Niet fijn Caro en wellicht dat het slechte slapen door de zorgen komt (bij mij meestal wel) heb je al enig idee wat er met jou functie zal gebeuren of is het allemaal nog vaag?
Dat heeft er ook mee te maken denk ik IJs. Te gespannen in m'n hoofd. Tijd voor vakantie... Vrijdag te horen gekregen dat er flink bezuinigd gaat worden op management en ondersteuning en daar valt mijn functie ook onder. Worden dus spannende maanden. Ik heb er geen goed gevoel over, maar ja... afwachten maar. En in de tussentijd niet vergeten te genieten van onze lieve Raf.
Lieve lieve caro, even een hele dikke knuf voor jou. Huilen van vermoeidheid is mij erg herkenbaar, maar dan wel onder andere omstandigheden. Ik vind het zo rot voor je om te lezen over je baan. Maar ook gewoon het slechte slapen. Hoop dat er snel duidelijkheid komt (want goed of slecht nieuws, niet weten zorgt voor veel meer spanning). Slecht nieuws zou vreselijk zijn, maar ergens hou je daar ook al rekening mee zo uit je verhaal te lezen. Ik zal keihard duimen dat het voor jou en je man goed uit mag pakken. En ik hoop dat Rafael snel langer gaat slapen. Maar ja, hij kan wel langer slapen, als jij wakker bent heb je er nog niets aan. Meis, hou je haaks en je mag hier altijd van je afschrijven (en niet verontschuldigen als je niet op iedereen reageert gekkie!) @ijs, heerlijk dat gebrabbel. En vwbt afbouwen flessen, als hij het nog zo hard nodig heeft zou ik idd nog even wachten. Misschien kun je ook eerst wel dezelfde hoeveelheid water maar de helft poeder doen? En daarna halve fles met ook wat minder poeder. Zijn maar ideeen. Thyrza krijgt nu 3 flessen. Ik weet eigenlijk helemaal niet of dat te weinig is op deze leeftijd, maar ze doet het er goed op en tussendoor thee en diksap. En Lars gaat vanzelf wel rollen. Bij Thyrza was het ineens van de ene op de andere dag dat ze het door had. En elk kind is gelukkig anders en ontwikkeld zich op zijn eigen manier. Dat is maar goed ook, anders zou het zo saai worden,hihi! Sneu ook dat hij weer zo moest huilen 's middags. Die tandjes willen ook niet echt he? @nientje, lekker nachtje weg gehad? En was het iets voor de meeting? Ik heb een steco buggy drager via mp. En een maclaren buggy. Want je buggy mag niet zwaarder zijn dan 7 kg. Ik denk dat het gewenning is met zo'n buggy erbij. Maar er zitten ook twee zitjes op mijn fiets ipv 1. (zie foto in mijn album, daar met buggy op buggydrager. Er zaten ook fietstassen op, maar die waren en al kapot en mega zwaar. Dus dat scheelde wel. En nu neem ik steeds een rugzak mee die ik op het achterzitje vastmaak. Je sleept wat mee,haha! Lisa ook lekker haar eigen ritme. Draaien gaat of ineens of ze slaan idd e.e.a over. De leidsters van het dagverblijf vergelijken wellicht teveel. Geen zorgen over maken hoor. Ik heb jarenlang met baby's gewerkt en had daar ook ouders die gingen vergelijken. Ik moet wel zeggen dat ik bij Thyrza nu ook weleens denk, doet ze dat nog niet?, maar tegelijkertijd weet ik zo goed dat ieder kind lekker zijn eigen tempo bepaalt. @tash, rustig aan met de mail. Komt goed. Hoe zijn de eerste dagen werken van je man gegaan? Is wel raar denk ik om ineens weer zo aan de slag te zijn. @nessie, jammer dat de foto's met zijn drietjes minder zijn. Maar je hebt een prachtig mannetje. Hele mooie foto's. Hoe gaat het verder? Lekker genoten van jullie avondje samen. En is het goed gegaan met Tijs bij opa en oma?
