Fijn IJs, dat alles goed ging gisteren bij de KA en dat Lars het zo goed doet de laatste weken! Lekker genieten! Hier ook nog geen vaste voeding hoor. Wil er zo lang mogelijk mee wachten eigenlijk. Hij weet nu toch nog niet wat het is en mist het dus ook niet. Volgende week naar het CB en dan zal ik er wel iets over horen. Ja, leuke shoes hè! Er waren allemaal leuke kleurtjes, maar toch maar voor neutraal gekozen zodat ik ze overal bij aan kan. Hier weinig nieuws. Raf ligt dus gewoon weer ingebakerd. Vandaag heeft hij een goede dag bij de gastouder gehad (daar slaapt hij in de kinderwagenbak en dat gaat goed (kleine ruimte)). Morgen zie ik hem maar even, want na het werk uiteten met collega's... Vrijdag gelukkig weer vrij!
Lieve meiden, zoveel geschreven, sorry ik hou het niet meer bij. Maar wilde wel even weer van me laten horen. Vergeten doe ik jullie sowieso niet hoor. @tash, meis hoe is het met jullie? Wat een zorg omtrent het bedrijf. dikke knuf meis! @ijs, wat fijn dat alles goed was met Lars. En wat groeit hij goed. Hopelijk wordt hij niet ziek. Af en toe spugen is niet erg, maar bijna een hele voeding eruit spugen is toch wel wat anders. Wat fijn dat je eerste werkdag(en) goed zijn bevallen. Eerste hapjes kunnen al met 4 mnd, bij mij zeiden ze liever te wachten tot 6 mnd. Ms ook omdat T te vroeg was. Kan niet wachten, maar goed, nog even geduld dus,haha! Geniet nu even van je vrije dagen.Zal zo even je foto's bekijken. @nientje, thyrza had destijds geen echo maar een foto van haar heupjes. Gelukkig geen afwijking. En bij Lisa gelukkig ook niet. Hoe is het verder met jullie?Wat fijn dat L de travelcot leuk vond. Kan ze alvast wennen. btw, wat betreft buikje. Tja, die gaat hier ook niet 1,2,3 weg. Eigenlijk is er een buikje ontstaan, nadat ik de hele zwschap nauwelijks kon eten en daar voor mijn gevoel een inhaalslag in maakte nadat T geboren was. Dus nu opletten en weer normaliseren. En volgens mij doet de pil ook niet echt goed mee. Daar kwam ik destijds heel veel van aan, en viel enorm af toen ik daar ooit mee stopte. Hopelijk valt dit dus mee. Buikspieroefening doe ik ook nu zo af en toe. Komt vanzelf wel goed. @caro, wat fijn dat het met raf ook allemaal goed gaat (ga zo even kijken naar foto). Dat bakergebeuren herken ik wel. Thyrza kan ook echt niet zonder. Ik zit nu ook te kijken naar evt pacco plus of pacco comodo. Maar ze past hier nog wel even in. Maar slaapt R ook altijd zo kort. Thyrza slaapt nu wel beter overdag, maar slaapt meestal half uur tot 3 kwartier.Soms een uur.Nou ja, lekker blijven bakeren dus. Overdag doe ik haar niet in de pacco (heb ik wel eens gedaan, maar ze slaapt er niet langer door), maar doe ik haar in de swaddle me. Geniet van je mooie mannetje. @nessie, superfijn meis dat je mannetje eindelijk thuis is. Dat kreungeluid is idd prematuurgedrag. T had het vooral s nachts heel erg. Is nu gelukkig wel over. en wat fijn dat hij al zo goed doorslaapt en goed gegroeid is. Gaat allemaal zo snel. Leuk dat je ook zo'n mobiel gekocht heb (of was het een babygym).Geniet van je mannetje. Blij dat hij het zo goed doet. Hoe gaat het met jouzelf? Is ook allemaal heftig geweest. Lukt het een beetje alles te verwerken? @muk, hopelijk gaat alles goed met jou en je mannetjes? Denk veel aan je.
