IJs: Frustrerend dat iedereen maar advies blijft geven zonder dat je er om vraagt. Goed bedoeld, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Caro: hier is middagslaapje ook wel lastig, zeker na een druk weekend als we haar een paar keer 's middags niet op bed hebben gelegd, dan lijkt het wel of ze er weer aan moet wennen. We proberen haar nu toch 1 keer in het weekend op bed te leggen. Ik merk dat L van rust en regelmaat houdt. Herkennen jullie dat? Vorige jaar vandaag de tp gehad. Was toen een warme dag, weet het nog zo goed. En nu ligt er sneeuw .
Klopt Nien, ritme is voor L ook erg belangrijk, en nu we Lars ook iets eerder naar bed laten gaan, draait het niet meer zo vaak uit op huilpartijen. Dus bij de eerste slaap tekenen gelijk naar bed brengen en vooral niet te lang doorgaan met spelen enzo. Want we waren daar toch wat laks mee of wachten te lang en dan ging hij ineens helemaal los zeg maar. Verder is er bij L ineens een ommeslag sinds de fotoshoot. We vonden 'm al zo relaxt dat we eerst dachten dat ie ziekjes was of zo, want dat waren we echt niet gewend Maar nu is het elke dag super relaxed en vrolijk lachen en zo. Ik denk echt dat L z'n 12 weken regeldagen langer hebben geduurd, bijna zo'n 2 weken. Want we stonden echt op het punt om de volgende controle afspraak te vervroegen. Hij was zo vaak overstuur en buikkramp...maar nu dus veel minder. Echt heerlijk, hopelijk blijft dat even zo..Het leuke is ook dat hij nu echt terug gaat brabbelen als we iets zeggen tegen hem. Dus ook echt probeert te reageren. En dan die hoge geluidjes, zo grappig Komende vrijdag gaan we met L naar de manueel therapeut, ben benieuwd.. En morgen m'n 1e werkdag..heb er wel zin in. Komt ook omdat het bij m'n ouders goed gaat met oppassen en ik nu wel vertrouwen heb in het kdv. Ook wel fijn dat ik rustig opbouw met eerst 2 dagen p.w. en dan 3 dagen p.w. en in mei weer 4 dagen p.w. Maar vind het natuurlijk ook wel spannend. L groeit trouwens bijna uit z'n pacco piccolo doeken. Maar ik twijfel nog wat we als volgende inbakerdoek doen...Wat doen jullie? En gebruiken jullie al van die slaapzakjes? Heb daar nog echt geen idee over namelijk.
Lieve meiden, ik haak later weer even in... Het was/is even een beetje lastig! Evi heeft regeldagen gehad waar je u tegen zegt en heeft daar nu nog wat last van. Vandaag gelukkig voor't eerst weer eens meer dan 2u tussen de voedingen gelaten, maar ik ben nog steeds compleet gesloopt. Daarnaast hebben we behoorlijke kopzorgen wat betreft het werk van F. Al twee weken gaat het moeilijk met de zaak, zodanig dat mensen hun spullen terug komen halen en/of niet meer leveren, mensen die hun werk niet komen doen voor ze betaald zijn, jullie weten wel wat ik bedoel. Vandaag moeten ze allemaal op de zaak komen en krijgen ze de stand van zaken te horen. Het is al wel duidelijk dat de bank niet meer mee wil werken. Als dat zou gebeuren terwijl de banen voor het oprapen zouden liggen, maar de kans dat er weer werk te vinden is.... Pfff.. Moet er even niet aan denken dat ze failliet gaan. Gelukkig is hij wel op meerdere plekken op kantoor en buiten inzetbaar, maar hij is nog wel een 'jonkie'. Ach, nou kijk ik wel heel ver vooruit! Maar mijn hoofd is er dus helemaa niet bij, sorry! Ik lees wel, maar reageer misschien nog even niet... Dikke knuff lieverds
Eerste fotoshoot foto staat in m'n album: De rest moeten we nog krijgen, maar hebben we al wel gezien. Echt heel leuk geworden. Ben blij dat we dat gedaan hebben.
