Trotse endometriose mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door ijsvogeltje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, welke spenen gebruiken jullie? Wij zijn inmiddels overgegaan op M-spenen en daar drinkt hij veel beter uit. Vooral met de rijstebloem erin werkt dat veel beter. Door de S-speen kon hij amper wat binnen krijgen met de rijstebloem.
    Gelukkig dat de nachten weer wat beter gaan! Fijn dat Lars weer aan het opknappen is.

Nessie, gelukkig gaat het aardig goed met Tijs! Gewoon maar goed in de gaten houden. Ga zo je foto's bekijken. Ja, het boek van Stephanie Lampe vond ik echt een aanrader. Mede door dat boek hebben we ritme gekregen in de dagen en nachten. En er staat handige informatie in! Geen weggegooid geld in ieder geval.

Nien, vast leuk Menorca! Wij hebben idd Kreta al geboekt. We weten ook in welk appartement we komen. Heb al contact gehad met de eigenaresse, we zijn daar inmiddels al 3 keer geweest.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Geniet lekker van je taartje!:D

Vandaag heeft Rafael een paar hapjes worteltjes gehad. Degene met FB hebben het korte filmpje al gezien. Jammer genoeg vond hij er niet veel aan en hij moest er zelfs van kokhalzen. ;) Morgen weer een paar hapjes. Het is puur om te oefenen. Twee lepeltjes per dag of zo. Het was vanavond weer hommeles met het naar bed gaan. Hij had vanaf 15.00 uur vanmiddag nog maar een halfuurtje geslapen en als ik hem dan om 19.45 uur op bed leg (na de fles van 19.00) dan is hij zo vermoeid dat hij helemaal begint te krijsen. Bijna alsof hij er in stikt, zo zielig! Pakte hem op en binnen 2 seconden sliep hij. Weer teruggelegd en het was klaar... Oh ja, vanmorgen was het 6.45 uur!!:)

2. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ah fijn caro dat de nachten steeds wat langer lijken te worden! En tja 's avonds lastig dus. Maar eerder naar bed brengen zal niet werken denk ik omdat hij dan nog te wakker is? Bij ons lijkt Lars steeds wat langer wakker te zijn, hij is om 20 uur echt nog te wakker om te gaan slapen, was vandaag ook weer bijna 20:45 uur. Maar dan slaapt hij ook vrij snel, beetje pruttelen en in slaap.

Wat 'n leuk filmpje zeg, ben ook zo benieuwd hoe Lars het straks gaat vinden! We wachten er nog ca 2/3 weken mee. Eerst maar 's die verkoudheid te biven komen en de rijstbloem laten wennen.

Wij gebruiken de 123 spenen, maar weet niet of de medium groter is dan stand 3 van de 123. Bij ons gaat de rijstbloemfles nog niet best, maar dat ligt vooral aan het gesnotter, want ook de gewone flessen op de dag gaan erg traag en met veel geluidjes en zo ;)

Vanmiddag de laatste kraamvisite gehad...we zijn er nu wel klaar mee, ook al was het erg gezellig, lekker buiten in de tuin. Was ook de laatste keer dat we beschuit met muisjes maken, tis nu gewoon op :p

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja, zou ook nog kunnen, vroeger naar bed, maar ben zo bang dat hij dan om 4.00 uur klaar is om de dag te beginnen...:) Hij moet gewoon nog even een flink uur slapen eind van de middag, maar dat lukt niet altijd... Ook dan is hij 's avonds huilerig voor het slapen gaan trouwens, maar minder hysterisch... Vanaf hoe laat is Lars dan wakker voordat hij naar bed gaat 's avonds?

Jullie gebruiken dus al een grotere speen. De 1, 2, 3 gaat hier altijd zo snel. Soms heb ik hem er per ongeluk op en dan is de fles binnen vijf minuten leeg. Difrax hebben wij trouwens, jullie ook? Dat maakt natuurlijk ook nog wel verschil. Ja, het zou dan ws. toch door zijn verkoudheid komen. Hij heeft dan minder smaak misschien. Fijn dat het kraambezoek ten einde is. Ik heb nog wel beschuit op mijn boodschappenlijstje staan trouwens voor het kraambezoek dat nog moeten komen. Maar eigenlijk ben ik hartstikke gek! Moeten ze maar eerder komen.

4. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Zoals het nu over het algemeen gaat: slaapje tussen 8:40 en 10:30, soms korter soms langer. Dan fles rond 10:45. Dan of in maxi cosi boodschappen of in bed slaapje, maar dat verschilt heel erg, meestal is dat slaapje niet langer dan 1/1,5 uur, maar soms wel langer. Dan weer fles rond 14:30. Volgende slaapje zo rond 16/17 uur tot max 18:30, maar ook dat slaapje kan wel korter en langer zijn. Fles om 18:30/19 uur en dan is het meestal nasr bed rond 20:30, al valt dat steeds iets later uit laatste dagen omdat hij gewoon nog niet moe is..om 22:15 maken we 'm wakker voor de laatste fles. Meestal is hij dan erg slaperig en slaapt daarna weer redelijk snel in.

Ik kom net terug vd huisarts trouwens, heb al 5 weken last van m'n grote teen, nagel ingroei en erg ontstoken wat maar niet wil overgaan. Echt waardeloos, heb het nog nooit gehad. Huisarts had al tape ertussen gedaan maar hielp niet. Nu doorverwijzing naar ziekenhuis, moet kleine chirurgische ingreep :$ bah! Betekend een week niet kunnen lopen en zo. Denk ik eindelijk minder ziekenhuis gedoe...krijg je dit...bleh! Moet nu wachten op telefoontje wanneer het mogelijk is, zal wel na de vakantie zijn, dus aanmodderen met die ontsteking op vakantie. Ach tis maar zo, ga toch geen lange afstanden met Lars lopen en zo ;)

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh bah, dat is balen IJs! Nee, daar zit je nu niet op te wachten... kan ik me voorstellen! Sterkte met je teen in ieder geval.
    Hier ging het vanavond een stuk beter met het naar bed brengen. Even een paar jengeltjes, maar verder rustig... Vanmorgen was het ongeveer 6.15 uur, dus wel netjes. Tot hoe laat slaapt Lars? Ik denk dat Lars meer een avondmensje is en Rafael meer een ochtendmensje.;)

Hoe gaat het verder met iedereen?

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Joehoe... 7.15!!:)

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Euh wat zei je caro....ochtendmensje..7:15 is netjes hoor ;) hihi

Lars slaapt meestal wel tot ca 6:40 / 7 uur, soms ietsje langer. Vanavond lag hij trouwens al om 19:45 op bed, bekaf na dagje creche.

Vandaag weer helemaal mank gelopen, kon echt niet normaal lopen op m'n werk...bah :x

We hebben alle bagage nu voor 3/4 klaar staan. Ben vorige week al begonnen met klaar leggen en inpakken, lijstjes afstrepen. Zo heb ik er wel zin in, wetende dat ik alles op tijd heb geregeld en zo. En als we dan wat vergeten dan kopen we het wel ter plekke ;)

We nemen definitief geen deryan reisbedje o.i.d. mee. Het neemt teveel ruimte in (er moet ook nog sport materiaal mee voor ijsman) en ik vertrouw erop dat in het huis genoeg aanwezig is. Voor onderweg gebruiken we gewoon de maxi cosi en heb nog extra badstof hoes erover besteld en neem toch een parapluutje mee tegen de zon (ook een sjaal die je makkelijk ergens omheen kan knopen) verder ook 2 zonnehoedjes en lekker zacht zijden sjaaltje die je om z'n hoofdje kan knopen. Ook zwemluiers, super leuk lycra shirtje tegen uv en zwemshort voor over de zwemluier, veel zonnebrand e.d....poe we sjouwen straks wat mee...

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJs, wat goed dat je alles al zo goed voorbereid hebt! Dat geeft veel rust. Het is wel fijn dat Lars nog ingebakerd slaapt denk ik, want zo blijft het slapen voor hem daar ook vertrouwd. Wij gaan binnenkort een weekendje weg en ik zit me nu al te bedenken hoe dat moet met slapen... Zal hij een campingbedje of de Deryan-travel accepteren? Ook weer een spannende stap... op vakantie of weekendje weg met je baby. Komt vast goed allemaal!
    Heb vandaag een heel leuk klein lief babybadje gekocht bij de Kruidvat. Is een heel klein pakketje en lijkt me ideaal om mee te nemen naar Kreta. Kan Raf op ons balkon daar lekker in zitten of bij het zwembad. Hij is dan negen maanden, dus dat moet kunnen met zitten in een badje lijkt mij.