Hey lieverds, sorry nogmaals dat ik even niets van me heb laten horen(zal wel vaker gebeuren), maar ik kwakkel wat af. Vergeten doe ik jullie sowieso niet hoor. Maar door alles ben ik daardoor ook extreem moe. Lijkt wel of ik continu ongi ben door de pil heen. volg week opnieuw naar de gyn en dan evt stappenplan maken. Met thyrza alles oke. Ze was pas weinig gegroeid in 2 wk maar 65 gram. 2 weken later was dit gelukkig weer rechtgetrokken. Ze woog vorige week donderdag 4800 gram en was 57,5 cm. Ze doet het dus prima. Ik geef haar nu 1 a 2 flesvoedingen per dag (gemixt met bv) en de rest borstvoeding. Zo heb ik er wel meer vrede mee. Kon het moeilijk loslaten, maar het geeft me nu meer rust en tzt zal ik het wel afbouwen. Maar ben blij dat de combi zo werkt. Verder vooral rustig aan. Was wel heerlijk met pasen dat we lekker samen in bad zijn gegaan. Daar genoten we samen van en ze sliep daarna 3,5 uur! Dat was echt een record. Ik heb toen ook 2,5 uur geslapen. Had ik echt even nodig. Verder mag ik niet klagen. Over het algemeen slaapt ze van 19.00 tot 6.30 ongeveer. Ze had donderdag ook prikjes gehad (voorlopig hoeft ze gelukkig niet meer) en was daar deze keer itt andere keren hangerig en koortsig van. En toen ook aan het spoken een paar nachten. Maar verder doet ze het prima en ben ik trots op hoe we het ondanks mijn gezondheid saampjes doen. Knuffies voor iedereen.
Oke, ook even een foto van pasgeleden. Haal hem hier wel weer weg binnenkort. O ja, nessie, had jij fb? Enne, tash, eh, heb als een van de weinige geen telefoon met internet dus kan niet what's appen. sorry Op een ander topic gaan we wellicht een meeting houden. Ms ook leuk voor hier? We wonen alleen allemaal behoorlijk ver bij elkaar vandaan volgens mij. Nou ja, hoeft niet, zo is het ook goed, maar ms keertje leuk om elkaar "live" te zien.
Lieve foto, MF! Dat mutsje heb ik ook (maar dan met een andere naam he haha). Wat rot dat je zo moe bent, komt het van de endo of omdat je de opvoeding alleen doet? Heb er respect voor hoor, want zal niet altijd makkelijk zijn. Maar je meisje is wel goed gegroeid nu, dat is fijn! Caro: morgen lekker met R knuffelen! Uitbakeren was dus geen succes. Af en toe eens proberen zeker? Zo ff je foto's kijken. Ijs: mooi dat het zo goed gaat met L! Had inderdaad gelezen dat je met fruit en groente een paar dagen achter elkaar hetzelfde moet geven om ze aan de smaak te laten wennen. Ik was ook nog niet van plan om te starten, maar kijk wel wat ze over 2 weken op cb zeggen. L is maandagavond ziek geworden, snel stijgende koorts en slecht drinken. Ze spuugde de hele dag al meer dan anders. 's Nachts nog getempt en nog steeds boven de 39 C. Dinsdag spuugde ze weer veel en bleef koorts houden. De huisarts gebeld en mocht 2 keer een zetpil geven. Toen ging het wel wat beter. 's Avonds spoog ze de hele fles in een keer uit, dat was naar om te zien, zo zielig. Met een zetpil naar bed en woensdag ging het weer wat beter, maar wel veel dunne poepluiers. Ze drinkt nog steeds wat lastiger, maar gaat al een stuk beter. Ze lacht weer en is weer in voor een dolletje. Maar vermoeiend was het wel, 2 keer per dag in bad, tig keer omkleden, verschonen en dan ook nog eens ongerust. Het was trouwens het Rotavirus, heerst op het kdv.
