@ijs, wat raar dat advies van mc? Ik heb juist altijd gehoord dat mc niet zo goed zijn voor ruggetjes en dat ze daar vaak platte achterhoofdjes van krijgen e.d. Dus T gaat hier zo min mogelijk in mc. Gebruik ik echt alleen als autostoel. En voor T gebruik ik het om en om kussen. Zo ligt ze ene keer links, andere keer rechts met hoofdje. Maar doe waar jij je goed bij voelt.Ik bedoel het niet rot ofzo. Is alleen wat ik altijd leerde op kinderdagverblijf tijdens cursussen e.d.
Klopt wel hoor mf, mag niet te lang, maar dan wordt bedoeld niet 10 uur lange autorit e.d. Volgens de kinderarts. En omdat L als hij plat ligt altijd slapend in z'n voorkeurhouding schiet (hoofd naar links achter) is het juist goed om overdag dus niet plat te liggen. Hij heeft echt een afplatting op z'n linker achtrhoofd, dus beetje zijkant. Overdag op bed leg ik hem op z'n zij (eerst op rug en nadat ie in slaap is gevallen voorzichtig op z'n zij), en dus verder als we naar buiten gaan in de maxicosi. Wij zijn trouwens begonnen met 1,5 tot 2 schepjes rijstbloem door de ochtendfles en dat gaat prima (behalve even vandaag, maar alle flessen gingen niet goed, avondfles weer wel gelukkig) Fijne avond allemaal!
Muk, wat 'n fijne foto zeg op facebook!! Betekend dit dat jullie allemaal thuis zijn? Ik hoop het zo voor jullie!! Hopelijk gaat het voorspoedig met de mannetjes, en kunnen jullie na de zorgen nu vooral genieten. Heel veel geluk en liefs!!
Ik moet toch ook maar eens aan facebook, denk ik . Ik weet ook niet beter dan dat baby's niet zolang in de MC mogen. L vindt het vaak niet meer leuk in de reiswieg, want dan ziet ze niet zoveel, dus als we even kort gaan winkelen, dan laat ik haar meestal in de MC, maar niet zo lang dus. Ijs: al wat beter? Wij hebben een buggy gekocht voor op vakantie, eentje die plat kan, want wil mijn goede wagen niet meenemen. Nessie: ik heb nu de goedkope versie van Migrogynon (ethinylestradiol/levonorgestrel), maar kan er niet tegen. Ik heb nu een andere pil voorgeschreven gekregen, die zou minder bijwerkingen moeten hebben. Maar weet niet welke, moet hem nog ophalen. L is weer beter! Vandaag weer naar het kdv geweest, hopelijk deze keer niks opgepikt.
Fijn nien dat L weer beter is. Lars is nu al bijna 2 weken aan het hoeten, snotteren en zo, maar ja, verder gedraagt hij zich niet erg ziekig...hoop wel dat het gauw over is. Want dat gehoestv's nachts is niet erg fijn voor onze nachtrust Een buggy is helaas voor ons nog geen optie nu, lars is er echt nog te klein voor. Maar voor jullie straks wel natuurlijk omdat jullie later op vakantie gaan. Ik ben trouwens aan het kijken naar zwemluiers voor de vakantie, en ook handig voor als we tzt met L naar het zwembad gaan. Caro hoe is het met Raf? Mf hoe is het met jou en T? Tash, hopelijk alles okay bij jullie?
Heb even niet zoveel energie om uitgebreid te schrijven... Het gaat verder allemaal goed! Ben alleen een beetje moe en weinig puf. Raf heeft de prikjes goed doorstaan, maar hij is er toch wel weer ziek van geweest hoor. Beetje koorts en veel slapen. Reageer dit weekend even op jullie berichtjes! X
Even jullie advies nodig na een lange dag...T heeft overdag amper geslapen Het enige moment waarop hij niet huilde was tijdens de fles en als hij kon sabbelen op de speen. Het lijkt alsof hij erg last heeft van de voeding, want hij probeert veel boertjes te laten en kreunt erg. Ook hoest ie regelmatig waarbij ik het idee heb dat er wat voeding vanuit zijn maag terugloopt in zijn keel. Ik probeer hem daarom lang rechtop te houden op mijn buik, maar ook daar wordt hij snel onrustig. Door de kamer lopen waarbij hij met zijn buikje op mijn arm ligt, helpt ook tijdelijk wel een beetje. Ik ben inmiddels doodop van de hele dag, en hoop stiekem dat het een regeldag is maar daar lijkt het me eigenlijk nog wat te vroeg voor (hij is immers nog maar een week oud, gecorrigeerde leeftijd dan..). Ik hoor hem nu ook flink huilen terwijl ik al op bed lig (gelukkig het ligt niet aan mij, hij doet het bij manlief ook Nou ja, tips zijn welkom meiden! Ik ga proberen wat te slapen, ik zal morgen even op jullie reageren. Lfs
He nessie, als hij ook erg veel hikt, verslikt en zurig ruit, dan kan het relfux zijn. Voeding ook even in de gaten houden. Het kan zijn dat hij gevoelig is voor koemelk eiwitten, maar dat hoeft niet hoor. Hij kan ook gewoon even last hebben, alle baby's hebben veel buikkrampjes de eerste 6 weken. Alleen was dit bij lars erg extreem en ook bloed bij ontlasting, vandaar dat Lars nu speciale flesvoeding krijgt (neocate) Caro, wij gebruiken nu ook de pacco plus en hij past, ook het binnen gedeelte. Ik ga weer 'n dagje werken vandaag, fijn weekend!