Sterkte met je teen! Bah, lijkt me erg vervelend!

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ijs, sterkte met je teen meis! Weet je al wanneer je naar de arts moet? Hopelijk kunnen ze je snel helpen, wel naar dat dit met een ingreep moet. Hou je haaks meis.
    En dus druk bezig al met vakantievoorbereidingen. Kan straks vast niets meer mis gaan als ik alles zo lees. Heerlijk dat Lars zo lekker slaapt in de ochtend. Maar hij gaat er in de avond ook later in dan hier. Dat scheelt. Gaat verder allemaal goed met lars op de creche?

@caro, leuk filmpje eerste hapje. Elke dag zal het vast een stukje beter gaan. Ik gebruik nu speen 2 voor papfles en nog steeds speen 1 voor de rest van de flessen, simpelweg omdat ze zich nog steeds vaak verslikt. Ik gebruik die dr brown fles en avent voor pap. Wat naar dat Raf zo overstuur is in de avond. Hopelijk is dat niet elke avond, want dat is idd erg naar.

@andere meiden, hoe is het met jullie?

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Nog even mijn verhaal omtrent gezondheid

Vorige week weer bij de gyn geweest. Ik had een MRI scan gehad en die was niet goed. Gyn had daarvoor al gevoeld dat baarmoeder vastgekleefd leek te zitten, en iets aan de achterkant. Op de mri werd bevestigd dat er endo in de darmen zitten en dat ik daar mede zoveel pijn door heb.
    Hij verwijst me opnieuw terug naar Amsterdam (hij had meteen gebeld, maar ze schijnen me terug te bellen, volgende week bel ik zelf indien ik niets gehoord heb). Volgens mijn gyn zal er zeer waarschijnlijk een stuk darm verwijderd moeten worden. Doen ze dat niet in amsterdam of moet ik veel te lang wachten verwijst hij me door naar Belgie en zorgt hij dat ik daar sneller terecht kan.
    Ik was erg ontdaan door dit alles, ondanks dat ik het ergens eigenlijk al wist. Maar dat betekent een volgens de gyn zware operatie met risico's. En tja, het ergste van alles vind ik het idee om mijn kleine moppie dan ergens te moeten laten en niet zelf te kunnen zorgen voor haar. Als ik daar aan denk word ik nog het meest verdrietig. En wat is die endo toch een rotziekte. Is misschien "onschuldig". Het verpest zo'n beetje mijn leven op alle vlakken. Gelukkig heb ik wel het allermooiste mogen krijgen, en wordt het tzt na een nieuwe operatie hopelijk beter. Toch zal ik dan gaan bespreken baarmoeder/eierstokken er ook uit. Kwaliteit van leven is nu na bijna 20 jaar veel belangrijker. Dan maar de overgang in. Hormonen is ook niet alles om continu te slikken en elke jaar opereren lijkt me ook geen optie. Ik zie wel hoe alles gaat lopen, maar ben er best van ontdaan allemaal. Wel heel fijn dat ik zo'n lieve tweede gyn had (die me bij de zw schap ook zo doorheen heeft gesleept), maar erg jammer dat hij deze operatie dus niet kan doen. Ik heb namelijk veel geshopt in artsenland in de afgelopen jaren en er waren er maar 2 bij wie ik me echt goed voelde, serieus genomen en die echt meeleefde. Kennelijk zijn die artsen schaars?
    Nou ja, het is zoals het is allemaal.

Verder geniet ik wel enorm van Thyrza. Ze was zondag alweer 5 maanden oud. Toen ben ik ook begonnen met rijstebloem. Ik had eerst een beetje echte pap ervan gemaakt, maar bij dat hapje werd ze me toch boos. Echt ze werd gewoon driftig ervan. Uiteindelijk in een fles dunner gemaakt en toen wel gedronken. De volgende dag opnieuw geprobeerd met lepeltje, maar zelfde verhaal. Oke, dan maar in de fles. Leek me zo leuk met lepeltje. Ik ga haar pas volgende maand groenten/fruit geven, al kan ik nauwelijks wachten. Vandaar dat ik nu maar wel begon met pap.