@nien, komt zeker weten van de endo. Blijf gewoon continu bijna menstrueren.Dat maakt naast pijn, ook moe en duizelig e.d. T geeft me juist energie. Zij heeft mijn leven zo verrijkt en zoveel mooier gemaakt. Heb geen moment spijt dat ik ooit deze keuze heb gemaakt. Zij is het beste, mooiste en liefste wat me ooit is overkomen. Maar wat naar van Lisa. Kreeg gewoon kippenvel van je berichtje.Gelukkig gaat het weer iets beter met haar. Hopelijk knapt ze snel helemaal op en dat het eten dan ook weer beter gaat. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte.T heeft nog nooit hogere temp gehad dan 38.2, en hopelijk blijft dat voorlopig zo. Geef haar maar veel knuffies van ons. en voor jou ook.
MF: fijn weer wat van je te horen!! Maar wat vervelend dat je zulke nare klachten blijft houden. Continue ongi lijkt me echt hel, zeker als het gepaard gaat met pijn, duizeligheid en moeheid Wat leuk dat je voor het eerst met Thyrza in bad ben geweest. Gister heeft vriendlief dat ook met T gedaan, vond ie best wel spannend haha. Slaapt de kleine meid altijd zo kort, omdat je schrijft dat ze nu 3.5 uur heeft geslapen? Is ze dan continue wakker of huilt ze veel? Ik heb je berichtje gestuurd voor FB trouwens Oh ja, een keer live meeten lijkt mij ook best wel leuk, toevallig dacht ik daar laatst ook aan! Caro en ik zijn denk ik de enige noorderlingen of niet? Jullie allemaal richting de Randstad? Hmm...dat wordt dan wel een reisje. Nien, hoe is het met L? Voelt ze zich alweer wat beter? Lijkt me best schrikken als ze ineens zulke hoge koorts heeft en diarree/overgeven. Wist je wel meteen dat het om het rotavirus ging? Ijs: fijn dat het goed was bij de kinderarts! Hoop dat L niet ziek is geworden en dat jullie lekker aan het genieten zijn van je vrije daagjes. Caro: ja, was wel grappig geweest als we mekaar waren tegengekomen. Maar misschien hadden we elkaar helemaal niet herkend hihi. Heb je een beetje goede dag gehad vandaag samen? Tash: hoe gaat ie? Hier gaat het goed! De nachten zijn nog steeds kort, want hij komt de laatste dagen s nachts vaak om de 3-3,5 uur. De 6 uur van laatst was dus een uitzondering, jammer hihi. Overdag heeft T vaak wel een momentje dat ie wat onrustig is en moeilijk in slaap komt. Veelal ligt dat volgens mij ook aan zijn darmpjes. Vanmiddag was ie ook weer lang wakker na zijn voeding, dus zijn we voor het eerst samen naar de supermarkt geweest. Vond het best spannend, en ben er ook met een rotgang door heen gevlogen haha. Inmiddels merk ik wel dat alle gebeurtenissen van de afgelopen 1,5 jaar (overlijden van mijn moeder, operaties, behandelingen, burnout vl, heftig eind vd zwangerschap en 7 weken zkh op en neer), zijn weerslag wat begint te krijgen. Ik vind het echt moeilijk om vol te genieten van mijn mannetje, het voelt allemaal nog zo onwerkelijk...En daar voel ik me dan weer schuldig over. Ik denk dat dat ook komt omdat ik al 2 jaar in een soort overlevingsmodus zit, waarbij ik continue positief probeerde te blijven als dingen tegen zaten en me op 1 doel focuste: zwanger worden. Nu dat doel is verwezenlijkt, merk ik dat ik het lastig vind om in het hier en nu te leven en wat minder met de toekomst bezig te zijn.. Waar ik normaal gesproken de nuchterheid zelve ben, kan ik me nu ook druk maken om hele domme dingen. Zo heeft ons mannetje een rode gloed over zijn haartjes, en hebben we ons hardop lachend al afgevraagd of ze in het lab misschien een foutje hebben gemaakt (rood haar komt in onze familie nl helemaal niet voor). En vervolgens blijft dat dan toch in mijn hoofd zitten, zo stom!! Alsof we nog niet genoeg drama hebben gehad Oei, klinkt wel erg zwaar allemaal nu maar lucht wel ff op haha. Ps: gister was mijn uitgerekende datum. Best raar idee dat ons mannetje er alweer 9 weken is. Een vriendinnetje van me is gister wel bevallen, dat is dan wel weer grappig!
