September 2013 mamma's

Discussie in 'De mama's' gestart door happyglow, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik zie alleen maar een topic over Sep/Okt/Nov mamma's maar er zullen toch wel meer mamma's zijn die in September hun kindje verwachten? Ik ben zelf 19 September uitgerekend en vind het erg leuk om samen met meer moeders af te gaan tellen.

Bij deze dus een September mamma topic en excuses als deze er al is, kan m echt niet vinden namelijk...

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Niemand die in September uitgerekend is...?

3. Ior

Ior Niet meer actief

Oh...nog steeds geen reactie?
    Ik kom me graag melden, maar niet voor het aftellen ;)
    5 september ben ik mama geworden van thijs. :)

Hoe gaat het met je?

Nog meer mama's deze maand?

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Mag ik ook mee kletsen hier?

Ben 7 september mama geworden van ons tweede kindje :)

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ja gezellig!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Happyglow jij nog de laatste loodjes.. Hoe voel je je??

7. kili

kili Niet meer actief

Hier ook een mama die een tweede kindje heeft gekregen, een dametje op 4 sept. dmv. een geplande keizersnede.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ook ik klets graag mee. Hier 7 sept ook mama geworden van een 2e kindje Diego.

Diego doet het erg goed krijgt fv 90cc en slaapt de nachten al 5 uur door. Verder meld of wek ik hem om de 3 uur.

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik klets ook mee!!
    Naar 17 uur pijnlijden spoed ks
    een gezonde zoon geboren op 2 september !!

10. Ior

Ior Niet meer actief

Gezellig :)
    Iedereen gefeliciteerd

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Wat een geboortes allemaal! Leuk zeg!! Nu ik nog haha

Ik voel me nog goed. Morgen is ons zoontje jarig en woensdag ga ik naar de verloskundige voor mijn 3e(!) strippoging haha. Heb nu 3 cm en het wil niet doorzetten... Ben in een week van 1 naar 3 cm gegaan en ben benieuwd hoeveel ik woensdag heb. Steeds pijnlijke voorweeen die duidelijk wel wat werk aan de man zetten maar niet door willen zetten. Maargoed wie weet heb ik woensdag al 5cm en dan heb ik nog maar de helft te gaan als het doorzet toch ;) Slapen doe ik toch al niet en aangezien ik borstvoeding ga geven doe ik dat na de geboorte ook niet hahaha.

Doen jullie kindjes het allemaal goed? Allemaal roze en blauwe wolkjes hier?

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Iedereen gefeliciteerd!!

Ik heb een snelle bevalling van 3,5 uur gehad.. Heel vlot gelopen allemaal in tegenstelling van onze dochter.

@happyglow; ik had ook een derde strippoging met 3 cm. Had toen wel al lichte weeën. Maar de strippoging heeft het allemaal in een sneltrein gezet. Dus hoop dat het ook voor jou gaat werken.

Geven jullie borstvoeding of flesvoeding?
    Ik geef zelf borstvoeding. Lucas heeft sinds paar dagen opeens moeite met aanhappen. Dus op advies van cb nu liggend aan het voeden en dat gaat al iets beter :)

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Oh kijk dat geeft hoop! Hopen dat het bij mij ook zo is. Zou wel super zijn want onze dochter heeft volgende week vrijdag haar kinderfeestje en ik wil zo graag mee het is namelijk haar 1e. Maarja dan moet het kindje wel VOOR deze vrijdag geboren worden natuurlijk! Anders is het nog geen 7 dagen oud en mag het niet naar buiten.

Ik ga borstvoeding geven. Ben bij de 1e 2 kinderen gestopt bij de 3 maanden omdat ik weer aan het werk ging en fulltime werkte. Nu wil ik het minimaal 1 jaar volhouden. Hoop dat het me lukt. Ben gestopt met werken en gastouder geworden.

Over de bevalling, ik had bij de oudste een bevalling van 15 uur en bij de 2e ook maar 4,5 uur van de eerste wee tot aan dat ik hem op mn buik had. Maar ik heb liever die van mn dochter opnieuw hoor! Had bij haar nog adem kunnen happen tussen de weeen door en bij mn zoon een weeenstorm die keihard mn rug in ging. Wat een pijn zeg ik leek wel een speenvarken daar in het ziekenhuis hahaha.

