Lekker even je haar laten doen, ben vorige week ook bij de kapper geweest, was al geleden van toen ik 36 weken zwanger was. L vindt de ipad heel interessant. En als ik achter de laptop zit zit ze graag op schoot (filmpjes van haar zelf bekijken haha). Ik denk dat je zulke dingen niet kan voorkomen, maar vind het ook wel eens lastig. Babygym is super he! Ik vind het jammer dat we geen Tiny love mobiel hebben gekocht, moet ook heel leuk zijn om naar te kijken. Maar ga ik nu niet meer kopen. We zijn nu aan het kijken naar de Deryan Travel cot, 2e hands of nieuw kopen? Vind het lastig, maar denk dat we hem verder niet vaak gaan gebruiken.
Grappig nien, we zijn nu onderweg naar oma en hebben de deryan voor 't eerst mee. Weet niet of we 'm gebruiken maar voor de zekerheid wel mee denk trouwens dat je 'm prima 2e hands kunt kopen, zag er meerdere staan op marktplaats maar toen wij 'm kochten was ie in de aanbieding bij babypark voor 59 dus toen hebben we 'm nieuw gekocht
Als je hem gebruikt, laat maar weten hoe het ging. Hebben jullie de baby of peuter tc? Zag nu een paasaanbieding voor 40 euro (baby tc).
Daar ben ik ook weer eens ik heb wel mee gelezen maar nog geen puf gehad om mee te schrijven... T. is inmiddels 2 weken thuis! Toen we hem ophaalden uit het ziekenhuis was ik nog een beetje grieperig dus we hadden afgesproken dat vriendlief daarom de eerste dagen even wat meer de verzorging op zich nemen. Helaas hadden we er geen rekening mee gehouden dat hij ook geveld werd door de griep dus de eerste dagen thuis hebben we op ons tandvlees doorgebracht Inmiddels beginnen we iets te wennen aan de korte nachten. Over het algemeen komt T om de 3 a 4 uur, maar incl verschonen, flesje, boertje etc zijn we al gauw s nachts een uur met m bezig (hij drinkt nl niet supersnel 25-30 min). Afgelopen week zijn we voor controle bij verpleegkundige geweest in het ziekenhuis en hij woog nu al 3800 gram! Hij krijgt ook een ware onderkin haha.. Hij hoeft daarom niet langer aan de speciale voeding maar krijgt nu de standaard nutrilon 1. Het kolven ben ik inmiddels helemaal mee gestopt en dat geeft enorm veel rust (al voel ik me soms nog wel klein beetje schuldig dat ik er niet mee door ben gegaan...) Oh ja, ik ben deze week ook naar de kapper geweest Voelde me gelijk een stuk frisser en fruitiger hihi. Caro: fijn dat het goed ging bij de gastouder dinsdag. Dat zal vast veel rust geven! Oh ja, ik zit ook op FB, zal je ff pb sturen Nog meer meiden op FB? Ijs: als ik me goed herinner had jij het een tijd geleden over dat je een hoes over het voedingskussen doet, zodat Lars erop kan liggen. Mag ik vragen waar je die hebt gekocht, want bij Prenatal, Babyplanet etc hebben ze hem niet... Nien: hoe heet het nachtlampje van ikea waar je het laatst over had? Lijkt me ook wel wat namelijk, maar kon m zo niet vinden op internet. Muk: hoe is het met jou en je kanjers? Liggen ze nog in het ziekenhuis of zijn ze inmiddels thuis? Ik hoop dat het goed met jullie gaat!! Tash en MF: hoop dat alles goed met jullie gaat! Oh ja, hebben jullie nog tips qua boxmobiel? Zit te denken aan de Tiny love sweet island of symphony classic. Hoor er net als Nien goede verhalen over, maar vind ze redelijk prijzig voor wellicht een korte periode... Een babygym kan inmiddels van het lijstje af, want die hebben we een paar jaar terug aan vrienden kado gegeven en kregen we nu terug PS: ik zal binnenkort toch eindelijk mijn banner maar eens aanpassen....
Fijn nessie dat jullie thuis zijn en beetje draai hebben gevonden, al zal het vast nog wel blijven zoeken naar de balans is onze ervaring Volgens mij hebben we dat badstof hoesje bij de babydump of babypark gekocht, ongeveer 15 euro. Dat nachtlampje vd ikea heet spoka, wij gaan 'm ook halen, lijkt me heel leuk en handig lampje! SPÖKA Led-nachtlampje - IKEA Nien, wij hebben de peuter deryan gekocht. We gebruiken een kleiner slaapzakje en de pacco, want de bijgeleverde slaapzak is wel erg groot hihi. Vanavond niet gebruikt trouwens.