MF, geen sorry zeggen hoor! Wat ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt van de endo! Ik hoop dat de gyn een goed plan voor je kan maken, want dit is ook moeilijk vol te houden voor je. Fijn dat het met Thyrza goed gaat! En wat een mooi moppie is ze, prachtig!! En fijn dat je rust gevonden hebt v.w.b. de voeding. Sterkte met de moeheid! Nien, wat sneu dat Lisa zo ziek is geweest. Lijkt me erg naar om te zien als je kleintje zich niet lekker voelt. Gelukkig is ze weer aan de beterende hand. Nessie, het is niet niks wat jij allemaal mee gemaakt hebt en het lijkt me vrij normaal dat je er nu last van hebt. Eerst ben je aan het overleven en nu het allemaal wat in rustiger vaarwater terechtkomt heb je de tijd om alles wat te verwerken (denk ik). Ik zou zeggen: accepteer dat je je nu zo voelt en neem de tijd om het allemaal een plekje te geven, dan komt het echte genieten vanzelf! En oh, ik haal me ook soms gekke dingen in m'n hoofd hoor! Toevallig is het ook weleens door mijn hoofd geschoten: stel dat ik een cryo van een ander teruggeplaatst heb gekregen of mijn eitjes zijn met het sperma van een ander in een potje gestopt. Raf lijkt namelijk niet sprekend op mij of op mijn man... Dat van die rode gloed had Rafael in het begin ook, maar het is nu helemaal naar blond, bijna wit, toegegaan. @ meeten: lijkt me best wel leuk een xtje! Met de kids erbij, ergens in het midden van het land... Maar jullie mogen natuurlijk ook altijd naar het Noorden toekomen! Welkom in mijn huis in ieder geval. Vandaag een lekker dagje gehad met R. Vanmorgen nog bijna een uur met hem gewandeld in de draagzak. Na tien minuten viel hij alweer heerlijk in slaap. Het derde slaapje van de dag ging weer slecht jammer genoeg. Vind het op zich niet erg dat hij na 15.00 uur niet meer slaapt, maar hij wordt dan zo vreselijk moe tegen 19.00 uur (flesjestijd) dat hij begint te huilen en overstuur te raken. Puur van moeheid. En als ik hem dan op bed leg, vecht hij tegen de slaap, zo zielig altijd. Maar goed hij ligt er nu al bijna anderhalf uur in... zalig in dromenland! Fijn weekend meiden!
