Caro, wat rot dat je je zo voelt en je baas werkt ook niet echt mee. Wat een rare opmerkingen over de internist. Maar de slaappil kan af en toe wat rust geven, dat is wel fijn en scheelt toch wat. Volgende week al vakantie! Het is wel spannend he om met een kleintje te gaan vliegen en in een ander land te zijn. Waar zie je tegenop? Misschien kunnen we met je meedenken? Ijs: nu zouden ze toch wel eens door moeten komen, zo zielig dat hij er zoveel last van heeft. Maar opeens zal je een stukje tand zien en is de pijn voorbij! De kinderboerderij was een groot succes, ze vond het erg leuk. Ze zat met haar mond wagenwijd open naar de dieren te kijken en graaide er naar met haar handje . Vrijdag zijn we gaan zwemmen en ook dat vond ze erg leuk.
Caro, wat vreselijk vervelend da je er eigenlijk zo voor 'gestraft' wordt dat je eerlijk bent! Goed van je dat je naar de ha geweest bent. Hopelijk heb je straks een beetje rust in je koppie en kan je eens doorslapen... De spanning van alles, inclusief vakantie, zullen niet meewerken! Ik hoop zo dat de vakantie je wel de nodige rust zal geven en dat je daar een beetje op kan laden. Ons, typ het idd maar lekker van je af!! Werkt erg goed moet ik zeggen, hihi! Nien, wat leuk dat ze het zo geweldig vond! En ze vond het niet eng? Gisteren gezwommen dus, heerlijk! Was dat in een gewoon zwembad, normale temperatuur of verwarmd bad? Wij willen ook graag weer zwemmen met Evi, maar het lijkt me zo koud in een normaal bad. Ijs, ik hoop dat Lars zijn tandjes nu echt snel komen! Die zure luiers en alles er omheen schreeuwen er echt om, dus laat maar komen! En dan meteen maar twee te gelijk, is hij er weer even vanaf. Goed dat iedereen zo tevreden (en trots) is op zijn vorderingen! Prachtig hè om te zien wat ze allemaal leren in zo'n korte tijd. Wij moeten nu snel de box weer lager zetten want mevrouw probeert zichzelf op te trekken... Vanaf gister gaat ze ook steeds op handen en knietjes, dus als ze dat door krijgt is het gedaan met het makkelijke: leg daar maar neer, zo ver gaat ze toch nog niet.... Ze ging al wel lekker in z'n achteruit de kamer door en sinds een paar dagen op ellebogen naar voren, maar nu gaat ze opeens hard! Mf, Nessie, Muk, dikke knuffels voor jullie allemaal!! Nog even ego: Het gaat met mij echt steeds beroerder... De pijn kost, icm mama zijn, borstvoeding, huishouden, etc, heel veel energie... Van de pil geen bijwerkingen gelukkig en ook de borstvoeding loopt nog wel goed, maar de pijn wordt steeds erger. En op de momenten dat het dan echt erg is en ik van de pijn niet slaap, of gewoonweg even 'instort', vraag ik me af hoe lang het nog goed zal gaan. En nu Tashman weer te werk is wil ik alles gewoon weer zelf doen, hij werkt tenslotte 40u! Maar goed... Elke dag iets doen ipv alles in één keer willen en zo nu en dan opgekruld op de bank en opladen voor als moppie weer wakker wordt. Daarom ook extra respect voor jou Mf!!!
Wat rot dat je zo'n pijn hebt, is dat nu dagelijks? Voel met je mee! Als ik nog maar een klein steekje voel wat lijkt op die rotte endo pijn ben ik meteen bang. Heb jij al een echo gehad? Dat ben ik even kwijt. Sterkte hoor. Wat het zwemmen betreft: we zijn naar een subtropisch zwembad geweest, dat is sowieso een stuk warmer dan een wedstrijdbad en is voor L lekker warm. Het bad waar ik altijd baantjes trok, daar ga ik met L niet in, veel te koud! Of je moet gaan nadat het babyzwemmen is geweest, dan zal het ook wel warmer zijn.