Mukje, bij jou alles goed met de mannen? Ik zag dat je heerlijk met je dochter zo af en toe samen dingen doet. Is ook wel goed die quality time zo saampjes. Heerlijk meiske is het toch ook! Geniet van je mooie gezinnetje! Hier ook vele slechte nachten, maar niet door Thyrza maar echt van de endopijnen. Overdag moet ik wel door (vraag me soms ook af hoe ik dagen doorkom en kan soms ook huilen van pijn en moeheid). Maar goed het is niet anders. Dat wist ik van tevoren. Af en toe een slaappil erin en dan op tijd naar bed en dan kan ik redelijk bijtanken. Ik ga straks echt strijden voor wat ik wil en ook w.s toch naar Leuven bellen voor een second opinion. Ik weet het wat dat betreft ook niet meer, maar weet wel dat ik zo niet nog 20 jaar wil doortobben voor ik in de overgang kom. Ik ben baas over mijn lijf en wil weer gewoon wat meer energie en weer een leuke baan tzt. En gewoon leuke dingen kunnen doen met Thyrza zonder zo moe te hoeven zijn. Ik was pas dagje op pad met mijn vader en Thyrza en 's middags rolden de tranen gewoon over mijn gezicht van moeheid. Kost gewoon veel energie, tegelijkertijd neemt niemand mij dat leuke dagje meer af. Dat heb ik ook vwbt het fietsen. We fietsen nu steeds naar oma/opa en gisteren naar de paardjes/kalfjes en 6!!! ooievaars gezien. Kan geen teken zijn, maar vond het zo bijzonder. Mijn telefoon maakt helaas geen goede foto's, dus daar had ik niet zoveel aan. Ik kan daar echt zo van genieten. Misschien neem ik van de week wel even mijn fototoestel mee, en hopen dat ze er nog zijn.
Caro en Mf voor jullie eerst een dikke knuffel. @ Caro: je baan op de tocht kan veel stress opleveren. Hier net zo, mijn contract loopt in dec af en bij mijn man zijn ze ook bezig over reorganiseren. Ik dacht dat R wat langer sliep de laatste tijd, maar dat is helemaal niet zo. Ik kan me voorstellen dat het dan teveel wordt meis, daar hoef je je hier niet voor te verontschuldigen. @ MF: zo rot voor je dat je zoveel pijn hebt. Ik denk dat je jezelf in het ziekenhuis inderdaad moet laten horen en ze moet overtuigen dat je liever in de overgang zit dan dit. Op het kdv waren ze inderdaad aan het vergelijken en daar was ik niet zo blij mee (maar houd toch "braaf" mijn mond ). Het zijn verder echt lieverds en L heeft het naar haar zin. Tash: Dus Evi ook niet erg fantatiek met rollen, we hebben gewoon luie kids haha. We draaien ze toch wel om als ze gaan huilen . Gisteren heeft L voor het eerst alleen stevig gezeten! Eergisteren lukte het nog niet en gisteren zat ze opeens of het heel normaal is. Ik zal een foto in mijn album zetten. Woensdag een dagje Utrecht en dat ging super goed en was erg gezellig. In het hotel vond ze het heel interessant en viel ook snel in slaap. Maar om half 2 's nachts begon het drama, huilen huilen huilen, dan voel je je niet zo lekker in een hotel. Uiteindelijk toch in slaap gekregen met een muziekje (lang leve de smartphone), maar om 6 uur weer wakker. De volgende dag niet te genieten, dus zijn we maar op tijd naar huis gegaan . Hebben jullie al gekeken naar een vervolg autostoel? Ik denk dat wij voor de MC Tobi gaan.    