Mf, fijn om weer wat van je te lezen maar oh zo balen dat je al zoveel last hebt van de endo! Hopelijk kan je goed overleggen met je arts. Ik vind je al zo'n bikkel, maar lijkt me echt erg zwaar als je ook nog zo'n last hebt. Nien, gaat het weer beter met L? Lars is nog erg verkouden en heeft daar op diverse momenten vd dag echt genoeg van en dan flink huilen. Gelukkig afgewisseld met echt heel erg vrolijk. Ben er gewoon emo van zo leuk en lief! Ben erg blij dat het zo goed met 'm gaat. Hij lacht de afgelopen dagen echt zoveel, elke keer als ik naar 'm kijk, ook van een afstandje en even wat tegen hem zeg, gelijk zo'n lieve big smile...smelt smelt smelt Nessie, dus toch gebroken nachten, tja zou ook te mooi om waar geweest zijn join the club hihi.. Ik heb ook die twijfels gehad hoor, vooral tijdens m'n zwangerschap. Was ik echt bang voor gemaakte fouten in het lab. Lars lijkt veel op mij qua gezicht, de rest is overduidelijk ijsman, z'n kromme tenen, bolle romp. Das wel grappig, tis echt wel een mix van ons. Meeting lijkt me zeker leuk, maar is denk ik handig als de mini's ca. 1 jaar oud zijn? En idd, ergens in het midden zodat het voor allemaal beetje te doen blijft
Nien, wij hebbn gisteren trouwens dat ikea spoka lampje gekocht, hij is echt erg leuk!! Bedankt voor de tip! Meiden , ik slaap niet best laatste weken. Ik wordt steeds zoekend wakker, dan zoek ik waar Lars is tussen de dekens en zo. En zo gaat 't echt elke nacht...zo jammer want ben echt elke dag moe daardoor
He Caro, ik zie net je nieuwe profielfoto op fb en ik vind dat Raf z'n ogen toch echt veel op die van jou lijken hoor!
Hoi allemaal, vandaag een drukke dag gehad, gewerkt. Gistermiddag was Lars toch weer grieperig en huilerig en ook beetje diaree in paar luiers achter elkaar, denk echt dat hij al de hele week licht griepje heeft. Ene dag gaat beter dan de andere dag. Ik ben zelf ook paar dagen niet echt lekker geweest al kan ik het niet ziek noemen.. Precies over 2 weken gaan we al op vakantie, poe dat gaat snel zeg! We moeten echt nog even goed nadenken over wat we wel en niet meenemen. Ga komende week maar 's wat dingen en kleding alvast klaar leggen, ook voor Lars, dan krijg ik beetje me beeld. Ook checklijst verder invullen. Heb er wel zin in, maar vind het ook wel beetje spannend al komt het vast wel goed. Hoe is het met jullie? Fijn weekend gehad?
Hoi IJs, ja, dat klopt idd wel. Hij heeft mijn ogen! Dat hoor ik ook vaker van anderen. Gelukkig maar hihi... Vervelend dat Lars nog wat ziekjes is. En jij ook niet helemaal fit dus. De zon van Portugal zal jullie hopelijk goed doen! Over twee weken al, kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Je moet een hoop meesjouwen met een kleintje. Ben zelf ook al een beetje aan het bedenken wat we allemaal mee moeten. Nemen we de Joolz mee of kopen we nog een buggy. Hoop trouwens dat je snel wat beter gaat slapen! Is altijd zo vervelend... weet er helaas alles van. Vandaag hier lekker genoten van het zonnetje. Alhoewel Rafael not amused was toen de zon op zijn gezichtje scheen... Vanmiddag nog een klein uurtje gewandeld met hem in de draagzak. Echt, zo heerlijk is dat. Hij valt gewoon na een tien minuten in slaap en maar snurken in die zak haha. Hoe gaan jullie kids op bed 's avonds. Raf is vaak zo moe dat hij keihard begint te huilen als ik hem in bed leg... Hij loopt dan helemaal rood aan, maar eigenlijk duurt het maar een paar minuten en hij valt als een blok in slaap. Maar vind het altijd wel heel vervelend dat het zo gaat. Is echt van de laatste tijd eigenlijk... Daarvoor kon ik hem ook vaak wel rustig op bed leggen en ging hij slapen zonder een kik te geven. Ben wel benieuwd hoeveel uur jullie kids overdag slapen. Rafael slaapt nu zo'n 4,5 uur overdag en dan nog wat hazeslaapjes aan het einde van de dag. En hoe laat gaan jullie kids 's avonds naar bed? Hier is het meestal rond 20.00 uur. En dan om 23.00 uur nog een voeding.