Caro, hopelijk gaat het wat beter inmiddels? Ook wel fijn dat je vakantie eraan komt, maak je niet te druk hoor over de vakantie hoor. Komt allemaal goed. Gewoon op tijd beginnen met to do lijstje maken en je vooral nergens op instellen ook betreft Raf, je kunt het toch niet voorspellen. Je zult zien dat als je er bent het echt wel lekker is en je stap voor stap meer ontspant en wellicht ook wat beter slaapt. Ik hoop echt dat je wat meer rust hebt gehad afgelopen dagen.. Tash. Wat rot om te lezen dat jij ook zoveel last en pijn hebt, bah!! Zeker nu tashman ook weer werkt, komt het meer op jou aan. Ik merk het ook, ijsman heeft het nu weer superdruk, 7 dagen aan 1 stuk werken...pfff...vanavond ook weer laat thuis ik heb helaas ook niet energie voor 10, dus ik moet echt per dag bepalen wat wel en wat niet, en na een feestavond (afgelopen zaterdag na ook nog een dag werken), moet ik echt een dag thuis zijn en niets plannen en zo..heb je contact met je gyn over de pijn? Ik heb helaas meerdere keren per week hoofdpijn en duizelig. Zaterdag hele dag gewerkt op paracetamol...Ik twijfel om toch maar een keer naar de huisarts te gaan. Ik denk niet dat het aan de pil ligt. Wellicht is er iets niet in balans of zo, misschien kan bloed onderzoek uitwijzen?..ik kijk het nog een paar dagen aan. Lars had gisteren weer een harde poepjes-dag. In totaal 4x harde keutel en bijbehorende zielige huilbui. Gelukkig had ik nog wat pruimen liggen, die dus maar tussendoor gegeven en dat werkte goed flinke poepbroek en over met de pijntjes Nien, leuk weer wezen zwemmen! Wij gaan af en toe op de maandag als het babyzwemmen is en het water wat warmer. Nu tijdens de zomerperiode helaas geen babyzwemmen. Wel een keer geweest maar het water was beduidend kouder. Volgende week maar weer een keer gaan, dan is het weer warmer. Ik ga trouwens ook kijken voor een nieuwe autostoel. Degene die we hebben gekregen is echt erg vies, en niet alles is los te halen om te wassen. Maar die kunnen we dan in onze kleine oude auto gebruiken waar ijsman in rijd. Dan kopen we een nieuwe voor de auto waar ik mee rijd en meestal Lars in mee gaat. Straks maar 's googlen wat er allemaal te koop is.. Mf, en alle anderen, knuf voor jullie! Als ik wat tijd over heb, zal ik 's wat googlen om een geschikte locatie te vinden om met z'n allen een keer af te spreken, lijkt me toch echt wel erg leuk!
Ben trouwens vandaag gestart met 3 flessen geven ipv 4. Poe, dat was best aanpoten, meneer flink bezig moeten houden, met tussendoortje en drinken vanuit fles. 2x op pad geweest. Maar einde vanmiddag was wel lastig, hij had gewoon echt honger. Warme prak ging er heel goed in, maar daarna was het al snel jammeren. Gelukkig toch kunnen rekken tot 18:45. Dus nu fles om 7:00, 13:00 en 18:45. Geven jullie de boterham tegelijk met de fles of wat eerder? Ik deed het nu om 12:15 en rond 12:45 fles.. Lars slaapt s'avonds ook steeds eerder. We leggen hem nu regelmatig al rond 19:15 uur op bed.
@tash, dikk knuffel meis. Was je al terug geweest naar A'dam? Hou je haaks. @ijs, hopelijk zetten de tandjes snel door, tis zo ook zielig als hij er steeds zo'n last van lijkt te hebben. En meeten helemaal leuk. Ik stuur je snel even een pb'tje voor de dierentuin. Ach, arme Lars, gelukkig werkte de pruimen goed. En ik zou maar naar de dokter gaan meis. Je kwakkelt al zo lang. Ik gun je gewoon dat je je nu eens wat beter gaat voelen @nien, wat fijn dat jullie zo genoten hebben van kinderboerderij en zwemparadijs. @caro, lieverd, hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen afgelopen nachten. Denk aan je
Hier de afgelopen nachten steeds wakker en ook steeds langer. Vandaar het rare tijdstip. Zelf sliep ik al slecht, maar Thyrza is ook steeds huilend wakker. Overdag slaapt ze wel iets beter, maar 's nachts dus steeds eerder wakker. En alleen op water of sap is niet voldoende, dus net om 3.15 maar fles erin. Maar ze huilde nu weer. Ik lag er gisteren al voor 20.00 uur in vanwege knallende hoofdpijn, die is nu gelukkig wel minder, maar blijft aanwezig. Over 2 weken breng ik Thyrza paar uur weg, zodat ik hopelijk echt even kan bijtanken (eerder kan niet). Btw, Thyrza heeft ook twee bovensnijtanden (eentje aanwezig en een duidelijk op komst) en sinds eergisteren hele rode billen. Misschien daar ook last van. En ik heb net gelezen over sprongetje met 9,5 maand?? Vandaar het slechte slapen. Hopelijk is die sprong snel over, want zelf sliep ik al slecht, maar momenten dat ik dan wel slaap, maakt zij me weer wakker. Nou, ik hou het verder hierbij. Ga zo maar weer proberen te slapen. Knuf voor jullie allen