MF, thanx voor je lieve woorden. Dikke knuffel terug aan jou. Vind het zo rot voor jou dat je steeds zoveel pijn hebt . Ik zou als ik jou was ook een second opinion aanvragen in Leuven. Heb daar hele goed verhalen over gelezen. Gelukkig geniet je enorm van Thyrza, dat maakt een hoop goed. Heel veel sterkte meis! Nien, leuk dat L. nu goed kan zitten. Ga zo je foto even bekijken. En dus gezellig gehad in Utrecht. Lekker om even een nachtje weg te zijn, maar toch ook wel weer vervelend dat L. zo moest huilen 's nachts. Dat had R. ook toen de eerste nacht in Duitsland. Niet echt huilen, maar gewoon wakker en wat jammeren. Toch die vreemde omgeving en nieuwe indrukken waarschijnlijk. En wat jouw werk betreft wordt het straks dus ook spannend. Heb je nog kans op verlenging van je contract of moet het nu een vast contract worden? Spannend allemaal, het is niet niks. Hopelijk valt het voor je man ook nog mee. Raf sliep een periode weer tot een uur of 7.00 uur, maar sinds Duitsland is het weer erg vroeg... Vanmorgen was het ook weer 6.00 uur, maar ben toen naar hem toegegaan en gezegd dat het nog nacht was, knuffel gegeven en weer snel weggegaan. Hij is toen nog braaf weer gaan slapen en vervolgens om 7.00 uur wakker geworden (door onze kat...). Dit gaan we dus maar proberen consequent vol te houden in de hoop dat hij straks zelf weer wat langer gaat slapen. Met mij gaat het nog niet helemaal top, maar ik heb het maar geaccepteerd dat het nu zo is. Vandaag wel een leuke dag gehad. Voor het eerst gefietst met Raf, erg leuk, maar ook wennen om op en af te stappen met zo'n zitje voor je. Vond het gewoon een beetje eng, omdat je niet tussen het zitje en je zadel kunt staan. Even wennen nog. Raf vond het wel leuk, maar niet zoals Thyrza dat hij kraaide van plezier. Misschien komt het nog. Verder kruipt meneertje nu volop de kamer door. Sinds gisteren doet hij dat. Zo leuk om te zien! Hij doet het keurig. Als ik naar de keuken ga duurt het maar even en meneertje is er ook. De wereld is voor hem ineens een stuk groter geworden. Het is wel opletten geblazen met snoeren etc.. En sinds vandaag komt hij ook zelf tot staan. Vanmiddag bij de bank ook, maar dat ging niet helemaal goed en viel hij zo vanuit de sta-houding op zijn zij. Dat deed wel zeer, huilen! Ons mannetje is dus lekker bezig. In bed zit hij nu ook regelmatig rechtop, dat is wat minder. Vanmorgen om 6.00 uur ook... gaap...Ook pakt hij het snoer van de babyfoon vast en gaat er dan aan trekken. Die hebben we dus maar even goed vastgemaakt aan de muur om ongelukken te voorkomen. Energie voor 10 dus! Nu mama nog. Liefs Caro
@caro, ik heb nog niet gebeld naar Leuven,maar wellicht doe ik dat echt binnenkort. Ik hoop ook voor jou dat Raf het snel gaat leren op deze manier qua slapen. En dat jij je echt snel beter gaat voelen. Wat gaaf dat jullie voor het eerst hebben gefietst. Dat kraaien van plezier wordt bij Thyrza ondertussen ook wel iets minder. Het is volgens mij "gewoon" geworden. En wat gaat Raf als een dolle zeg! Jeetje, hij is echt super snel. Thyrza tijgert alleen in zijn achteruit, doet wel pogingen vooruit te komen maar lukt haar nog niet. Ze doet wel de hele tijd zich opdrukken en dan schuift ze soms per ongeluk daarna naar voren. Gisteren was ik daar heel enthousiast over, begon ze keihard te huilen. En gisteren deed ze ook met opdrukken dat ze vol op haar gezichtje viel. Dat was wel heel zielig (en nu ook dus snel troosten)
Nou, het is hier weer raak... Raf slaapt nog heerlijk, maar ben zelf alweer vanaf 4.30 uur wakker!! Erg toch!! En ik neem dan ook nog melatonine in 's avonds. Ook nog een lange drukke dag vandaag voor de boeg. Wel blij trouwens dat Raf nog lekker slaapt...