Zal ik maar niet zeggen waar ik woon . Mf: Heerlijk he zo kunnen genieten van je meisje! Twijfelde daar niet aan hoor, maar meer aan het lichamelijke (vind dat zelf soms best zwaar). Nessie: Je hebt ook wel een heel heftige tijd achter de rug, dat zal je nu je alles achter de rug hebt gaan verwerken. Het is niet niks. Ik haal af en toe ook rare dingen in mijn hoofd, speur wat af bij L of ik iets herkenbaars van mij zie. Is miss een van jullie blond en de ander donker? Ijs: fijn dat het lampje wat is, hier ook nog steeds een succes! Hoe gaat het met L, is hij al wat beter? En al bijna op vakantie, wauw. Hoe warm is het er nu? Caro: zo leuk hoe jullie gaan wandelen, zou ik ook wel willen, maar L is niet zo gecharmeerd van een draagzak. L slaapt als volgt: om 7 uur fles, terug in bed tot half 10. Om half 12 valt ze in de box in slaap (half uurtje). Om 14.00 naar bed (ong. 1 a 1,5 uur). Na de fles van 19.00 naar bed tot de volgende ochtend 7 uur. L is nog steeds niet helemaal beter. Op het kdv hadden ze een kweek afgenomen en vandaag belde ze van de GGD dat het inderdaad Rotavirus is. Zaterdag heeft ze zichzelf en mij 3 keer ondergepoept (diarree), jakkes. Het moet vanzelf over gaan, maar als ze eind deze week nog niet helemaal beter is gaan we even naar de huisarts. Woensdag heb ik telefonisch consult bij de gyn over de pil. Heb er zoveel last van, zie weer slecht, duizelig, opvliegend enz. Wil de 'echte' pil en niet deze troep.  
Hoi meiden, vannacht een bijzonder lange nacht gehad...in de goede zin van het woord dan. T heeft van half 9 tot bijna half 5 s nachts geslapen Hij heeft gisteren zijn eerste vaccinatie prikjes gehad, dus ik vermoed dat ie daar wat moe/slaperig van is geweest. Gelukkig lijkt ie er voor de rest geen last van te hebben, dus wat mij betreft een goede bijwerking hihi. Vriendlief en ik keken elkaar ook een beetje bevreemd aan vannacht 'heb jij tussendoor nog een voeding gedaan' hihi.. Inmiddels ben ik een paar dagen geleden ongi geworden, bah! Ondanks dat het bloedverlies wel hevig is, heb ik er gelukkig weinig last van. Wel denk ik dat ik deze week de gyn maar even moet bellen, om te overleggen of ik het beste met de pil kan starten weer of iets anders. Ben namelijk wel erg bang dat de cystes weer snel terug zijn, dus heb zelf het idee om de pil te gebruiken en slechts een paar keer per jaar een stopweek te hebben. Hoe doen jullie dat?? En Nien, wat bedoel je met de 'echte' pil? De microgynon 30? Ijs, wat lekker dat jullie binnenkort op vakantie gaan. Maar lijkt me ook best spannend. Je moet nu toch veel meer plannen wat je mee moet nemen etc. Nemen jullie een buggy mee, of de kinderwagen trouwens? En zit L bij een van jullie op schoot, of kan hij nog in een zogenaamde reiswieg die ze in het vliegtuig hebben? Ik ben stiekem ook al wat aan het kijken naar vakanties. Wij hebben in september 3 weken, dus alle tijd nog Slaap je alweer wat beter trouwens? Nien, gaat het alweer wat beter met L? Haha....wordt nu toch wel benieuwd waar jij dan helemaal woont. Aangezien Gent goed te bereizen was voor je, is het heeeeel ver weg van waar ik woon Caro: door je enthousiaste berichtjes over wandelen in een draagzak wil ik dat binnenkort ook maar eens gaan proberen. We hebben van vrienden een draagzak van babybjorn (geloof ik) te leen gekregen! Wat ik me alleen af vroeg: welke kleren doe je Raf aan als je met hem gaat wandelen. Ik heb T nu namelijk een romper, shirt lm, vestje, wikkeldeken en dun dekentje aan/over als ie in de wandelwagen ligt. En ik heb geen jasje die ik hem aan kan doen in de draagzak.. Oh ja, even benieuwd.. Gebruiken jullie wel eens een wipstoeltje? En zo ja, vanaf wanneer ben je die ongeveer gaan gebruiken?