Oh tash, das niet leuk!! Ook in onze omgeving allemaal gestress betreft werk, heb meerdere vrienden en kennissen die zonder werk thuis zitten, tis echt geen goede tijd met de huidige economie...Bij ons op het werk is het ook keihard ertegenaan, dus ben benieuwd morgen, gelijk ook diverse overleggen met de baas erbij want hij heeft al aangegeven dat ik keihard nodig ben dus rustig opbouwen zal wellicht niet helemaal lukken...
IJs, succes morgen met je eerste werkdag! Spannend, maar ook leuk. Raf groeit ook uit zijn Pacco en ik heb daarom de grotere versie gekocht (vanaf 7 kilo). Daar heeft hij vannacht in geslapen. Net even wat meer beenruimte ook, wel fijner denk ik. Tash, oh bah, kan me voorstellen dat dat stress geeft! En dan de vermoeidheid er nog bij. Dat breekt dan lekker op. Hoop dat het meevalt voor je vriend. Sterkte en dikke knuffel voor jou! Nien, ja Raf houdt ook van rust en regelmaat. Daarom hamer ik ook zo op die slaapjes... Wij doen hem altijd al goed op tijd naar bed. Gapen en jengelen = naar bed. En ik zie ook dat hij het dan fijn vindt als ik hem naar boven breng. Langer dan 1,5 uur wakker trekt hij echt nog niet. Soms is hij na een uur alweer moe... Voor wat betreft het laatste slaapje van de dag. Altijd een probleem hier. Hij wil dan gewoon niet meer op bed liggen terwijl hij wel moe is. Gisteren hebben we hem lekker in de box neergelegd en zo is hij tussen zijn speeltjes heerlijk in slaap gevallen en heeft toen een uur ongeveer geslapen. Daarna nog een uur relaxt gelegen in de box. Ik had een voedingskussen om hem heen gelegd, zodat hij geen last had van prikkels. Ach ja, zo probeer je steeds weer wat. Vanmorgen was het trouwens 6.15 uur! De laatste dagen gaat het goed... Hij is nu bij mijn ouders. Om 17.00 uur ga ik daar ook naar toe. Kan niet wachten... ik mis hem!!!!
Dus jullie ook regelmaat en rust. Ijs: Wauw wat een mooie foto! Ben benieuwd naar de rest. Ik heb inderdaad gelezen dat deze sprong lang kon duren, heb er ook niet aan gedacht. Wat heerlijk dat L nu zo vrolijk is! Lekker genieten. Wij gebruiken al een slaapzakje vanaf week 6 en dat bevalt goed, beter dan laken/deken. Succes met werken morgen! Tash: he wat vervelend. Hopelijk valt het mee en kan de zaak blijven bestaan. Caro: Het ziet er naar uit dat R het doorslapen wel lekker vindt, hopelijk blijft het zo. Hebben jullie toevallig ook het "bijzondere" nachtlampje van Ikea? Las en hoorde er positieve dingen over, dus gekocht en L vindt het inderdaad heerlijk om naar te kijken en valt dan rustig in slaap (veranderd van kleur). Mijn man heeft vandaag HET gesprekje met zijn moeder gehad, maar was niet zo goed gevallen. Ze had wel al iets gemerkt (goh) en was meteen in tranen toen hij er over begon. Hij heeft duidelijk gemaakt dat ze moet doen hoe wij (en dan vooral L) het willen en er niet steeds tegenin moet gaan. We zullen zien.
Oe Nien, ben benieuwd hoe het nu verder gaat bij je schoenmoeder. Wel fijn dat je man het heeft aangekaart. Ik zat toevallig van het weekend te denken aan een nachtlampje. Op de babyfoon camera zit wel een lampje die we nu gebruiken, maar wil graag een leuk lampje voor Lars erbij...Zal 's kijken naar die van de ikea. Caro, ik denk dat we ook voor de grotera maat van de Pacco gaan, maar wilde ook even kijken wat er nog meer is..we hebben 2 piccolo's waarvan er 1 kleiner valt (meer gekrompen met wassen?) en daar past hij nog maar net in. Stoppen met inbakeren willen we nog niet, dus even kijken naar de grotere maat..