@MF, je schreef dat je af en toe een slaappil gebruikt. Krijg je die via de huisarts? En hoe heet het middel? Ik zit er serieus over na te denken om toch maar eens een afspraak met de ha te maken, want dit gaat eigenlijk al zo sinds de bevalling. Het is op 1 hand te tellen dat ik een nacht van 7 uur heb gemaakt. Het begint me nu echt op te breken en ik merk ook dat ik er neerslachtig van word. Normaal sliep ik in het weekend wel bij, maar dit lukte me ook niet nu... Ik had de mogelijkheid wel, maar het lukte me maar niet om lekker te slapen. Denk toch te gespannen of zo en ook doordat de afgelopen weken Raf zo vroeg wakker was. Daardoor is mijn slaapritme weer verstoord. Hij slaapt nu nog trouwens. Jaloers op hem.
Leuke foto Nien van Lisa, en ook nog van die lekkere mollige armpjes, handsjes en beentjes wat een mooie ogen heeft L trouwens! Vervolg autostoel nog niet naar gekeken, we hebben op zolder nog 1 liggen, tezamen met veel andere spullen over genomen, maar nog helemaal niet meer naar gekeken of ie nog wel goed is en zo. Poe Caro, gaat niet lekker zo. Ik zou inderdaad niet langer wachten en het gewoon voorleggen aan je huisarts. Als je er al zo'n tijd last van hebt is het tijd voor wat zwaarder geschut, al is het maar voor even dat je weer bij kunt tanken. Ik zelf heb nog nooit een slaappil genomen dus kan niet zeggen of het helpt en zo. Wel ook nog steeds gebroken nachten, ik wordt elke nacht wel 2/3/4 keer wakker, maar slaap wel weer in gelukkig...maar fit wordt ik er niet van. Sinds gisteren ook weer hoofdpijn vanuit m'n nek. Ik denk door het vele tillen van Lars, en gister ook weer in de buikdrager, maar ik weet bijna zeker dat ik daardoor last heb Maar wel super dat R al zoveel onderneemt zeg!! Aan de andere kant zeker goed opletten met alles om hem heen. Mf, rotte endopijn ook! Ben benieuwd hoe het verder gaat met je en of je goede hulp en advies kunt vinden. Ondertussen doet T het erg goed lees ik, en kun je genieten van dat hele mooie wondertje! Tash, evi ook al lekker aan de kletspraat, en zelfs al herkenning voor papa en mama en de poes, wow! Dat is hier nog niet te onderscheiden Hier dus beetje futloos, hoofdpijn zorgt er bij mij altijd voor dat er bijna niks meer uit me komt...bah!..
Ik kan me bij jullie aansluiten, vannacht een paar uur wakker gelegen, terwijl man en dochter lekker lagen te slapen en nu zware hoofdpijn. Als ik geweten had dat je wakker was Caro, dan was ik hier ff komen kletsen . Caro: denk dat je wel iets krijgt van de huisarts. Ik heb zelf eens Oxazepam geslikt nadat mijn vader was overleden. Volgens mij is dat een slaapmiddel (spierontspanner). Zou het doen voor de vakantie, dan voel je je tegen die tijd misschien wat beter. En wat is R een ondernemende baby, leuk om te lezen wat hij al allemaal kan! Ijs: ik heb ook last van de buikdrager, vind het veel te zwaar. Als je snachts wakker bent ga je dan bij L kijken? We gaan zo naar de kinderboerderij, ben benieuwd hoe ze het vindt.
Pfff Nien, join the club vanmiddag ging het ff wat beter maar nu net toch maar weer 2x pcm genomen om hopelijk te helpen vannacht. Als ik wakker wordt lig ik meestal te woelen en zo, ga er niet uit. Als ik naar de toilet moet loop ik wel altijd even langs Lars. Hoe was de kinderboerderij? Caro, ben je de dag beetje door gekomen?