He meiden, lars gaat weer wat beter al hoest hij nog wel. Ik al een week grieperig, en regelmatig hoofdpijn. Afgelopen zondag ook drukke dag gewerkt, dus daar moest ik gister weer van bijkomen en lukte niet echt met ijsman weer lange dag werk en met L thuis is uitrusten er niet echt bij, zeker als je zelf al beetje te moe bent. Gelukkig met paracetamol vandaag weer werken redelijk te doen vandaag en ijsman heeft (na beetje gemopper van mijn kant) even wat meer met L gedaan, en vooral wat eerder thuis en brengt L ook naar kdv en zo. Zijn planner roostert hem altijd in qua werk, en hij vind al gauw alles goed...maar ik niet natuurlijk, zeker na 5 hele lange dagen, mag hij ook wel 's normale tijd thuis komen dus ik moet 'm af en toe ff op de rem trappen en zorgen dat hij ook genoeg thuis is voor L groot is Nessie, fijn dat T alweer een lange nacht heeft gemaakt zeg! Balen van je ongi, ik heb de "echte" mycrogynon 30 en slik 'm nu bijna een maand en ga continu doorslikken tenzij het doorbreekt. We nemen de babybjorn draagzak mee in het vliegtuig, we hebben geen speciale stoel zover ik weet, maar is ook niet nodig denk ik. We zullen vast wel met hem gasm lopen in het gangpad we nemen de kinderwagen met caxi cosi mee in bagageruim. Geen buggy, daar is hij nog te jong voor. We hebben de draagzak nog niet buiten gebruikt en weet idd nog niet precies hoe we L dan aan zullen kleden. Denk dat we op reis de lodger wrapper motion gebruiken, die kun je met klitteband zo maken dat er broekspijpen om z'n benen zitten, dus dat moet wel lukken in de draagzak dan. Die wrapper gebruiken we sowieso echt super veel, echt heel handig ding! De wipstoel mag je gebruiken zo rond 3 maanden oud, vooral omdat een baby nog veel steun nodig heeft rondom. Rug en zo mag nog niet veel belast worden met rechtop zitten. Maar wij gebruikten 'm al wel eerder af en toe, met extra handdoeken aan de zijkant ter ondersteuning. Nou, ben vanavond al flink in de weer geweest met de checklist voor de vakantie. Ook voor mezelf m'n zomerkleding gepast, en...alles past nog, erg fijn!...maar pffff...de lijst wordt steeds langer, vooral voor Lars
Fijn dat het weer wat beter met Lars gaat Ijs! Haha...goed van je dat je Ijsman even tot de orde hebt geroepen. Is soms ff nodig hè... Plannen is namelijk over het algemeen niet mannen hun sterkste kwaliteit Een draagzak mee in het vliegtuig is idd een goed idee,had ik nog helemaal niet aan gedacht En voor t wandelen daar is alleen een vestje of lodger denk ik wel voldoende in de draagzak. Neem je alleen de MC mee, of ook de kinderwagen bak? En doe je daar een reishoes over oid? Hier weinig bijzonders..zo maar eens ff stukje wandelen richting supermarkt. Hoop dat t droog blijft!