Fijn van je te horen nessie en dat het nu ook goed gaat! Hij groeit dus goed! L doet ook 25 à 30 min over een fles, maar dat voelt snachts lang hè. De link van ijs is idd het Nachtlampje. En nog een positief verhaal: gisteren waren hier vrienden met hun dochter van 1,5 jaar, ze wilde absoluut niet slapen en was wat aan het rellen. Toen L sliep heb ik het nachtlampje bij haar gezet en toen was ze zo in slaap haha. Vond de peuter ook wat groot, maar goed opgelost zo. heb toevallig vanavond een baby tc gekocht voor 20 euro. Ben benieuwd!
Vrolijk Pasen allemaal! Wij zitten aan de beschuit met muisjes, paasstol, gekookte eitjes, chocolade paaseitjes....hoe leuk is dat
Klinkt lekker IJs Hier aan het suikerbrood hihi. Vannacht een pittig nachtje gehad ondanks dat ie van 1 tot 6 heeft geslapen.. Hij was zo ongelofelijk aan het kreunen dat ik continue wakker werd en de slaap ook niet meer kon vatten. Het kreunen schijnt echt bij prematuren te horen maar denk dat vannacht ook grotendeels krampjes waren. Ben om 06.00 maar even paar uurtjes op zolder gaan liggen tot de fles van 9 uur. Gisteravond is de wasmachine ook nog kapot gegaan, de was zit er nog in en deur is niet open te krijgen...pff. IJs, ik heb de hoes gevonden bij babydump, thanx Het nachtlampje ziet er schattig uit, zal binnenkort ook s kijken bij Ikea. Hebben nu een hele simpele van de Hema.. Nog leuke plannen verder meiden? Vriendlief gaat zo aan het werk dus ben de hele dag alleen met T. Morgen is ie vrij, dus dan gaan we als het weer een beetje mee zit voor het eerst naar buiten wandelen met het manneke. Best spannend!
Hallo allemaal! Iedereen lekker aan het genieten van de vrije dagen? Er komen heel wat heerlijkheden voorbij haha. Ik heb net een broodje met tomaat op, lekker gezond! Moet echt even een paar kilo kwijt weer. Ik zat een week na de zwangerschap alweer op m'n oude gewicht, maar nu helaas alweer 3 kilo zwaarder! Moet echt even weer opletten nu... Nessie, wat heerlijk dat Tijs thuis is! Raf kreunde ook behoorlijk in zijn slaap trouwens. Ik kon er ook nooit goed van slapen. Hij had last van verborgen reflux trouwens. Daarom kreunde hij volgens mij ook zo. Maar wat fijn dat het zo goed gaat met Tijs! En ook al goed gegroeid! Die nachten in het begin zijn pittig ja... Je moet er even doorheen die eerste weken. Stuur maar een PB hoor v.w.b. Facebook! IJs, heb je Lars al in de Pacco Plus? Wij gebruiken de binnendoek van de kleine Pacco nog. Was toch net even wat te groot nog. Nog even over de aankopen etc... Tiny Love muziekmobiel: hebben wij en R. vindt het geweldig! Kinderstoel: denk dat we ook voor de Stokke gaan. Vind het vooral handig dat je deze aan tafel kan schuiven. Babygym: vindt R. ook leuk. En een fijne afwisseling met spelen in de box. Draagzak! Zo geweldig gisteren. We hebben een heel eind gewandeld met Raf in de draagzak. Na tien minuutjes viel hij heerlijk in slaap. Dikke blos op zijn wangetjes! Was echt genieten. Vandaag naar mijn schoonouders en denk dat we dan weer lopend met de draagzak gaan. Ik vind het zelf ook heerlijk om zo met hem te lopen. Ben nu voor de zomer ook op zoek naar een dunnere draagzak. Ook handig voor op Kreta. Wij zijn trouwens begonnen met het afbouwen van het inbakeren. Hij heeft vannacht met 1 armpje eruit geslapen en dat ging goed! Wel een beetje vroeg wakker (5.45 uur nieuwe tijd), maar nadat ik hem even een knuffel had gegeven en gezegd had dat hij nog even verder moest slapen, heeft hij nog een uur doorgeslapen. Hij ligt nu noodgedwongen zonder inbakerzak in zijn ledikantje. Hij heeft zowaar een pyama aan! De Pacco was een beetje vies (poepluier beetje doorgelekt) en was nog in de droger. Ben benieuwd hoe lang hij slaapt... En anders baker ik hem gewoon weer in straks als het niet lukt. Fijne dag allemaal! X
Oei...de weegschaal...die mijd ik nog even Welke Tiny Love muziekmobiel hebben jullie precies Caro? De sweet island? Hier net de kraamfeest uitnodigingen op de bus gedaan!! Nu nog de partytent regelen want kans is groot dat het eind april nog niet zulk goed weer zal zijn. Realiseer me alleen net dat we het midden in de meivakantie houden, dus hoop dat er niet teveel mensen dan op vakantie zijn..