Ze draait nu wel om van buik naar rug, maar vind op haar buik niet echt heel leuk. Ze zit heel graag en dat gaat steeds beter, maar mag ze officieel natuurlijk nog niet, dus dat doe ik 1 keer per dag. Met voedingskussen of zoals pas in de wagen laatste 3 minuten met mijn jas erachter. Dat was superleuk. Ik vraag me af wanneer je de kinderwagenbak ombouwt naar wandelwagen.
    Ik heb nu 2 slaapzakken gisteren besteld (komen morgen) met lange mouwen (zomerslaapzak) in de hoop dat inbakeren wordt afgeleerd. Dat ze zich door die mouwen nog veilig en geborgen voelt. Straks lekker samen in bad en hopelijk gaat ze daarna na een papfles lekker slapen (en ik dan ook).
    Ondanks dat ze goed slaapt, ben ik gewoon heel moe. Maar dat komt denk ik ook door het continu gevecht in mijn lijf en de pijn.
    Maar mijn moppie sleept me gelukkig overal wel doorheen.
    Btw, volgens mij krijgt ze wellicht tandjes. Ze steekt continu van alles in haar mond en begint zo af en toe beetje te kwijlen. Ze poept enorm veel, heeft al een week verhoging en is hangerig, soms huilerig. Maar ja, misschien duurt het ook nog wel een tijdje. Ik heb in ieder geval alvast detinox in huis.
    Verder zingen/dansen we veel, wandelen, lezen boekjes. Alles vind ze leuk, maar dansen/zingen is toch wel favoriet. Echt zo leuk!

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Oh MF, kan me voorstellen dat je ontdaan bent van het nieuws dat je hebt gekregen! Aan de andere kant: eindelijk weet je waar die pijn vandaan komt en er kan wat aan gedaan worden. Maar het is inderdaad een zware operatie. Deze operatie is destijds ook met mij besproken, maar uiteindelijk was het niet noodzakelijk bleek uit de kijkoperatie. En ja, nu met een kindje is het natuurlijk nog veel moeilijker om een tijd uit de running te zijn. Moet je lang in het ziekenhuis blijven?

In ieder geval fijn dat het met Thyrza goed gaat en dat je lekker geniet van haar. Sterkte MF! En denk maar zo: straks ben je van die vervelende pijn af. Hou je taai meis. Knuf!

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Jee MF, ik schrik er van. Logisch dat je ontdaan bent en erg geschrokken. Endo is zeker een rot ziekte en waarschijnlijk ben je door de endo ook zo moe. Ik hoop dat je redelijk snel terecht kan (misschien ook weer niet te snel, want je moet je er wel op kunnen voorbereiden) en dat je voor na de operatie goede hulp hebt. Heb je trouwens geen recht op thuiszorg?
    Jammer dat T nog niet met een lepeltje wil eten, lijkt me inderdaad ook erg leuk! Knap dat ze al draait. Zitten met steun in de rug mag toch wel al? Volgens mij alleen nog niet rijdend (voor nekje). Met 6 maanden mogen ze in de wandelwagen, maar dan moeten ze wel zelfstandig kunnen zitten.

Ijs: lekker dat je al zo ver ingepakt bent, geeft wat rust. Je moet inderdaad flink wat meenemen, vergeet de voeding niet he :p.
    Wat balen van je teen! Hopelijk niet teveel last op vakantie.

Caro: is dat dat blauwe badje uit de folder? Ik ben ook van plan om hem te kopen, maar nog niet aan toe gekomen. Mijn man zei ook meteen, "leuk voor op het balkon." ;) Lijkt me ook leuk op het strand. Vullen met zeewater en laten opwarmen, kan ze er in zitten.