Hou je taai MF! Knuf! Vandaag 3 flessen niet gelukt hoorde ik van de creche dat steunt me overigens wel we dat het niet aan ons ligt. Nou ja, morgen maar weer afwachten hoe het gaat..hopelijk allemaal een goede nacht!! Xxx
Ijs, jammer dat het niet gelukt is... Maria het al echt 'nodig' dat hij een fles minder krijgt? Het ene kindje heeft ook nog langer behoefte aan meer kleine, dan minder grote toch? Niet dat ik verstand heb van flessen, hihi... En hoe is het met zijn tandjes? Zijn ze al door? En voel jij je al iets beter of nog steeds duizelig en hoofdpijn? Anders inderdaad toch even langs de ha... Caro, hoe gaat het? Slaap je al beter? Of alleen maar meer vakantiestress? Wanneer gaan jullie ook al weer? Mf, jij ook van die rotnachten dus, bah! Volgens mij heeft het ook echt met de endo te maken hoor! Ik slaap de laatste week opeens heel goed, hoor Tashman niet eens weggaan 's ochtends. Blijkbaar is het lijf echt helemaal op. Ik heb je (eindelijk) een mailtje teruggestuurd trouwens. Hier gaat het nog steeds met de dag slechter. Gister kwam ik achter de oorzaak (denk ik): doorbraakbloedingen. En pittig ook!! Verlies veel oud bloed. Ik heb de gele pillen overgeslagen omdat ik absoluut geen menstruatie mag hebben, maar dat lukt blijkbaar niet. Vandaag de hele dag geprobeerd de endolijn van het Vu te bellen, maar geen gehoor... Dus ik rommel maar door. Door de pijn begint de bv ook opeens meer terug te lopen, kan er ook nog wel bij. Sorry voor mijn geklaag! Wel blij dat ik het even kwijt ben! Evi heeft een druk leerweekje. Die zat opeens in bed, wij schrikken natuurlijk! En diezelfde avond gaat ze zich van zitten optrekken aan de rand van de box. Zij vond het prachtig, ik schrok me weer rot! Ook heeft mevrouw nu door hoe ze vooruit de kamer door kan en wilde vanavond zelf proberen zichzelf op te trekken aan de bank. Het is dus echt gedaan met de rust! Nouja, om dit te leren moet ze ook veel slapen blijkbaar! Vanmorgen om h12 pas wakker, om 13.15 er weer in, 15.15 eruit en 17.15 er weer in! Zo genoeg over mezelf en Evi gekletst! Hoe is het met jullie?
Zo zeg, uitslapen tot half12 , das echt ver van m'n bed show hier Balen zeg van de pijn en doorbraakbloedingen, al moet ik wel zeggen dat ik er na de eerste paar strippen van de zoely ook last van had. Wellicht moet het zich nog uitkristaliseren? Ik hoop dat het snel minder wordt. Evi dus ok sprongen aan het maken! Lars heeft inderdaad z'n flessen nog nodig. Vandaag op de creche vertelden ze vrolijk dat het gelukt was en alles prima, komen we thuis, slaat ie als een blad aan een boom om, brullen! Warme prak met geen mogelijkheid, toen uiteindelijk om 18:30 fles gemaakt, viel hij direct in slaap. Na kwartier weer wakker, weer brullen, maar naar bed gebracht en weer in slaap. Hij was gewoon zo vrolijk en bezig geweest dat het thuis helemaal over was. Fles is voor L ook nog vorm van troost. Dat herken ik al vanaf baby in het ziekenhuis. Hij heeft het natuurlijk daar niet fijn gehad de eerste 2 weken en voeding was echt zijn troost en fijne moment. Maar ja, hij is er vind ik wel aan toe om te beginnen met afbouwen, dus ik blijf het proberen en als hij het aangeeft dan krijgt hij meer. Mijn hoofdpijn en duizeligheid is nu al een paar dagen weg...dus afwachten of het weg blijft.. L is trouwens ook wel steeds meer aan het uitproberen, trekt bijv. de klamboe door de spijlen van z'n ledikant naar binnen hahaha, boef! Had ik al gezegd dat hij helemaal gek is van z'n ikea spookje nachtlampje? Die moeten we altijd even samen aanraken en gedag zeggen of zwaaien in z'n kamer
Ijs, fijn dat jij je wat beter voelt! En wat ik me afvroeg: als je nou tussendoor meer ander drinken aanbied, zal hij dan wel genoeg hebben aan drie flessen? En hij dus ook de klamboe naar binnen aan het trekken. Wij hebben één kant vast door het bedje erop te zetten en de andere kant leggen we ruim om bed heen zodat ze er net niet bij kan. Bij ons boven is het laag, dus klamboe valt duim op de grond... Wat schattig van dat lampje en zwaaien!! Echt een ritueeltje geworden zeker? Ik heb nog even een nieuw fotoalbum geplaatst... Daar staan de leuke dingen in wat me de laatste tijd bezig hielden (en op de been)! Ook veel slecht nieuws in onze omgeving waardoor we af en toe van slag waren. En juist door zulk nieuws besef je nog eens extra wat je hebt!