Voordeel van de grotere maat Pacco is dat er ritsjes in zitten. Zo kun je oefenen met 1 armpje los en later 2. Wil dat aankomend weekend eens proberen met de slaapjes overdag... In een slaapzak lukt echt nog niet. Ja drie kwartier, langer niet. Nien, gelukkig is het gesprek geweest. En nu maar kijken hoe het zich verder ontwikkelt. Moeilijk lijkt me voor jullie! IJs, had jouw foto al gezien op FB natuurlijk. Superleuk en wat een prachtig koppie heeft hij! Ben heel erg benieuwd naar de rest van de foto's.
6.05! Straks naar de gastouder... Rafael ligt al een halfuur te slapen in de maxicosi met zijn jasje aan. Hoe was je eerste werkdag IJs?
Hoe was het gisteren op het werk, Ijs? Caro, hoe was het bij de gastouder toen je R bracht? En hoe voel je je er nu onder? Hier gisteren nog even goed met mijn man gesproken over sm (maandag alleen even snel telefonisch op het werk) en het komt er eigenlijk op neer dat zij zich het slachtoffer voelt, want zij doet het zo graag, maar ik vind niks goed. Geef ik meteen toe dat ik zeker verwacht dat ze het op onze manier doet en geen rare dingen mag doen. Maar ik voel me verder totaal niet aangesproken, want ze neemt eigenlijk altijd die rol wel op zich als het niet naar haar zin is. Dat ze niet meer op haar andere kleindochter mag passen, daar hoor ik haar niet over, doet ze net alsof er niks aan de hand is. Vandaag lekker vrij! Gaan jullie nog iets doen met de paasdagen? Wij gaan vrijdag een buggy halen bij Babydump en de tripp trapp bestellen bij Prenatal. Zaterdag afgesproken met vrienden (met de kids er bij).
He meiden, had ik 'n heel bericht getikt, vergeten 'm te posten en daarna time out...helaas... Even korte versie;gister en vandaag ging prima. Genoeg afleiding bij m'n werk en leuk om alle collega's weer langer te zien dan de eerdere korte bezoekjes. Vandaag zelf dagje vrij en thuis geweest en Lars bij kdv. Maar ook achter laptop gewerkt want zomerseizoen komt eraan en daarom drukke tijd voor ons werk. Nien, wij denken er ook over om de triptrap te kopen bij prenatal, is goeie aanbieding, scheelt best veel. Maar dan moet het babystoeltje er ook bij. Verder nog meer op de to do kooplijst zoals de pacco plus, speelding om lars onder neer te kunnen leggen, nachtlampje, en nog veel meer hahaha...pfff, lijst wordt alleen maar langer welke speeltjes gebruiken jullie nu? Wij vooral simpele rammelaars en onze handen zijn ook erg in trek Ik heb trouwens nog wat foto's in m'n albums gezet.
Nien, wij hebben vandaag de Tripp trap bij babypark online besteld, inclusief baby zitje. Babypark rekent geen verzendkosten, levert doorgaans erg snel en verder even duur als Prenatal. Pacco Plus ook maar gelijk besteld...pfff...nu weer even genoeg uitgegeven
Bedankt voor de tip, we gaan dit weekend kijken/uitzoeken. L is gek op de babygym, mobiel en zo'n tv die je aandraait. En inderdaad rammelaars.