Ik kom net van het cb. Ze heeft haar 3e vaccinatie gehad en ze reageerde wat rustiger dan vorige keren (toen was ze hysterisch haha). Ze slaapt nu lekker even in bedje. We mogen ook beginnen met fruit of groente, maar ik wacht nog even. Waarmee beginnen jullie? Ik dacht met groente omdat dat wat zachter is voor de darmen. En kan ik meteen invriezen. Las over invriezen in ijsblokjesding, kan ik dagelijks een paar lepeltjes geven.

Maandag oppassen weer niet lekker gegaan met sm. Ik weet zeker dat ze weer datgene gedaan heeft wat we niet wilde, merkte het aan L. L had heel lang geslapen, dat kan best een keer, maar dat doet ze anders nooit en ze was meteen helemaal uit haar ritme. En toen ik binnen kwam was L aan het huilen en toen dacht ik te zien dat ze bezig was met ..... geven (jullie snappen het hopelijk wel).
    Heb het met mijn man besproken en hij was kwaad en het is nu klaar. Het vertrouwen is weg en ik wil niet meer elke maandag met buikpijn op mijn werk zitten. Nu even een andere oplossing zoeken.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja, klopt Nien, uit de folder van KV. Mee naar het strand is ook een idee! Had ik nog niet aan gedacht. En als we toch wat meer aan het appartement gebonden zijn, kan ik er zelf nog met mijn (schone) voeten in ter afkoeling! Wat een vervelend gedoe met je schoonmoeder. Zij vraagt erom dat jullie de oppas stop zetten op deze manier. Ze zal het ws. wel ontkennen als je man erover begint. Sterkte met de situatie!
    Wij zijn begonnen met wortelhapje. Hij vond het echt heel erg vies! Gisteren wat hapjes boontjes gehad en dat leek hij lekkerder te vinden. Maar toch ook weer erg huilerig elke keer als ik het lepeltje in zijn mondje wilde doen. Hij vindt eten tot nu toe maar niks. ;) Ook al een bananenhapje geprobeerd en dat vond hij lekkerder. Het is meer om te oefenen met eten en smaakjes en meer dan een paar hapjes komen we nu toch nog niet.

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hmm dus niet zo'n succes die groentehap haha. Fruit is natuurlijk veel beter van smaak ;). Ben benieuwd wat L er van gaat vinden. Morgenavond krijgt ze voor het eerst Rijstebloem. Reageren ze daar op? Wil het filmen, maar mijn man is vanavond niet thuis dus wacht ik tot morgen. Maar misschien reageert ze er helemaal niet op ;).

Denk dat mijn man niet weer met schoonmoeder in gesprek gaat, heeft totaal geen zin, omdat ze het inderdaad zal ontkennen.

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De rijstebloem reageerde R. verder niet op. Hebben de rijstebloem met vanille.

Vandaag bij de gastouder heeft hij heel weinig geslapen. Op zich niet erg, want hij was verder wel vrolijk. Vanavond na het eten nog een grote ronde gelopen en toen is hij nog heerlijk in de draagzak in slaap gevallen. Was hij tenminste niet zo oververmoeid toen hij naar bed moest. Hij huilde wel weer, maar niet zo hysterisch als het wel eens is geweest. Als ik dan naar hem toe ga, is hij ook wel weer rustig en valt dan zo in slaap.

Nu tijd voor mezelf!:D Op de achtergrond het interview met Willem en Maxima... Oh ja, heb vandaag nog een oranje t-shirtje gekocht voor Koninginnedag, voor Raf dan hè;). Erg geinig... met een rood wit blauw hart in het midden met daar de naam Maxima in haha. Kostte maar 3 euro!;)

16. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He meiden, even snel berichtje want ik heb het superdruk, werk is giga druk dus thuis ook nog veel aan het werk zeker ivm aankomende vakantie.

MF, wat 'n verhaal zeg, bah bah bah! Wil je bij deze heel veel liefs wensen!! Ik reageer vanavond hopelijk even wat uitgebreider.

xxx!

17. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    MF: jemig, ik schrik er ook van dat je zo'n zware operatie moet ondergaan! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan ook overweegt om je baarmoeder en eierstokken te laten verwijderen. Al verwacht ik dat de artsen daar misschien nog wat sceptisch tegenover zullen staan in verband met je leeftijd. Aan de andere kant, elk jaar weer geopereerd moeten worden is ook geen optie, of altijd zware hormonen slikken tegen de endo.
    Ik hoop dat je snel iets hoort van het ziekenhuis en je je er goed op kunt voorbereiden. Lijkt me idd erg naar om je meisje dan even te moeten missen, dus hopelijk hoef je niet te lang in het ziekenhuis te blijven.