Net de baby Travel cot opgehaald en ziet er heel ideaal uit voor op vakantie. L heeft er net even ingelegen en ze vond het nog leuk ook! Verder niet veel gedaan vandaag, lekker. Ik ga volgende week wat lijnen. Gewicht is hetzelfde, maar mijn buik is nog steeds dik, dus ook meteen wat oefeningen doen, blech. Is jullie buik al normaal?
Nessie, deze hebben wij! Tiny Love Soothe %27n Groove Mobiel - Babyplus Ideaal zo'n kraamfeest lijkt mij. Mochten we ooit nog een tweede krijgen (en die kans is klein) dan zou ik ook een kraamfeest geven. Ik vond het kraambezoek meestal wel gezellig, maar ook erg druk omdat ik zo moe was steeds door de brakke nachten. En nu zijn er zelfs nog mensen die langs willen komen! Nien, volgens mij hebben wij ook een Baby Travel Cot. Van Deryan? Ideaal lijkt me. Succes met lijnen volgende week! Vandaag lekker met Raf in de draagzak naar m'n schoonouders gewandeld. Was weer heerlijk! Raf slaapt er lekker in, veel beter dan in de kinderwagen. Zal even een fotootje in m'n album plaatsen.
Wat 'n leuke foto's Caro, en wat heb jij mooi lang blond haar zeg. Ik merk sinds ik gestopt ben met kolven dat m'n haar enorm uitvalt, bah!:x Heb de pacco plus nog niet gebruikt, moet 'm nog even wassen. Denk dat we nog niet gaan afbouwen, wellicht na de vakantie. Zijn jullie al met R naar het zwembad geweest? Ben heel benieuwd naar jullie ervaring. Nien, bij mij nog wel klein buikje maar verder eigenlijk bijna zoals het was. Ik sta wel zo'n 3x per week op de crosstrainer thuis, dat helpt ook wel, maar doe geen buikspieroefeningen. Mijn buikspieren zijn wel redelijk strak door het sporten wat ik altijd heb gedaan, wellicht is het daarom ook vrij snel weer in z'n oude vorm. Wel zijn m'n borsten nu meer hangerig dan voorheen, zal door het kolven/bv komen. Ach tis maar zo. Morgen gaan we weer naar de kinderarts, dus ga nu nog even een lijstje van vragen maken wat ik niet wil vergeten.
Ijs, ben benieuwd hoe het bij de kinderarts was. Caro, heb net dezelfde muziekmobiel besteld! Zat te twijfelen tussen deze en de sweet island, maar bij deze vind ik de kleurtjes wat mooier Mooie foto's trouwens in je album. Wij hebben ook een draagzak te leen, dus die moeten we binnenkort maar eens uitproberen. Vanmiddag eerst maar eens een stukje in de kinderwagen.. Ik hoop idd ook dat met het geven van een kraamfeest we niet ellenlang visite krijgen. We houden het trouwens alleen voor familie; vrienden en kennissen komen wel apart langs. Vannacht trouwens heerlijk geslapen want toen manlief thuis kwam van zijn avonddienst (en drankje bij vrienden), ben ik lekker op zolder gaan liggen. T heeft het van 0.30 tot 6.30 volgehouden, dus dat was een nieuw record!
Nou, uitbakeren gaat hier waardeloos! 's Nachts is het tot nu toe wel goed gegaan met 1 armpje eruit, maar overdag wil het niet langer dan een halfuur/drie kwartier... Vanmorgen R. helemaal van de kaart omdat hij maar een halfuur geslapen had. Ik wil nu toch overdag blijven inbakeren, ook omdat hij bij de oppassen weinig slaap krijgt. Heb niet weer zin in een oververmoeid mannetje. Hij is net zo vrolijk steeds en we hadden een super ritme. Misschien dat we de nachten ook wel weer gaan inbakeren, want hij heeft alleen maar last van dat armpje volgens mij. En hij rolt verder nog niet, dus wat dat betreft heeft het ook nog geen haast. Nessie, leuk dat jullie dezelfde Tiny Love gaan kopen. Krijg je zeker geen spijt van. De muziekjes zijn ook niet irritant of zo. Tijs heeft een goed nachtje gemaakt zeg, super! IJs, nee we zijn toch niet naar het zwembad geweest, omdat het water die dag te koud was. De ketel van het zwembad werkte niet goed. Chris' baas belde ons op 's ochtends dat we beter niet konden komen. Wel jammer, maar de eerste keer moet voor Raf natuurlijk geen trauma worden omdat het water te koud is. Succes bij de kinderarts vandaag. Hoe gaat het nu met Lars eigenlijk? Beetje rustig en stabiel?