Hallo meiden, Ging goed bij de gastouder dinsdag. Ik had in het schriftje een algemene update voor alle oppassen geschreven (ook dus voor de opa's en oma's), over zijn slaapgewoontes, ritme, wat hij al kan etc.. Verder nog even met haar gesproken over de vorige keer en over wat zij in het schriftje had gezet. Gewoon op een relaxte manier. Ging met een goed gevoel naar mijn werk in ieder geval en de dag was voor Raf ook goed gegaan. Hoe gaat het met jullie kids op de crèche? Het lijkt mij dat het slapen op een creche helemaal lastig is of valt dat mee? Fijn dat je eerste werkdag goed geslaagd was IJs! Jij hebt veel binding met je werk volgens mij. Hoe gaat het verder met Lars? Nog veel brulpartijen of valt het mee. De foto's zijn super geworden zeg! Nien, lastig hoor met je schoonmoeder. Gaat het goed met L? Qua speelgoed hier stoffen rammelaars, zacht balletje, knuffeltjes, knisperdoekjes. En tja... de t.v. dat is wat! Als deze aan staat en ik geef hem de fles, dan draait hij steeds zijn hoofd naar de t.v. en stopt dan gewoon met drinken! Moet er ook wel weer om lachen hoor, maar is natuurlijk niet goed. Hier gaat het verder goed! Heerlijk genieten met ons mannetje. Vandaag een lekkere relaxte thuisdag gehad. Ook wel lekker voor Raf na al die dagen bij verschillende mensen te zijn geweest. Vanmorgen was het 5.40 toen hij luid kraaiend en gillend wakker werd. Dikke lol had hij! Ben benieuwd hoe het straks gaat als de klok een uur vooruit gaat. Fijne Paasdagen allemaal!
Het is rustig hier... Jammer! Heb wel zin in kletsen! Raf was vanmorgen om 5.20 uur wakker... weer luid aan het kraaien, geluidjes maken... Ik was nog zo moe, dus heb hem lekker laten liggen. Hij huilde immers niet... Om 6.40 uur begon hij wat te huilen en toen ben ik er maar snel uitgegaan. Gisteren had hij overdag wel 6 uur geslapen! (denk inhalen van de vorige dagen). Dus waarschijnlijk was hij gewoon uitgeslapen... Vanmiddag lekker actief geweest met hem. Eerst naar vrienden en later nog naar mijn broer en schoonzusje. Heb lekker mijn haar laten doen door m'n schoonzusje. Stukje eraf en highlights erin. Ondertussen heeft Raf lekkere dutjes gedaan in zijn MC. Wel na twee redelijk goede slaapjes pas met hem op pad gegaan. Vanavond lukt het inslapen maar moeilijk... Steeds huilen. Denk dat het dan toch komt door de drukke middag. Maar jeetje, wat geniet ik van hem!!! Het is zo'n heerlijk mannetje. MF, hoe gaat het met jou en Thyrza? En Mukje en Nessie, lijkt me leuk om weer wat van jullie te horen, maar kan me goed voorstellen dat jullie de puf niet hebben. Tash, hoop dat jullie geen slecht bericht gehad hebben vwb het werk van je vriend. xxx
He caro, tis 'n drukke week geweest, heb voor 't eerst weinig tijd en puf gehad mee te lezen laat staan reageren, maar dat haal ik wel weer in hoor Gister voor het eerst de zaterdag weer gewerkt, en dan loop ik ook veel meer, door de weeks achter de laptop namelijk. Ik was en ben nog stteds moe want had. Vrijdagavond ook reunie van m'n lagere schoolklas...dus tja das een beetje veel. Fijn he, je haar weer ff laten doen, en dat vd televisie bij ons precies hetzelfde. Weet nog niet zo hoe ik erover denk. We willen wel af en toe het nieuws en zo zien maar wil ook weer niet dat L alleen maar geobsedeerd raakt vd tv Lastig.. Lars heeft trouwens ineens oog voor onze hond, zo grappig! Vind die kwispelende staart reuze interessant hahaha.. En we hebben nu ook zo'n baby gym. Vind ie prachtig in de wipstoel of in de box. Muk, nessie, hopelijk gaat het voorspoedig met jullie. Heel veel liefs en geluk voor jullie! Mf, hoe is het met jou? Ik zie minder berichten ook op faceboek, hopelijk gaat het wel okay met jullie? Tash, ik duim voor jullie dat het goed komt!!