Even heel snel, en dan vlug mijn bed in. Bah, schiet ook niet op voor jou lieve Caro. Ik heb temazepam, volgens mij net als oxazepam een ontspanningsmiddel, maar ik slaap er wel op. Ik krijg ze via recept huisarts(moet ze wel zelf betalen), maar ik mag ze niet dagelijks nemen ofzo. Het schijnt snel gewenning te zijn namelijk. Wel gaan hoor naar de huisarts want zo is het ook niks. Heel veel knuffies voor jou @ijs en nien, bah weer die nare hoofdpijnen. Hopelijk zakt het snel weer voor jullie. Die buikdrager hier ook bijna te zwaar. Heb hem pas uit "nood" gebruikt, en ook daarna last van mijn rug. Dikke knuffels meiden @nien, hoe vond Lisa de kinderboerderij?
Haha, ik maak er nu wel een heel groot zooitje van... Gisteravond om 22.30 uur naar bed gegaan. Nieuwe oordoppen in, wekkerradio uitgedaan, iets meer melatonine dan normaal ingenomen... Val ik bijna in slaap, schrik ik wakker... om vervolgens tot 2.00 uur wakker te liggen! Uiteindelijk tot 6.00 uur geslapen... Ik voel me brakker dan ooit! Ben dan ook bijna 24 uur wakker geweest gisteren. Vandaag een thuisdag... Ga vanavond tegelijk met Raf op bed. Ik ben eigenlijk bang om aan de spierontspanners/slaappillen etc. te gaan, want ik ken mezelf. Straks kom ik er niet meer vanaf. Ik moet er even doorheen. Geef het deze week nog een kans en anders ga ik volgende week naar de huisarts. Maar heb dit vaker gehad (niet zo erg als nu) en toen lukte het me ook om weer in de slaapmodus te komen. Het is net als met een baby... als ze oververmoeid zijn komen ze ook moeilijk in slaap. En als je ze wakker houdt, is het ritme helemaal weg. IJs en Nien, jullie dus ook belabberde nacht(en) gehad. Hopelijk hebben jullie vannacht beter geslapen. MF, dank je nog voor het doorgeven! Ga het onthouden.
Poe doorzetter hoor Caro, maar ik begrijp je ook wel. Als je doorzet kom je wellicht weer in een normaler ritme, met slaappil wordt het wellicht alleen maar ingewikkelder en kom je moeilijker van af...maar leuk is anders..ik hoop dat je vannacht wat meer uurtjes kan maken! Hier gelukkig geen hoofdpijn meer, maar dat was vannacht nog wel anders. Met 2 pcm achter m'n kiezen om 2:30 klaarwakker én hoofdpijn, maar toch ingeslapen en vanochtend wakker zonder hoofdpijn. Drukke dag gehad wegns vakantie van meerdere collega's, dus was wel blij dat ik me redelijk voelde. Ijsman was vrij vandaag en heeft L wat eerder opgehaald en even gefietst met 'm! Hij kon niet wachten, en vertelde dat L het geweldig vond! Keihard lachen en hoofd helemaal achterover om naar de bomen te kijken. Geen foto helaas (weer gezegd dat hij toch echt zelf ook meer foto's moet nemen...) ben benieuwd naar de volgende keer als ik er ook bij ben
Hey wat 'n stilte hier, al moet ik toegeven ook wat tijd te kort te hebben Voor ons begint de drukte weer toe te nemen qua werk en ook veel collega's met vakantie. Merk dat ik aardig moe ben.. Lars is veel aan het ontdekken met z'n handjes, wil echt alles vast pakken en grijpen, van de deuren, muren tot eigenlijk alles. Fysio vind dat hij goed vooruit gaat. Wij ook. Zitten gaat ook steeds beter. Nog wat extra speelgoed gekocht, van die fisher price blokken, als je bovenop indrukt gaat er op de blokken van alles draaien, super vind Lars ze! Caro,hoe is het met jou? Ik hoop echt dat je weer wat meer hebt kunnen slapen!