Hahaha check maar even m'n facebook van paar weken terug...pfff...wat 'n gedoe om paspoort te regelen zeg, toen nog in de snijdende kou...:x Kinderwagenbak gaat niet mee, daar ligt lars nooit in omdat advies van de kinderarts en fysio is om juist de mc te gebruiken omdat hij daarin niet in z'n voorkeur kan liggen. Dit om te compenseren met 's nachts veel in voorkeurshouding. We gebruiken dus sowieso continu de mc. Had ik van te voren echt nooit bedacht. De kinderwagenbak staat nu bij m'n ouders als wieg totdat hij daar in het ledikantje kan. Vannacht trouwens elk uur de wekker gezien, Lars veel aan het hoesten geweest. Drinkt de hele dag al z'n flessen voor maar 1/3 tot 3/5 leeg...komt overduidelijk door al het slijm en snot. Maar omdat hij verder erg levendig is en niet hangerig of ziekig laten we het maar zo. Dat zeiden de meiden van het kdv ook. Hij was verder vrolijk, veel lachen en zo. Tja... Caro, hoe is het met Raf? Niet teveel last van z'n prikjes?
@nessie, wat fijn dat Tijs zo goed geslapen had. Hopelijk is hij verder niet ziek geworden van de prikjes. Is altijd zo sneu. Ik zag dat we nu vriendjes waren op fb. leuk. Het is allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt . En het is logisch nu je "rust" hebt je juist merkt hoe dat er nu allemaal uitkomt. Toen stond je alleen in de overlevingsstand en ging je maar door en door. Btw, ik heb dat ook wel met Thyrza, dat ze de eerste weken in het zh lag, dat ik het daar later pas moeilijk mee had. Idd, omdat je op dat moment door moet. Geef jezelf de tijd die je nodig hebt. En schrijf/praat/of doe iets om het te kunnen verwerken. Zulke dingen hebben tijd nodig zeker als het al langer speelt allemaal. Wisptoeltje mag je je kind best zo heel af en toe inzetten, zolang het maar niet te lang is. O ja, grappig het verhaal van snel door de winkel. Moet zeggen dat ik dat soms nog steeds heb,haha!Dikke knuf voor jou en Tijs @caro, heerlijk he de draagzak. T vind dat ook wel fijn(behalve als ze erin moet). Ik loop soms beetje te stuntelen ermee. Wat naar dat Rafael zo moet huilen in bed in de avond. T deed dat pasgeleden ook opeens. Nu geef ik haar eerst de fles, laat haar dan uitbuiken en knuffel nog lekker met haar en dan bij de eerste piep naar bed. Dan gaat ze superlief slapen. Voorheen legde ik haar meteen na de fles in bed en dat ging altijd goed tot voor kort. En om haar nu zo te laten huilen vond ik zo zielig. Dit werkt voor nu heel goed. Tja, en overdag is ze nu steeds 1,5 wakker en dan slaapt ze even (in bed). Soms 2 uur wakker en heel soms zelfs 2,5. Ze slaapt overdag denk zo'n 3 uurtjes, maar het verschilt enorm. Laatste fles rond 18.30 en dan rond 19.00 naar bed. In de ochtend komt ze dan tussen 6.00 en half 7. en ben je al begonnen met eerste hapje? @ijs, spannend zo'n vakantie. En dan de voorbereidingen. Goed dat je je man even hebt aangesproken. Wat fijn dat het beter gaat met Lars. Nu met jou nog. Hopelijk voel je je snel beter en slaap je ook wat beter. btw die lodger wrapper is fijn, maar voor T nog veel te groot. Hier zou ik hem nooit in de draagzak aandoen. Maar verder een superding. Meis hou je haaks. En niet ziek worden hoor! knuf @nessie, meis, hoe gaat het nu met Lisa? En met jou? Hoe is je telefonisch consult gegaan? @mukje, hoop dat alles goed gaat met jullie. @tash, meis, denk aan je. knuf