@ijs, sommige kinderen hebben gewoon wat meer behoefte nog aan de flessen. Pin je nergens op vast hoor, laat het op zijn beloop, anders maak je je veel te druk. En volgens mij is dat niet nodig. Kijk het gewoon per dag aan. Evt wat tash zei, meerdere kleine flesjes aanbieden?? Of tussendoor meer ander drinken. Maar als hij het gewoon nodig heeft dan zou ik me nog niet teveel zorgen maken. Heerlijk zo'n ritueeltje met dat lampje. En wat een boef is het toch,hihi. En hopelijk blijft de hoofdpijn idd weg bij je. Knuf @tash, meis, wordt verdrietig als ik je verhaal zo lees. Geen sorry hoor. Juist fijn dat je het hier kunt afschrijven en delen. Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar helaas. Kan alleen naar je "luisteren" en aan je denken. En heel veel knuffies sturen. Wel fijn dat je een beetje beter hebt kunnen slapen. Belachelijk dat ze de telefoon niet opnamen daar. En de bv die terugloopt..wat ontzettend rot zo allemaal. Je geeft nog steeds volledig bv toch? Hier niet meer. Maar dat laatste stukje afbouw is moeizaam. Maar wel bijna klaar denk ik. Wat gaat Evi hard zeg. En wat een heerlijke foto's heb je geplaatst. Meis, hou je taai, ik denk aan je. En je weet me te vinden als je me nodig hebt. Mailtje heb ik nog niet gelezen. Ga ik snel doen. @caro, ik hoop dat het een beetje met je gaat. Denk veel aan je. Hou je haaks meis. Dikke knuf @nien, nessie, mukje, alles oke bij jullie?? Ik hoop het
Hier echt een nachtbraker. Thyrza steeds eerder wakker en wil dan echt een fles. Pfff... tis niet anders hopelijk een fase. Die gekke Thyrza, steeds aan het opdrukken en proberen te kruipen/tijgeren. Lukte niet echt. Legde ik gisteren een stukje eierkoek iets verder weg tijgert ze er zo naar toe. Even later nog iets verder weg en hoppakee. Hoezo in de maling nemen? Of was het toeval. Morgen even checken. Box ook sinds gisteren naar beneden, want eergisteren probeerde ze zich ineens op te trekken. Lukte nog niet helemaal, maar ja, zal je net zien dat ik even op de gang ben en valt zij over de rand. Dus dat maar voorkomen. Vind haar net zo'n apie in een kooitje nu,haha! Ze heeft ook sinds vorige week een driewieler fietsje puky baby born. Eigenlijk is het vanaf 1 jaar, maar ze vind het nu al helemaal leuk. En ze blijft echt goed zitten. Zal zo wel even een foto in album plaatsen. Dan is ze ineens echt groot. Ik hou het even kort. Ga zo w.s. even zwemmen, weet niet waar mijn energie nog vandaan moet komen, maar goed, we moeten toch de dag doorkomen. Lieverds, knuf voor jullie allen
Ik kijk het ook per dag aan. Tussendoor drinkt hij al flink veel, maar weet donders goed het verschil tussen melk en water en zo..vandaag lijkt het goed te gaan, al is hij erg wakker en hangerig, het is geen honger. Net in badje in de tuin, poe wat een warmte zeg, maar ja mag niet klagen Thyrza dus ook al zo aan het tijgeren en nieuwe groeistapjes! Het gaat er voor ons bijna allemaal aankomen he, de volgende fasen...spannend en leuk tegelijk. Wel jammer dus dat ze 's nachts dus nog vroeg wakker wordt..hoe was het zwemmen?
