk snel duidelijkheid over het werk van allebei, een ventje dat in ieder geval tot 7u slaapt en een mama die niet voor die tijd wakker wordt en niet meer slapen kan....