IJs, fijn dat het zo goed met Lars gaat. Dat doet je toch goed! Met mij gaat het niet zo goed helaas... Woensdag heb ik me afgemeld voor het werk, ik kon gewoon niet meer na de zoveelste korte nacht. Ben naar de ha geweest en hij heeft me een slaapmiddel voorgeschreven. Mag het 2 nachten per week gebruiken om gewenning te voorkomen. Heb woensdagnacht 1 ingenomen en de hele dag bijna geslapen (tot 13.30 uur). Op zich wel heerlijk hoor, maar het doet met wel wat dat ik alleen nog maar zo goed kan slapen m.b.v. een slaappil. Maar goed... de nacht erop (vannacht dus), geslapen van 23.30 uur tot 1.30 uur... Toen weer klaarwakker! Het lukte me niet om weer in slaap te vallen, zo vreselijk irritant! Hele ritme dus nu van de baan. Vandaag weer aan het werk gegaan. Mijn baas was not amused en vond dat ik me moest laten doorverwijzen naar een internist of zo. Pfffff... ben je eerlijk, krijg je dit. Had beter kunnen zeggen dat ik griep had. Maar ja... ik ben nu eenmaal altijd graag eerlijk. Er ligt nu dus ook een druk vanuit het werk. Maar dat probeer ik me niet aan te trekken. Ik weet ook dat het heel vaak voorkomt dat als de baby's eenmaal goed doorslapen, de moeders wakker liggen... Moederinstinct en verstoring van het slaapritme. We komen er vast wel weer uit en het geeft me wel rust dat ik af en toe een slaappil kan nemen, ook al wil ik dat liever zo min mogelijk doen. Eerst zorgen dat ik weer een beetje relaxed raak... Afleiding zoeken door middel van lezen bijvoorbeeld. En nog een weekje en dan lekker naar Kreta met z'n 3-tjes. Ook heel veel zin in, maar moet eerlijk zeggen dat ik me daar ook wel een beetje druk om maak hoor. Misschien speelt dat onbewust ook wel mee. En dan natuurlijk het gedoe op het werk erbij. En dan Raf die me vaak verrast met zijn wilde kreten en huiltjes in zijn slaap. En dan ook nog een man die vanwege onrust op zijn werk (met name deze week was het daar ook weer hommeles) erg onrustig in zijn slaap is. Dus het is ook een combinatie van factoren... Zo wat een verhaal, maar heb het weer even van me af getypt. Thanks voor het vragen IJs en jij sterkte met de drukte op het werk! X
Tjee Caro, ik herken het zeker wel, maar zo erg als bij jou lijkt me helemaal slopend. Wel vervelend die reactie op je werk. Ik ben ook van het eerlijk zijn al ben ik door de jaren heen wel "gevormd" zeg maar. Ik zeg zeker niet alles meer en denk wel 3x na wat ik wel en niet zeg op m'n werk. Hopelijk helpt de slaappil wel om minimaal wat bij te kunnen tanken. En zorgen zijn meestal de grootste reden voor slaap gebrek, zeker als het je baan betreft of van je partner. Bah! Helaas kunnen we niets doen dan je verhaal aan te horen/lezen en je een grote knuffel toewensen!! Hier vanavond al 3x zielige huilbui moeten sussen. Denk combi van dromen en wellicht toch aankomende tandjes. Nu al de hele week 2 zurige poepbroeken per dag en uitslag op z'n billetjes. Tijdens een lachbui gister dacht ik ineens 2 tandjes te zien, bleken de 2 bobbels te zijn maar nog duidelijker..van mij mogen ze nu wel doorkomen Morgenavond bruiloftsfeest, hopelijk slaapt L dan lekker door, wel zo fijn voor ons buurmeisje..