@ijs,idd, wat een warmte vandaag zeg. Is het in huis nog beetje uit te houden. Hier namelijk wel. Veel beter als buiten. Idd hebben ze heel goed door water of iets anders. Thyrza wil eigenlijk geen water meer, sinds dat ze diksap heeft gehad. Ik probeer het nog wel, maar op zo'n dag als vandaag vind ik het wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnenkrijgt. In de nacht geef ik haar overigens waterige melk met pap. Dus weinig schepjes en dan wel pap erdoor, en daar slaapt ze wel goed op. Ga zo snel naar bed. Zwemmen ging niet door, want Thyrza sliep vanmorgen bijna 1,5 uur en vanmiddag nadat we weg waren geweest (terrasje met vriendin) sliep ze zelfs 2 uur. Nou dat was echt een wonder. En ze ging ook gewoon rond 20.00 naar bed. Ik was helemaal verbaasd. Zwembad was overigens ook dicht hoorde ik later van vriendin die alsnog in de middag ernaartoe was gegaan.
Mf: goed idee met de eierkoek! Heb het meteen bij L ook geprobeerd met een koekje, ze was zeer geinteresseerd, maar ondanks dat kwam ze niet vooruit . Vervelend dat T 's nachts opeens weer een flesje wil, zeker nu je zelf zo weinig energie hebt. Ik ga zo naar je foto's kijken! Tash: Rot die doorbraakbloedingen en zeker omdat je er zo'n last van hebt. En ook minder borstvoeding, pfff. Maar wel een actieve dame dus! Leuk, maar wel even schrikken als ze opeens rechtop in bed zit. Ijs: L doet precies hetzelfde met het nachtlampje! Als ze wakker is doen we het lampje samen uit, dat vindt ze leuk. En L nog niet toe aan 3 flessen, geeft niet toch? Of willen ze van het cb dat hij naar 3 gaat? En anders 4 flessen met 150 of 120 cc. L is nog steeds niet actief met draaien, ze vindt er gewoon niks aan! Ze heeft nu het klappen ontdekt en dat vindt ze erg interessant. Ze eet nu zelf haar boterham op (leg ik elke keer een stukje voor haar) en dat gaat heel goed en een stuk sneller! Op het kdv vinden ze haar ook zo'n vrolijke meid, leuk om te horen, thuis is ze ook meestal vrolijk en gezellig.
Leuk he nien, dat nachtlampje, hij is ook gewoon erg leuk! Lekker dat L vrolijk is. Betreft brood heb ik al vanaf begin stukjes brood in een bordje neer gezet, hij pakte het altijd zelf, al lukte het vaak niet, dus dan even helpen. Nu nog knoeiboel en slaan om z'n brordje. Vaak stopt hij meer stukjes tegelijk in z'n mond, of heeft in beide handjes het brood zo stevig in z'n vuistjes, dat hij het niet meer in z'n mond kan stoppen, moet dus regelmatig z'n handjes open maken en even helpen Het gekke van het cb hier is dat ik zal sinds juni geen afspraak meer heb gehad, ze een nieuwe methode hebben en de volgende afspraak een groeps afspraak is, ergens half sept. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik er geen behoefte aan heb gehad tot nu toe. Meeste zocht ik op via internet of bijv. Met de creche overleggen en zo.
Onderste 2 tandjes zitten er nu echt aan te komen, als L lacht lijkt het net of ze al door zijn, 2 witte bobbels, zal nu niet lang meer duren (al heb ik dat vaker gezegd )
Hallo lieve meiden, Voordat we op vakantie gaan, nog even een kort berichtje. Voor allemaal een grote knuffel! Ups en downs bij sommige lees ik. Met mij gaat het redelijk. Voel me iets minder gestresst en slaap weer een klein beetje beter gelukkig. Afgelopen week was het echt drama met slapen. Soms viel ik pas tegen 4.30 uur in slaap om vervolgens om 6.00 uur weer wakker te worden. Kon gewoon de rust niet vinden om te slapen, was te oververmoeid, heel irritant en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel. Tijd voor mij om te ontstressen, leuke dingen te doen. Morgen lekker weg, veel zin in. Even een andere omgeving en hopelijk een beetje tot rust komen. Veel liefs Caro