Allereerst Nessie: volgens mij is het verborgen reflux. Google er maar eens op. Rafael heeft dat ook en wij waren ook dagen en nachten met hem bezig. Toen heeft hij medicatie gekregen (Ranitidine). En verder de voeding ingedikt met johannesbroodpitmeel, rechtop voeden, halfuur rechtop houden na de voeding, en bedje omhoog). Ik zou er niet te lang mee aanmodderen als ik jullie was, want het wordt met de dag erger. Zo was dat hier tenminste wel. Ik was gesloopt die eerste weken... Over de draagzak: Rafael heeft gewoon kleertjes aan en een jasje erover. Wij hebben trouwens wel een ergonomische draagzak gekocht (Bondolino). Met deze zakken kun je beter dragen dan met een Babybjorn. Heb daar niet zulke goede verhalen over gelezen als het gaat om de belasting van je rug. Mocht T. nu wel verborgen reflux hebben, dan vindt hij het vast heel fijn om gedragen te worden. De eerste weken heb ik wat afgelopen in huis met Raf in de draagzak. Zo sliep hij tenminste nog een beetje. IJs, hoe is het vannacht gegaan met Lars? En zijn jouw nachten al wat beter? Fijn dat de Pacco goed past! Wij gebruiken nog wel steeds de binnendoek van de kleine Pacco, maar misschien past de grotere nu ook wel. Raf is inmiddels bijna 7 kilo en 63,5 cm.. Nien, he, wat een geluk dat Lisa weer beter is. Niets aan als ze zo ziek zijn. Ja, kom ook maar gezellig op Facebook. Hebben jullie trouwens al een vakantie geboekt? MF en Tash, hoe gaat het met jullie? Mukje, hoop dat je ons hier ook weer kunt vinden. Mooie foto van de tweeling op FB!
Zo, voel me weer een beetje fitter! Rafael is soms nog erg vroeg wakker. Zo tussen 5.15 uur en 6.15 uur. Ik probeer nu steeds of hij langer door kan slapen. Dan ga ik naar hem toe, geef hem een knuffel en zeg dat hij nog even verder moet slapen. Soms lukt dat dan wel. Laatst sliep hij door tot 7.30 uur en vanmorgen lukt het met een speentje ook nog en was het pas 8.00 uur toen hij de fles kreeg. En dan nog heeft hij niet erge honger... Hij wordt ook niet wakker van de honger. Meer gewoonte, want moe is hij nog wel anders slaapt hij niet verder denk ik dan. Zelf ben ik vaak om 5.00 uur al wakker. Ik lig er gewoon op... Wanneer zal hij wakker worden? Erg irritant! Gisteravond heeft hij voor het eerst een fles met rijstebloem gehad, vanillesmaak. Hij vond het volgens mij erg lekker. We willen morgen een paar lepeltjes vaste voeding gaan proberen. Het CB gaf aan dat we wel konden gaan oefenen ermee. Zo'n twee lepeltjes per dag of zo. Ben benieuwd! Fijn weekend allemaal!
Toevallig Caro, zat er ook aan te denken om rijstebloem te geven, want L lijkt steeds honger te hebben. Spuugt R er niet meer van? Vervelend zeg dat je steeds zo vroeg wakker bent! Kan me voorstellen dat je moe bent. Misschien overdag wat bijslapen in het weekend? We hebben geboekt, toch niet naar Griekenland. We gaan eind juni naar Menorca. Nog nooit geweest, maar het is zeeeeer kindvriendelijk . Nessie: Zielig voor T (en voor jullie ). Ik herken het niet echt. l heeft reflux, maar niet in zo'n mate dat ze er last van heeft. Maar wat Caro ook al zegt, als hij er last van heeft, niet te lang mee blijven lopen. Ben benieuwd hoe groot hij nu al is, als je nog eens een nieuwe foto hebt... IJs: ik heb ook al wat gekeken voor zwemluiers. Dacht eerst aan een zwembroek en zwemluier in 1, maar dat is voor op vakantie niet zo handig met wassen (of je moet een wasmachine hebben). Las dat ze van Kruidvat goed zijn en van Huggies ook. Heb je er zin in of nog teveel bezig met voorbereiden?