Jammer Caro dat het zwemmen niet door ging vandaag! Vervelend dat t uitbakeren nog niet zo wil, maar dan idd overdag maar weer inbakeren.. Vanmiddag heerlijk in het bos gewandeld (volgens mij in jouw woonplaats Caro . Zelfs nog geluncht, maar daar moet ik nog even aan wennen want ik werd er wat onrustig van. Bang dat T ging huilen en we snel weer buiten stonden. Bij thuiskomst bleek dat de wasmachine er de brui aan heeft gegeven...pfff. En we hebben m nog maar 2 jaar, dus hopelijk is ie voor niet al te veel geld te repareren.
Hee, wat grappig Nessie. Wij hebben ook nog gewandeld vandaag. Hadden we elkaar tegen kunnen komen! Ja, kan me voorstellen dat je nog niet rustig zat te lunchen. Is toch even wennen allemaal en met een baby weet je het maar nooit. Die zijn zo onvoorspelbaar. Balen van de wasmachine! Raf ligt weer ingebakerd... Toch nog maar even zo doen en dan over een paar weken weer opnieuw proberen. 's Nachts ging het prima met 1 armpje los, maar vind het verwarrend als het overdag weer volledig moet en 's nachts 1 arm los. En als ik het zo zag op de babyfoon had hij er ook geen plezier van dat die ene arm wel los lag. Hij zwaaide er behoorlijk mee vannacht en vanmorgen zag ik (ja... ik slaap weer eens waardeloos de afgelopen nachten!).
Hey Caro, ik zou ook nog niet stoppen met inbakeren, onze fysio adviseerde juist inbakeren wanneer het kan omdat door de crechdagen er al genoeg onrust is, en juist de weinige slaap ingehaald wordt met het inbakeren. Wij gaan ook zeker nog even door met inbakeren, wel handig dat we tzt kunnen afbouwen met de pacco plus. Goeie keus schoenen trouwens zag ik op fb! Ik heb bijna dezelfde grijze al 2 jaar en inmiddls zelfs ook de leren versie heb de baby versie ook al op het oog voor L maar daar wacht ik nog even mee want maat 21 is de kleinste en dat duurt nog even Nessie, wow dat is al een hele mooie nacht hoor! Ik hoop dat het zo blijft, zou wel heel fijn zijn Lekker he weer buiten wandelen, en nu met de kinderwagen. Dat onrustige hadden wij ook, dat slijt stap voor stap. Ook het boodschappen doen deed ik de eerste keren in een record tempo hahaha...
Afspraak bij de kinderarts vanmorgen ging prima, Lars was lekker vrolijk, dus ik ook ontspannen wederom voorlopig doorgaan met de neocate voeding, en nexium voor de reflux. Wel mogen we proberen de ochtendfles in te dikken met rijstbloem (en ook og de nutriton) Ook omdat hij nog steeds regelmatig spuugt 's ochtends. Ze gaf ook al advies over straks beginnen met groentehapjes. Dat we vooral steeds 1 groente moeten introduceren paar dagen achter elkaar, en dus niet elke dag iets anders. Poe, had ik nog niet over nagedacht. Ze zei het vooral omdat de volgende afspraak pas over 2 maanden is. Dus heb nog tijd om beetje in te lezen hoe en wanneer groente en zo uit te proberen L is nu trouwens 6,5 kg en 62cm. Mooi op schema volgens de arts. Verder is L laatste 1,5 werk super ontspannen en vrolijk over het algemeen. Af en toe nog wat uitzonderingen maar duurt nooit lang. Vannacht wel veel gehoest, flinke poepbroek bij de creche en vanavond bijna z'n hele fles uitgespuugd....hij lijkt dus wat verkouden en zo, maar verder vrolijk dus zolang hij zich niet ziekig gedraagd ben ik niet ongerust. Dat zei de arts ook trouwens. Zolang er geen bloed bij z'n ontlasting zit, geen koorts, hij goed groeit en vrolijk is en zo, geeft het echt niet als de kleur van z'n poepbroek eens anders is, of af en toe spugen en zo. Helemaal prima dagje dus, ben blij hoe het gaat met L en ook dat de arts dat ook vind en we op 1 lijn zitten met haar. Ook dus weer gewerkt vandaag, voelde okay. Ik werk deze week nog 'n halve week, en ivm evenement zondag werk ik zondag ipv zaterdag, dus ben nu weer paar dagen vrij