IJs: wat vervelend van je teen. Denk je net even van het ziekenhuis verlost te zijn, kun je er voor zoiets weer heen! Kan me je gevoel daarin goed voorstellen. Fijn dat je al zoveel spulletjes ingepakt hebt voor de vakantie. Wanneer gaan jullie precies?

Nien: wat vervelend dat het oppassen van je sm helemaal niet goed loopt. Mag ik vragen wat ze precies doet (mag ook in PB hoor)? Ik begreep eerder al van je dat ze ook niet meer bij je schoonzusje oppast, is dat om dezelfde reden? Dan heeft ze blijkbaar van de situatie niets geleerd, en zou ik er idd ook snel klaar mee zijn! Wel ontzettend vervelend natuurlijk, maar fijn dat jij en je man wel op 1 lijn zitten.

Caro: fijn dat Raf inmiddels goed slaapt s avonds. Heb je idd eens een beetje tijd voor jezelf :)

Ik ben deze week heerlijk wezen shoppen met een vriendin. We hadden een personal shopper geboekt dus we hebben 3 uur alleen maar kleding gepast. Ik ben gelukkig heel goed geslaagd dus de zwangerschapsbroeken kunnen nu de kast in hihi. Het oppassen van schoonmoeders ging gelukkig ook goed.
    Vandaag heeft T zijn laatste RS prik gehad en hij was alweer 450 gram gegroeid in 1,5 week tijd....yoehoe!!
    Gisteren was ie s avonds wel enorm onrustig en heb ik hem continue op mijn arm rondgedragen of op schoot gelegd met speen. Het avondeten schoot er daarom helemaal bij in, pas rond 9 uur hihi. Was ook dolblij toen manlief om 11 uur thuiskwam uit zijn werk want kon ie hem even de fles geven en ik de boel nog wat opruimen in huis. Hij heeft trouwens vannacht wel 6 uur tussen de voedingen gelaten dus dat was wel heerlijk! Na de nachtvoeding en ochtendvoeding helaas wel amper meer geslapen doordat hij enorm kreunde en onrustig was.

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He nessie, wat leuk shoppen met een personal shopper, dat zal vast leuk en ook erg nuttig geweest zijn qua tijd. Tja zal best nog even zoeken zijn naar de balans, en als je denkt 'm gevonden te hebben, gaat het vaak ineens weer helemaal anders is onze ervaring :p

Mf, poe zeg, kan me voorstellen dat je hier heel erg mee zit. Tis geen makkelijke keus om ook te overwegen om je baarmoeder en eileiders te verwijderen. Laat je goed adviseren hoor en volg je gevoel. Je meisje aan anderen moeten toe vertrouwen lijkt me ook zeker niet makkelijk, maar als het voor jou toch echt beter is om actie te ondernemen, en dus qua gezondheid te verbeteren, tja dan zal het toch moeten, maar moeilijk zal het zeker zijn.

Nien, toch gedoe met je sm, waardeloos zeg. Nu dus zoeken naar andere oppas? Heb je daar al een idee over of nog helemaal niet?

Caro/nien, ik zou ook beginnen met groente ipv fruit. Groente is makkelijker verteerbaar. Wij doen nu een schepje rijstbloem door de ochtend en avondfles. Dan is het niet te dik, en dat gaat goed. We hebben geprobeerd met lepeltje dikkere rijstbloempap te geven, maar hij werd er alleen maar boos van en ook kokhals gebaren. Hij snapt het gewoon nog niet. Denk dat we blijven proberen af en toe 1 of 2 lepeltjes te geven om te blijven oefenen/wennen, maar we doen rustig aan.

Wij moesten eigenlijk morgen voor de prikjes, maar wilde het niet 1 dag voor de vakantie, dus nu afspraak voor na vakantie.

Oja, wij hebben een opblaas badje gehad als kraamcadeautje, is van prenatal. Maar dat gaan we niet meenemen hoor, past gewoon echt niet. Ben al hele avond aan het passen en meten om de bagagetassen goed ingedeeld te krijgen, morgen laatste spulletjes erbij...pfff...