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb bij m'n dochter een half jaar bv gegeven en wil nu ook wat langer proberen vol te houden. Maar weet niet hoe het gaat lukken op werk. Bij m'n dochter lukte het kolven niet.

Bij m'n zoontje kon ik juist meer ontspannen tussen de weeën door. Had ook een medicatie in tegenstelling tot m'n dochter. Daar was ik zo stoned als een garnaal en kwamen mijn weeën dichter op elkaar. Wat een verschil he!

Knap trouwens als je op tijd bevald en dan naar het feestje kan! Ik moet er nog niet aan denken haha. Slaap nog trouw elke middag en ben nog maar 1 keer naar buiten geweest ;)

15. kili

kili Niet meer actief

Hier zeker een roze wolk.
    Mijn eerste bevalling was heftig ( zoontje was 10 pond en 56 cm) en is klem komen te zitten en is gereanimeerd, gelukkig gaat het goed. Hij is alleen toen een maand in het ziekenhuis geweest.
    Dus geen kraamtijd gehad.
    Nu dus wel, erg gek (en wel fijn)om mee te maken.
    Omdat onze dame zichzelf niet heel goed warm kon houden, ging daar haar energie naar toe. Groeit wel, maar gestaag.
    Verder erg veel last van haar ontlasting/krampjes.
    En in de nacht 1 keer 5 uur doorgeslapen, verder komt ze om de 3 uur.

Haar grote broer vind het allemaal helemaal super.
    Veel knuffelen en kusjes geven.

Trouwens, ik ben de 4e dag al naar buiten geweest met de kleine, ook omdat ik het wilde, maar ook omdat het van de kraam mocht.

Oh ja, we geven flesvoeding, bv ging de vorige keer moeizaam ( zoon moest extra veel drinken ivm. bepaalde dingen), en ik wilde nu wat meer rust, en dit bevalt prima zo.

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @kili; hier ook een mannetje wat veel krampjes heeft en elke luier een poepluier... Ook regelmatig al over me handen heen gehad bij het verschonen ;)

17. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Oh ja ik voelde me bij de 2e echt opgesloten in mn eigen huis, mocht helemaal niets. heb deze keer doorgegeven dat ik iemand wil die mij m'n eigen keuzes laat maken. Als ik een kerngezonde baby heb en ik een wandelingetje wil maken na 5 dagen ofzo dat ze me laat gaan...

Maar het kinderfeestje is op een boerderij en dat vind ik iets te risicovol voor een jong kindje dus wil echt dat hij/zij 7 dagen oud is voor ik mee ga.

Kan me voorstellen dat je dan flesvoeding geeft. BV ging met de 2e ook heel moeizaam hij maakte mijn hele tepels kapot tot bloedens toe. Was blij dat ik over ging naar de flesvoeding maar was ook blij dat hij de eerste BV binnen heeft gekregen. Daar zitten zoveel vitamines in.

Wat lief dat ze zo'n grote broer heeft zeg! Hoe oud is hij? Onze zoon is 2 en heeft niets door haha boeid hem ook vrij weinig. Onze dochter is er juist wel heel erg mee bezig en mag met ons ook alles mee helpen uitzoeken en kopen en inrichten e.d. Helemaal in de wolken is ze (ze is 5)

18. kili

kili Niet meer actief

Mijn zoontje is ook 5 ( van mei 2008), echt alles bewust meegemaakt inderdaad. Net een tweede vadertje hihi. Hij wil alleen geen luiers verschonen :)
    Echo's waren leuk, alleen vaak dan gaan spelen als hij het zat was.

Alleen de nachtvoedingen weer erg wennen, maar goed, dat is een kwestie van wennen :)

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @happyglow; begrijpelijk dat je dan naar een makkelijke kraam vraagt :) ik was er zelf nog niet aan toe.. Had pijn op me borst en benauwd als ik al een paar stappen deed.

Hoe zijn jullie eigenlijk met rust en regelmaat?
    Vandaag huisbezoek gehad van cb en ze zei dat ik m'n zoontje boven in z'n bedje moest laten slapen. Eerst voeden, boertje en direct in bed. En dit dan herhalen... Maar ik vindt het wel fijn als hij 's avonds beneden is bij ons in de wandelwagenbak.

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Oh mijn dochtertje is trouwens 2.. Wordt in november 3 :)

De nachtvoedingen zijn idd weer heel erg wennen!

Deel Deze Pagina