Nien, Menorca is toch Spanje? Of ben ik nu gek... Maar lekker dat jullie geboekt hebben, heerlijk vooruitzicht maar toch ook wel spannend zo voor de eerste keer met een kleintje. En heel anders dan anders natuurlijk... Nee, R. spuugt eigenlijk nooit. Je hebt wel een grotere speen nodig met rijstebloem. Heb nu M-spenen gekocht, gaat veel beter. Vanmiddag op verjaardag geweest bij mijn moeder. Was gezellig! Nu net thuis en Raf ligt net een kwartiertje op bed. Was weer groot protest, ook met inbakeren werd hij echt boos, een dikke pruillip en toen huilen. Bah, zo zielig om te zien dan. Maar uiteindelijk geeft hij zich wel over en valt in slaap. Het kan gewoon nog niet zonder doek is helaas gebleken, dus het moet echt nog even. Wel raar, want vandaag overdag heeft hij helemaal niet geprotesteerd met inbakeren.
Bedankt meiden voor de tips! Ik zat zelf ook al aan (verborgen) reflux te denken inderdaad. Over anderhalve week moeten we weer naar de kinderarts voor controle, dus dan zal ik dit zeker met hem bespreken. Al denk ik dat als ie de komende dagen nog zo huilt, ik al eerder contact opneem... Caro, misschien stomme vraag maar heb je nog tips voor het rechtop voeden? Zit Raf dan echt op zijn bips en met zijn rug tegen je arm? Wij doen namelijk vaak dat T met zijn ruggetje tegen onze knieën aanligt, terwijl we onder onze knieën een voedingskussen dubbel hebben. Dus hij ligt dan wat omhoog, maar niet helemaal rechtop.. Hmm..niet echt lekker uitgelegd maar hoop dat je me snapt De draagzak tip zal ik onthouden! IJs, het hikken en zurig ruiken herken ik bij T inderdaad ook. Vind het wel lastig om te bepalen of het reflux is of misschien toch darmkrampjes trouwens.. Vannacht en vandaag overdag heeft ie gelukkig weinig gehuild maar vanaf 19 uur is ie weer erg ongelukkig, zo'n anderhalf uur na zijn voeding. Net heeft ie weer een voeding gehad en nu is ie helaas nog steeds erg onrustig bij manlief. Dit terwijl hij vanmiddag erg fijn bij me op de buik heeft geslapen. Best lastig, wat de ene keer wel werkt lijkt de andere keer weer niet te werken helaas. Nien, lekker dat jullie de vakantie hebben geboekt! Gaan jullie all-inclusive? En, heb je inmiddels een FB account Ik zal zo nog even een fotootje van hem uploaden! Caro, dat is inderdaad vroeg als Raf elke dag om 5 uur wakker is. Herken het helemaal dat als ie een keer langer slaapt, je dan toch om 5 uur wakker bent. Je ligt er dan op te wachten hè Ijs, lekker gewerkt vandaag?? Ik ga nog even kijken naar een weekendje weg met Pinksteren want dan is manlief ook eindelijk een paar dagen extra vrij. Waarschijnlijk boeken we een bungalow op de camping waar mijn schoonouders ook staan. Lekker dichtbij, maar zijn we er toch even uit. En hebben we misschien een avondje oppas om even quality time met zijn tweetjes te hebben
Helemaal rechtop voeden deden wij ook niet hoor, maar zo rechtop mogelijk. Zoals jullie het doen kan het ook prima volgens mij. Als hij zurig ruikt en veel de hik heeft, dan kan het haast niet anders dan dat het verborgen reflux is. Des te langer je wacht, des te erger wordt de pijn. Het maagzuur komt steeds omhoog zijn slokdarm in, maar hij moet het ook weer terug slikken zodat het er twee keer doorheen moet. Zijn slokdarm raakt dan langzaam maar zeker ontstoken. Ik wil je niet bang maken, maar er zijn zelfs kindjes die opgenomen moeten worden omdat hun slokdarm ontstoken/verbrand is. En de pijn is zo sneu voor ze. Hoop dat Tijs en jullie een rustige avond/nacht hebben. En anders zou ik maandag echt aan de bel trekken hoor. Des te eerder des te beter.