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ook nog even een update van mij betreft de endo. Ben woensdag weer naar ikazia arts geweest, echo gemaakt. Eierstok zag er rustig uit, maar baarmoeder was wel onregelmatig weefsel opbouw te zien. Niet ernstig of zo, maar ze zei wel dat te zien was dat ik endo heb. Dus wat kleur verschillen her en der, waardoor je kunt zien dat de opbouw van het slijmvlies niet geheel mooi regelmatig is.

Ze had nog niet alle info van emc doorgekregen, daar hebben we over 4 weken belafspraak voor gemaakt. De verdere controle voor de eierstok zal 1x per jaar gebeuren. Ook had ze nog advies betreft de pil en bijwerkingen. Er is een nieuwe pil met de naam zula. Ze zei dat dat eventueel een optie kan zijn indien ik veel last heb van bijwerkingen...voorlopig neem ik nog even geen actie en ga ik verder met mycrogynon 30.

Vond het wel fijn om weer update te zijn en feit dat ik bij haar terecht kan zodra ik dat nodig vind. Hopelijk is het nog lang niet nodig....

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey lieve meiden, thanks voor de reacties. Ik heb en nog geen afspraak en geen idee hoe lang evt dan ergens te blijven. Zal sowieso allemaal tijd overheen gaan. Amsterdam zou me terugbellen, maar hebben ze dus niet gedaan. Ik bel volgende week zelf even. Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. En anders neig ik toch naar belgie. Idd, baarmoeder/eileiders/eierstokken doen ze niet zo snel, idd vanwege leeftijd, maar na bijna 20 jaar knokken tegen mijn gezondheid en nu het mooiste in mijn leven te hebben, wil ik nu regie over mijn gezondheid en leven. Ik doe het dus voor mezelf maar ook voor Thyrza.

@ijs, jeetje, dat was even schrikken dan, toch onrustig in je baarmoeder. Maar vind het wel raar dat ze dan niet binnenkort al extra controle daarvoor doen. Wel fijn dat je goed gevoel hebt bij de arts. Jij dus ook een boos kindje als je pap vanaf lepeltje probeert,haha! Ze moeten er gewoon aan wennen. Ik snap heel goed dat je de prikjes nu niet doet zo voor de vakantie. Meis, geniet ervan. Je gaat vandaag toch?? Of zit ik er nu helemaal naast? Hopelijk gaat het een beetje met je teen. Want dat zit je nu ook even tegen. Knuf meis

@caro, wat fijn dat Raf rustiger in slaap viel. Dat geeft je zelf ook zoveel onrust als je kindje zo onrustig is. En het nare is vaak dat ze dat aanvoelen. Gaat de communicatie bij de gastouder verder goed nu? En heb je er ook een goed gevoel bij?
    Wat cool zo'n t-shirtje. Waar gekocht?? Ik zag ook een schattig shirtje bij de hema. Ms toch maar aanschaffen, is wel vanaf maat 68 en daar verzuipt ze dan in vrees ik. (ze draagt nog steeds 56, 62 soms wel van shirtjes, broekjes zwemt ze in en ik kan nergens een riempje vinden).

@nientje, hoe gaat het nu met L? Hopelijk niet teveel last van de prikjes. Wat een narigheid zeg omtrent je sm. Hopelijk vind je snel een andere oplossing, waardoor jullie meer rust hebben, want zo zit je inderdaad niet lekker op je werk. Jammer dat het zo loopt. knuffies

@nessie, die prikjes die Tijs kreeg waren voor rs virus toch? Gelukkig maar dat hij die niet meer hoeft. En wat groeit hij goed zeg. leuke foto;s in je album. Volgens mij heeft hij Thyrza al bijna ingehaald qua gewicht. En heerlijk geshopt dus. Nog met een person shopper ook. doe maar luxe. ach, je mag jezelf weleens even lekker verwennen toch!

Tash en mukje, hopelijk gaat alles goed met jullie.

Mijn moppie is wakker, dus ik ga snel naar haar toe. Liefs voor jullie allen.xx

Deel Deze Pagina