He Nessie, ik sluit me aan bij nien en caro, wacht niet te lang, je kunt beter 'n keer teveel aan de bel trekken dan te weinig. We doen nu bijna een week elke ochtend 2 kleine schepjes (maat nutrilon schepje) door de ochtendfles maar sinds Lars zo aan het snotteren is blijft elke fles een langdurige bezigheid. Door het gesnotter zuigt hij gewoon niet hard genoeg lijkt het. Heb vannochtend klein beetje vd fles wat meer ingedikt met rijstbloem en zo op met een lepeltje gegeven. Lekkere kliederboel hahaha! Knderarts adviseerde trouwens rijstbloem zonder smaakje. Nou is zij steeds met alle adviezen zonder smaakje, weet niet precies waarom. Bij de ranitidine zij ze ook zonder...nou ja, ik denk niet dat het veel uitmaakt. Nachten gaan gelukkig weer beter, minder gehoest dus wij slapen okk wat beter. Ben flink moe, werkdag was flink druk vandaag, geen moment stil gestaan, pauze is er niet bij op een drukke dag. Maar Lars heeft het prina gedaan bij m'n ouders, en heerlijk om 'm dan weer mee naar huis te nemen en lekker te kroelen en zo. Nu weekend...en slapen want morgen vroeg is Lars natuurlijk weer stipt op tijd wakker
Poe zeg, ochtend fles was weer veel gedoe. Veel huilen, gefrustreerd door het gesnotter en doordat het wat dikker is lukt dat niet...dus maar gauw 2e fles gemaakt zonder rijstbloem en ook wat minder nutriton..uiteindelijk maar zo'n 100 cc op...
Hmm....had niet in de gaten dat de reflux zulke vormen kon aannemen dat ze zelfs opgenomen konden worden Caro. Gelukkig gaat het de laatste 2 dagen redelijk goed. Hij heeft gisteren overdag heerlijk geslapen in de kinderwagen terwijl manlief met hem aan het paraderen was op de tennisbaan 's avonds was ie na de voeding wel onrustig en erg wakker. Op hoop van zegen hem in de box onder de muziekmobiel gelegd, en tot onze verbazing viel ie daar na een tijdje in slaap. Vannacht was ie na de fles ook onrustig, maar meer in de zin van veel kreunen en de hik. Toen ik ging kijken na een tijdje sliep ie wel gewoon (ik helaas niet dus ben even paar uurtjes naar zolder verhuisd Vanmiddag zijn we een stukje gaan rijden en wandelen en heeft ie weer 4 uur gemaakt. Caro, las in een ander topic dat je een boek van Stephanie Lampe tipte. Denk dat ik die ook maar ga bestellen binnenkort Ijs, heb je nog een beetje geslapen vannacht? En nutriton, is dat een speciale voeding? Nien, nieuwe foto's van Tijs staan op mijn profiel! Hij is inmiddels al zo'n 4500 gram en 55 cm. Het wordt al een hele kerel Rest van de meiden: hoop dat alles goed gaat met jullie!
Neee nog geen facebook haha. Zal zo eens naar je foto's kijken. L was ook vaak vanaf ong. 19.30 veel aan het huilen. Van alles geprobeerd, maar het was over toen we haar na de een na laatste fles op bed legde, sliep ze heerlijk en maakte we haar wakker voor de 22.00 uur fles. Misschien helpt het bij T ook? IJs: Vervelend dat de ochtendfles niet wil. Verder wel een goede dag gehad met het heerlijke weer? Caro: Menorca is inderdaad Spanje. Mallorca in het klein haha en zeeeeeer kindvriendelijk (buggyeiland noemen ze het). We hebben ontbijt en diner gedaan. Hebben jullie Kreta al geboekt? We zijn vanmiddag naar het strand geweest en daar geluncht (op de locatie waar we 4 jaar geleden onze trouwfeest hebben gevierd) en gewandeld. Vanavond nog eens een heel stuk gewandeld, wat een heerlijk weer! Straks nog een taartje, want mijn man is jarig, morgen weer lijnen.
Lieve foto's nessie en inderdaad al heel mannetje he! Nutriton isjohannesbroodpitmeel waarmee je de fles wat kunt indikken. Is van nutrilon en dat heet dan nutriton. Redelijk geslapen gelukkig en vandaag lekker even gelopen met Lars op het strand. Wel jammer dat we de buikdrager waren vergeten dus op de arm stukje gelopen, was toch lekker en L viel al snel in tevreden slaapje